Fórum témák
» Több friss téma |
Kedves Zsolti!
Sajnos arra nem látok esélyt, hogy bárkit is javasolhatnék neked. Lásd be nem ismerhetem a lakhelyed adottságait. De azt megtehetem- amennyiben fotót teszel fel a panelról, és pontosan leírod, hogyan áll fel a hiba esetleg megtaláljuk a megoldást. Már sikerült így is megoldanunk számtalan panel anomáliát, bízzunk benne most is sikerül. Üdv: András
Zsolti, te csak a paneled hibájában tudsz gondolkodni?
Hibaelemzésnél, hibafeltárásnál mindig a perifériáktól indulunk a központ felé. Így próbáljuk megtalálni a legvalószínűbb hibát. És egyben a legolcsóbb, legegyszerűbb javítás módját is.......... Ezért kérdeztem tőled, hogy mit is "csinál" a kazánod! És az esetek túlnyomó részében itt, a "külső" alkatrészekben keresendő, megtalálható a megoldás. Ehhez a "felderítéshez" pontosan ismerni kell a kazán működési folyamatát, és ezzel az ismerettel kell összehasonlítani azt, hogy a készülék ténylegesen mit csinál! Egy bonyolult vezérlőpanelt hiába viszel oda a legjobb elektroműszerészhez is, mert ő nem ismeri a kazán működését, nincs tisztában a panel ki- és bemenő információival.
Szia! Szervíz!
Abból indultam ki, hogy azt írta a kedves kérdező két szerelő is látta és panel hibát mondott. Remélem jó kollégák voltak. A panelról; már két éve képzem magam kazán elektronikából ( bár gyerekkorom óta hobbim ). Csak felajánlani tudom eddig megszerzett tudásom, ami persze nem maradéktalan. És természetesen igazad van a perifériáknál kell kezdeni a hiba keresést, de gondoltam ezt már a két kolléga megtette. Lehet ez káros rutin, de én ebből indultam ki. Kívánok neked további jó munkát. Üdvözlettel: András Mindenesetre azért én is kíváncsi lennék a részletekre. Mert pontosabb lehetne a válasz.
Ez így helyes.
Igaz, hogy a vezérlőpanelek nem állnak sokszor a helyzet magaslatán, de nem mindig ez a hiba forrása.
Sziasztok!
Colibri KK-E kéményes combi kazánomnak most csak annyi a hibája, hogy a melegvíz készítésnél (zuhanyzáskor) szabályozza a víz hőmérsékletét, de hol hidegebb, hol melegebb. Nagy a hőmérséklet különbség. Mit tegyek? Köszi a válaszotokat. NTC ? Hogyan, hol, milyen tipus?
Nem nagyon vagyok szakember, de én arra tippelek, hogy dugulás lehet, pl. lehet, hogy váltó szelep rakoncálkodik, vagy HMV rendszerben a vízkő lerakodás sok. Nekem a régi Ferolin combin csinált ilyen hibákat. Javaslom, várd meg gázszeres vagy toro Nickek javaslatait, nekem Ők mindig hasznos tanácsot tudtak adni.
Jobb oldalon van az NTC a 10-es rézcsövön. De nem az a baj, hanem, hogy nem modulál rendesen. Tudsz állítani, húzd le a tekerő gombot. Ott van két poti. A csapost tudod állítani.
:yes: :yes: :yes:
Frázisnak: ezt a "kazán" un. bitermikus hőcserélővel gyártották, "KIVÁLÓ MINŐSÉGBEN"!
:yes: :yes: :yes:
Hello!
Pontosan azért kérdeztem Zsoltit, hogy milyen két szerelő látta a kazánját, mert könnyen ráböknek a panelra, hogy az a rossz. Közben meg a TX panelja a tipikus kondi-hibán kívül nem szokott elromlani. Ellenben és például elég magas víznyomásnál már kikapcsol, és azt semmivel sem jelzi. Vagy a venturi impulzuscsövében gyakran megül egy vízcsepp........... Tehát észnél kell lenni, nem szabad bedőlni elsőre annak, hogy "szar a panel"!
Tegyél fel egy képet, mert közben elbizonytalanodtam, lehet, hogy ez váltószelepes-hőcserélős?
Tényleg nem kötözködni akarok, de a bitermikus, gomb alatt két potival rendelkező Beretta az a CIAO.
A Colibri az külön HMV hőcserélős, az NTC a hőcserélő fölött (elött) van. A leírtak alapján én inkább koszos lerakódásra gondolok, de jól meg kell nézni a fűtési hőcserélőt is, mert az rendkívül hajlamos a lyukadásra. És annak a cseréje árban elég húzós. No, én lépek, mert odaát a Felvidéken már nagyon várnak. Mivel lassan oda kell járnunk dolgozni, mert itthon ami van, az tragédia.....
Ok, rendben, azért írtam később a kiegészítést, hogy biztosan képbe legyek. Az a baj, hogy az a fránya vasiszap lerakodott a lemezes hőcserélőben. Tisztítani kell(ene)!
:yes: :yes: :yes:
Most volt tisztítva a fűtési és a melegvizes hőcserélő is, és nem lyukas. Nem kellene ilyen nagy hőkülömbségnek lennie. Különben, toro irtad, hogy nem modulál rendesen, mit kell lehúzni, és hol van az a két poti?
Hol van a koszos lerakódás, az NTC-nél (irta szervíz)
Bocs, mint írtam más tipusra gondoltam. Ebben a vezérlő panelen van a poti. A lemezes hőcserélő melegvizes ágánál van egy NTC. Annak az ellenállás változása moduláltatja a SIT 845 gázszelepen lévő kék tekercset. Meg kellene mérni a gáznyomásokat. Vissza szabályzott állapotban 2-2,2 mBar, teljes lángon 10,0 mBar.
Én gáznyomást nem tudok mérni. Lehet, hogy ez a kék tekercs már nem a régi? Én a melegvizes NTC-re gondoltam, mivel belülről már iszapos nem tudja úgy változtatni az ellenállását (érzékelni) ahogy kellene.
Azt írtad, hogy most volt tisztítva!
:yes: :yes: :yes:
A gáznyomás méréshez speciális digitális vagy analóg nyomásmérőt kell használni. Gázkészülékszerelőnek ilyennel rendelkeznie kell! Keress egy kollégát s megméri.
Rossz úton jársz, ha mindenáron csak az NTC-ben keresed a hibát!
Az NTC bedöglését különben is jelezné a kazánod. Mesélnek persze sztorikat az NTC úgynevezett "megnyúlásáról", azaz hogy a mért érték kimászik az eredeti méréstartományból, de ez jórészt a spekuláció birodalmába tartozik. Szerintem nálad a következő jelenség játszódik le: kazán beindul, melegszik, melegíti a HMV-t. DE a HMV hőcserélő fűtésoldala ledugult, ezért a kimenő víz nem elég meleg. Az elektronika nem hülye, korrigálni akarja ezt, ezért megemeli a fűtési oldal hőmérsékletét. Ezt addig csinálja, amíg a fűtésoldal hőfoka el nem éri a kikapcsolási értékét. Ekkor láng kikapcsol, víz hűl, tulaj káromkodik. Utána láng be, és kezdődik minden előlről. Ezekután megkérdezném, hogyan történt a kazánod hőcserélőinek tisztítása? Ha nem voltak (mindkettő) kiszedve a kazánból, és úgy megtisztítva megfelelő eszközzel és vegyszerrel, akkor semmit sem ért az egész! Akkor pénzt visszakér, mestert 'csábaküld és kezded előlről az egészet!
Röviden-tömören! Még belejátszhat az is, hogy a váltószelep is szorul.
Ha szorul a váltószelep, akkor valóban kevesebb víz jut a HMV hőcserélőbe, de attól nem igazán ingadozik a HMV hőmérséklete.
Viszont ilyenkor melegvízkészítéskor melegedni kezdenek a radiátorok is!
NTC visszább ha olvasol erről rengeteg információt találsz.
De erről már toro is leírt neked mindent, működést, helyét stb. Ez az az alkatrész ami szabályozza, modulálja a lángot, természetesen a vezérlő panel segítségével. A józan logika azt mondja: az égéshez szükséges nyomások nem változtak, mitől is változtak volna, ahhoz fizikai beavatkozás kell. És a panelon levő potméterek beállítása is helyes kell, hogy legyen, ha beüzemelte a szakszerviz. Mivel írtad, hogy tisztítva lettek a hőcserélők, marad az "NTC" egyszerűen cseréld ki ( kb. 3000 Ft. ) és ha ez után is fennáll a probléma, hát okoskodhatunk tovább. Az a baj ezzel a sok hozzá szólással, hogy némelyiket csak igazán mi szakik értünk, pedig hidd el minden írás jó irányba terel, csak sajnos a laikus nem értheti. Amit eddig olvastam a témában mind helyes volt. Ha magad akarsz javítani, javaslom legyen ez a következő lépésed. Még egy apróság vidd magaddal a kivett NTC-t úgy biztosan jót veszel. Sok szerencsét a javításhoz!
Frázis! Csak köszönni tudom a beírásod, szabályosan jól esett. Minden kollégám nevében!
Szép napot. Üdv: András
Pontosan, viszont a HMV "hidegebb" lesz. :yes: :yes: :yes:
Szia Toro!
Volt kint a szerelő elővett egy pumpát a szürke tartályba egy kis levegő, egy kis porszívózás karbantartás gyanánt és 15000 pénz. Mindenki diplomás, sok köztük a munkanélküli.Inkább egy jó szakember.Szerintem kifizetődőbb. Azért örülök, hogy nem kellett egy új kazánt venni... Szép napot!
Azért a tizenötön megdöbbenek!
Jó használatot!
sziasztok egy ariston tx 23 mi,kazanom van.Allando jellegel kigyulad rajta apiros mikor megnyitom a meleg vizet,vagy atkapcsolom teli uzemmodra Belobban egy kicsit melegiti a vizet es utana roggton kigyul a piros.Aszikrasztatoja is szikrazik allandoan amig eg.Vajon mi lehet a baja?Ha tud valaki segiteni elorre is megkoszonom
Szia olahpi!
Vagy oxidos az ionikus elektródád, vagy szét csúszott a csatlakozója vagy tönkrement a vezérlőpanel. Az előbbi kettőt orvosolni tudod. :yes: :yes: :yes:
Szia!
Mindenféleképpen azzal kezd amit toro javasolt. A hiba abból adódik, hogy az ionikus lángőr nem ad visszajelzést a panelra és ennek megfelelően a kazán tiltja magát. Az ariston panelokra jellemző, hogy nyírják a kondenzátorokat. A legjobb lenne ha a panelt megnézetnéd egy elektron műszerésszel. Még egy apróság, biztos vagyok benne, hogy visszább a fórumban találsz leírást a megoldásról. Sajnos már van itt vagy 1000 beírás melynek nagy része felesleges, de szerintem még mindig megéri végig olvasni mint 45 ezerért panelt cserélni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |