Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Sziasztok.Van egy Seat Cordoba 1.4 SE kocsim 1999 es évjárat.az lenne a gondom hogy ha bekapcsolom a hátsó ködlámpát akkor egyből kivágja a biztosítékot.Van valakinek valami ötlete miket lehetne megnézni.Köszi.
Legelőször Magát a lámpát. Nincs- e elgörbülve benne az érintkező, belevaló típusú égő van-e benne? Ha ezek rendben, akkor rá kell mérni a vezetékelésre. Nincs-e valahol összeégve? Lakatos mester nem dolgozott rajta valahol? Nem egy bonyolult rendszer, a hiba is biztosan egyszerű.
A csomagtértető zsanérjánál megnézted már a vezetéket?
Üdv!
Adott egy VW GOlf 2 1986-ból (MH motorkód, katalizátor nélkül). A termosztátnál van két "hőgomba" féleség. A bal oldali teteje kék műanyag és két kábel megy rá: egy fekete/sárga és egy fekete/lila. A jobb oldali teteje fekete színű műanyag és szintén két kábel megy rá: egy barna és egy piros/sárga. Ezekről szeretném megtudni, hogy melyik micsoda. Ha jól sejtem, az egyik a jeladó a vízhőfokmérőnek, a másikról pedig az a sejtésem, hogy valamiféle kapcsoló. Amennyire ki tudtam bogozni az olajos, koszos kábelekből a fekete tetejű kábelei a gyújtás elektronikába csatlakoznak. Talán valami vész-leállító dolog? Néztem a haynes féle könyvet, de nem lettem okosabb. Így most a tapasztalt szakik véleménye érdekelne, hogy melyik micsoda és mit csinál. Köszi
Helló! Autó hangszóróval kapcsolatban lenne egy kérdésem. Van két hangszóró melyekre ez van írva, hogy peak power: 220 W rated power: 50W. Na most nekem olyan autó rádióm van amin 4*45W a kimenő teljesítmény. A kérdés az lenne, hogy melyik teljesítményt kell néznem abból a szempontból hogy elég-e az autó rádióm ehhez, illetve ha a rated powert kell nézni, akkor a 45W-os autórádió jó hozzá? A választ előre is köszi.
Szia!
Népbutító számok... Elég lesz és működni fog! Ha "csak simán" zenét-rádiót szeretnél hallgatni és nem maradandó halláskárosodást szenvedni és nem vagy különösen "vájtfülűűű" Hogy a peak power és társai (gyártója válogatja a "fogalmazási" módot) micsoda, arra találsz választ a fórum egyéb területén. És ne aggódj, mert abból a fejegységből csak akkor jön ki 4*45W teljesítmény, ha leöntöd benzinnel és meggyújtod... de akkor is csak hő formájában.
Ha az emlékeim nem csalnak a karburátor alatti fűtősünt kapcsolja.
okés köszi szépen, reméltem, hogy jó lesz és nem kell erősítő, csak nem mertem kipróbálni hátha nem tetszik a fejegységbnek. És persze, normál emberi használatra kell, nem szomszéd riogatónak. Köszi mégegyszer
Igazán nincs mit!
Ha használtan vetted a hangszórót, beszerelés után, de még üzembehelyezés előtt, húzd ki a fejből a kábelkorbácsot és mérd meg műszerrel a hangszóróhoz menő vezetékeket, ha 3 Ohm, vagy a fölötti értéket mérsz, mehet a móka! így a kábelt is ellenőrzöd. A jövőben, ha ilyen kérdés merül föl, arra figyelj, hogy a hangszóró impedanciája ne legyen kisebb, mint az erősítőé... Tehát 8 Ohm-os kimenetre nem kötünk 4 Ohm-os hangszórót, mert van rá esély, hogy szikroszkóp lesz belőle (lehet, hogy túléli, lehet, hogy nem, az is lehet, hogy működni fog hosszútávon, de semmiképpen se jó, mert fűteni fog borzasztóan!) A teljesítményt illetőleg, illik a hangszórónak nagyobbnak lenni, ez itt teljesül is, papíron 5W a különbség... a valóságban meg... na, ebbe nem megyek bele, mert kikapok OFF-olásért, meg erre tényleg van topik, ahol meg lehet vitatni, ezt a soha véget nem érő témát.
Szia!
Melyik kapcsolja ezt a bizonyos fűtősünt? A fekete tetejű? Akkor kizárásos alapon a kék tetejű gondolom a vízhőfok mérőhöz megy, de javíts ki ha tévedek. Amúgy ez a fűtősün mit csinál pontosan? Köszi, karika200
Szerintem a kék felelős a szívócső előmelegítéséért amíg hideg a motor, a másik a műszerfalé.... De ha meleg, járó motornál lehúzogatod őket, hamar kiderül
Lehet. már nem emlékszem pontosan, 10 éve nem javítottam ilyesmit.
Hát, csak pont azért kérdem, mert a vízhőfok jelzőm meg sem moccan és szeretnék a dolog végére járni.. Esetleg tesztelni lehet valahogy ezt a hőgombát? Úgy tudom, hogy ez egy sima ellenállás, csak valami hatalmas értékkel....
Nem tudom az értékeket, de sima ellenállással kiválthatod a teszt erejéig. Nincs szó hatalmas értékről pár k Ohm a teteje és néhányszor 10 Ohm az alja....valahol itt szokott lenni az értéke.
Szuper, akkor ki is próbálom a jövő héten Köszi ;]
Szerintem simán letestelheted a műszerről jövő drótot, ha a műszer elmegy kb. végkitérésig, akkor a műszer és a vezeték jó, a jeladó lesz a hibás. Esetleg első körben ne testeld le közvetlenül, hanem mondjuk néhánytíz ohm ellenálláson keresztül.
Ez 2 vezetékes jeladó, a VW ilyet használ itt. Én nem testelném !
Amelyikben barna az egyik, azt testelheti. Az az óráé.
OK, akkor holnap teszek vele egy próbát és kiderül. Remélem csak ez a jeladó döglődik, mert akkor legalább a műszercsoportot nem kell megbontanom (egyelőre). Köszi!
Nos, letesteltem a piros/sárga kábelt és a vízhőfokmérő meg se moccant. Tehát a gond valószínűleg a műszerfal felé keresendő. Azt szeretném még megtudni, hogy a kábel műszerfal oldali végén mi van még? Tehát a kábel direkte a műszerbe csatlakozik és kész, vége(ergo vagy kábelszakadás vagy a műszernek annyi), vagy van ott még más is amit érdemes lehet ellenőrizni. Van egy ilyenem, ha jól tudom ez valahol a műszer tájékán van. Vagy ez egy teljesen más típushoz való jeladó lenne? Köszi!
A barna kábelt ellenőrizd azért, testen kell lennie, ha szakadt, akkor sem mér a hőfokmérő.
A jeladón kb. 100 ohmot kell mérned ha üzemmeleg a motor.=> 100 ohmos ellenállásal kb középállásba kell mennie a műszernek. üdv: hp
Köszi a tippet! Rámértem a barnára és testen van. Egyre valószínűbb, hogy a belső oldala lesz a döglött:/
A képen a golf I hőmérő jeladója van, elvinné ez is a hőmérődet, csak nincs hova betekerni.
A jeladótól a vezeték a biztitáblára megy, onnan megy a műszerfalhoz. A műszerfal csatlakozójába is ugyanez a szin megy, tehát meg tudod nézni, szakadt-e. Elég gyakori hiba, hogy a műszerfal kontakthibás, a műszer réz anyával rögzitett a műszerfal fóliájára, célszerű fellazitani és újrahúzni a csavarjait.Óvatosan! A két távolabbi lába közt kb. 50 ohm az ellenállás ( fűtőszál és bimetál a lelke). üdv: hp
Akkor megnézem sorba a biztitáblától a dolgokat, köszi. Elég sanszos, hogy kontaktos oxidáció miatt vagy a szakadás miatt. Sajnos az egész elektronikáját eszi az oxidáció, nyáron tervbe is van az újrasaruzás, meg pár dolog cseréje... Utánajárok aztán nyilatkozok, köszi még egyszer!
Sziasztok!
Valaki megtudja mondani, hogy mi a különbség bekötés szempontjából a 4 és az 5 vezetékes opel astra F első ablaktörlő motor között?
Szia! Átnéztem a rajzokat de nem találtam olyat ami 4 vezetékes lett volna. Vagy csak a testet nem hozták volna ki a 4 vezetékesnél? Nem tudom. A rajzokon kizárólag ez a bekötési módozat van feltüntetve, az újabbaknál már csak betűkkel jelzik (A,B,C,D,E) a kivezetéseket.
Lehet-e egyszerre működtetni AUDI A4(1995) típusú autóban a távolsági illetve a tompított fényt? Jó lenne ha nem kapcsolná le automatikusan a tompított fényszórókat a távolsági fényszóró kapcsolója illetve a fénykürt. Hogy lehetne megoldani, illetve kibírná-e a villamoshálózat a megnövekedett terhelést? Gyári fényszóróval(H4 izzó benne) nem vehető észre hogy nem működnek egyszerre, viszont angel eyes fényszórókkal, melyekben két külön izzó működik(H7,H1) észrevehető. Előre is köszi a válaszokat!
Sziasztok!
2007-es Jettában lebontottam az első utastér világítást (a kihangosító mikrofonját rejtettem el a gyári helyre) és találtam ott egy lógó (szivacsba csavart) szalagkábelt. Jól sejtem, hogy ez az automata ablaktörlő kábele? Ha bontóban szerzek egy érzékelő egységet és rádugom, akár működhet is? Vagy ez közel nem ilyen egyszerű és meg kellene piszkálni VAG-al is? Előre is köszi. E.
Tiszteletem!
Egz 2000-es évjáratu Corsa-val kapcsolatban szeretnék tanácsot kapni.A vezérlőegység B20-as csatlakozóján nem jön ki feszültség a gázpedálpotméterre(1).Levehető-e feszültség a B35 kivezetésről,gázpedálpotméter(2),vagy a VE érzékeli a hiányt és csak a VE csere segit?Nem szeretném hiába szétnyirbálni a vezetékeket. Előre is köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |