Fórum témák
» Több friss téma |
A padláson lévő tágulási (cca. 50 l) tartály lévő túlfolyó csőre menetet metszettem és rátekertem a biztonsági szelepet. Ez egy kombinált biztonsági szelep, BSZ-6, Tip.5224-0-001-0, az előre menő oldalt ledugóztam, a lefújó csonk szabadon van. A visszajelző csövön lévő golyós csapot lezártam, így lett zárt a fűtési rendszerem. Úgy látom, hogy a Junkeren van biztonsági szelep és 3 bár feletti nyomást nem enged, gondolom.
Úgy tapasztalom, hogy a gázszelep nem akar kinyitni, csak -és manuális indítás követően- az 5-6-7 próbálkozás után,
![]() ![]() ![]()
Szia!
Amennyiben zárt rendszerre alakítod át a fűtésed, nem árt utána számolni, hogy a kazánban lévő tágulási tartály elegendő e a fűtési rendszer vízmennyiségéhez. Szükség esetén még egyet célszerű beépíteni. Természetesen én a padlásról letakarítanám a régi tartályt és a csöveket is. A második biztonsági szelep nem kell a rendszerbe a kazánban lévő elég. A kazánod hibáira: a Honywell tip. gázszelepeknél sűrűn előforduló probléma, hogy egyszerűen csak letapadnak, elég szokott lenni egy jól irányzott odakoccantás is. A vezérlő panelt szereld ki és ellenőrizd a forrasztásokat. Főleg a relék környékén, előfordulhatnak hideg forrasztások. Egyenlőre ennyi.
A korábbi Westenek vezérlőpaneljén volt egy bistabil relé, annak a meghibásodása szokott ilyent csinálni.
Hogy a StarMasterben van-e ilyen relé, azt nem tudom. Ellenőriztesd le műszerésszel!
A kazánod hőcserélője koszos, ledugult. Igen, igen, egy új kazán is képes elkoszolódni!
A leírt hibajelzések a túl gyors vízhőfok-emelkedést jelzik. A kazán gyakori ki-be kapcsolgatása is erre utal. A kazán lerakódásoktól való megtisztítása nem garanciális munka, mivel a kazánt a gyártó Neked tisztán adta át, és a gépkönyvben külön felhívta a figyelmedet a vízminőség biztosításának fontosságára. A kazántisztítást egyébként sürgősen végeztesd el, mert ilyen használat melett az alkatrészek károsodhatnak is. Na, az meg végképp nem garanciális hiba................ A kazánodon eddig végzett "beavatkozások" a leírtak alapján szakszerűtlenek voltak, keress másik szerelőt! A szakszerűtlen beavatkozás meg, ugye tudod, szintén garanciavesztő lehet.......
Sajnos nem nagyon pontosan tudom kiszámítani, hogy mennyi víz kering összesen a rendszerben, mert nagyon régen (talán még a mohácsi vész időszakában
![]()
nem, de tök mindegy, mert 230 V váltó áram, a panelonon van redukálva és egyenesítve.
Sziasztok van egy kombi gázkazánunk.
Talán Ocean márkájú, de nem tudom pontosan, mert nincsenek meg már a jelzések rajta. Huzamosabb meleg víz használat után elalszik az őrláng. Én a hőelem problémára gyanakodtam. Levettem a vezetékét tiszta oxidáció volt, megtisztítottam meg a hőelemet is. Visszakapcsoltam és pár másodpercig elég volt tartani a gázt meg is tartotta. Azt hittem ennyi is volt a gond, mert azelőtt percekig kellet. De a probléma ugyan úgy fent áll. Honewell 4600c 1342 3 típusú gázszelep van benne. Lehet ez a rossz? Több, mint 15 éves...
Koszos a kazánod belülről és a hőmérséklet korlátozó lekapcsol.
:yes: :yes: :yes:
Így van, a panel hátoldalán van egy nagy db. trafó.
A termóelem sorba van kötve a hőmérséklet korlátozóval. A hőcserélő oldalán felül + ha kéményes a kazánod még a füstgáz visszaáramlás kapcsoló is be van kötve.
:yes: :yes: :yes:
Akkor jó sok víz van a rendszeredben. A 2" vascső és az öntöttvas radiátorok rendesen tudnak oxidálódni. Szerintem az összes vasiszap lerakodott a kazánod vékony csövein. Ezeket kellene átmosni! Azért a Csele-patak vize nem annyira kemény!
:yes: :yes: :yes:
Szia!
A termoelem tisztítása nem oldja meg a problémát. A szelepben van egy elektromágnes ami a termoelem által, hő hatására termelt gyenge áram hatására benntart. 1. lehet kicsi az őrláng 2. elgyengült a termoelem 3. szakadt a elektromágnes Ebben a sorrendben kéne ellenőrizned. Továbbá: a termoelem is egy áramkör része, melybe két érzékelő ( kapcsoló üzemű ) van beépítve, egyik a vésztermosztát, másik a füstgáz érzékelő. Ezeknek normál üzemben zártaknak kell lenniük. Érdekességként; lehetnek ezek is hibásak oxidáció esetén a vezetőképességük gyengül, itt néhány millivoltról van szó tehát ez sem elhanyagolható.
A jó öreg gravitációs fűtés. Semmiképp ne alakítsd át zártra. Ma már ilyen rendszert kialakítani luxus. Az anyag árak miatt nem is beszélve az öntvény radiátorokról.
A rendszert át kellene mosni itt rengeteg vasról van szó. A vasiszap a kazánban kárt okozhat. Egy iszapszűrőt mindenképpen javaslok beépíteni. Bár ezt a gyártó is javasolja és enélkül beüzemelni sem lehetett volna. Egyébként, már vagy 3 oldalnyi írás van erről, kiestem a képből, mi is a baj? ![]() ![]()
Junkerem (ZW 18)vacakol, 5-6 manuális indítással működik a fűtés és a HMV. Az elektródákat kicseréltem, de semmi változás. Az iszapfogó beépítése valóban meggondolandó, sőt gondolkodás nélkül meg fogom csinálni. Köszönöm az öttletet. A rendszer nem változtatom meg, az öntvény még egy pár generációt kiszolgálhat, igaz, hogy felfűtés lassabb, mint a lemezes, de sokkal jobban tarja a hőt.
Ja,és a keringetést egy 40 éves Granfoss (talán rosszul írtam)szivattyú segíti.
Vízszintes visszatérő ágba tehetem az iszapszűrőt?
Ha több újraindítás után szépen működik; akkor csak egy sor ellenőrzés kell neki. Arra gondolok, hogy valahol elektromos érintkezési hiba lehet a készülékben. Ez lehet maga a kapcsoló, az érzékelők, vagy legrosszabb esetben a panelon lévő. Oxidációból, vagy forrasztási hibából adódó probléma. Lassú türelmes munkával ki lehet küszöbölni ezt a hibát. A kazánban lévő ( kapcsoló üzemmódú ) érzékelők, bár vezetést mutatnak az oxidációtól lehetnek már gyengébbek. Erről hosszasan lehetne írni, de inkább csak ellenőrizd őket.
Az iszapleválasztót pontosan oda kell építeni ahova írtad.
Köszönöm, hívtam szerelőt, le fogom írni, hogy mit kellet javítani.
Ne változtasd meg, ámbár én azért javasolnák egy kondenzációs kazánt hozzá. Nagy a víztömeg-, a hőleadó felület alacsonyabb hőmérséklet is elég lenne a fűtéshez.
Az én fűtésrendszerem is "vaskori" 6/4"-es csövekkel és KLU (1976 gyártású) vegyestüzelésü a nyesedékek-, hulladék eltüzelésére. Igaz kondenzációs kazánnal és 2 db napkollektorral a melegvíz miatt. A ház körbe szigetelve 8 cm nikecellel. Én évente kétszer kitisztítom a kazánt belülről, semmi lerakódás! Így könnyebb a hőleadása és a tűztere is tiszta marad. No de a Te problémádra visszatérve: az ionikus elektróda csatlakozót ha lehúzod, s rákötsz egy mikroamper mérőt, meg tudod mérni az ion áramot. 3-20 mikróampert kellene mérned. :yes: :yes: :yes:
Hát igen. Álmodozok én is szigetelésre meg korszerű fűtési rendszerre, de a bevételem nem teszi lehetővé, (1985. –óta rokkanttan, 1991.-óta egyedül élek) hiába tudom, hogy a beruházás megtérül, egyszerűen nincs lehetőségem beruházni. Ki kellene cserélnem a nyílászárókat, szigetelni a héjazatot, a körítő falakat szigetelni, korszerűsíteni a gépészetet, jöhet a korszerű fűtési rendszer, (nap kollektor, föld hő, szélmotor, biogáz stb.) Készítettem már költségvetést unalmamban, a végösszeg közel 3 – 6 millió Ft! Ennyi pénz nincs is a világon számomra. Na és ráadásul 65 éves vagyok! Nekem már semmi sem térülne meg valószínű. (bár nem kaptam levelet, de egészségi állapotom valószínűsíti sajnos) Ma vagy holnap jön a szerelő, (talán nem lesz vastag a ceruzája) remélem, megoldja gondomat. El fogom mondani a hiba okát, köszönöm segítségedet. Témától függetlenül kérdem Tőled: sűrűn látom, hogy „éjszakai bagoly” vagy, mint én! Nem tudsz aludni (mint, ahogy én sem) vagy egyéb az ok?
![]()
Gratulálok!
![]() ![]() ![]()
Mindenki nevében köszönöm. Néha jól esik ilyen hozzászólást is olvasni, ebből látszik, nem hiába dolgozunk.
üdv.
sziasztok.kérlek segítsetek.Ariston Tx 23mffi tipusú kazánom van.Elment a melegvízem és két szerelő is azt mondta hogy panelt kell cserélni.A csere 60.000ft lenne.Sajnos nincs rá pénzem.Tudtok valami megoldást?Javítani a panelt vagy használtan olcsóbban? Köszönöm a segítséget.
A gázkészülék szerelők nem műszerészek! A legtöbb a cserét javasolja mivel a szervízleírásban a gyárak is azt javasolják. De nagyon sok panelt megjavítottunk már, mert az ára igen borsos. Javaslom keress meg vele egy elektronműszerészt. Az is lehetséges, hogy egyszerűen egy forrasztás vagy egy relé hibás.
Idézet: „Elment a melegvízem és két szerelő is azt mondta hogy panelt kell cserélni” Zsolti, ez így nagyon kevés ahhoz, hogy látatlanban bárki segíteni tudjon neked! Próbáld megfigyelni, hogy a kazánod mikor, mit csinál! Például fűtésre elindul? Vagy csak a ventillátor kezd el pörögni, aszt' utána sárga lámpát gyújt? Vagy eljut a szikráztatásig, és utána pirosra áll meg? Vagy egyáltalán nem csinál semmit? És milyen szerelők nézték meg a kazánodat? Hivatalos Ariston szervizesek, vagy csak "úgy" találtál valakit?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni.Nagyon nem értek a Biasi kombi cirkóhoz.A napokban azt vettem észre, hogy a cirkó alatt van egy fekete vékony cső amiből 1 nap alatt kb 10 liter víz folyik ki.Gondolom ez vmi túlfolyó lehet.A cirkón a jobb oldali mutató ami a víz hőmérsékletét mutatja elvileg az alsó mutató a nyomást mutatja.Egyszer vki azt mondta, hogy ennek 2 bart kell mutatni.Ehez a rendszerbe kell engedni vizet.Az utóbbi időben sokszor vettem észre , hogy elmegy a víz.Egyik nap feltöltöttem, de egy kicsit több lett mint 2 bár.Mi lehet a hiba? Köszi a szakértő segítséget! |
Bejelentkezés
Hirdetés |