Fórum témák
» Több friss téma |
Nekem slagos. Hajlamos a rogyásra, főleg ha messze rakod a tengelyvéget, meg a motorvéget. Ha ez a távolság kisebb mint 1mm, akkor ott olyan motor teljesítmény kell mögé, hogy azon az 1mm-en megrogyjon ami nem hobbi kategória. A lényeg, hogy a tengelyvégek, és a szorítók minél közelebb legyenek egymáshoz, és akkor nem fog berogyni. Ezen is lehetne közelebb rakni, de így is bírja.
Bővebben: Link
Egyet értek, a távolság csökkentése nagyon sokat segíthet. 1mm-es távolságnál már jól működhet.
Nem a hajtott oldalt kell jobban csapágyazni, mert ha jobban belegondoltok, rengeteg hajtómű van, ahol a behajtásnál nincs is csapágy és bármilyen furcsa is a hajtás ellenoldal van mindig jobban terhelve.
A 608-as csapágy direktbe nem jó a M8-as menetes szárra, mert kb 0,2mm-er kisebb az átmérője. Ráadásul menet közben zenél.
Még abba se vagyok biztos, hogy direktbe fogom hajtani, ha sikerül szereznem fogazott szíjkereket (pár fénymásolót még szét kell termelnem) akkor az lesz.
Akkor viszont indokolt a hajtás felöli erősebb csapágyazás. A 608-ast én se értem, 12-es szárat minek 8-asig leszedni? Üdv
Én kaptam olcsón, fogazott kereket és szíjat. 2.5-es fogosztásút.Itt választottam ki és házhoz hozták
![]() De ha elmész egy pc bontóba lehet ingyen is kapsz, én is kaptam, de az 3-as osztású és sajna műanyag
A szíjak megvannak, de sajna kerékből még csak egy van (acél, 8mm belső átmérő, hernyócsavar rögzítés) ilyenből kéne még kettő.
Te hogy rögzítetted a tengelyen?
Szia
A szokásos hibámba estem nem irtam teljes részletességgel hogy mire is gondolok . Nem a slagra gondolok hanem mint anyagra a "gumira " .A Gulaszoft teljesen pontosan és tökéletesen leirta hogy hogyan lehet alkalmazni mindenféle hiba nélkül .Sokan használják , használjuk ezt a fajta megoldást mindenféle hiba mélkül . Amit ajánlani tudok : régitipusu vászonbetétes benzin csö amit használok és 6,3mm-es tengelyü motorra 4-es furatu csövet huzok 20 - 25mm hosszon és ugyan ennyit az orsora is , a lényeg tényleg a tengelytávolságokban van 1 - 1,5mm töl távolabb Neked van igazad . Sunraw : 12-es menetesszárra esztergálni 8-as csapot , ez már a 12-es menet magmérete alatt van igy lessz egy kis váll a tengelyen ahova a csapágy feltud feküdni és nem fog kovályogni az orso , magméret felett azért nem lessz jo mert a menetkifutása miatt van egy kis rész ahova a csapágy nemtud felfeküdni ezért ha a csapágyakat összehuzatod az orso kovályogni fog . A csapágyazással kapcsolatban van info rengeteg a céges katakugusokban ( THK , SKF , Hi - Win , Isel stb) meg kell nézni hogy mit ajánlanak és még rajzok is vannak , de ezt nemrég már irtam ide .
Szia
Nagyon szuper kis csapágyak azok el ne dobd . Egy tengely átméröjét nem csak lefelé lehet változtatni hanem felfelé is .A 12-es menetet leszeded 9-10mm átméröre és szorosan huzol rá egy perselyt ami kb 16-17mm átméröjü , ezt utánna illeszted a csapágy furatához ( 12mm ) de a menet kezdete felöl hagysz egy kis válat ( 2-3mm széles ) ami 3,5 - 4mm-el nagyobb a csapágyfuratátol , a csapágyon kivülirészre meg vágsz 12-es mentett de igazábol valami sürübb menet kellene rá ( megteszi a 12-es is ha nincs más kéznél ) igy tökéletesen használhato lessz a csapágyad . Meg lehet probálkozni hogy két 12-es anyát összekontrázol és a csapágyfelöli homlok részét esztergán feloldalazod és mehet rá a csapágy , sajnos ezek a menetesszárak nem igazán méret tartoak ezért szinte biztos hogy a csapágy nem lessz központos az orsoval.
Én a zx-100-as anyát favorizálom,van már vele tapaszatlatom,elnyűhetetlen.Szerintem hamarabb kopik el az orsód,mint az anya.Nekem az x és y tengelyen nem is volt érezhető kottyanása és semmiféle rugófeszítést vagy összehúzatást nem alkalmaztam.A pomról Kulzol60 tud nyilatkozni,de az is jó lehet,de a zx-100 a király,ennek van a legkisebb súrlódási tényezője is a technikai műanyagok közül.Én nagyobb (4-5mm-es) menetemelkedésű orsót szeretnék használni,mert vettem komolyabb motorokat,hogy haladni is lehessen vele,csak olyan embert nem találok,akinek lenne ilyen menetfúrója.Ha többen lennénk össze kellene dobni a pénzt egyre.
Hobbycnc fórumon keresd B.Józsefet ő 18ezer+postáért árúl tr10x2-es trapézmenetes(kottyanásmentes) hajtásszettet,ebből kijön egy A4-es gép,én is megvenném,ha kissebb motorjaim lennének.Elöl-hátúl van csapágyház+csapágy,elöl 2db előfeszített csapágyat tartalmaz.Ezt egy komolyabb,fém gépnél is felhasználhatód,bár nem tudom,hogy te milyen konstrukcióban gondolkozol,de én "fa" gépre tippelnék. Üdv:Richy
Szia
Pontosan ilyenre gondoltam én is, lehet leszedem 8mm-ra így a fogasszíjkereket is rá tudom rögzíteni. A két csapágyat szembefordítva egymás mellé gondoltad? Hogy tudja befogni az esztergályos a tokmányba a menetes szárat, hogy nem sérül a menet?
Azt hiszem nem kapkodom el ezt a dolgot, inkább félrerakom és agyalok, hogy mi lenne a jó megoldás.
Neked is sima menetes száron volt ez a zx-100-as anyag? Ha komolyan jobban kopik mint a vas akkor az gáz, mert ha beállítósra csinálom, akkor meg a menet szélein szorulni fog. Ilyen trapézmenetes orsót hol érdemes venni? Amit a hobbycnc-n írtak, hogy a saját anyagával kifúr az anyát az nem vált be? Egyébként 60x 40-es zártszelvény vázból lesz a másíná, remélhetőleg a lalumínyiumot fogja tudni. Üdv
Igen szembeforditva ragd öket , jo a fogazot kerék is de tegyél a csapágy és a kerék közé egy kis távtartot ( persze a csapágy illesztés rövidebb picit mint a két csapágy együttes mérete ) .
Mögéállsz egy szivlapáttal és megkéred hogy vigyázzon az orsodra , vagy puhapofában dolgozik vagy patronban és akkor nem lessz gond ( ezek C45-ös anyagbol készülnek nagyrészt és az elég jol birja a fogdosást . Ha sérül akkor esetleg türeszelö ( csak ott és csak annyit amhol sérült ) és utánna furogépben pörgetett drotkefe koronggal simára .A müanyag anyák lényege az orso felülete . Nekem amit irtam a 14x3as trapézmenet furo az elsö , eddig csak saját orsojával vágtam a meneteket , de ezt irtam két - három napja .
Sziasztok!
Kereszt kérdés. Van aki a trapéz orsót felpolírozza. Na aztat osztán hogyan?
Igen nekem pont m10-es száron volt az anya ha jól emlékszem.A menetemelkedésre emlékszem már csak az 1,5mm volt,mert ezt a paramétert is meg kell majd adni a vezérlő programban,hogy pontos legyen a géped.(Nem konkrétan ez az érték kell neked,hanem ezzel kell leosztani a motorod 1 körbefordításához szükséges impulzusokat.)Trapézmenetes orsót sok helyen lehet kapni.Cncbolt.hu-n ha jól emlékszem a 2méteres tr12x3-as szál 5500ft,de a minősége megkérdőjelezhető.Ha mégis sima metrikus orsót szeretnél használni akkor azt javaslom,hogy esztergályossal készíttesd el sztem olyan 1500ft-ért már megcsinálnak neked 1 métert.Sokkal pontosabb lesz a géped,mert tutira egyforma lesz a menetemelkedésed és minőséged.A 100ft-os méteres szálban kapható orsóból csak csavart szoktak készíteni.A vas kopik jobban és nem a műanyag.Szerintem mire annyit kopik,hogy állítani kelljen,addigra már neked megmunkálóközpontod lesz
![]()
Azt neked kell eldöntened,hogy tanuló gépet szeretnél építeni,vagy egy olyat amivel dolgozni is lehet.Az sem mellékes,hogyha csak egy tanuló gépet építesz akkor is legyen tele a pénztárcád.Ha ideírnám,hogy mennyibe volt nekem a fa gépem,akkor el sem hinnéd.Vezérlőd,motorjaid,tápegységed az milyen lesz?zx-100 tulajdonságok
10x2-es trapézmenetes hajtásszett Ha komolyabb gépet szeretnél akkor megérné többet rááldozni.18ezer ft egy ilyen ---^ hajtásszettért nem sok és ezt szerintem a 0,5Nm-es mocik is eltudnák hajtani.
Sziasztok!
Egy apró megjegyzés a zx100-hoz. Nagyon jó anyag, csak egy baj van vele az ára. Én ma kérten árajánlatot, igaz nem rúdra hanem csőre csúszócsapágyhoz. Szabványos méretre csinálom az alu házakat, így cserélhető lesz minden része mindenre. A külső átmérő 40mm, belső átmérő 25mm, a hossz: 500mm, súly: kb:0,625 kg az ár 4760Ft+áfa. Tehát br: 11900 Ft egy méter. És ez a csőre vonatkozik a rúd kb 0,5kg nehezebb, természetesen ebben a méretben.
Szép estét!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy átmérő 25-ös orsó/vezeték esetében mekkora maximális hosszal számolhatok, aminél még nem lóg be annyira a szerkezet, hogy túlzottan feszítse a gépet?! ITT nézelődök...
Hello!
Szerintetek mekkora gondot okozna, ha a 3 tengelyes gépen 2 különböző típusú léptetőt használnék? Valahogy így képzelem el: X tengely: 2db Vexta 0,9°/lépés (6,8V 1,1A) Y tengely: 1db Vexta 0,9°/lépés (6,8V 1,1A) Z tengely: 1db Sanyodenki 1,8°/lépés (4,1V 1,1A) mindegyik motor egységesen 12V-ról lesz hajtva, kínai vezérlővel 1A áramkorláttal.
Szerintem semmi gond nem lehet,hogyha elbírja a kínai vezérlő a motorokat,ugyanis a mak-ban tengelyenként meg lehet adni a"A menetemelkedésre emlékszem már csak az 1,5mm volt,mert ezt a paramétert is meg kell majd adni a vezérlő programban,hogy pontos legyen a géped.(Nem konkrétan ez az érték kell neked,hanem ezzel kell leosztani a motorod 1 körbefordításához szükséges impulzusokat.)"
Kicserélted az ellenállásokat a kínai vezérlőben? Az alap vezérlő 1.5A-nél kevesebbet nem ad le. Van 1A-es verzió is, az ellenállásokkal lehet játszani.
Nézd meg a cnc drive oldalt, ha jó emlékszem 18-ért már lehet golyós orsót kocsival kapni náluk.
Még nincs meg a vezérlő, csak a gépet kezdem tervezgetni...
![]()
Szia
Selytem mire gondolsz ( rádiusz , átmérö , linearitás ) és igaz is de ha nem ökörmodjára csinálod akkor használhato ![]() Még mielött belemelegednénk : mi a különbség egy orsora tekert 100mm hosszu és egy 10mm hosszu anya között ? Ki kell probálni .
Szia
Eddig jo a sorrend . 1: a max igénybevétel meghatározása 2: az igénybevételhez tervezett váz és lin rendszer megtervezése 3: a hajtáshoz szükséges nyomaték meghatározása ( mérhetö ) 4: a hajtáshoz szükséges motor ( léptetö , szervo ) kiválasztása 5: a kiválasztot motorhoz szükséges vezérlö beszerzése vagy épitése .( utobbi gyakorlatot igényel ). Dio héjban ennyi , de szinte mindenki forditva csinálja ( én is ) és ebböl vannak a kompromissumok ( alul vagy tulméretezések , mind kettö ártalmas ) .
Igazából 400ft-ért vettem egy M12-es menetes szárat, de már nagyon azon gondolkozok, hogy nem ebből csinálom, te is írtad + több helyen is olvastam, hogy nem garantált a precíz menetemelkedés.
Még, ha sikerül is mindent kottyanás mentesre csinálni, ilyen föltételek mellett nincs szterintem értelme ezzel foglalkozni. Ezen a hajtásszetten nagyon gondolkozok, kérdés, hogy mekkora? Írtad, hogy A4-es gépet kiad, az A4 ez esetben az asztal mérete, vagy az X-Z tengely ekkora elmozdulásra képes? Nekem bontott léptetőim vannak, feliratából nem derül ki, de Nema 23 és méreteiből következtetve 0,6Nm-esek lehetnek, a vezérlői a sajátja, ami szintén bontott panel (STK Ic) Tápnak 24V 150Va-es trafót gondoltam. Üdv
Üdv.
Először is bocs hogy ide írok. DE keresek 1 emberkét, aki úgy emlékszem cnc-s, Gyöngyösi, és tavaj vett tőlem marót-fúrót elég nagy tételben (mégpedig a Tesco-s parkolóban találkoztunk). Sajnos már nem emlékszem a nevére, gondoltam hátha ti ismeritek, vagy ő megismer. Köszi
Ha kell megadom az esztergályos nevét, nekem olyan egyenes és atom jó 12-es menetesszárat csinált, hogy venni sem lehet jobbat, tud trapézmeneteset is gyártani, vágatsz egy danamidba hozzá menetet vele, biztos passzolni fog.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |