Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Akkor kéne nézzek 1 vr6 biztitáblát, majd eljátszani vele?
Pont ezért nem tettem még össze ne rontsam el zárlattal. Keresek 1-et ha megvan úgyis írok még, mert az se biztos, ha sikerül akkor is. Még egyszer köszönöm nektek hogy megosztottátok a véleményeteket. Üdv mindenkinek: Picco
Nem kötelező az a biztitábla.
Ki kell keresni a vezetékeket és helyesen összekötni. A fő eltérés ,ahogy elnézem, hogy a vr6- nak külön van AC reléje, ami egyben a lambda szonda áramát is kapcsolja, és van külön ecu reléje. Ezt a seatban 1 soklábú relével oldották meg, ezért sem javaslom ,hogy hozzáértő ember felügyelete nélkül összedugdoss csatlakozókat. Ha a szakirodalmaidban összehasonlitod a rajzokat, rájössz a megoldásra, csináltak már ilyet mások is előtted (többek közt én is) és nem megoldhatatlan probléma. Hajrá üdv: hp
Sziasztok!
Olyan egyszerűen megépíthető kapcsolást keresek, amely sípoló hangjezést ad, ha a gyújtás levételekor az autómon rajta felejtem a világítást. Köszi előre is.
Helló! Esetleg egy másik autóból beépíteni?? Ez a legegyszerűbb szernintem
Sajnos csak egy autóm van, s kb. 100 km-es körzetben nincs bontó
Azt hiszem van valahol egy mitsubishi lancer sípoló, 3 vezeték megy rá, nem nagy valami, de sípol ajtóra, meg világításra. Ha érdekel a dolog megbeszélhetjük. Irh privátban.
Autós bolt csak van. Szerintem nincs egy ezres.
96 körüli hobbielektronika újságban volt, 555-tel telefonhallgatóval egy kapcsolás, akkortájt azt építettem több autóba.
Majdnem... 94 a helyes évjárat...
Univerzális kis sipoló nem felelne meg számodra?
Én is ilyet használtam azon autóimban amiben nem volt beépített. Szinte bárhol kapható. Ajtónyitást jelző kapcsolóra szokták kötni, de rá lehet gyujtásra is.
A beültetési rajzot ha tükrözöd is megvan a nyák rajz, de csatoltam. (A méretezést átnézném azért.)
Bocsánat lehet, hogy OFF de csak ámulok és bámulok. VR6-os motor Seat Incaba? Ha mindennapos használatra készül akkor neked több pénzed van mint a jogszabályok általi kiskapu. A bukócsövet pedig csak gépkönyvvel (R1, R2, RTE, ARK) rendelkező versenyautóba lehet hivatalosan szerelni utcai mindennapos használatra nem. Bukócsövet minősített hegesztői vizsgával rendelkező szakember építhet be az általa kiadott nyilvántartási (sor)számmal. Neked ki látta el számmal két torta között? Elnézést kérek mindenkitől de gépkönyveztetek vizsgáztatok építek versenyautókat, no meg extrém kéréseket is teljesítek átépítésben és szerelésben, de ennyi csoda nincs is ebben az országban, itt nem is olyan édes az élet
Valóban off, mert ebben a hozzászólásban semmi építő jellegű nem volt a kérdező számára.
Semmi közöm hozzá, de sosem értettem miért fáj az valakinek, ha a másiknak arra van pénze, amire akarja, vagy olyan dolgokat tud elintéz(tet)ni, amit az a valaki nem.
miért fáj az valakinek...
Még nem fáj, de kapásból tudok 2 érvet samara véleménye mellett. 1. Valóban sok pénzbe és még több munkába kerül egy ilyen akció, és az a tulajnak valóban fájna, ha mindez kárba veszne holmi papírmunka miatt. Érdemes az ilyesminek több irányból jó előre utánajárni, mielőtt egy fabatkát is áldozna rá a zember. 2. Könnyen sikerülhet egy ilyen projektből egy potenciális utcai gyilkológép, az meg a tulajon kívül másnak is fájhat. Szóval a kritika is lehet építő jellegű.
De hogy ON is legyek, kéne a motorvezérlő tipusa a rajzhoz.
Pedig a "jótanács" gyakran romboló, a kritika meg lehet építő.
Még mielőtt kapunk egy felkiáltójelet. Először is tisztába kell tenni a dolgokat. Tényleg a kábelköteg okozza a legnagyobb problémát? Persze mert az 1.4 es motor kábele egyáltalán nem jó a VR6 os motorhoz. Azonban a beépítendő motorhoz kapott vezérlőelektronikát és kábelköteget is, akkor nem értem miért tart még ott, hogy az 1.4 motoréval próbálkozik. Amikor azt olvasom fórumozó bajtársunk csövet hajlít (bukócső) és hegeszt majd erre valaki? sorszámot ad. A tartóbakok is stimmelnek és még a féltengely is. Ennyi csodáról már régen hallottam. Az építő jellegű és nem a fellengzős, fellegekben szárnyaló kérdezés és a hozzászólás pedig szerintem ésszerű magyarázatban merül ki. Írja azt, hogy ha fene-fenét eszik is épít egy ilyen autót és akkor senki nem firtatja a papírozást, elég azzal maga felé elszámolni. Csak a tisztességes segíteni szándékozó fórumozókat ne tessék elkápráztatni és etetni. Ez nem a Discovery channel
Üdv Mindenkinek!
2001-es Opel Astra G Z14XE motoros autóról van szó. Most cseréltem az első fékpofákat és akkor vettem észre, hogy a motoron a főtengely ékszíjtárcsa mögött alul van egy jeladó, amelyről le va szakadva a vezeték. Semmi hibát nem jelez az autó, tökéletesen működik. Mi lehet ez a jeladó, és hogy-hogy nem jelez hibát az ECU?
Helló! A becsületes neve főtengely helyzetérzékelő szenzor. Érdekes, hogy nincs hiba kód, mert van némi beleszólása a gyújtásban. Én javaslom a minél elöbbi cserét! Üdv
A vezeték van kiszakadva a csatlakozóból. Akkor hétvégén megcsinálom.Kíváncsi vagyok az eredményre, majd beszámolok!
Inkább valami más lesz az, pl. olajgomba.
Nézd meg, hogy amikor ráadod a gyújtást a motorra, akkor az olajnyomásjelző világít-e a műszerfalon. Ha nem, akkor ahogy akos70 írta, az olajnyomásérzékelő lesz az.
Megnéztem, valóban az olajgomba lesz.Nem világít a visszajelző a műszerfalon,köszönöm a segítséget!! :worship:
Sziasztok!
Még új vagyok ezért lehet h egy két dolgot rosszul kérdezek illetve hülyeséget kérdezek Autóelektronikát tanulok de még semmi komolyat nem tanultam amit hasznosítani tudnék. A kérdésem annyi lenne hogy az autómba szeretnék egy olyan megoldást készíteni ha a kulcs gyújtáson van illetve jár a motor( ugyebár akkor is gyújtáson van nah mind1 ) szóval akkor ha kinyitom az ajtót a vészvillogó bekapcsoljon. Gondoltam Astabil multivibrátorra vagyis a tanárom azt mondta de utánagondolva miért is lenne rá szükség? hiszen a vészvillogó már maga az. Ezért kérdezlek titeket hogy mégis hogyan lehetne megoldani? Válaszokat előre is köszönöm
Tegyél bele egy relét, a tekercs egyik oldalát a 15-ös pontra (gyújtás), másik oldalát pedig az ajtókapcsolóra kötve. Az ajtókapcsoló nyitott ajtónál testet ad, így ha egyidőben van gyújtás és nyitott ajtó is, a relé meghúz.
Amennyiben meglévő hálózathoz akarod csatlakoztatni, az elakadásjelző kapcsolóját kellene kimérned, és a relé érintkezőit a megfelelő kapcsokra párhuzamosan rákötnöd. Ha mindent nulláról kezdesz (tehát nincs autó, csak egy elvi rajz kell), akkor ezt az oldalt mindenképp nézd meg.
Köszi és a 2 ajtóhoz illetve lehet h majd utólag a csomagtér ajtót is rákötném ahhoz elég 1 relé és mint ahogy mondtad az egyik oldalára kössem őket?
szerk. : az ajtókapcsolóm 2 vezetékes. akkor most hova is?
Ebben az esetben a belső világításnál érdemes a kapcsolt testpontot keresni (nyitott ajtók jelzése), illetve két diódával (pl. 1N4001 ... 1N4007) kiegészítve a csomagtér kapcsolója felé a relé testelését párhuzamosítani. A rajzon a szürke részek megvannak az autóban (biztosíték, lámpák, kapcsolók), neked a relét, és a diódákat kell beiktatni a megfelelő pontok közé.
Ha az ajtókapcsolód kétvezetékes, akkor abból az egyik az állandó test (31-es pont). Nem a karosszériára kapcsol, hanem külön biztosították neki a testelést. Értelemszerűen arra a vezetékre lesz szükséged, amelyik a testhez képest nyitott ajtónál ~0, zárt ajtónál végtelen nagy ellenállású (szakadás). Diódavizsgálóval sípoltasd ki. Szerk.: javítottam a rajzon, mindig lefelejtem a védődiódát...
Köszönöm Azt tudom h egyszer cserélni kellett ajtókapcsolót én csináltam meg és egyik vége egy csatira ment a másik meg egy csavarral volt rögzítve a karosszériához a csomagtartós dolog még arrébb van mivel gyárilag nincs kiépítve kapcsoló majd a riasztóhoz meglesz csinálva de köszönöm még1 szer
|
Bejelentkezés
Hirdetés |