Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Elektromos kerékpár, robogó házilag
Lapozás: OK   61 / 229
(#) attrax válasza miselino52 hozzászólására (») Máj 2, 2011 /
 
Nem tranzisztorok vannak benne hanem N-Fetek 100V/60A
de itt kapsz vezérlőt:Bővebben: Link
(#) Bozsó112 válasza pintyu hozzászólására (») Máj 2, 2011 /
 
Szia!
Rövidre zárás után kerék nehezebben forog, saját akksiját ráakasztva motor forog! Tehát idáig OK! Köszönöm a segítséget! Mostmár csak arra lennék kíváncsi, mitől égett össze a panel. Majd töltök fel képet, csak nem találom az átméretező progit. Egyébként a veztékelés is kissé hiányos,(hátsó világítás+féklámpa) a meglévő kábelezésről készült rajz feltöltése alapján tudsz-e majd segíteni? Ill. a gázkar működése miként tesztelhető? Előre is köszi!
(#) gobicó hozzászólása Máj 2, 2011 /
 
Sziasztok!

Elektromos kerékpár házilag:

Ezen dolgoztam, rajzolgattam, tervezgettem, fűrészeltem, hajtogattam, hegesztgettem, és sokat reszelgettem, majd elvittem festőhöz, összeraktam .

Szerintetek? Üdv.: gobicó
(#) gobicó válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 2, 2011 /
 
köszi
(#) pintyu válasza miselino52 hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
Szia! Ha nincs beöntve a vezérlő, emeld ki a fetet és mérj rá.
Mérőműszerrel D-S között egyik irányba diódát kell mérj, de vigyázz, mert tapizásra kinyithat a FET és így becsaphatod magad.
FET-ekből ezt a tipust szokták használni:

Bővebben: Link

üdv.
(#) pintyu válasza Bozsó112 hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
Szia! Olvass vissza a topic-ba, gázkar hibával indult! Fotók után tudunk majd segíteni a kábelezésben is.
(#) Poc válasza gobicó hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
Üdv!Én azt csak a sebességkorlátozóra írtam.És annál van úgy hogy ha széthúzod a kábelt,vagy nagyobb ellenállás felé tekered a potit,akkor nő a max sebesség.De maga a vezérlő meghatároz egy ettől a korlátozótól független max sebességet.Ez ugyanaz amit a korlátozó kiiktatásával érsz el.A vezérlőd gyakorlatilag a motorra menő nyégyszögjelek kitöltési tényezőjét szabályozza 10-90% közt.(ha jól tudom).Tehát ha a korlátozót birizgálod akkoris csak e két érték közt tudod meghatározni a maximálisat.
(#) gobicó válasza Poc hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
Szia!

Értem! Köszi!
A kitöltést valamelyik IC lábára kötött elektronikai alkatrész (kondi, ellenállás, kis áramkőr) szabályozza?
Valami kapcsolásod van? Fentebb van kép a vezérlőmről!

Üdv.: gobicó
(#) Bozsó112 válasza pintyu hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
Fotók a vezérlőről,és rajz. Remélem érthető. Az előzmények alapján milyen tipusú vezérlést kellene vennem?A Tech-mobile-nál több tipus is létezik, ill. a bekötési rajzok kissé eltérnek.
(#) pintyu válasza Bozsó112 hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
Szia! Kefés motorvezérlő elektronikát nem nagyon láttam neten. Próbálj meg egy szaküzletben érdeklődni. Ugyan ilyen vezérlőt biztos, hogy nem fogsz kapni.(csatlakozók nem fognak egyezni, esetleg több kivezetés) A lényeg, hogy 36V 15A-es legyen kefés motorhoz.
(#) gobicó hozzászólása Máj 3, 2011 /
 
Sziasztok!

Kész a E-bicó üdv.: gobicó
(#) zolika60 válasza gobicó hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
Szép lett. Várjuk a tapasztalatokat.
(#) gobicó válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 3, 2011 /
 
Köszi!
Tapasztalatok már vannak: szakadó esőt bírja, hatótávolság kb. 35km, igen jól kormányozható, a nagy tepsi rugós ülésnek köszönhetően rendkívül kényelmes, ja és vonza a szemeket.......
Üdv.: gobicó
(#) gobicó válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 4, 2011 /
 
Szia!
Köszönöm!
Egyébként a kihegyezett elem, miről már korábban is említést tettél, rajzon készült egy kerekített verzióban is, de ennél maradtam. Majd a következő bicón gondolok rád.
Üdv.: gobicó
(#) gobicó hozzászólása Máj 4, 2011 /
 
Sziasztok!

Kérdésem lenne! Barátomtól kaptam egy motort, elektronikát, gázkart. A motorból kidarabolták a kábelt, kipiszkálták a hall ic-ket. Ezeket, hogy kell beépíteni, ragasztani talán, mivel? Azt sem tudom hány voltos lehet. E képeket készítettem, valamit mond nektek?
(#) Mary bx válasza gobicó hozzászólására (») Máj 4, 2011 /
 
Ha nem sérült a vezérlő áramköre,az üzemi feszültségét megtudhatod ha elösször 36V-ról hajtod meg.Ha elindul akkor eltaláltad,ha nem indul /mélykisülés elleni védelem miatt/akkor 48V-os.A 3 vastag csuszóhüvelyes fázisszálhoz tartozó ugyanolyan szinű vékony motor hall ic-khez menő szálakat nem látom
A fehér 5-ös csatiról közelebbi képről esetleg lehet tovább nyomozni
(#) gobicó válasza Mary bx hozzászólására (») Máj 4, 2011 /
 
Szia.
Itt a képek.
Szerintem a hall vezetékek megvannak, szerinted? Így jobban látható. A csatis vazetékek, szerintem a gázkar és a fékkaroké. Hall beépítés miként tegyem, valahol olvastam, hogy egyiket fordítva kell beépíteni?
üdv.
(#) Mary bx válasza gobicó hozzászólására (») Máj 4, 2011 /
 
Igen megvan Az 5-ös csatiban lévő szálak mennek a motor hall elemeihez.Piros=+5V fekete= - a maradék 3 szál a motor hall ic lábaira.Legalábbis gyárilag igy van,csak a szinek nem passzolnak Látszik rajta hogy ezeket utólag Valaki kiforrasztotta?Viszont a gázkarhoz is ilyen vékony 3 szál vezetéknek kellene menni.Piros-fekete-fehér,vagy zöld.Igen a középső hall forditott.Bővebben: Link

112 - 600.jpg
    
(#) Mary bx válasza Mary bx hozzászólására (») Máj 4, 2011 /
 
Kimaradt:kis csati valószínű a szürke-fekete a féklámpakapcsolóé.
(#) Laaac válasza gobicó hozzászólására (») Máj 4, 2011 /
 
Szerintem kíírály!
Sorozatgyártásban is megálná a helyét! Bár annyi biztos hogy még egy ijen bringa nem jön majd veled szemben.

őmm....egyébként valaki tudna válaszolni a hubmotoros kérdésemre? (Lehet tudnék egy eladót.)
(#) gobicó válasza Mary bx hozzászólására (») Máj 4, 2011 /
 
Köszönöm!!!

A linket nem tudtam megnézni. Vagy béna vagyok?

Az, hogy fordítva az ugye azt jelenti, hogy a tokozatot teszem fordítva a fészkébe, a lábak polaritása az azonos a többiével? Beragasztása FBS-sel jó?

Üdv.
(#) gobicó válasza Laaac hozzászólására (») Máj 4, 2011 /
 
Köszönöm!!!

Hu tényleg, akkor levédetem és indítom a sorozatgyártást..........

Üdv.
(#) mgy válasza gobicó hozzászólására (») Máj 4, 2011 /
 
Tényleg szép és precíz munka.
Mennyiből tudnád kihozni ?
Tudomásom szerint: 1 dobmotor kerékkel 30 eFt + 3 db 12Ah-as aksi 21 eFt + szabályozó 9 eFt és már 60-nál jársz.
A kinai 67-120 eFt közötti járgányokkal, nehezen versenyképes (árban).
Csak az alkotás öröméért érdemes vele foglalkozni.
Ahhoz viszont gratulálok.
Üdv Mgy
(#) Bozsó112 válasza pintyu hozzászólására (») Máj 4, 2011 /
 
Hali! A Tech-m.-nál talaltam 36V-500W/21A-os vezérlőt kefés motorhoz. Szerinted jó lenne-e, ill. az ott található bekötési rajz mennyire illeszthető az én kerékpáromhoz?
A régi mitől mehetett tönkre?! :wow1: Bővebben: Link
(#) gobicó válasza mgy hozzászólására (») Máj 4, 2011 /
 
Szia!
Akkor elárulom!
Volt egy laptopom, amit nem használtam, értéke kb 30eFT. volt. Találtam egy hírdetést, amiben elektromos binyót cserélnének laptopra.. megkötetett. Kivettem a kerekeket és az elektronikát, mert a váza iszonyatos volt .. tervezgettem, hegeszgettem .. megszületett. Igazad van az alkotás öröme, az igazán fontos.
Köszönöm.

Üdv.: gobicó Ja a változás képekben:
(#) pintyu válasza Bozsó112 hozzászólására (») Máj 5, 2011 /
 
Szia!

A bekötést meg lehet oldani, az a legkisebb baj. Szerintem nem célszerű nagyobb áramú vezérlőt belerakni. Biztos menni fog vele, de a te motorod csak 250-300W-os lehet. Érdeklődj náluk mail-ben, hátha van nekik olyan is amilyen neked kell.
Esetleg, ha az ellenállások nincsenek nagyon megégve a vezérlődben, akkor vissza lehetne rajzolni a kapcsolást és építeni egy újat.
üdv.
(#) zolika60 válasza Laaac hozzászólására (») Máj 5, 2011 /
 
Szerintem mehet előre is. Legfeljebb a villán kell egy kicsit módosítani.
(#) zolika60 válasza gobicó hozzászólására (») Máj 5, 2011 /
 
Mi baj volt a régi vázzal? Így képről nem néz ki rosszul. Ráadásul még pedál is volt rajta, amivel azért növelhető a hatótáv és a sebesség.
(#) 20sz Jófiú válasza gobicó hozzászólására (») Máj 5, 2011 /
 
Szép munka! Gratulálok! Csak így tovább!
(#) gobicó válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 5, 2011 /
 
Szia.
A régi váz központi telója eléggé elrontotta a stabilitását, de mint írtam csúnyának találtam és ami a legfontosabb valami sportos gépet akartam alkotni, amin igazán élvezetes nyomulni. A hatótávolsán nem volt igazán szempont, mivel 15 km. a munkahelyem oda és vissza, persze járok vele másfele is de 35km. már mentem vele és akkor sem merült le teljesen. Pontosan tudtam mérni kerékpár km. órával.
Pedál nélkül vagányabb és érdekesebb is.

Üdv.: gobicó
Következő: »»   61 / 229
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem