Fórum témák
» Több friss téma |
Helló
Ha sima üveget használok a levilágításnál nem kvarcüveget az mennyiben fogja hátráltatni? Időbeli eltérés lesz vagy minőségbeli? Én épp most akarok venni 2 darab HMLI-t pont a fojtó nélkülözhetősége miatt.Szóval ha HMLI--nek töröm le a búráját akkor annál is ugyan úgy kell majd fojtó mert akkor mind1 hogy melyikből szerzek.
Ha" higanygőz" lámpát használsz nem fogod éstrevenni a különbséget .
Üveg nem sokat befolyásol. Nem veszed észre.
HMLI-nél a búra letörés által el fog égni a fojtó izzószál, ezt meg kell patkolnod, és ekkor jöhet a fojtó tekercs. Így mindegy melyiket választod.
A fojtótekercset nem lehet valahogy helyettesíteni vagy ilyesmi? Az a baj hogy 160Wos az izzó és ekkora fojtótrafót nem találtam itthon csak 40Wos neon fojtókat és arra gondoltam hogy mondjuk ha sorba kötök 4 40Wost az jó lesz e. Valaki nem tud ebben segíteni?
Ne haragudj meg, de inkább ne nyúlj villanyhoz, mert rövid életű leszel......
Hát azé még nem adom fel
Sziasztok!
Szeretnék egy gyors megoldást Nyák levilágításhoz. Én ezt néztem: Bővebben: Link Elegendő ez a teljesítmény? Vagy esetleg van más gyors megoldás ami költséghatékony? Köszi!
Azt akarom kérdezni hogy 1 125W-os HGLI-t kb milyen távolságba kell elhelyezni a paneltől, egyáltalán elég e? És miután letörtem róla a búrát a HGLI-nél akkor nem kell semmit átkötni csak a fojtót kell simán használni? Köszönöm előre is a választ.
Lehetőleg az FI relét ne kösd át, mert az összetört HGLI bele elég rázós tud lenni.
Hát épp az ilyen problémákat akarom elkerülni. Azt olvastam itt hogy HMLI-nél az izzószállat át kell kötni ami a fojtó szerepét tölti be, viszont azt nem tudom hogy HGLI-nél azon kívül hogy lepattintom a búrát ugyanúgy kell e üzembe helyezni mint ha a búra rajta lenne vagy még valamit kell vele csinálni?
A HGLI-nél csak a soros fojtó kell és mehet a dolog. Gyakorlatilag ugyanúgy kell üzembe helyezni, mintha még rajta lenne a búra. A ki-be kapcsolgatást nem szereti. Várd meg míg bemelegszik ,aztán mehet a teszt világítás a nyákkal.
Köszönöm a választ.
A távolsággal meg majd kísérletezgetek sztem.
Értem. Köszönöm az instrukciókat. Sokat segítettek.
Üdv mekkmesterke és másoknak.
Végig olvastam az első oldaltól és számos hasznos megoldás vezetett eredményre. Kb 25 éve használom a levilágítómat volt előtte higanygőz lámpás , de a fogyasztása , melegedési idő, nagy méret, a fojtó nehéz, és számos más problémája miatt macerás volt. Végül a 8W-os UV fénycsöves megoldás hozta a legjobb eredményt(3db) azóta is azt használom. Rövid levilágítási idő (sima irógép papír 5sec, film 2 sec , nincs melegedés, kompakt és a film felszorítása a nyáklemezre vákumozva gyerek orrszívóval. A mérete 470x260x70mm. Számtalan PCB készült el, 10mil-es vezetővastagsággal. A megadott ídők a készen vásárolt -esetenként (10éves )tárolású - lemezre is igaz. Számos más apró trükk viszont elengedhetetlen a folyamat jó kézben tartásához. üdv M-V
Üdv ! A leszorítást milyen anyaggal hogyan oldottad meg ??
Képet tudnál feltenni róla ?? Evvel a vákuumos dologgal nagyon kíváncsivá tettél .
Én is fénycsövet használok, de ez a levilágítási idő sántít!
Nekem 6 csöves van scanner dobozban, de fóliával 1perc alatt nem sikerült még tökéletesen. Írhatnél vagy tehetnél fel képet a vákumos dologról!
Engem is izgat a leírásod! Kérek szépen fotókkal megtűzdelt leírást. Köszi!
Helló karaszbandi, megadnád a pontos tipusát a csöveknek? (minden második hozzászólásban benne van hoyg tungs. markabolt.. de) most találtam én is egy scannert és egy 4-6 csövest akarok. Mit használtál a csövvekhez? fojtót + gyujtót vagy elektronikát?
Én csak azért választottam a HGLI-t mert igazából ezt találtam itthon és ezt tudtam így megoldani a legköltség hatékonyabban. A későbbiekben ha úgy lesz én is tervezem hogy kipróbálom az UV fénycsöveket vagy még esetleg a ledes megoldás is érdekelne bár arról sok pozitív véleményt nem olvastam.
Ez a vákuumos dolog egyébként engem is érdekelne.
Üdv .mekkmesterke!
Semmi különös nincs a levilágító részben. A fénycsövek típusa F8T5/BLB. De bármilyen pénzellnőrző tipus megfelel Potis időzitő 0.5-5sec. Egyébként a kertet ami a csöveket tartja a dobozban akár döglött csanner doboz is lehet, többen is ezt használták fel. A világitó rész fölött van még egy üveg, de nem feltétlenül szükséges. A fotón minden fontos rész látható. (remélem) A keret kétoladalas 1,5v 2mm-es üvegszálas , forrasztva kellő stabilitást ad. Ami nem látszik az egy praktikusan A4-es leser fólia amire a gumi a szélén rá van ragasztva. (forrása barkácsboltok, ablak tömitő , szine igazán nem számít. A felette lévő üveg 4mm-es szivócsonknak fúrva, ami éppen van kéznél, 4-5mm-ig és pld. araldittal ragasztva. 0,2-03mm-es túlnyulást célszerű hagyni a folia felőli oldalon. Erre csatlakozik a pesztonka nevű gyerek orrszívó. A nyáklemezre mindig a rajzolat-hasonlóan a filmnél az emulziós rétegét kell tenni. A közelség miatt a vékony vonalak alá ne tudjon alávilágítani, lévén közel a fényforrás. Pesztonka bekapcs, az üveglap általában elegendő súlyt képez , de lehet egy kis ideig felülről nyomni, Erre csak addig van szükség amig a vákum létrejön. Utána már saját magát megtartja. A nyáklemez körül jól látható ,hogy a folía egy kicsit megváltoztatja a formáját. A keretet fel lehet emelni Meg lehet nézni hogy tényleg jól helyeszkedik e-el a film a nyákon.Utánna már csak a világítás van hátra. Eddig a folyamat jól kézben tarható, de ami ez után van az már több változós. Ezek között a nyáklemezre való fényérzékeny réteg felvitelénél kezdődik. ((Nem szükséges a kereskedelmi forgalomban kapható sötét kékes lila szinű vastagságot fújni, mert drága és szükségtelen. Amit tudok ajánlani. Pormenetes helyen lefújni, lehetőleg egy nagyobb méretet, majd amikor megszáradt használható méretre vágni és papírba csomagolni, és 5-10-éves állás után is használható, 10-15%-al nagyobb megvilágításra van szükség. Az előhívót is lehet előre elkészíteni. Ha minden jól van beállítva akkor 1-2 perc az előhívási idő. Egyenlőre ennyi, további jó munkát. Kellemes Ünnepeket. Üdv M-V
Elnézést, minden idő amit sec-nek írtam perc.
Nem problémás. Emlékeim szerint ez kb 10 éve van rajta. , egyébként meg elég vékony. Az UV-nek nem sokat számít, időnként le lehet mosni denszeszel. A legnagyobb gond mindig a nyák, mennyire sikerül egyenletesen lefújni. és pormentesre. (Autófényezők előnyben!)
Üdv M-V
Én ezt dobtam össze. tökéletesen működik és pikk-pakk ösze lehet rakni.
http://www.gbh.fw.hu/nyaklevilagito.php
Sziasztok !
LED-el szeretnék nyákot készíteni, fényérzékeny lemezre! Kivitelezési tippeket, ötleteket várok !!! :yes: :yes: :yes:
Segítek egy picit. Kellenek a CREE ledek. Azokhoz pedig egyszerű áramgenerátor mondjuk LM317-tel. Kell a fotólakkos nyák meg egy stopper óra. Kinyomtatod lézerrel vagy tintasugarassal átlátszó fóliára a megtervezett rajzolatot (vigyázz, mert másmilyen a két fólia és egymással nem kompatibilisek), majd kettőt egymásra teszel a jó fedettség végett. A fólia a nyákra, üveglappal leszorít, majd led bekapcs és stopper indít. 6-8 perc múlva, led kikapcsol, panel előhívóba betesz és 1-1,5 percig lögybölget. Mikor rajzolat előjött, panel öblit és beletesz marató lötyibe. Ott 3-5 percig lötyiz, majd panel lemos és örül...
Bővebben: Link
Na, ezt a folyamatot tudom, csak az a baj, hogy a CREE-t nem tudom, hogy hol lehet beszerezni, meg gondolom nagyon drága.
Én ilyennel valósítanám meg ! Bővebben: Link
Jó az, csak nagyon sok kell belőle! A Cree ledből meg 4-6db bőven elég.
Bővebben: Link A chipcad-nél kapható.
Találtam Chipcadnél ledet, de nem tudom melyik az UV-s, meg a szállítási díj.
Sima UV-sból mennyi kell? Idézet: „XR7090UV-L1-UV8-11 395-400 nm, 210-250 mW 837 Ft” Bővebben: Link De telefonon is le tudod beszélni velük. Tényleg segítőkészek! Idézet: „Elérhetőségeink felhasználóknak: ChipCAD Elektronikai Disztribúció Kft. cím: 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14. (IX. kerület) postacím: 1535 Budapest Pf. 706. tel: 231-7000 fax: 231-7011 email: info@chipcad.hu” |
Bejelentkezés
Hirdetés |