Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Lapozás: OK   49 / 107
(#) opelkagl hozzászólása Máj 2, 2011 /
 
AZT MÉG KIFELEJTETEM HOGY VAN EGY TÁVIRÁNYITOS KIS MOZGÁS ÉRZÉKELÖS RIASZTÓ IS AMI ELEMEL ÉS 6-9 VOLTAL IS MEGY HA ESETLEG AZ IS JÓ LENNE VALAMIRE MERT ELÖBB UTOBB MINDENEK MEG VAN A FELHASZNÁLÁSA VALAHOVA.GONDOLOK ITT A VEZÉRLÉSRE.A KAPU NAGYON KÖNYEN NYILIK TÉLEN NYÁRON ÉS NEM IS LAKOK OLYAN HELYEN HOGY NEM ÉRNÉK RÁ HA NETÁN LASSAN NYILNA KI BEZÁRÁS MEG MÉGJOBBAN RÁÉR CSAK MÁR UNOM HOGY MINDIG AZ ASSZONYKÁM VEZET ÉS NEKEM KELL KISZÁLLNI ÁLLANDÓAN ILYENKOR.HIHI.HA LEHET ÉS AZ EMBER MEGTEHET ILYET,MIÉRT IS NE CSINÁLJA IGAZ VAGY IGAZ
(#) sirály12 válasza opelkagl hozzászólására (») Máj 2, 2011 /
 
Szia.

A kiabálás (CSUPA NAGY BETŰ) nem volt igazán jó ötlet.

Akkor neked végső soron a mechanikai rész menne, csak az elektronikai részével nem tudsz mit kezdeni? Panelkészítés menne? Vagy próbanyákon össze tudsz rakni dolgokat, mert ha igen, akkor az oldal tetején lévő Tompy által mutatott kapcsolásnál egyszerőbbet nem találsz.
(#) opelkagl válasza sirály12 hozzászólására (») Máj 2, 2011 /
 
Szia sajna nem menne szerintem meg ilyen dolgokat azt sem tudom hol szerezhetnék.Valami egyszerübb ötleted nincs ?Vagy esetleg ez a vezérlő egység kb mennyi lenne szerinted készen?Mert lehet úgy egyben kellene vennem akkor.Vagy egyáltalán az a neve amiről beszélünk?
(#) sirály12 válasza opelkagl hozzászólására (») Máj 2, 2011 /
 
Értem.

Akkor kicsit nehéz lesz, mert ezt akkor meg kell venned/csináltatnod valakivel. Az anyagköltsége nem olyan számottevő, találnod kell valakit, aki összerakja neked. Biztosan lesz olyan, aki ezt megoldja neked.

Végülis igen, ez a vezérlő. Ez vezérli a motort, irányt vált, végállásra/akadályra(infra) megállítja.
(#) opelkagl válasza sirály12 hozzászólására (») Máj 2, 2011 /
 
Remélem én is hogy lesz valaki,de azért köszi szépen hogy próbáltál segíteni valamelyest.
(#) lekszikov hozzászólása Máj 2, 2011 /
 
Üdv mindenkinek lenne egy apró kérdésem az áramfigyelővel.

Valakí leirná hogy kell bekőtni
Előre is köszönöm.
(#) opelkagl hozzászólása Máj 3, 2011 /
 
Szép napot mindenkinek,még mindig nem járt itt senki sem,aki tudna nekem segíteni?
(#) kobold válasza opelkagl hozzászólására (») Máj 3, 2011 / 1
 
Ha a témában lapozol, láthatod, hogy sokan tudnának neked segíteni, az viszont nem megy, hogy a nulláról kell elmagyarázni mindent.
Ha meg szeretnéd építtetni valakivel, adj fel apróhirdetést, link a lap tetején. Amennyiben önállóan nekiállsz, szerintem először töltsd le és telepítsd a gephu programot, számold ki vele a mechanikus részek paramétereit. Könnyebb lesz segíteni, ha tudjuk, milyen motort célszerű választani, melyik - nagy valószínűséggel már meglévő - vezérlésre van hozzá szükség, stb.
(#) opelkagl válasza kobold hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
Már rajta is vagyok.Köszi.Te nem tudod véletlenül hogy egy ilyen vezérlőt kb menyiért dobnának össze?
(#) opelkagl válasza kobold hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
El is felejtetem írni hogy közben összedobtam a vázat+ráraktam a motort ami 12v fúró meg müködik az egész rajta van a két végállás kapcsoló is,bár még nincs semmi bekötve rajta csak simán ki meg be próbáltam töltőről,de nagyon jól működik és szépen nyílik.Szerintem akkor csak az a vezérlő hiányzik csak róla?Vagy kell még valami más is hogy ki be nyíljon?Ja meg ugye távok hozzá de azt gondolom egyben adják hozzá ha tudok csináltatni vagy szerzek valahonnan?Az a csengős dolog hogy működik pontosan?ABBÓL IS ÖSSZE LEHETNE VALAHOGY HOZNI?
(#) lekszikov válasza opelkagl hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
Én most raktam őssze a vezérlő ,infra vevő és az áramfigyelő KB 8000 - 10000Ft között
ebben benne van minden

csak az áramfigyelőt nemtudom bekőtni amugy müködik minden.
(#) opelkagl válasza lekszikov hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
Mi az az áram figyelő?NEM HISZEM HOGY NEM LEHET VALAMILYEN CSENGŐBÖL MEGOLDANI MINT AHOGY PÁR OLDALAL EZELÖTT IRTÁK IS AMI KB MEGVAN 1-2 EZERBŐL.Csak hát hogyan is kell azt hozzá kötni ez az amit nem tudok? csak az kellene már és mehetne a csiki csuki
(#) lekszikov válasza opelkagl hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
Sajana ebben nem tudok segíteni mert én autos köszponitárral odottam meg amihez két kulcsom is van
(#) opelkagl válasza lekszikov hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
AZ sem rossz megoldás lehet nekem is olyannal kellene?Nekem végül is teljesen mindegy hogy mi van hozzá csak működjön és ne legyen túl drága.A paraméterek már adottak hogy mim is van,hát csak össze hozzuk majd valahogy remélem valaki tud majd adni egy ilyen valami ketyerék vagy le írja hogy csináljam és miből.
(#) Moderátor hozzászólása opelkagl hozzászólására (») Máj 3, 2011
 
A neten a nagybetűs írás ugyanaz, mint élőbeszédben az ordibálás; szíveskedj ezt a fajta írásmódot mellőzni a hozzászólásaidból, ellenkező esetben figyelmeztetni foglak.
(#) opelkagl válasza (») Máj 3, 2011 /
 
Okés.Bocsi nem tudtam,oda figyelek ezek után.
(#) Babinyo válasza Tompy hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Időhiány miatt kicsit leült a kapunyitós projectem.
Most tervezem összerakni az áramfigyelő kapcsolásokat, de az jutott eszembe, hogy a motor a forgásirányváltás miatt a 0V-hoz képest vagy + vagy - tápfeszt kap. Ez az áramfigyelő kapcsolás működését nem borítja fel?
(#) sirály12 válasza Babinyo hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Valószínüleg van a kapcsolásodban valamiféle h-híd. Ha ez elé rakod be, akkor mindegy, hogy épp merre forog a motor, vagy melyik kivezetésén mi van.
(#) Tompy válasza Babinyo hozzászólására (») Máj 9, 2011 /
 
Szia
Én közvetlen az egyenirányító híd után, még az irányváltó relék elé kötöttem be negatív ágba. Ott nem változik a polaritás. Bár attól függ neked hogy van megoldva a motor tápellátása.
(#) Babinyo válasza Tompy hozzászólására (») Máj 9, 2011 /
 
Nekem a tápfesz +42V és -42 V. Nem a polaritást fordítom meg, hanem a iránytól függő tápfeszt kapcsolom a motorra.
Régi audio erősítőmből maradt ez a tápegység ezért használtam ezt.
Kössem át....?
(#) Tompy válasza Babinyo hozzászólására (») Máj 10, 2011 /
 
Az a helyzet hogy ha megnézed a rajzot, a kapcsolás a nagy teljesítményű ellenálláson eső feszültség mértékét figyeli . Látsz ott egy elkót párhuzamosan ami nem hiszem hogy örülne a fordított polaritásnak, nem beszélve az ic-röl.
(javítsatok ki ha nem így van)
Biztos meg lehet valahogy oldani, de egyszerűbb ha átkötöd vagy nézel egy másik trafót.
Nekem ha lenne egy +- 42v-os trafóm , nem pocsékolnám rá. Az erősítős témában tuti kapkodnának érte.
(#) poros válasza Babinyo hozzászólására (») Máj 10, 2011 /
 
Szia. Valamit vagy mi nem értünk vagy Te. Az amit Te iránytól függő tápfeszültségnek mondasz az a polaritás váltás . Ez történhet relével vagy félvezetővel. Valahol előtte még a tápodról jövő feszültség nem vált polaritást. Kivéve ha csak nem két tápegységet használsz ami irányok szerinti fordított polaritást ad a motoroknak. "Még nem halottam ilyen megoldásról de meglehetne így is oldani." Tehát az a negatív vezetéket kell megszakítani ami a motorok tápellátását biztosítja a polaritás váltás előtt .
(#) fejesl válasza Tompy hozzászólására (») Máj 10, 2011 /
 
Gratulálok a kapudhoz!
Én is ilyesmit tervezek. A vezérlés már megvan, csak a mechanika hiányzik.
Mekkora áttétel van abban a köszörűházban?
12V-al elmegy egy ilyen fúró (ami amúgy is 12V-os)?
Induláskor nem recseg a kuplungja?
(#) fejesl válasza fejesl hozzászólására (») Máj 10, 2011 /
 
u.i: végálláskapcsolónak mit használsz?
(#) Babinyo válasza poros hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
Nekem most így működik a motor:
Nyit: a motor 2 kapcsára a 0V/ +42 volt van kapcsolva
Zárás: a motor 2 kapcsára a 0V/ -42 volt van kapcsolva.
3 tápfeszvezetékem van: 0V/+42V/-42V.
Az áramfigyelő kapcsolás miatt át kell kötnöm. Én is rájöttem, hogy nem lesz így jó vagy motoronként 2 áramfigyelő kell.
Köszönöm!
(#) Tompy válasza fejesl hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
Szia, köszi.
A köszörűházban 3 fogaskerék 1:16 arányban hajt. Szóval 16-ot fordul a fúró mire a fogaskerék 1-et.
Nagyon könnyen elhajtja. Ha letekerem 1-re a racsnit akkor sem recseg. Most úgy van beállítva, hogy ha véletlen beszorul és valami hiba folytán nem kapcsolja le az áramkorlát akkor leracsniz és nem ég le. Egyébként 18V-os a fúró és kb annyival lövöm is neki. Így 20mp alatt nyit ki kopra a 4m-es kapu .
A végállás kapcsoló gyári, mivel az bírja a szélsőséges időjárást. Egy van a fogaskerekek alatt és a kapu mindkét végén van egy laposvas a kereten ami kapcsolja.
(#) fejesl válasza Tompy hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
Köszönöm a részletes tájékoztatást!
Most már én is bele merek vágni az összeszerelésbe! mert már mindent összeszedtem hozzá, a végálláskapcsolók kivételével. Én reed-es megoldásra gondoltam, de üzembiztossági szempontból nem biztos, hogy jó választás.
12V-os Wagner fúróm van, aminek az aksija tönkrement. Ez lenne a motor. Az áttételt meg láncosan, fogaskerekekkel tudom megcsinálni.
(#) Brienter hozzászólása Máj 12, 2011 /
 
Üdv!
Én is most kezdtem bele egy kapunyitóba.
Kétszárnyas kapuról van szó. A nyitást parabola mozgató motorral tervezem meg oldani vagy gyári motorra. A probléma hogy ezek kulccsal nem oldhatóak pl: áramszünet idején. Arra gondoltam hogy egy 12V-os zárt savas akksit teszek be szünetmentes tápként így egy kisebb trafó is elegendő lenne, az én elgondolásom, szerit mivel ez csak a töltésért felelne.
Valaki épített már hasonlót? Akksi konstans töltésének még utánanézek, hogyan s mint kell.
Tapasztalata van valakinek a parabola motorral? Mennyire gyors ?
(#) bundyland válasza Brienter hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
Nekem gyári cuccom van , viszont nincs kiskapum és mindig akkor romlik el amikor telken kívül vagyok így semmit nem érek a kioldókulcsal. Most tervezek némi mechanikát hogy kívülről is ki tudjam oldani. Gyári motorba is van 12v-os és reverzibilis(visszatekerhető (nem önzáró) is csak megrendelésre mivel ritkán kérik.
12v aksi állandó töltése nem probléma hiszen a riasztókban is így van, de kb. 3-4 évente lehet hogy cserélni kell.
(#) Brienter válasza bundyland hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
Igen nekem is a riasztókról jutott eszembe az akksi. Majd kellene valami üzembiztos hidegben is jól működő töltő. A motoroknak majd utánanézek.
A te nyitód miért szokott elromlani?
Következő: »»   49 / 107
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem