Fórum témák
» Több friss téma |
Nem tranzisztorok vannak benne hanem N-Fetek 100V/60A
de itt kapsz vezérlőt:Bővebben: Link
Szia!
Rövidre zárás után kerék nehezebben forog, saját akksiját ráakasztva motor forog! Tehát idáig OK! Köszönöm a segítséget! Mostmár csak arra lennék kíváncsi, mitől égett össze a panel. Majd töltök fel képet, csak nem találom az átméretező progit. Egyébként a veztékelés is kissé hiányos,(hátsó világítás+féklámpa) a meglévő kábelezésről készült rajz feltöltése alapján tudsz-e majd segíteni? Ill. a gázkar működése miként tesztelhető? Előre is köszi!
Sziasztok!
Elektromos kerékpár házilag: Ezen dolgoztam, rajzolgattam, tervezgettem, fűrészeltem, hajtogattam, hegesztgettem, és sokat reszelgettem, majd elvittem festőhöz, összeraktam . Szerintetek? Üdv.: gobicó
Szia! Ha nincs beöntve a vezérlő, emeld ki a fetet és mérj rá.
Mérőműszerrel D-S között egyik irányba diódát kell mérj, de vigyázz, mert tapizásra kinyithat a FET és így becsaphatod magad. FET-ekből ezt a tipust szokták használni: Bővebben: Link üdv.
Szia! Olvass vissza a topic-ba, gázkar hibával indult! Fotók után tudunk majd segíteni a kábelezésben is.
Üdv!Én azt csak a sebességkorlátozóra írtam.És annál van úgy hogy ha széthúzod a kábelt,vagy nagyobb ellenállás felé tekered a potit,akkor nő a max sebesség.De maga a vezérlő meghatároz egy ettől a korlátozótól független max sebességet.Ez ugyanaz amit a korlátozó kiiktatásával érsz el.A vezérlőd gyakorlatilag a motorra menő nyégyszögjelek kitöltési tényezőjét szabályozza 10-90% közt.(ha jól tudom).Tehát ha a korlátozót birizgálod akkoris csak e két érték közt tudod meghatározni a maximálisat.
Szia!
Értem! Köszi! A kitöltést valamelyik IC lábára kötött elektronikai alkatrész (kondi, ellenállás, kis áramkőr) szabályozza? Valami kapcsolásod van? Fentebb van kép a vezérlőmről! Üdv.: gobicó
Fotók a vezérlőről,és rajz. Remélem érthető. Az előzmények alapján milyen tipusú vezérlést kellene vennem?A Tech-mobile-nál több tipus is létezik, ill. a bekötési rajzok kissé eltérnek.
Szia! Kefés motorvezérlő elektronikát nem nagyon láttam neten. Próbálj meg egy szaküzletben érdeklődni. Ugyan ilyen vezérlőt biztos, hogy nem fogsz kapni.(csatlakozók nem fognak egyezni, esetleg több kivezetés) A lényeg, hogy 36V 15A-es legyen kefés motorhoz.
Köszi!
Tapasztalatok már vannak: szakadó esőt bírja, hatótávolság kb. 35km, igen jól kormányozható, a nagy tepsi rugós ülésnek köszönhetően rendkívül kényelmes, ja és vonza a szemeket....... Üdv.: gobicó
Szia!
Köszönöm! Egyébként a kihegyezett elem, miről már korábban is említést tettél, rajzon készült egy kerekített verzióban is, de ennél maradtam. Majd a következő bicón gondolok rád. Üdv.: gobicó
Sziasztok!
Kérdésem lenne! Barátomtól kaptam egy motort, elektronikát, gázkart. A motorból kidarabolták a kábelt, kipiszkálták a hall ic-ket. Ezeket, hogy kell beépíteni, ragasztani talán, mivel? Azt sem tudom hány voltos lehet. E képeket készítettem, valamit mond nektek?
Ha nem sérült a vezérlő áramköre,az üzemi feszültségét megtudhatod ha elösször 36V-ról hajtod meg.Ha elindul akkor eltaláltad,ha nem indul /mélykisülés elleni védelem miatt/akkor 48V-os.A 3 vastag csuszóhüvelyes fázisszálhoz tartozó ugyanolyan szinű vékony motor hall ic-khez menő szálakat nem látom
A fehér 5-ös csatiról közelebbi képről esetleg lehet tovább nyomozni
Szia.
Itt a képek. Szerintem a hall vezetékek megvannak, szerinted? Így jobban látható. A csatis vazetékek, szerintem a gázkar és a fékkaroké. Hall beépítés miként tegyem, valahol olvastam, hogy egyiket fordítva kell beépíteni? üdv.
Igen megvan Az 5-ös csatiban lévő szálak mennek a motor hall elemeihez.Piros=+5V fekete= - a maradék 3 szál a motor hall ic lábaira.Legalábbis gyárilag igy van,csak a szinek nem passzolnak Látszik rajta hogy ezeket utólag Valaki kiforrasztotta?Viszont a gázkarhoz is ilyen vékony 3 szál vezetéknek kellene menni.Piros-fekete-fehér,vagy zöld.Igen a középső hall forditott.Bővebben: Link
Kimaradt:kis csati valószínű a szürke-fekete a féklámpakapcsolóé.
Szerintem kíírály!
Sorozatgyártásban is megálná a helyét! Bár annyi biztos hogy még egy ijen bringa nem jön majd veled szemben. őmm....egyébként valaki tudna válaszolni a hubmotoros kérdésemre? (Lehet tudnék egy eladót.)
Köszönöm!!!
A linket nem tudtam megnézni. Vagy béna vagyok? Az, hogy fordítva az ugye azt jelenti, hogy a tokozatot teszem fordítva a fészkébe, a lábak polaritása az azonos a többiével? Beragasztása FBS-sel jó? Üdv.
Köszönöm!!!
Hu tényleg, akkor levédetem és indítom a sorozatgyártást.......... Üdv.
Tényleg szép és precíz munka.
Mennyiből tudnád kihozni ? Tudomásom szerint: 1 dobmotor kerékkel 30 eFt + 3 db 12Ah-as aksi 21 eFt + szabályozó 9 eFt és már 60-nál jársz. A kinai 67-120 eFt közötti járgányokkal, nehezen versenyképes (árban). Csak az alkotás öröméért érdemes vele foglalkozni. Ahhoz viszont gratulálok. Üdv Mgy
Hali! A Tech-m.-nál talaltam 36V-500W/21A-os vezérlőt kefés motorhoz. Szerinted jó lenne-e, ill. az ott található bekötési rajz mennyire illeszthető az én kerékpáromhoz?
A régi mitől mehetett tönkre?! :wow1: Bővebben: Link
Szia!
Akkor elárulom! Volt egy laptopom, amit nem használtam, értéke kb 30eFT. volt. Találtam egy hírdetést, amiben elektromos binyót cserélnének laptopra.. megkötetett. Kivettem a kerekeket és az elektronikát, mert a váza iszonyatos volt .. tervezgettem, hegeszgettem .. megszületett. Igazad van az alkotás öröme, az igazán fontos. Köszönöm. Üdv.: gobicó Ja a változás képekben:
Szia!
A bekötést meg lehet oldani, az a legkisebb baj. Szerintem nem célszerű nagyobb áramú vezérlőt belerakni. Biztos menni fog vele, de a te motorod csak 250-300W-os lehet. Érdeklődj náluk mail-ben, hátha van nekik olyan is amilyen neked kell. Esetleg, ha az ellenállások nincsenek nagyon megégve a vezérlődben, akkor vissza lehetne rajzolni a kapcsolást és építeni egy újat. üdv.
Szerintem mehet előre is. Legfeljebb a villán kell egy kicsit módosítani.
Mi baj volt a régi vázzal? Így képről nem néz ki rosszul. Ráadásul még pedál is volt rajta, amivel azért növelhető a hatótáv és a sebesség.
Szép munka! Gratulálok! Csak így tovább!
Szia.
A régi váz központi telója eléggé elrontotta a stabilitását, de mint írtam csúnyának találtam és ami a legfontosabb valami sportos gépet akartam alkotni, amin igazán élvezetes nyomulni. A hatótávolsán nem volt igazán szempont, mivel 15 km. a munkahelyem oda és vissza, persze járok vele másfele is de 35km. már mentem vele és akkor sem merült le teljesen. Pontosan tudtam mérni kerékpár km. órával. Pedál nélkül vagányabb és érdekesebb is. Üdv.: gobicó |
Bejelentkezés
Hirdetés |