Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
AZT MÉG KIFELEJTETEM HOGY VAN EGY TÁVIRÁNYITOS KIS MOZGÁS ÉRZÉKELÖS RIASZTÓ IS AMI ELEMEL ÉS 6-9 VOLTAL IS MEGY HA ESETLEG AZ IS JÓ LENNE VALAMIRE MERT ELÖBB UTOBB MINDENEK MEG VAN A FELHASZNÁLÁSA VALAHOVA.GONDOLOK ITT A VEZÉRLÉSRE.A KAPU NAGYON KÖNYEN NYILIK TÉLEN NYÁRON ÉS NEM IS LAKOK OLYAN HELYEN HOGY NEM ÉRNÉK RÁ HA NETÁN LASSAN NYILNA KI BEZÁRÁS MEG MÉGJOBBAN RÁÉR
![]() ![]() ![]()
Szia.
A kiabálás (CSUPA NAGY BETŰ) nem volt igazán jó ötlet. ![]() Akkor neked végső soron a mechanikai rész menne, csak az elektronikai részével nem tudsz mit kezdeni? Panelkészítés menne? Vagy próbanyákon össze tudsz rakni dolgokat, mert ha igen, akkor az oldal tetején lévő Tompy által mutatott kapcsolásnál egyszerőbbet nem találsz.
Szia sajna nem menne szerintem meg ilyen dolgokat azt sem tudom hol szerezhetnék.Valami egyszerübb ötleted nincs
![]() ![]()
Értem.
Akkor kicsit nehéz lesz, mert ezt akkor meg kell venned/csináltatnod valakivel. Az anyagköltsége nem olyan számottevő, találnod kell valakit, aki összerakja neked. Biztosan lesz olyan, aki ezt megoldja neked. Végülis igen, ez a vezérlő. Ez vezérli a motort, irányt vált, végállásra/akadályra(infra) megállítja.
Remélem én is hogy lesz valaki,de azért köszi szépen hogy próbáltál segíteni valamelyest.
![]()
Üdv mindenkinek lenne egy apró kérdésem az áramfigyelővel.
Valakí leirná hogy kell bekőtni Előre is köszönöm.
Szép napot mindenkinek,még mindig nem járt itt senki sem,aki tudna nekem segíteni?
![]() ![]()
Ha a témában lapozol, láthatod, hogy sokan tudnának neked segíteni, az viszont nem megy, hogy a nulláról kell elmagyarázni mindent.
Ha meg szeretnéd építtetni valakivel, adj fel apróhirdetést, link a lap tetején. Amennyiben önállóan nekiállsz, szerintem először töltsd le és telepítsd a gephu programot, számold ki vele a mechanikus részek paramétereit. Könnyebb lesz segíteni, ha tudjuk, milyen motort célszerű választani, melyik - nagy valószínűséggel már meglévő - vezérlésre van hozzá szükség, stb.
Már rajta is vagyok.Köszi
![]()
El is felejtetem írni hogy közben összedobtam a vázat+ráraktam a motort ami 12v fúró meg müködik az egész rajta van a két végállás kapcsoló is,bár még nincs semmi bekötve rajta csak simán ki meg be próbáltam töltőről,de nagyon jól működik és szépen nyílik.Szerintem akkor csak az a vezérlő hiányzik csak róla?Vagy kell még valami más is hogy ki be nyíljon?Ja meg ugye távok hozzá de azt gondolom egyben adják hozzá ha tudok csináltatni vagy szerzek valahonnan?Az a csengős dolog hogy működik pontosan?ABBÓL IS ÖSSZE LEHETNE VALAHOGY HOZNI?
Én most raktam őssze a vezérlő ,infra vevő és az áramfigyelő KB 8000 - 10000Ft között
ebben benne van minden csak az áramfigyelőt nemtudom bekőtni amugy müködik minden.
Mi az az áram figyelő?NEM HISZEM HOGY NEM LEHET VALAMILYEN CSENGŐBÖL MEGOLDANI MINT AHOGY PÁR OLDALAL EZELÖTT IRTÁK IS AMI KB MEGVAN 1-2 EZERBŐL.Csak hát hogyan is kell azt hozzá kötni ez az amit nem tudok?
![]() ![]()
Sajana ebben nem tudok segíteni mert én autos köszponitárral odottam meg amihez két kulcsom is van
![]()
A neten a nagybetűs írás ugyanaz, mint élőbeszédben az ordibálás; szíveskedj ezt a fajta írásmódot mellőzni a hozzászólásaidból, ellenkező esetben figyelmeztetni foglak.
Időhiány miatt kicsit leült a kapunyitós projectem.
Most tervezem összerakni az áramfigyelő kapcsolásokat, de az jutott eszembe, hogy a motor a forgásirányváltás miatt a 0V-hoz képest vagy + vagy - tápfeszt kap. Ez az áramfigyelő kapcsolás működését nem borítja fel?
Valószínüleg van a kapcsolásodban valamiféle h-híd. Ha ez elé rakod be, akkor mindegy, hogy épp merre forog a motor, vagy melyik kivezetésén mi van.
Szia
Én közvetlen az egyenirányító híd után, még az irányváltó relék elé kötöttem be negatív ágba. Ott nem változik a polaritás. Bár attól függ neked hogy van megoldva a motor tápellátása.
Nekem a tápfesz +42V és -42 V. Nem a polaritást fordítom meg, hanem a iránytól függő tápfeszt kapcsolom a motorra.
Régi audio erősítőmből maradt ez a tápegység ezért használtam ezt. Kössem át....?
Az a helyzet hogy ha megnézed a rajzot, a kapcsolás a nagy teljesítményű ellenálláson eső feszültség mértékét figyeli . Látsz ott egy elkót párhuzamosan ami nem hiszem hogy örülne a fordított polaritásnak, nem beszélve az ic-röl.
(javítsatok ki ha nem így van) Biztos meg lehet valahogy oldani, de egyszerűbb ha átkötöd vagy nézel egy másik trafót. Nekem ha lenne egy +- 42v-os trafóm , nem pocsékolnám rá. Az erősítős témában tuti kapkodnának érte.
Szia. Valamit vagy mi nem értünk vagy Te. Az amit Te iránytól függő tápfeszültségnek mondasz az a polaritás váltás . Ez történhet relével vagy félvezetővel. Valahol előtte még a tápodról jövő feszültség nem vált polaritást. Kivéve ha csak nem két tápegységet használsz ami irányok szerinti fordított polaritást ad a motoroknak. "Még nem halottam ilyen megoldásról de meglehetne így is oldani." Tehát az a negatív vezetéket kell megszakítani ami a motorok tápellátását biztosítja a polaritás váltás előtt .
Gratulálok a kapudhoz!
Én is ilyesmit tervezek. A vezérlés már megvan, csak a mechanika hiányzik. Mekkora áttétel van abban a köszörűházban? 12V-al elmegy egy ilyen fúró (ami amúgy is 12V-os)? Induláskor nem recseg a kuplungja?
Nekem most így működik a motor:
Nyit: a motor 2 kapcsára a 0V/ +42 volt van kapcsolva Zárás: a motor 2 kapcsára a 0V/ -42 volt van kapcsolva. 3 tápfeszvezetékem van: 0V/+42V/-42V. Az áramfigyelő kapcsolás miatt át kell kötnöm. Én is rájöttem, hogy nem lesz így jó vagy motoronként 2 áramfigyelő kell. Köszönöm!
Szia, köszi.
A köszörűházban 3 fogaskerék 1:16 arányban hajt. Szóval 16-ot fordul a fúró mire a fogaskerék 1-et. Nagyon könnyen elhajtja. Ha letekerem 1-re a racsnit akkor sem recseg. Most úgy van beállítva, hogy ha véletlen beszorul és valami hiba folytán nem kapcsolja le az áramkorlát akkor leracsniz és nem ég le. Egyébként 18V-os a fúró és kb annyival lövöm is neki. Így 20mp alatt nyit ki kopra a 4m-es kapu . A végállás kapcsoló gyári, mivel az bírja a szélsőséges időjárást. Egy van a fogaskerekek alatt és a kapu mindkét végén van egy laposvas a kereten ami kapcsolja.
Köszönöm a részletes tájékoztatást!
Most már én is bele merek vágni az összeszerelésbe! ![]() 12V-os Wagner fúróm van, aminek az aksija tönkrement. Ez lenne a motor. Az áttételt meg láncosan, fogaskerekekkel tudom megcsinálni.
Üdv!
Én is most kezdtem bele egy kapunyitóba. Kétszárnyas kapuról van szó. A nyitást parabola mozgató motorral tervezem meg oldani vagy gyári motorra. A probléma hogy ezek kulccsal nem oldhatóak pl: áramszünet idején. Arra gondoltam hogy egy 12V-os zárt savas akksit teszek be szünetmentes tápként így egy kisebb trafó is elegendő lenne, az én elgondolásom, szerit mivel ez csak a töltésért felelne. Valaki épített már hasonlót? Akksi konstans töltésének még utánanézek, hogyan s mint kell. Tapasztalata van valakinek a parabola motorral? Mennyire gyors ?
Nekem gyári cuccom van , viszont nincs kiskapum és mindig akkor romlik el amikor telken kívül vagyok így semmit nem érek a kioldókulcsal. Most tervezek némi mechanikát hogy kívülről is ki tudjam oldani. Gyári motorba is van 12v-os és reverzibilis(visszatekerhető (nem önzáró) is csak megrendelésre mivel ritkán kérik.
12v aksi állandó töltése nem probléma hiszen a riasztókban is így van, de kb. 3-4 évente lehet hogy cserélni kell. |
Bejelentkezés
Hirdetés |