Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Lapozás: OK   50 / 107
(#) bundyland válasza Brienter hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
Rosszul fogalmaztam, áramszünet szokott lenni, vagy valamiért lever az életvédelmi relé, vagy nem jó a végálláskapcsolo kontaktja az egyik oldalon. Szinte sose a motor vagy vezérlés hibája. Szerintem mindent jobb egyébként arra használni amire való! A parabólaforgató nem tudom mennyire erős, de mivel neked 2 szárnyas kapud lesz ezért eléggé rá vagy utalva az önzárás funkcióra. (nekem 1 szárnyas 3.2m elektromos zárral van).Erre viszont nem hiszem hogy az antennaforgató
fel van készítve.Egy ilyen motor ha sérülés nem éri
15-20 évet simán elmegy. Én nem kockáztatnék , előszőr én is tákoltam, aztán többe került mintha egyből vettem volna egyet , a kinézetről és a belefektetett munkáról nem is beszélve.
Az akku töltéséhez egy teljesen egyszerű áramgenerátorra van szükséged és max 13.8v-os végfeszültségre.(ha az akkun a felírás másképpen nem rendelkezik).
(#) kameleon2 válasza Brienter hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
Sziasztok!
Esetleg napelem? Nálam ez a töltő
Egyébként a 12V/17Ah akksiról kb 2 hónapig megy 2 motor töltés nélkül. Nálam sokáig tartalék akksi vitte, 2 havonta 1 csere - télen is, pedig csak egy Hensel szekrényben van az akksi.
(#) Brienter válasza bundyland hozzászólására (») Máj 12, 2011 /
 
Köszi a tanácsokat, akkor marad valami egyszerűbb kapunyitó motor meg az akksis szünetmentes táp.
A probléma csak az ha a motor mechanikailag sz*rik be akkor mászni kell mert a kiskapu a másik kapuszárny, de mindkettőt nyitni kell hogy az autó beférjen.
(#) bundyland válasza Brienter hozzászólására (») Máj 13, 2011 /
 
Sajnos ez így van! 4x áltam közel a kerítéshez az autóval
majd fel a motorháztető szélére és beugrottam. Most hogy van pici gyerek meg a párom sem igen tud a babakocsira felállni és bemászni közben kint hagyva a 2 éves gyereket az utcán bemenni a nyitókulcsért ki kell találjak valamit ami valószínűleg az lesz hogy a motornyitó kulcs helye a motor tetején van nálam, erre érdemes ügyelni vásárláskor és a kulcs valószínüleg állandóan benne lesz és egy pici kart teszek rá és akkor a kapu lécein benyulva ki lehet oldani a motort.Ekkor szabadon fut és kézzel mozgatható.
(#) bundyland válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 13, 2011 /
 
Igen erre gondoltam tervezéskor, de végül szépen nem lehetett volna kivitelezni én meg nem szeretem ha valami nyeklik nyaklik, így inkább marad ez és ez csak egy kis mechanika csak a meglévő motorra.
(#) zsoltee0001 válasza bundyland hozzászólására (») Máj 13, 2011 /
 
Szia

Ha külső kioldó mechanikán agyalsz akkor a legegyszerűbb: Bővebben: Link

csak be kell süllyeszteni a zárat a kapuba, kulcsal kinyit, zárral együtt kijön a bowden meg kiold
(#) zsoltee0001 hozzászólása Máj 13, 2011 /
 
(#) bundyland válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Máj 13, 2011 /
 
Mit csinál ez pontosan ?
Nekem ugye szárnyas kapum van és a motor tetején van a kulcs amit ha jól emlékszem 90fokban kell elfordítani a kioldáshoz.
(#) kameleon2 válasza bundyland hozzászólására (») Máj 13, 2011 /
 
Sziasztok!

Ez a kioldószerkezet láncos mozgatásokhoz van. Gyakorlatilag függetleníti a mechanikát a lánctól, így az kézi erővel mozgathatóvá válik. Kétszárnyas kapunál - ha nincs akku - csak belülről nyithatsz a gyáriaknál is, mivel a kuplungot oldja fel a kulcs, motoronként egyet-egyet. Ezt azért nem lehet pld. a FAAC motoroknál is megkerülni, mert záráskor úgy ráfeszít a motor a végálláskor, hogy ne lehessen benyomni a kaput - ez egyébként jogos is, mert mit ér egy biztonsági kapu amit be lehet lökni kézzel... Tehát a maximum, hogy alkalmazol valamilyen kuplungot, ami kellő erővel zár, de kézzel - vész esetén kioldható, valamilyen agyafúrt módon, hogy más ne tudja ezt megtenni. Ez lehet egy kihúzható csapszeg, vagy rugós szerkezet.
(#) szven válasza Tompy hozzászólására (») Máj 13, 2011 /
 
Szia!

Először is megköszönöm a kapunyitód terveit, tökéletesen működik. De! Egy kis segítséget szeretnék kérni tőled, vagy bárkitől, aki konyít a témához. A távvezérlést egy központi zárral szeretném megoldani. Ennek a kimenetei mind relézettek. A távvezérlő 3 csatornás (nyit-zár-csomagtartó). Nekem ugyebár egy csatornára van szükségem, mivel "egy gombos" az általad tervezett kapcsolás. A Nyit és a Zár gombok +12 V-ot kapcsolnak, viszont ha egyszer nyitott, akkor addíg nem kapcsol a Nyit gomb, amíg nem Zár egyet az ember. Ez közponzi zárként való használatnál teljesen rendben is van. Így ezeket a csatornákat (nyit-zár) szerintem én nem tudom itt alkalmazni. A csomagtartó nyitás egy relén keresztül kb 0.6 V-ot kapcsol minde egyes gombnyomásra. Ezzel talán megoldható a kapu vezérlése. A kérdésem: hogyan?
(#) bundyland válasza kameleon2 hozzászólására (») Máj 13, 2011 /
 
Szia !

Ezért akarom úgy megoldani ahogy lentebb is leírtam, a kulcs benne marad és pici mechanika rá hogy a kapu deszkái között benyúlva oldható legyen. Nekem van elektromos zár a kapun végállással így egetverő ráfeszítés sincs és nyitni se lehet a motor szabadonfutóvá tétele után csak kapuzár kulcsal, tehát ez így jó nekem.
(#) zsoltee0001 válasza bundyland hozzászólására (») Máj 13, 2011 /
 
Nem látszik a képről?
Leírni bonyolultabb mint elképzelni:
Kulcsal kioldod a zárat az meg kijön a bowdennel együtt, aztán meg meghúzod, a bowden végére meg azt kötsz amit akarsz.
(#) lekszikov hozzászólása Máj 13, 2011 /
 
Üdv mindenkinek egy kis gondom akatt az infrával egy kis segítség kellene

Sajnos nem tustam venni TSOP4840-et
az adó és a vevő ugyan az csak a vevödióda TSOP 4838

Ezzel is ugyanúgy mükődne vagy valamit kikell cserélnem hogy jó legyen?

A segítséget előre is köszönöm.
(#) lekszikov válasza lekszikov hozzászólására (») Máj 13, 2011 /
 
Vagy esetleg az adót hogy tudom ugy modosítani hogy 38Khz -t generáljon

Az ado jelen esetben a leirás szerint most 40khz-re van beállítva

mit kell modosítani (cserélni) hogy jó legyen?
(#) bundyland válasza zsoltee0001 hozzászólására (») Máj 14, 2011 /
 
Hát azon a pici képen ez nem látszik. De nekem itt a kulcsos résznek semmi értelme csak a bowdennek.
Azt meg van itthon egy pici darab ami a motortól kell
az első deszkáig.
(#) Tompy válasza szven hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Szerintem a relé előtt vedd le a jelet. Mivel autóba tervezték a relé tuti 12v-os. vedd ki a relét a panelból és az őt meghajtó 12v minden gombnyomáskor megjelenik. Azt már fel tudod használni. Ha jól értettem a dolgot.
Először én is KP-zár vezérlőt vettem hozzá de emiatt nem igazán tetszett. Meg a többi csatornát nem tudod mire használni. Így túladtam rajta és vettem ezt:Bővebben: Link
Itt nekem az egyik gomb a kaput a másik egy udvari világítást kapcsol.
(#) szven válasza Tompy hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Köszi a választ!
A relé(k) valóban 12-v-os(ak). Amit írtál, azt meg is tudom oldani, ott vagyok meglőve, hogy a kapott 12 v-ból hogyan és milyen jelet kell a kapcsolásod X1-5 v. X1-6-os csatlakozójához. olvastam előrébb, hogy egy tranzisztorral ki kell toldani, de sajnos ez nekem nem mond sokat... Ebben kérném még a segítséged.
Egyébként a kapcsolásról még néhány tapasztalatot megosztanék veled:
- Az X6-os pont(ok) nálam mindkét irányban "figyelnek". Ez szerintem nem baj, így legalább ha gyalog bejövök a még nyitás alatt lévő kapun, akkor magától megáll, nem kell megvárnom, amíg teljesen kinyit, illetve nem kell nekem megállítanom, így csak bejövök, megáll, egyszer megnyomom a gombot és bezár.
- Próbáltam az X1-1 illetve X1-2 lábon keresztül vezérelni a kapcsolást úgy, hogy a központi zárról lejövő (az indexlámpákat villogtató) relézett 12V-al vezéreltem egy plusz relét, amivel testet kapcsoltam ezekre a bemenetekre. Működött is a dolog, mert a csomagtartó nyitás gombnál mindíg egyet villanna az index. Örültem, mert így legalább nem kellett megbontanom a kp-zárat, de nem tudom hogy miért (úgy tűnik, hogy ettől a művelettől) elszált a 4093-as IC.
Ha esetleg ezekkel a dolgokat is tudnád véleményezni, annak szintén nagyon örülnék.
Segítséged előre is köszönöm!
(#) Tompy válasza szven hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Meg kellene nézni hogy a relének a KP.zár áramköre negatívot vagy pozitívot kapcsol. Mert ha negatívot és ugyanarról a tápról megy mint a vezérlés akkor simán rákötheted bármelyik vezérlő bemenetre. Másik szál nem is kell. Én is így oldottam meg. Elvileg van róla kép , megkeresem.
A 4093 elszállhat a relé induktív tüskéitől , vagy ha műszálas ruhában fogdosod a kapcsolást mivel C-MOS!
Az x6 ne tévesszen meg, resetel és nem léptet.
Szóval ha záráskor belépsz az infrába akkor a következő gombra nyit. Ha nyitáskor lépsz bele akkor is következőre nyit. Mivel reset után előröl kezdi a számolást a 4017.
(#) Tompy válasza Tompy hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Szóval nekem így van bekötve.
Mivel a táv vevő a vezérlésről kapja a tápot, és a relét vezérlő smd tranyó negatívot kapcsol, így kivettem a relét (mivel az prellez) és egy diódával áthidaltam a kimenetre.
Most nem akartam kibontani a működő vezérlést mert esik az eső. Így papírra van "bekötve".

DSCF0844.jpg
    
(#) szven válasza Tompy hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Ezer köszönet!
Most nem vagyok otthon, így nem tudom kimérn, de nálam (ha jól emlékszem) egyik relé sem kapcsol negatívot. Ilyenkor mi a teendő? Amit régebben írtál, hogy egy tranzisztorral ki kell toldani, az mit jelent? Valahogy úgy, ahogy az infra kapcsolást is átalakítottad? Mert akkor az alapján talán menni fog a dolog.
Bocs, hogy ennyit nyaggatlak, de sajnos tíz éve az elektró órákon nem figyeltem eléggé...
(#) lekszikov válasza Tompy hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Tompy nekem is lenne egy kis gondom az infrával egy kis segítség kellene.

Mint már irtam nem tudtam venni TSOP4840

ezért kellene egy kis segítség

előre is köszi
(#) Tompy válasza szven hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Igen pont úgy mint az infrában. Ha pozitívot kapcsol akkor azzal a +1 tranyó bázisát vezérled ami negatívot fog kapcsolni. (invertálod a jelet) De ha bent hagyod a relét akkor csak az analóg bemenetre kötheted,( x1-1, x1-2) mert a logikai bemeneten peregni fog. Ha lenne egy kapcs. rajz a KP-zárról az sokat segítene . Így én is csak tapogatózom. Úgy is jó ahogy korábban próbáltad +1 relével ami negatívot kapcsol az analóg bemenetre.
(#) Tompy válasza lekszikov hozzászólására (») Máj 16, 2011 /
 
Ne ragaszkodj ehhez a típushoz, bármilyen jó bele.
Egy rossz tv-ből kiveszel egyet csak a bekötésre figyelj.
Egyébként kapható: Link
Az enyémben 30 KHz -es van és működik.
(#) fricihun hozzászólása Máj 18, 2011 /
 
Üdv!

Én is szeretnék építeni egy automata kaput. A kapu kétszárnyas. Az lenne a kérdésem, hogy a Tompy-féle kapcsolást hogyan lehetne megépíteni 2 motorosra. Nyitáskor mehetnek egyszerre, de záráskor az egyik kicsit késleltetve kellene hogy induljon.
Köszi!
(#) szven válasza fricihun hozzászólására (») Máj 19, 2011 /
 
Nagyhoho kapcsolását nézd meg! Tompy azt faragta át a saját (és mások) tolókapujához. (ezúton is köszönet érte!) Eredetileg kétszárnyas kapuhoz volt. Előrébb megtalálod.
(#) mekkGyver válasza fricihun hozzászólására (») Máj 19, 2011 /
 
Én mechanikailag oldottam meg, hogy egyik rácsukódjon a másikra. Egyszerre úgysem fog járni. Minnél "beljebb" rögzíted a motort a kapuhoz, annál lassabban csukódik.
lekszikovnak: működik más vevővel is, de sokkal kisebb lesz a hatótávolsága!
(#) Brienter hozzászólása Máj 19, 2011 /
 
Hozzájutottam egy 230-as kapunyit motorhoz.
4 vezeték jön ki belőle egyik egyértelműen föld, a másik három pedig a képen látható.
A képre rárajzoltam a bekötési elgondolásom, csak nem akarom tönkretenni, ezért kérlek vessetek rá egy pillantást hogy jó e így?
(#) lekszikov válasza mekkGyver hozzászólására (») Máj 20, 2011 /
 
Üdv jelenleg TSOP4838 tudtam venni ez 38khz-es.

Az kapú hossza 4,5m ezzel a vevővel is mükődhet vagy minden képpen kell a TSOP4840 ami 40khz

(#) fricihun válasza szven hozzászólására (») Máj 20, 2011 /
 
Szia! Megnéztem a kapcsolást. Valóban kétszárnyas a kapu. Azonban lehet, hogy én vagyok vak de én úgy vettem észre, hogy 1 motort működtet a kapcsolás, és ez a motor mozgatja a 2 szárnyat.

Az én kapumban pedig átfedés van és azt kellene megoldani, hogy mindegyik motort a saját végálláskapcsolói kapcsoljanak le. Viszont a távirányító, infrakapu, áramkorlát meg azonos időben egyszerre vezérelje a 2 kaput.
Mivel nem értek nagyon az elektronikához, lehet hogy csak én nem látom át a kapcsolást és a megoldás pofon egyszerű. Köszönöm a segítőkészséged!
(#) fricihun válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Máj 20, 2011 /
 
Szia!

Esetleg nem lehet valahogy függetleníteni a 2 szárny áramkörét? De a távirányító, infrakapu, áramkorlát pedig mindkettőt együtt kezelné. Ezt kéne valahogy megoldani.

Már többen raktak fel videókat a kapujuk működéséről, és abban láttam hogy megoldották az időzítést, illetve a 2 szárny végállásai külön kezelik a motorokat. Hátha valaki ír majd, és megosztja a működési elvet. Előre is köszönöm.
Következő: »»   50 / 107
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem