Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok.Van egy motorom,amit egy nagyobb nyomtatóból szedtem ki.A tipusa :hitachi ltd brushless dc motor bog09a352f60.Lehet ezt valamire használni???Milyen vezérlő kell hozzá,mert szerintem 3 fázisú.Tíz fekete,és 3 piross vezeték jön ki belőle.Annyit tudok róla(félig le van kopva a motorjellemzők),hogy a fordulata 114,6 és 24V és 4,6A
Köszönöm:Robi
Mivel még nem foglkoztam RC modellekkel, ezért várok innen segítséget.
Nem RC-s témához kellene DC motor, ami kicsi de erős. Nézegettem az RC modellek között fellelhető kefenélküli motorokat. Viszonylag nagy teljesítményt írnak (200-400W). Nem tudom igaz-e ez, de ha igaz akkor milyen feltételek mellett? Gondolok itt a működési időre. A feszültségek, fordulat és az áramok tiszták, csak ha folyamatosan szeretném üzemeltetni, kell-e rá hűtés? Egy pici CNC gépbe kellene mint megmunkáló motor, NYÁK maráshoz, fúráshoz. Szerintetek, alkalmas lenne egy ilyen motor erre a feladatra?
Üdv
Ezek a Brushless motorok, *** gyorsak. Vehetsz közel 100 ezer / perc-es fordulatút is kisebb nyomatékkal (on road motor), vagy 11-12 ezrest nagyon nagy nyomatékkal (crawler motor) illetve a kettő közötti tartomány (truggy/buggy/monster motor). Arra vannak kitalálva hogy egy egyszerű áttétel után egy 2-3 kg-os modellt meghajtsanak. Brushless motorra érdemes hűtést tenni, kapható ventilátoros hűtőborda és sima passzív is hozzá. A terheléstől függ hogy mennyire melegszik. A modellekben a menetszél is hűti, de szerintem egy nyákmaró CNC-t nevetve elvinne passzív hűtéssel is. Lényeg hogy 80-90fok fölé ne nagyon menjen mert a mágneseket tartó ragasztás elengedhet. A teljesítmények amiket leírnak nagyjából stimmelnek kb. 90%-os hatásfokkal. Üdv.
Sziasztok!
Pár napja kint voltan németbe, és már rég szerettem volna venni egy BLDC motort! A nagy német piacon találtam is és meg is vettem! Csak az a helyzet,hogy nem tudom hogy indítsam el! Valakinek valami ötlete??
Üdv.
Ez egy *** sok pólusú BL motor, de meghajthatod egy bolti BL ESC-vel is, vagy egy magad által készített 3 fázisú BL meghajtó elektronikával is. Itt találsz róla animációt hogy hogyan s működik.
Adj rá tápfeszültséget, és engedélyezd...(véleményem szerint a vezérlés és a meghajtás rajta van a panelen)
És hogy?
Rákötöttem egy aksira +.és+. valamint -.és-. De nem ment sehova!
Maradt a kék és a barna kábel,azokat hova kell kötni?
Szerintem a barnát kösd össze a kékkel. Talán az lesz az engedélyezés.
Igen, úgy tűnik a vezérlő áramkör rá van integrálva. Innen a homályos képen úgy tűnik a vezérlés egyik része a vezérlő áramkör (IC) ami lehet hogy maximum 5V-tal működik, a másik része meg a FET-es rész ami lehet hogy többel. A föld pontjuknak közösnek kellene lennie.
Az induláshoz lehet hogy meg kell pörgetni, ha nincs benne indító program (bár szerintem kellene lennie)... Lehet hogy a kék meg a barna egy kapcsoló akart lenni amit zárni kell... Elnézést az előbbi szóhasználatért, úgy tűnik az automatikus korrektúra került bevezetésre a fórumban. Többet nem használom azt a szót. Úgy látom megelőztek
Sajnos úgyse megy
A piros és a fekete Aksihoz megy 100% De a kék és a barna kábellel vagyok bajban.
Ezt nem úgy kellene mint az akciófilmben a bombával, hanem meg kell nézni az IC adatlapján, hogy ki kivel van, "kilámpázni", hogy mi hova van kivezetve és az szerint felizgatni.
De azt megtudakoltam hogy valamelyik (kék vagy barna)
Rámegy valamelyik vastagkábelra! Ez 100%
Típusszám nincs rajta valahol? Hátha a barátunk dob valamit rá.
Nincs semmi rajta!
A kábelforrasztásoknál az van hogy:
Piros: U Fekete: B Kék: D Barna: B
A barna L nem B!!
Már majdnem válaszoltam rosszul. Sajnos jól nem tudok.
Lefényképeztem a kék és a barna kábel oldalát!
Valahogy el kell indítanom ezt a motort! Akinek sikerül ,az kap egy piros tojást!
Sajnos kissé életlenre sikerült.
Sziasztok!
tervezek egy BLDC vezérlő/szabályzó áramkört, egy dolog nem tiszta, a dinamikus fék, nem találok semmit sem a témában, csak hogy van, de nem tudom hogy az a kialakítás teljesen jó e(kép), maga a chopper egy kapcsoló fet, ill. egy ellenállás sorba kötve, ami ugyan megfékezi a motort, de a tápot is lehúzza földre, igy az ellenállásnak sokkal több energiát kell eldisszipálnia, ez a bajom vele, nincs ennél jobb megoldás, ill. valóban így működik??? A másik kérdés az ellenáramú fék, ez még szóba jöhet, de erről sem tudok semmit, mármint, hogy mik az előnyei, hátrányai a dinamikussal szemben. előre is köszi
Szia!
A rajzon feltüntetett megoldás esetén csak akkor kapcsolják be az ellenállást, ha a közbenső köri egyenfeszültség adott érték -legyen U1- fölé emelkedik. Ha az ellenálláson folyó áram hatására ez lecsökken -mondjuk U2 alá-, akkor kikapcsolják az ellenállást. U2 értékét olyan nagyra kell választani, hogy a hálózati feszültség csúcsértékénél biztonsággal nagyobb legyen, így a hálózatot sohasem terheli, csak a fékezés miatt a kondenzátorba visszatermelt energiát emészti fel. Természetesen U1 fesz U2-nél nagyobb, értéke a félvezetőkre illetve a kondenzátor telepre megengedhető feszültség alapján határozható meg. Tehát a tulajdonképpen motor fékezést a háromfázisú inverter végzi (pl: alacsonyabb az előírt fordulat mint a tényleges), és a kondenzátor telepbe így visszatermelt energia elmelegítéséről van szó. Ha akkumulátorról járatnád, akkor az aksiba visszatölthetne, vagy ha nem sima diódás híd táplálja, akkor visszatermelhető a hálózatba.
Szia! köszönöm a választ, de sajnos valahogy lecsúsztam róla időben, így maradt a 3 alsó FET nyitása, mindegy, a megoldás nagyon érdekes, a következő vezérlőnél kipróbálom.
Viszont egy ujabb problémába ütköztem, ma végre kipróbáltam a cumót rendes(40V) táppal, és szkóppal. A felső FET ek kis tápfesznél melegedtek, miközben az alsók kicsit sem, de csak kis mértékben, azt gondoltam, hogy a FET és a meghajtó lassú kikapcsolásáról van szó, de ma kiderült, hogy sokkal nagyon baja van, 40 volton már nagyon meleg volt. A kontrollerből még szép négyszög jelek (teljes kitöltés) jönnek, az alsó FET-ek gate-jein is ok minden, de a felső FET-ek gate-jein már elég furcsa az a négyszög, sajnos képet nem tudtam csinálni, de lerajzoltam(paint), hogy miről van szó. Itt a kapcsolási rajz, a C29-C31 kondik értékét próbáltam növelni, de nem hozott változást. Ha esetleg te vagy valaki találkozott már ilyesmivel az kérem ossza meg tapasztalatait. köszönöm
Szia Balczer!
Megnéztem a csatolt telje...pdf kapcsolásod. Szerintem elvi hibás az elképzelésed! Az alkalmazott ir... IC nem arról híres, hogy LED-et hajtson meg, s nem is erre tervezték szerintem. Az első, hogy vedd ki a LED-eket a főleg a felső ági meghajtásból. Gondold el, hogy szerencsétlen IC mit küzd 40V-ról a LED miatt! Az 1µF-os kondi elég nagy, még akkor is bírja, ha csak 100Hz-es PWM frekit csinálsz neki. D5, D6, stb pedig Schottky dióda legyen, s legalább 1A-es. A LED-et, ha mindenképen szeretnél, akkor a teljesítmény FET-ek után tegyél, ott már lehet terhelni a rendszert. Üdv!
Köszönöm a választ! Az elvi hibát a LED ekre irtad? mert én is gondoltam arra, hogy az miatt csinálhat ilyeneket, tulajdonképpen a LED ek elvégezték feladatukat, a program fejlesztésekor nagyon megkönnyítik a munkát, de az már kész. Ilyenkor örülök, hogy SMDk azok a ledek, élmény kiszedni őket.
A diódák természetesen schottkyk, 3 amperesek SS36 típusúak. Délután végre lesz egy kis időm és tudok vele foglalkozni, este írok, hogy mi a változás
Szia AxaGame!
a LEDek kivétele meghozta az eredményt, vegre nem fut egy cseppet sem, bar szkópon csak valamikor a jövő héten tudom megnézni, de biztos vagyok benne, hogy rendben lesz (különben fűtene). egyébként baj az ha az a bizonyos 1 mikrós kondi túl nagy? sajnos nem találtam rá méretezést datasheetben, de rajzokon 470nF-3,3µF értékeket láttam, gondoltam ez így jó lesz. Nagyon köszönöm a segítséget. Ha érdekel valakit az egész kapcsolás esetleg képek szóljatok és teszek fel, a szoftver is íródik, okosodik folyamatosan... udv
Hello!
Gratulálok a munkádhoz és az eredményhez! Érdekelne a teljes kapcsolás, s az is, hogy milyen motort használsz. Szívesen megnézem. Amit nem látok, hogy milyen a BEMF kapcsolásod, milyen a pwm frekije, milyen felpörgetést alkalmazol, stb. Egyébként én is épp egy ilyesmi bldc motor vezérlést szerkesztek a modellekhez, illetve kerékpárhoz. Így tehát most tanulom ezt a technikát. Kondi: Szerintem nyakig elég a 100nF-os kondi, ha feltételezek egy minimum 3kHz-es pwm frekit és 12V-os tápot az IR2101-esnek. Egy kefés vezérlésben korábban 250Hz-es pwm jelet csináltam, s elég volt ekkora kondi. Nem probléma a nagyobb kondi, de - terheli a diodát az első bekapcsoláskor - kikapcsolás után gyors visszakapcsoláskor mindig félő a beállás gyorsasága, s ekkor egy még töltéssel bíró kondi is csinálhat galibát. Ha szkóon megnézed, akkor látni fogod majd, hogy mennyire esik a felső FEt gate feszültsége, s az mutatja majd a megfellőséget. Ha a szkóp bemenet terhelését is bírja a rendszer, akkor megfelelő a kondi nagysága. Üdv!
Szia! amit tudtam, és érdekes lehet azt összeszedtem a zip-be. A motor az egyik tanárom által tervezett 500 W körüli motor, valamilyen 3 kerekű, mozgássérült járműbe van, ha jól tudom. A PWM freki nálam kicsit magasabb, 19kHz, de ez is még csak teszt, mivel így gyengébb sokkal, majd visszaveszem, de túl hangos .
A sensorlessel kapcsolatban még nem csináltam sok mindent, az nincs belőve rendesen, mint a kapcsolásból kiderül, hall érzékelők is vannak. Majd lehet PC-n állítani a működési módot. Amit a PC szoftveres képen látsz az is félig kamu, a gombok, meg minden okés, de az adatok falsok, csak a szakdoga leadásra csináltam gyorsan így. A kommunikáció amúgy már rendesen működik. A kondikat meg belövöm, ha szkóphoz jutok. Ha készek a szoftverek (majd egyszer) szívesen megosztom őket. persze ez nem 1 hét lesz üdv.
Ez most azt jelenti, hogy szabadon előállítasz egy fordulatot és a motor terheletlenül azon pörög? Úgy, akár egy normál 380V-os motor?
Ezt még sosem próbáltam így. |
Bejelentkezés
Hirdetés |