Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
Rosszul fogalmaztam, áramszünet szokott lenni, vagy valamiért lever az életvédelmi relé, vagy nem jó a végálláskapcsolo kontaktja az egyik oldalon. Szinte sose a motor vagy vezérlés hibája. Szerintem mindent jobb egyébként arra használni amire való! A parabólaforgató nem tudom mennyire erős, de mivel neked 2 szárnyas kapud lesz ezért eléggé rá vagy utalva az önzárás funkcióra. (nekem 1 szárnyas 3.2m elektromos zárral van).Erre viszont nem hiszem hogy az antennaforgató
fel van készítve.Egy ilyen motor ha sérülés nem éri 15-20 évet simán elmegy. Én nem kockáztatnék , előszőr én is tákoltam, aztán többe került mintha egyből vettem volna egyet , a kinézetről és a belefektetett munkáról nem is beszélve. Az akku töltéséhez egy teljesen egyszerű áramgenerátorra van szükséged és max 13.8v-os végfeszültségre.(ha az akkun a felírás másképpen nem rendelkezik).
Sziasztok!
Esetleg napelem? Nálam ez a töltő ![]() Egyébként a 12V/17Ah akksiról kb 2 hónapig megy 2 motor töltés nélkül. Nálam sokáig tartalék akksi vitte, 2 havonta 1 csere - télen is, pedig csak egy Hensel szekrényben van az akksi.
Köszi a tanácsokat, akkor marad valami egyszerűbb kapunyitó motor meg az akksis szünetmentes táp.
A probléma csak az ha a motor mechanikailag sz*rik be akkor mászni kell mert a kiskapu a másik kapuszárny, de mindkettőt nyitni kell hogy az autó beférjen.
Sajnos ez így van! 4x áltam közel a kerítéshez az autóval
majd fel a motorháztető szélére és beugrottam. Most hogy van pici gyerek meg a párom sem igen tud a babakocsira felállni és bemászni közben kint hagyva a 2 éves gyereket az utcán bemenni a nyitókulcsért ki kell találjak valamit ami valószínűleg az lesz hogy a motornyitó kulcs helye a motor tetején van nálam, erre érdemes ügyelni vásárláskor és a kulcs valószínüleg állandóan benne lesz és egy pici kart teszek rá és akkor a kapu lécein benyulva ki lehet oldani a motort.Ekkor szabadon fut és kézzel mozgatható.
Igen erre gondoltam tervezéskor, de végül szépen nem lehetett volna kivitelezni én meg nem szeretem ha valami nyeklik nyaklik, így inkább marad ez és ez csak egy kis mechanika csak a meglévő motorra.
Szia
Ha külső kioldó mechanikán agyalsz akkor a legegyszerűbb: Bővebben: Link csak be kell süllyeszteni a zárat a kapuba, kulcsal kinyit, zárral együtt kijön a bowden meg kiold ![]()
Vagy :
Bővebben: Link
Mit csinál ez pontosan ?
Nekem ugye szárnyas kapum van és a motor tetején van a kulcs amit ha jól emlékszem 90fokban kell elfordítani a kioldáshoz.
Sziasztok!
Ez a kioldószerkezet láncos mozgatásokhoz van. Gyakorlatilag függetleníti a mechanikát a lánctól, így az kézi erővel mozgathatóvá válik. Kétszárnyas kapunál - ha nincs akku - csak belülről nyithatsz a gyáriaknál is, mivel a kuplungot oldja fel a kulcs, motoronként egyet-egyet. Ezt azért nem lehet pld. a FAAC motoroknál is megkerülni, mert záráskor úgy ráfeszít a motor a végálláskor, hogy ne lehessen benyomni a kaput - ez egyébként jogos is, mert mit ér egy biztonsági kapu amit be lehet lökni kézzel... Tehát a maximum, hogy alkalmazol valamilyen kuplungot, ami kellő erővel zár, de kézzel - vész esetén kioldható, valamilyen agyafúrt módon, hogy más ne tudja ezt megtenni. Ez lehet egy kihúzható csapszeg, vagy rugós szerkezet.
Szia!
Először is megköszönöm a kapunyitód terveit, tökéletesen működik. De! Egy kis segítséget szeretnék kérni tőled, vagy bárkitől, aki konyít a témához. A távvezérlést egy központi zárral szeretném megoldani. Ennek a kimenetei mind relézettek. A távvezérlő 3 csatornás (nyit-zár-csomagtartó). Nekem ugyebár egy csatornára van szükségem, mivel "egy gombos" az általad tervezett kapcsolás. A Nyit és a Zár gombok +12 V-ot kapcsolnak, viszont ha egyszer nyitott, akkor addíg nem kapcsol a Nyit gomb, amíg nem Zár egyet az ember. Ez közponzi zárként való használatnál teljesen rendben is van. Így ezeket a csatornákat (nyit-zár) szerintem én nem tudom itt alkalmazni. A csomagtartó nyitás egy relén keresztül kb 0.6 V-ot kapcsol minde egyes gombnyomásra. Ezzel talán megoldható a kapu vezérlése. A kérdésem: hogyan?
Szia !
Ezért akarom úgy megoldani ahogy lentebb is leírtam, a kulcs benne marad és pici mechanika rá hogy a kapu deszkái között benyúlva oldható legyen. Nekem van elektromos zár a kapun végállással így egetverő ráfeszítés sincs és nyitni se lehet a motor szabadonfutóvá tétele után csak kapuzár kulcsal, tehát ez így jó nekem.
Nem látszik a képről?
Leírni bonyolultabb mint elképzelni: Kulcsal kioldod a zárat az meg kijön a bowdennel együtt, aztán meg meghúzod, a bowden végére meg azt kötsz amit akarsz.
Üdv mindenkinek egy kis gondom akatt az infrával egy kis segítség kellene
Sajnos nem tustam venni TSOP4840-et az adó és a vevő ugyan az csak a vevödióda TSOP 4838 Ezzel is ugyanúgy mükődne vagy valamit kikell cserélnem hogy jó legyen? A segítséget előre is köszönöm.
Vagy esetleg az adót hogy tudom ugy modosítani hogy 38Khz -t generáljon
Az ado jelen esetben a leirás szerint most 40khz-re van beállítva mit kell modosítani (cserélni) hogy jó legyen?
Hát azon a pici képen ez nem látszik. De nekem itt a kulcsos résznek semmi értelme csak a bowdennek.
Azt meg van itthon egy pici darab ami a motortól kell az első deszkáig.
Szerintem a relé előtt vedd le a jelet. Mivel autóba tervezték a relé tuti 12v-os. vedd ki a relét a panelból és az őt meghajtó 12v minden gombnyomáskor megjelenik. Azt már fel tudod használni. Ha jól értettem a dolgot.
Először én is KP-zár vezérlőt vettem hozzá de emiatt nem igazán tetszett. Meg a többi csatornát nem tudod mire használni. Így túladtam rajta és vettem ezt:Bővebben: Link Itt nekem az egyik gomb a kaput a másik egy udvari világítást kapcsol.
Köszi a választ!
A relé(k) valóban 12-v-os(ak). Amit írtál, azt meg is tudom oldani, ott vagyok meglőve, hogy a kapott 12 v-ból hogyan és milyen jelet kell a kapcsolásod X1-5 v. X1-6-os csatlakozójához. olvastam előrébb, hogy egy tranzisztorral ki kell toldani, de sajnos ez nekem nem mond sokat... Ebben kérném még a segítséged. Egyébként a kapcsolásról még néhány tapasztalatot megosztanék veled: - Az X6-os pont(ok) nálam mindkét irányban "figyelnek". Ez szerintem nem baj, így legalább ha gyalog bejövök a még nyitás alatt lévő kapun, akkor magától megáll, nem kell megvárnom, amíg teljesen kinyit, illetve nem kell nekem megállítanom, így csak bejövök, megáll, egyszer megnyomom a gombot és bezár. - Próbáltam az X1-1 illetve X1-2 lábon keresztül vezérelni a kapcsolást úgy, hogy a központi zárról lejövő (az indexlámpákat villogtató) relézett 12V-al vezéreltem egy plusz relét, amivel testet kapcsoltam ezekre a bemenetekre. Működött is a dolog, mert a csomagtartó nyitás gombnál mindíg egyet villanna az index. Örültem, mert így legalább nem kellett megbontanom a kp-zárat, de nem tudom hogy miért (úgy tűnik, hogy ettől a művelettől) elszált a 4093-as IC. Ha esetleg ezekkel a dolgokat is tudnád véleményezni, annak szintén nagyon örülnék. Segítséged előre is köszönöm!
Meg kellene nézni hogy a relének a KP.zár áramköre negatívot vagy pozitívot kapcsol. Mert ha negatívot és ugyanarról a tápról megy mint a vezérlés akkor simán rákötheted bármelyik vezérlő bemenetre. Másik szál nem is kell. Én is így oldottam meg. Elvileg van róla kép , megkeresem.
A 4093 elszállhat a relé induktív tüskéitől , vagy ha műszálas ruhában fogdosod a kapcsolást mivel C-MOS! Az x6 ne tévesszen meg, resetel és nem léptet. Szóval ha záráskor belépsz az infrába akkor a következő gombra nyit. Ha nyitáskor lépsz bele akkor is következőre nyit. Mivel reset után előröl kezdi a számolást a 4017.
Szóval nekem így van bekötve.
Mivel a táv vevő a vezérlésről kapja a tápot, és a relét vezérlő smd tranyó negatívot kapcsol, így kivettem a relét (mivel az prellez) és egy diódával áthidaltam a kimenetre. Most nem akartam kibontani a működő vezérlést mert esik az eső. Így papírra van "bekötve". ![]()
Ezer köszönet!
Most nem vagyok otthon, így nem tudom kimérn, de nálam (ha jól emlékszem) egyik relé sem kapcsol negatívot. Ilyenkor mi a teendő? Amit régebben írtál, hogy egy tranzisztorral ki kell toldani, az mit jelent? Valahogy úgy, ahogy az infra kapcsolást is átalakítottad? Mert akkor az alapján talán menni fog a dolog. Bocs, hogy ennyit nyaggatlak, de sajnos tíz éve az elektró órákon nem figyeltem eléggé...
Tompy nekem is lenne egy kis gondom az infrával egy kis segítség kellene.
Mint már irtam nem tudtam venni TSOP4840 ezért kellene egy kis segítség előre is köszi
Igen pont úgy mint az infrában. Ha pozitívot kapcsol akkor azzal a +1 tranyó bázisát vezérled ami negatívot fog kapcsolni. (invertálod a jelet) De ha bent hagyod a relét akkor csak az analóg bemenetre kötheted,( x1-1, x1-2) mert a logikai bemeneten peregni fog. Ha lenne egy kapcs. rajz a KP-zárról az sokat segítene . Így én is csak tapogatózom. Úgy is jó ahogy korábban próbáltad +1 relével ami negatívot kapcsol az analóg bemenetre.
Ne ragaszkodj ehhez a típushoz, bármilyen jó bele.
Egy rossz tv-ből kiveszel egyet csak a bekötésre figyelj. Egyébként kapható: Link Az enyémben 30 KHz -es van és működik.
Üdv!
Én is szeretnék építeni egy automata kaput. A kapu kétszárnyas. Az lenne a kérdésem, hogy a Tompy-féle kapcsolást hogyan lehetne megépíteni 2 motorosra. Nyitáskor mehetnek egyszerre, de záráskor az egyik kicsit késleltetve kellene hogy induljon. Köszi!
Nagyhoho kapcsolását nézd meg! Tompy azt faragta át a saját (és mások) tolókapujához. (ezúton is köszönet érte!) Eredetileg kétszárnyas kapuhoz volt. Előrébb megtalálod.
Én mechanikailag oldottam meg, hogy egyik rácsukódjon a másikra. Egyszerre úgysem fog járni. Minnél "beljebb" rögzíted a motort a kapuhoz, annál lassabban csukódik.
lekszikovnak: működik más vevővel is, de sokkal kisebb lesz a hatótávolsága!
Hozzájutottam egy 230-as kapunyit motorhoz.
4 vezeték jön ki belőle egyik egyértelműen föld, a másik három pedig a képen látható. A képre rárajzoltam a bekötési elgondolásom, csak nem akarom tönkretenni, ezért kérlek vessetek rá egy pillantást hogy jó e így?
Szia! Megnéztem a kapcsolást. Valóban kétszárnyas a kapu. Azonban lehet, hogy én vagyok vak de én úgy vettem észre, hogy 1 motort működtet a kapcsolás, és ez a motor mozgatja a 2 szárnyat.
Az én kapumban pedig átfedés van és azt kellene megoldani, hogy mindegyik motort a saját végálláskapcsolói kapcsoljanak le. Viszont a távirányító, infrakapu, áramkorlát meg azonos időben egyszerre vezérelje a 2 kaput. Mivel nem értek nagyon az elektronikához, lehet hogy csak én nem látom át a kapcsolást és a megoldás pofon egyszerű. Köszönöm a segítőkészséged!
Szia!
Esetleg nem lehet valahogy függetleníteni a 2 szárny áramkörét? De a távirányító, infrakapu, áramkorlát pedig mindkettőt együtt kezelné. Ezt kéne valahogy megoldani. Már többen raktak fel videókat a kapujuk működéséről, és abban láttam hogy megoldották az időzítést, illetve a 2 szárny végállásai külön kezelik a motorokat. Hátha valaki ír majd, és megosztja a működési elvet. Előre is köszönöm. |
Bejelentkezés
Hirdetés |