Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » RC autó akksi
 
Témaindító: peti16biro, idő: Szept 18, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   5 / 5
(#) Ricsi89 válasza rammeradrian hozzászólására (») Máj 7, 2011 /
 
Ott van minden az első hozzászólásban. 12V 1,2V-os cellákból. Az egyik képen, amin az akku van még rá is van írva a csatira, hogy +, -. A harmadik meg egy hőmérsékletmérő szonda, lehet ez nem is kell, csak töltésnél.
(#) rammeradrian válasza Ricsi89 hozzászólására (») Máj 7, 2011 /
 
Addig hogy 12V addig én is eljutottam... de a 3. vezetéknek a töltésnél nincs szerepe, a töltőből csak 2 vezeték jön a +,- 12V és semmi más. A 3. vezetéknek az autóba van szerepe... de hogy mi?
(#) Ricsi89 válasza rammeradrian hozzászólására (») Máj 7, 2011 /
 
Mivel Nikkel aksi van benne, max valami hőmérséklet érzékelő lehet, de azt senki sem tudhatja, hogy pontosan milyen. Ha szétszednéd az aksit, akkor sem biztos, hogy ki tudnád deríteni a típusát. Bár lehet csak egy egyszerű NTC ellenállás...
(#) Laci0629 válasza rammeradrian hozzászólására (») Máj 8, 2011 /
 
Üdv!
A 3. vezeték vagy hőmérséklet érzékelő vagy pedig egy olyan kivezetése az akkupakknak ami mondjuk csak 5 akku feszültségét visz az autóba.(az utóbbi az elég ritka de láttam mát ilyet)
Ha megy úgy a kocsi hogy csak a két vezetéket(+ kötöd össze akkor annak úgy jónak kell lennie szerintem.
(#) PLAYLIFE10 hozzászólása Máj 11, 2011 /
 
Sziasztok!

Van egy RC autóm amibe gyárilag volt egy 10V 750mA-es akku Tamiya csatlakozóval. Ezt szeretném most kiváltani. A töltő AC-DC 250mA-es.
Az akkut szeretném kiváltani egy nagyobb kapacitásura, de nem találok 10V-os akkukat...
Tudtok megoldást a problémámra?
Az akku mérete: 9.8cm x 5.8 x 1.7cm

Üdv, Zoli

battery.jpg
    
(#) hibbantpasi válasza PLAYLIFE10 hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
Szia!

Nemrég nézegettem kisméretű akkukat, találtam olyat is , ami akár jó is lehetne neked, de épiteni kell hozzávaló töltőt.

üdv:hp

li-po akku
(#) PLAYLIFE10 válasza hibbantpasi hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
Nem tűnik rossznak, mondjuk nekem Tamiya csatlakozóm van az akkun, meg a gépben is.
És ahhoz való töltőm meg lenne.
Mi a különbség az akkuknál a Pl: 20C vagy a 35C között?
(#) bundyland válasza PLAYLIFE10 hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
Ha egy akku kapacitása(C) 1000mA akkor 20C esetén
20000mA terhelő árammal lehet kisütni.
(#) kormika válasza PLAYLIFE10 hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
Szia! A Lítiumos akkuknál a C-szám azt mutatja meg, hogy a névleges kapacítás hányszorosával terhelhető üzemszerűen. Magyarul ha van egy 1000mAh-s akkud ami mondjuk 20C-s akkor azt 1000mAh*20=20000mA vagyis 20A-rel terhelheted maximum tartósan.
(#) hibbantpasi válasza PLAYLIFE10 hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
A li-po akku teljesen más töltést igényel, mint a savas ólomakku! Nem megfelelő töltővel első körben tönkremehet, annyira pedig nem olcsó.
Balanceres (cellánként kiegyenlitett ) töltő kell hozzá.
A "C" az akku max. terhelhetőségét jelzi. Jelen esetben :
1100mAh akku 20C => max. 22 A terhelés, 35C => max. 38,5 A terhelés.
Hagyományos (járműinditó)ólomakkunál ez az érték saccolva 5 és 8 között lehet.
(#) bundyland válasza kormika hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
Szerintem a C(capacity) szám azt mutatja meg hogy mekkora az aksi kapacitása és nem csak a Lítiumosnál hanem általában az akkumulátoroknál. És a terhelhetőség sorban van hogy mennyire terhelhető azaz a kapacitás hány szorosával.
(#) hibbantpasi válasza bundyland hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
"A szokásos adatokon kívül a Li-po akkuknál megadjuk a kisütési tényezőt is (pl: 15-20C), mely jelzi, hogy az akkut a névleges kapacitás hányszorosával szabad terhelni, kisütni."

Az egyik forgalmazó weblapjáról másoltam be, az előbb emlékezetből irtam, azért lett pongyola a fogalmazás
(#) bundyland válasza bundyland hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
Nem mintha nem írtuk volna már elegen le jól , de kicsit szájbarágósabban :
Bővebben: Link
(#) kormika válasza hibbantpasi hozzászólására (») Máj 11, 2011 /
 
Így van, ezenkívül figyelni kell arra is, hogy kisütés közben a cellánkénti feszültség ne essen 3V alá (egyes gyártók akkujai bírják a 2,75V-os kisütési végfeszt is), mert rohamos kapacitáscsökkenés, extrém esetben az akku teljes halála lessz a következmény. Töltés közben a Li-Po akkuknál pedig nem szabad cellánként 4,2V fölé menni, mert akár fel is robbanhatnak.
(#) rammeradrian válasza Laci0629 hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
megy, de csak előre ...
(#) alex981 válasza peti16biro hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
vegyél litium akut
(#) bundyland válasza alex981 hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
Ez egy Szept 18, 2010-es kérdés volt
(#) Hercooles hozzászólása Jan 16, 2012 /
 
Sziasztok! Különböző feszültségű akkupakkokat köthetek össze soros kábelezéssel? A cellák típusa, kapacitása ugyanaz, az egyik 8.4 a másik 4.8 Voltos.
Modell autóba kéne, a szabályzó bírja a feszültséget azzal nem lenne gond.
Köszi
(#) kaqkk válasza Hercooles hozzászólására (») Jan 16, 2012 /
 
Sorba minden további nélkül kötheted.13,2v lesz a feszültsége
(#) karaszbandi válasza Hercooles hozzászólására (») Jan 16, 2012 /
 
Ezzel az a helyzet, hogy ha valóban azonos a cellák tipusa akkor mindegy, hogy csomagban vannak sorbakötve vagy két csomagot kötsz sorba.

Azomban, ha nem egyformák a cellák, akkor azt rossz néven fogja venni egyszercsak. Mert a belső ellenállásuk nem lesz egyforma. És ugye tölteni árammal szoktunk, és volt egy ohm nevű bácsi és az tudott számolni.
(#) Hercooles válasza karaszbandi hozzászólására (») Jan 17, 2012 /
 
Tölteni külön fogom őket, ugyanazon a cellák tutira. Köszi az infokat Uraim!
Következő: »»   5 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem