Fórum témák
» Több friss téma |
Us= kondenzátor feszültsége
Uef = az a feszültség amit én akarok Ud= diódák által leadott feszültség ha nem írtam valamit jól kérlek javíts ki
Bocsi de azt passzolom valaki okosabbnak
UD= az a feszültség, ami esik a diódákon (nekik is van ellenállásuk).
Mi a kérdés egyébként? Megjegyzem, hogy ez erősen elméleti képlet, ami matematikailag hibátlan, de a valóság egy kicsit más. Ugyanis terhelés hatására megváltozik két fontos dolog, az egyik az itt Us-el jelölt szekunder feszültség, ami csökken a terhelés hatására, illetve az 1,41-es bűvös szorzó (gyök2), mivel a pufferek "csúcsratöltő" képessége is csökken. Jó közelítéssel az 1,41 helyett 1,3-1,35 körüli szorzóval lehet valóságot megközelítő eredményeket elérni. De nagyon fontos, hogy az ilyen tápegységekre kapcsolt áramkörök, általában egyáltalán nem érzékenyek egy kis feszültségváltozásra (mert ha érzékenyek lennének, akkor már stabilizált feszültségről mennének).
Hello!
A válaszok helyesen: Ueff= Négyzetes középérték, az amplitudó gyökketted része, legegyszerűbben megfogalmazva, amít mér a multimétered. Us= Az egyenírányított és pufferelt feszültség nagysága. Ud= A diódán eső feszültség. Ezt kell levonni az egyenírányított értékből. Egyutas egyenírányításnál (1.kép) egy dióda nyitófeszültségnyit {ugyebár a képletben ez a -Ud} (Silicium dióda esetén kb. 0,65V-ot), kétutas egyenírányításnál (3.kép) és greatz-hídnál (2. és 4. kép) két dióda nyitófeszültségnyit kell levonni {-2*Ud}, azaz kb. 1,2-1,3V-ot. A képletet is elmagyarázom, hogy mi miért van. Probálom érthetően. Nos adott egy feszültség pl. a hálózati 230V. Ezt szeretnéd egyenírányítani. Előkapod a multimétert, és mérsz vele kb. 230V-ot. Ami mértél az a 230V effektív érték {Ueff), másszóval négyzetes középérték. Nos ha ezt megszorzod gyök2-vel, akkor kapod az amplitudót, másszóval Up-t. Up=325V. Ez pontosan a sinus jel egyik fele. De mivel a sinus jel 2 oldalból (alsó és felső) tevődik össze ezért a tényleges Upp feszültség: Upp=2*Up= 650V. Neked az egyenírányított feszültség nagyságának meghatározásához Up értékkel kell számolnod, ami Ueff*gyök2, és le kell vonnod a diódákon eső feszültséget, amít már korábban írtam, hogy eggyutas, kétutas, illetve greatz egyenírányításnál mekkora feszültséget kell levonni. Remélem érthetően fogalmaztam, de ezt így leírni annyira nem tünik egyszerűnek. De ha látnád és mérnéd pillanatok alatt megértenéd. Ha valami nem egyértelmű kérdezz nyugodtan.
kösz a paraszti magyarázat jobban volt érthetö de jo hogy szakszavakal is köbövült szokincsem.
Sziasztok!
Összeraktam egy rögtönzött kapcsolást a sima Pedro félét és az a problémám hogy pár perc után a bekapcsolástól elkezd tortyogni torzítani! Ezt mi válthatja ki? Vagy mi okozhatja?
Hát én is ezen vacilálok mivel még nem a hűtötönkös megoldás van hanem csak simán ic/paszta/szigetelőlap/paszta/borda de mivel a borda még langyos sincs amikor már elkezd torzítani eddig csak arra tudtam gondolni hogy túl hamar felmelegszik az ic és nem tudja átadni a hőt a bordának!
Hűtőtönk az kell, mese nincs
Anélkül kár is összerakni, úgy sem lesz jó.
Értem köszi a határozott választ hát keresgéltem itthon alumínium tönknek valót de csak 4 mm falvastagságú lemezt találtam az meg sajna kevés!
Esetleg tudnátok ajánlani üzletet ahol lehet kapni?
A 4-es lemez valóban vékony, de ha ügyes vagy akkor nem lehetetlen belőle tönköt csinálni. Én 4x25-ös réz sínből csináltam ezt.
Az M3-as menetet ha jól fúrod bele és a csavart is szépen le tudod vágni olyan rövidre, akkor jó lesz a 4-es lemez :yes: Réz sínt a villamossági boltokban kaphatsz, 6x20-as alusínt pedig a Bricostore boltokban árulnak, 1 és 2m-es darabokban.
Értem!
Köszi szépen! Ha nem találnék a környéken megfelelő méretűt akkor kipróbálom a te verziódat! Köszi szépen még1x!
Azt nézted már, hogy az IC felforrósodik-e?
Ha még kézzel tapintható, és már torzít akkor érdemes ellenőrizni a tápot és a rákötött terhelést.
Szia!
33C-foknál kezdett el torzítani! A tápnál sem melegszik semmi! Pufferelés 17.800 µF úgyhogy ennyinek elég kell lennie főleg egy sima panelnél! Trafó pedig 400VA 2x29v Egyedül jelenleg az lehetne a tápnál a hibaforrás hogy nem a trafó gnd-jét használom az erősítőhöz hanem a pufferelésnél közösítem kialakítva a gnd-t! Mivel sajnos csak ilyen táp van jelenleg itthon! De viszont itt még nincs bent tápágankénti hidegítés 100nF os fóliakondival! Nem tudom hogy ez befolyásolhatja-e! Idézet: „33C-foknál kezdett el torzítani” Az IC belső hőkorlátozását kizárnám, ahhoz olyan meleg IC tok hőmérséklet szokott tartozni, ami tapintáskor éget. Mint írod, a hiba melegedés függő, ilyen lehet egy gyengén sikerült forrasztás is, ahol csak körülöleli az ón az IC lábat. A 13,14,15 lábakat vedd szemügyre. A táp kialakítást nem értem tisztán, de a lényeg: a testhez képest szimmetrikusan legyen meg a +/- tápfeszültség. A 100nF kondik hiánya gerjedést okozhat, az is kiválthat torz hangot.
Értem!
Köszi szépen a segítséget! Mindenképp megcsinálom tisztességesen újra a táp részt a trafóhoz igazítva csak mondom kipróbálom! Utolsó kérdésként régebben már ki lett vesézve a hangfalvédelmes kapcsolás de már valahogy megint nem tiszta! Kaptam egy rajzot ami állítólag tökéletesen működik csak azt nem tudom hogy akkor mivel én sztereó erősítőbe szeretném használni akkor most kettőt kell belőle csinálnom vagy ez a kapcsolás már sztereó? Mivel 2 be és 2 ki vezetés van ez megzavar!
A védelem áramkör mindkét csatornán figyeli az egyenfeszültséget és egyszerre kapcsolja le a hangszórókat.
Tehát elég 1 áramkört megépítenem!
Köszi szépen a sok segítséget! Márcsak találnom kell valamit a kapcsoláshoz amiből megtudom az alkatrészek értékeit mivel a lay formátum nem mutatja azokat sajnos! Köszi szépen még 1x!
Szerintem ez lesz az. Az R1-ből kettő van, és a relé két morzés.
Szia!
Igen de közben rátaláltam Bassmesteráltal épített kapcsolásra is! Ami pont 2 hídhoz készült! Gyorsan összedobok egy rajzot hogy szerintem hogy is kell bekötni mivel ez nem volt világos rendesen! Köszönöm szépen a sok segítséged tényleg sokat segítettél és a többieknek is köszönöm!
Miért kell feltétlenül hűtőtönk?
üdv.
Sziasztok
Valaki tud magyarázatot adni ara, hogy van egy TDA7294 hidam és jelgenerátorral tökéletesen működött és hangsugárzón szép tiszta jel jött le Ki próbáltam telefon kimenetével is jó volt De ezek után rá kötöttem a PC fülhallgató kimenetre és bekapcsoltam az erősítőt Rá kapcsolta a hangfalat a végelem akkor pukkant egyet a végfok és azóta halott Ez mitől lehetett
Azért hogy az ícé gyorsabban le tudja adni a hőt és ezáltal elejét vegyük a hővédelem nem kívánatos működésének. A maximális teljesítményt csak hűtőtönkkel lehet kivenni az ícéből, vagy szigetelőlap nélkül bordára szerelve. Utóbbinál nagyobb a zárlatveszély.
Hát nekem, még nincs összerakva az erősítőm (trafó híján) de az egyik végfok panelt már elkészítettem, és a bordát szigetelőlap nélkül, jó sok pasztával erősítettem az IC-hez, azonban semmihez nem ér hozzá. Remélem megfelelő lesz. Zavarokat elvileg nem "szedhet össze" a borda így sem, mint ha el lenne szigetelve, ugyanis nincs az erősítő fém házára kötve semmi, és a bordák belül helyezkednek el. Erősíts meg ebben légyszíves!
Köszi!
Képek
Jó lesz úgy ahogyan csináltad. Ha egy bordán csak egy ícé van, akkor a negatív áramhurok miatt esetlegesen fellépő búgástól sem kell tartani. A tápágakat érdemes lenne biztosítani 2A -es lomha biztivel, ha netán mégis letestelne a borda, akkor az megvédi az ícét. Ez milyen nyák? Nem láttam még ilyet... saját?
Remek! A táp panelon van tápáganként 3.15A lomha biztosíték. A nyák saját, a gyártó ajánlása alapján csináltam az alkatrészek elrendezését, és kiegészítettem még egy két dologgal amivel szerintem jobbak a paraméterei. Az áramkör 7293. Szerintem lehet, hogy érdemes lenne egybenyitni a két topicot, nincs nagyon sok különbség a két IC között, és ott alig van "élet". De ez csak egy ötlet...
Mellékelem a fájlt, ha kíváncsi vagy nézd meg!
Sziasztok
Eredetileg Bassmester van elég tapasztalata a kérdésemben Volt előzőleg kérdésem és még hozzá fűzni szeretnék hozzá Kapcsi táppal hajtottam a TDA7294 hidat A kérdés az lenne, hogy ha nagyon tüskés a táp csinálhatja ezt a meghibásodást? De ha tüskés akkor hallani kelet volna a hangfalon keresztül hogy valami nem jó Vagy tévedek? De egyszer mértem akkor nem volt számottevő nem oda illő a jelben
Nálam még nem volt semmilyen hiba a rezonáns kapcsolótápokkal. Nem tüskés a DC és semmi oda nem illőt nem lehet hallani a hangsugárzókon. Milyen hiba lépett fel nálad? Két dologtól mehet tönkre az erősítő amiben a táplálása is közre játszik, túlfeszültségtől és fordított polarítástól.
Szia
A polaritás nem lehet, mert próbáltam jelgenerátorral is ment Aztán telorol is és tökéletesen működöt Aztán rá kötöttem a PC fülhallgató kimenetére és a probléma akkor jött Bekapcsoltam és a védelem rá kapcsolta a hangfalat a kimenetre csattanás és füst A túl áram lehetséges, de nem hiszem, mert előtte folyamatosan rajta volt a műszer és + - 39.8V üresjáratban |
Bejelentkezés
Hirdetés |