Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   94 / 341
(#) Picco válasza hibbantpasi hozzászólására (») Márc 16, 2011 /
 
Akkor kéne nézzek 1 vr6 biztitáblát, majd eljátszani vele?

Pont ezért nem tettem még össze ne rontsam el zárlattal. Keresek 1-et ha megvan úgyis írok még, mert az se biztos, ha sikerül akkor is. Még egyszer köszönöm nektek hogy megosztottátok a véleményeteket.

Üdv mindenkinek: Picco
(#) hibbantpasi válasza Picco hozzászólására (») Márc 16, 2011 /
 
Nem kötelező az a biztitábla.
Ki kell keresni a vezetékeket és helyesen összekötni.
A fő eltérés ,ahogy elnézem, hogy a vr6- nak külön van AC reléje, ami egyben a lambda szonda áramát is kapcsolja, és van külön ecu reléje.
Ezt a seatban 1 soklábú relével oldották meg, ezért sem javaslom ,hogy hozzáértő ember felügyelete nélkül összedugdoss csatlakozókat.
Ha a szakirodalmaidban összehasonlitod a rajzokat, rájössz a megoldásra, csináltak már ilyet mások is előtted (többek közt én is) és nem megoldhatatlan probléma.

Hajrá

üdv: hp
(#) p100 hozzászólása Márc 16, 2011 /
 
Sziasztok!
Olyan egyszerűen megépíthető kapcsolást keresek, amely sípoló hangjezést ad, ha a gyújtás levételekor az autómon rajta felejtem a világítást.

Köszi előre is.
(#) CsemanAttila válasza p100 hozzászólására (») Márc 16, 2011 1 /
 
Helló! Esetleg egy másik autóból beépíteni?? Ez a legegyszerűbb szernintem
(#) p100 válasza CsemanAttila hozzászólására (») Márc 16, 2011 /
 
Sajnos csak egy autóm van, s kb. 100 km-es körzetben nincs bontó
(#) CsemanAttila válasza p100 hozzászólására (») Márc 16, 2011 /
 
Azt hiszem van valahol egy mitsubishi lancer sípoló, 3 vezeték megy rá, nem nagy valami, de sípol ajtóra, meg világításra. Ha érdekel a dolog megbeszélhetjük. Irh privátban.
(#) zolika60 válasza p100 hozzászólására (») Márc 16, 2011 1 /
 
Autós bolt csak van. Szerintem nincs egy ezres.
(#) akos70 válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 16, 2011 /
 
300 ft-ért szoktam venni.
(#) Little válasza p100 hozzászólására (») Márc 16, 2011 /
 
96 körüli hobbielektronika újságban volt, 555-tel telefonhallgatóval egy kapcsolás, akkortájt azt építettem több autóba.
(#) Little válasza Little hozzászólására (») Márc 17, 2011 / 1
 
Majdnem... 94 a helyes évjárat...
(#) p100 válasza Little hozzászólására (») Márc 17, 2011 /
 
Feltennéd a NYÁK rajzot is? Köszi
(#) kolti válasza p100 hozzászólására (») Márc 17, 2011 /
 
Univerzális kis sipoló nem felelne meg számodra?
Én is ilyet használtam azon autóimban amiben nem volt beépített.
Szinte bárhol kapható.
Ajtónyitást jelző kapcsolóra szokták kötni, de rá lehet gyujtásra is.
(#) Little válasza p100 hozzászólására (») Márc 17, 2011 / 1
 
A beültetési rajzot ha tükrözöd is megvan a nyák rajz, de csatoltam. (A méretezést átnézném azért.)
(#) samara válasza Picco hozzászólására (») Márc 19, 2011 /
 
Bocsánat lehet, hogy OFF de csak ámulok és bámulok. VR6-os motor Seat Incaba? Ha mindennapos használatra készül akkor neked több pénzed van mint a jogszabályok általi kiskapu. A bukócsövet pedig csak gépkönyvvel (R1, R2, RTE, ARK) rendelkező versenyautóba lehet hivatalosan szerelni utcai mindennapos használatra nem. Bukócsövet minősített hegesztői vizsgával rendelkező szakember építhet be az általa kiadott nyilvántartási (sor)számmal. Neked ki látta el számmal két torta között? Elnézést kérek mindenkitől de gépkönyveztetek vizsgáztatok építek versenyautókat, no meg extrém kéréseket is teljesítek átépítésben és szerelésben, de ennyi csoda nincs is ebben az országban, itt nem is olyan édes az élet
(#) Little válasza samara hozzászólására (») Márc 19, 2011 /
 
Valóban off, mert ebben a hozzászólásban semmi építő jellegű nem volt a kérdező számára.
Semmi közöm hozzá, de sosem értettem miért fáj az valakinek, ha a másiknak arra van pénze, amire akarja, vagy olyan dolgokat tud elintéz(tet)ni, amit az a valaki nem.
(#) akos70 válasza Little hozzászólására (») Márc 19, 2011 /
 
miért fáj az valakinek...

Még nem fáj, de kapásból tudok 2 érvet samara véleménye mellett.
1. Valóban sok pénzbe és még több munkába kerül egy ilyen akció, és az a tulajnak valóban fájna, ha mindez kárba veszne holmi papírmunka miatt. Érdemes az ilyesminek több irányból jó előre utánajárni, mielőtt egy fabatkát is áldozna rá a zember.
2. Könnyen sikerülhet egy ilyen projektből egy potenciális utcai gyilkológép, az meg a tulajon kívül másnak is fájhat.

Szóval a kritika is lehet építő jellegű.
(#) akos70 válasza akos70 hozzászólására (») Márc 19, 2011 /
 
De hogy ON is legyek, kéne a motorvezérlő tipusa a rajzhoz.

névtelen.JPG
    
(#) akos70 válasza Little hozzászólására (») Márc 19, 2011 /
 
Pedig a "jótanács" gyakran romboló, a kritika meg lehet építő.
(#) samara válasza Little hozzászólására (») Márc 20, 2011 /
 
Még mielőtt kapunk egy felkiáltójelet. Először is tisztába kell tenni a dolgokat. Tényleg a kábelköteg okozza a legnagyobb problémát? Persze mert az 1.4 es motor kábele egyáltalán nem jó a VR6 os motorhoz. Azonban a beépítendő motorhoz kapott vezérlőelektronikát és kábelköteget is, akkor nem értem miért tart még ott, hogy az 1.4 motoréval próbálkozik. Amikor azt olvasom fórumozó bajtársunk csövet hajlít (bukócső) és hegeszt majd erre valaki? sorszámot ad. A tartóbakok is stimmelnek és még a féltengely is. Ennyi csodáról már régen hallottam. Az építő jellegű és nem a fellengzős, fellegekben szárnyaló kérdezés és a hozzászólás pedig szerintem ésszerű magyarázatban merül ki. Írja azt, hogy ha fene-fenét eszik is épít egy ilyen autót és akkor senki nem firtatja a papírozást, elég azzal maga felé elszámolni. Csak a tisztességes segíteni szándékozó fórumozókat ne tessék elkápráztatni és etetni. Ez nem a Discovery channel
(#) klaczy hozzászólása Márc 23, 2011 /
 
Üdv Mindenkinek!
2001-es Opel Astra G Z14XE motoros autóról van szó.

Most cseréltem az első fékpofákat és akkor vettem észre, hogy a motoron a főtengely ékszíjtárcsa mögött alul van egy jeladó, amelyről le va szakadva a vezeték. Semmi hibát nem jelez az autó, tökéletesen működik. Mi lehet ez a jeladó, és hogy-hogy nem jelez hibát az ECU?
(#) CsemanAttila válasza klaczy hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Helló! A becsületes neve főtengely helyzetérzékelő szenzor. Érdekes, hogy nincs hiba kód, mert van némi beleszólása a gyújtásban. Én javaslom a minél elöbbi cserét! Üdv
(#) klaczy válasza CsemanAttila hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
A vezeték van kiszakadva a csatlakozóból. Akkor hétvégén megcsinálom.Kíváncsi vagyok az eredményre, majd beszámolok!
(#) akos70 válasza klaczy hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Inkább valami más lesz az, pl. olajgomba.
(#) potyo válasza klaczy hozzászólására (») Márc 23, 2011 /
 
Nézd meg, hogy amikor ráadod a gyújtást a motorra, akkor az olajnyomásjelző világít-e a műszerfalon. Ha nem, akkor ahogy akos70 írta, az olajnyomásérzékelő lesz az.
(#) klaczy válasza potyo hozzászólására (») Márc 24, 2011 /
 
Megnéztem, valóban az olajgomba lesz.Nem világít a visszajelző a műszerfalon,köszönöm a segítséget!! :worship:
(#) feketemocsok hozzászólása Márc 31, 2011 /
 
Sziasztok!
Még új vagyok ezért lehet h egy két dolgot rosszul kérdezek illetve hülyeséget kérdezek
Autóelektronikát tanulok de még semmi komolyat nem tanultam amit hasznosítani tudnék.
A kérdésem annyi lenne hogy az autómba szeretnék egy olyan megoldást készíteni ha a kulcs gyújtáson van illetve jár a motor( ugyebár akkor is gyújtáson van nah mind1 ) szóval akkor ha kinyitom az ajtót a vészvillogó bekapcsoljon. Gondoltam Astabil multivibrátorra vagyis a tanárom azt mondta de utánagondolva miért is lenne rá szükség? hiszen a vészvillogó már maga az.
Ezért kérdezlek titeket hogy mégis hogyan lehetne megoldani?
Válaszokat előre is köszönöm
(#) kobold válasza feketemocsok hozzászólására (») Márc 31, 2011 /
 
Tegyél bele egy relét, a tekercs egyik oldalát a 15-ös pontra (gyújtás), másik oldalát pedig az ajtókapcsolóra kötve. Az ajtókapcsoló nyitott ajtónál testet ad, így ha egyidőben van gyújtás és nyitott ajtó is, a relé meghúz.
Amennyiben meglévő hálózathoz akarod csatlakoztatni, az elakadásjelző kapcsolóját kellene kimérned, és a relé érintkezőit a megfelelő kapcsokra párhuzamosan rákötnöd. Ha mindent nulláról kezdesz (tehát nincs autó, csak egy elvi rajz kell), akkor ezt az oldalt mindenképp nézd meg.
(#) feketemocsok válasza kobold hozzászólására (») Márc 31, 2011 /
 
Köszi és a 2 ajtóhoz illetve lehet h majd utólag a csomagtér ajtót is rákötném ahhoz elég 1 relé és mint ahogy mondtad az egyik oldalára kössem őket?

szerk. : az ajtókapcsolóm 2 vezetékes. akkor most hova is?
(#) kobold válasza feketemocsok hozzászólására (») Márc 31, 2011 /
 
Ebben az esetben a belső világításnál érdemes a kapcsolt testpontot keresni (nyitott ajtók jelzése), illetve két diódával (pl. 1N4001 ... 1N4007) kiegészítve a csomagtér kapcsolója felé a relé testelését párhuzamosítani. A rajzon a szürke részek megvannak az autóban (biztosíték, lámpák, kapcsolók), neked a relét, és a diódákat kell beiktatni a megfelelő pontok közé.
Ha az ajtókapcsolód kétvezetékes, akkor abból az egyik az állandó test (31-es pont). Nem a karosszériára kapcsol, hanem külön biztosították neki a testelést. Értelemszerűen arra a vezetékre lesz szükséged, amelyik a testhez képest nyitott ajtónál ~0, zárt ajtónál végtelen nagy ellenállású (szakadás). Diódavizsgálóval sípoltasd ki.

Szerk.: javítottam a rajzon, mindig lefelejtem a védődiódát...

rajz.gif
    
(#) feketemocsok válasza kobold hozzászólására (») Márc 31, 2011 /
 
Köszönöm Azt tudom h egyszer cserélni kellett ajtókapcsolót én csináltam meg és egyik vége egy csatira ment a másik meg egy csavarral volt rögzítve a karosszériához a csomagtartós dolog még arrébb van mivel gyárilag nincs kiépítve kapcsoló majd a riasztóhoz meglesz csinálva de köszönöm még1 szer
Következő: »»   94 / 341
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem