Fórum témák
» Több friss téma |
A vas alapanyagból készült alkatrészek (cső rendszer-, radiátorok), víz alatt is oxidálódnak. Ez a vasiszap (fekete lé) ráég a kazán belső felületére. :yes: :yes: :yes:
Ha valami kimaradt, pótolom szívesen, csak nehéz fotózni, kicsi a hely
Elnézve a kazánod és a fűtésrendszerek összerakását, hm... ügyes! Azt nem értem a kolléga, kondenzációs kazánnál, hogy tudja szabályozni a padlófűtés vizét ha a szobatermosztát lekapcsolja a kazánt?
Talány!
A kazán visszatérő vezetéken van az a réz darab. Az egy iszap leválasztó, nyísd meg az alján a szelepet 1-2 dl. vizet és koszt engedj le. Ha nagyon koszos át kell a rendszert mosni! :yes: :yes: :yes:
Minden gyártó leírja, hogy egy rendszert, hogy kell felépíteni. Rajzot is mellékel hozzá! Sajnos sok fűtésszerelő kolléga nem hajlandó elfogadni a tanácsot és a rendszer összes hibája fűtési szezonban a kazánom fog lecsapódni! S természetesen hidegben-karácsonykor!
:yes: :yes: :yes:
Azt tudom, h külön szabályozható a padlófűtés vizének hőfoka, mert emlékszem, h állítgattuk. Viszont igazából úgy van, h amikor megy a fűtés (beállítás kérdése, nálunk reggel és este ment 4-4 órát kb), felmelegszik annyira a padló, h a következő fűtésig kitartott. De ha hidegnek éreztem a nagyon hidegekben, simán bekapcsoltam a termosztátot, mondjuk 1 órára, és azalatt elég meleg lett a kő.
Lehet, h volt más módszer is, de mivel a férjem alapból morgott, ha sokat ment a fűtés így nem kérdeztem erről. De megkérdezem, ha hazaért, h hogy van ez, ha érdekel.
Kb 2006 január óta megy a kazán, ez az első konkrét kazán probléma. Eddig is megvolt ez a nyomásvesztés, de azt mondták, ez normális, h egy fűtésszezonban ennyit esik benne a nyomás, és tényleg, ősszel volt ez utoljára beállítva.
A létező gond inkább az, (na, ezt nem tudom elmagyarázni) h amikor melegíti a vizet, pl fürdés után, tehát amikor visszatöltés után melegíti, akkor ki kell nyitnom egy csapot csöpögősre, mert nagyon felmegy a nyomás (konkrétan a 7-ig skálázott nyomásmérő kiakad)
A melegvíz tartály bemenő ágára (hidegvíz) be kell építenetek egy db. 10 baros tágulási tartályt, mivel felfűtéskor nincs ami ellenttartson a nyomás változásnak! :yes: :yes: :yes:
A bemenő ág lent van?
A fotón nem látszik, van egy nyomásmérő a tartály mögött, de az csak 6-ig van... A tágulási tartály hogy néz ki? (bocs, sok a hülye kérdés, tudom)
Igen, a tartály legalsóbb pontja. A tágulási tartály a kazán hátoldalán is található, de az csak max 3 bar-ig terhelhető. Ez vagy piros vagy szürke. Neked egy 8-10 baros kell, ez fehér.
:yes: :yes: :yes:
Aha. Akkor sztem nekünk ilyen nincs.
Egyetlen fehér kütyü van, de az a víztartály felett van (az egyik fotón is rajta volt) és egyáltalán nem tartály Úgy emlékszem, ezt már emlegették. Aztán elvetette egy másik, szóval volt itt róla szó. Akkor, amikor szó volt róla bekerült az a 6bar-os mérő, a tartály mögé, lentre, valami csövekkel. De ehhez nem értek. Megpróbálok hozzáférni és fotózni.... Viszont még mindig nincs melegvíz. Azt az iszapleválasztós dolgot még nem néztem meg, meg egyedül nem is merem piszkálni... arra este visszatérek még.
-a kazán tetején van egy fehér cső...
-a nyomásmérő a tartály mögött -a zöld cső, ami a tartály tetejénél indul, a fehér izé mögött, ide érkezik
Bár nem vagyok kazános, de szerintem középen a keringetőszivattyúnak a légtelenítő csavarját 1 jó nagy csavarhúzóval, vagy egy ötvenforintossal kitekerni fél-egy menetet, hogy a szivattyúból is távozzon a levegő. Egy rongyot alátenni, mert valamennyi víz is ki fog folyni.
Tudom, a fehér a kazán tetején a kémény.... az már leesett...
A kazán beállításán múlik h a radiátorban hány fok a víz, a padlófűtés a képen lévő fehér tekerentyűvel szabályozható (A szürke mellett), de abba a vízbe a kazán is enged forrót. Ezt biztos jobban tudod nálam
Szerintem ez egy sima biztonsági szeleppel szerelt meleg víz rendszer lehet, mivel ott az indirekt tartály tetején ott a biztonsági szelep, még egy tömlő is van ráhúzva, ha jól látom!
Mindent, amit ma javasoltatok, megpróbáltunk, az iszapgyűjtőt megnyitva koszos víz jön, és a keringetőszivattyús ötlet ki lett próbálva, ott sincs már levegő.
A kazán továbbra sem hajlandó beindulni a teszt után. Ha a kosz miatt, akkor kicsit sok vizet kell kicserélnünk....
Akkor érdemes lenne a vizet néha lecserélni a fűtőrendszerben,legalábbis megnézni milyen színű?
Valahol kinyítom a légtelenitőcsapot-a kazánt meg közben töltöm fel a feltöltőcsapján friss vizzel-ugy hogy azért a nyomást ne lépje túl.Így kissé megfrissítem a vizet.A csövek műanyagok ill.réz,a radiátorok lemezek.
Így van, egy egyszerű boyler szelep.Melegvíz készítéskor elfolyik 5-10 liter víz.
Nem kémény, hanem koncentrikus füstgáz elvezető. Ha egyszer már leesett - akkor rosszul lett összerakva.
Ezt írtam lentebb, hogyha a szobatermosztátot lekapcsoljátok, megáll a padlófűtés is.
Valamilyen kódszámot ki kell írnia a vezérlésnek a kijelzőn.
:yes: :yes: :yes:
A vezérlőpanel egy program alapján működik.
Melegvíz készítésekor a boylerben lévő NTC (hőmérséklet érzékelő) jelet küld, átvált a 3 járatú szelep-, elindul a keringető szivattyú-, jelet küld az áramlás kapcsoló-, elindul a ventillátor (teljes fordulaton)-, 15-25 mp után lecsökken a fordulata-, nagy feszültségű elektródán gyújtás a gázszelep nyitással-, ionikus elektróda lángot értékel és teljes fordulatra engedi fel a ventillátor fordulatát s közben hozzá szabályozza a gáz nyomását is. Ha bármelyik pozicióban valami nem történik meg kódszámmal írja ki. Ezt kellene megnéznetek! :yes: :yes: :yes:
Nem úgy esett le, csak hogy az a füstelvezetést szolgálja....
A nyomásérzékelő ki lett cserélve, azzal se indul el.
A ventillátor felpörög, az viszont nem áll le, de nem is lassul... Hibakódot meg nem ír ki semmit
És a nyomásérzékelő akkor is összevisszaságot mutat, amikor ki van szerelve..
Akkor maradt az elektronika, vagy a ventillátor? Vagy van még más is, ami lehet?
Leginkább azt nem értem, miért nem ír ki hibakódot. Az normális?
Mi a hibakódja annak, ha gáz nem megy a kazánba, és ezért nem gyújt be? Honnan tudom, megy e bele gáz?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |