Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Sőt legyünk őszinték ezt és a Poc témáját mi délután ki is tárgyaltuk Bíró Feri barátommal! Tehát, van a vezérlőben egy 5V-os stab IC, arra kellene rámérni! Meg van-e a tápja, vagy esetleg mi terheli le! Vigyázni, ha szétszeded a vezérlőt áram van rendesen és tud ám meglepetéseket okozni! Mint a puffer is, ami még jó idejig töltött! Egy soros ellenállással szokták előállítani a stab ic-nek a nyers feszt, ezt kellene megnézni! Úgye képet nem láttunk a vezérlő belsejéről, így nem tudjuk milyen van benne 7805 vagy 78L05 az adatlapjukat meg lehet nézni! Előtte 3V-al nagyobb fesznek kell lennie, mert másképp nem szuperál! De az is lehet, hogy kettős leosztás van, és egy 7812-ből (LM317) nyeri a tápot, és az van túlterhelve, és így nincs meg az 5V. Ami furcsa, hogy a vezélő IC (vagy proci) megkapja az 5V-ot ez méred a hall-ok "kimenetén". Összegezve a Hall-csatiban lévő vékony piros vezetéket kellene megnézni, hogy hová megy a vezérlőbe, és nincs-e valami soros ellenállás (akarmi) ami a hibát okozza! Lehúzni a Hall-okat (csati), és a gázkart, ezek is 5V-ot fogyasztanak, hátha innen a probléma! Ettől a vezérlőn lévő csatiban meg kell legyen az 5V-nak! Innen, már elég meredek a dolog, kellene hozzá a környezetedben valaki, aki vezérlőket javít, vagy legalább próbálkozik vele. Én is ezen a szinten vagyok, jó néhány megy alkatrésznek! Hidd el mi csak segíteni akarunk, rengeteg buktatót megjártunk! És jó néhány vezérlőt megjavítottunk! Leiszt Jani
az én vezérlőmben csak egy 7815 van,a kimenetén megvan a15 volt,ami bemegy a 33035-be.A gázkarhoz a 33035-ből megy ki a fesz.a rossz vezérlőmben ez 6,2 volt,ahogy azt néhány hete írtam.
Hello mindenkinek
Nekifogtam egy elektromos bicaj épitésének. Elakadtam a vezérlésnél, vagyis hogy milyen fet-eket használjak. A motrom: Motor pl IRFP250-esböl mennyi kellene? Áramkorlát lesz, de tul akarom terhelni a motrot kis ideig gyorsitáskor kb 3x-os terheléssel. Vagy ajálhatok más fet-eket is.
Üdvözöllek!
Pont ez a szép benne, ezer féle van, itt csak szép lehet az ember okos nem! És én még az sem vagyok! Annál inkább kitartó! Ezért kellene az ővéről valami infó! Ki lakozik benne, fotó, IC-k típusa,stb! Leiszt Jani
Egy kis segítség
Én kézzel tekertem 47,5V 5A-t a 12Ah akkukba. Persze nem sokáig.
Hol találom az indexen az aggregátoros megoldást pontosan?
Sziasztok!
Van egy ismerősöm aki foglalkozik e-biciklikkel és odaadtam neki a vezérlőt aztán meglátjuk,hogy mire jutunk.Nem akartam szétszedni mert végül is csak egy új készülékről van szó. A régit amibe a FET megadta magát azt szétszedtem. A stab IC az LM317-es ,a panel pedig meg van szórva smd vel.Van még benne 6db K4145-ös FET. Alkatrésznek még jó lehet. Üdv nektek: mehemed
Üdv! Megint megállt a tornado33 kerékpárom! Valaki megmondaná mit vegyek bele? Hiba akkor keletkezett, amikor mentem fel egy dombra, mentem volna de megállt azóta se kép se hang! Mi lett mán megint vele?
Szia!
Ez gondolom viccnek szántad! Valamikor 4 éve, amikor először bepaliztak, hogy javítsak meg egy elektromos kerékpártöltőt, tévedtem oda, néha-néha felnézek, és elolvasok párszáz hozzászólást! Így láttam ezt is! Ötletnek tök jó, mert a kerékpár elektromos hajtású marad, míg az energiaforrása benzin motor. Én 500 hozzászólásra szoktam állítani a megjelenítendőt, és így keresek benne! Leiszt Jani
Valamit konkrétumot írjál a hajtáslánc melyik része lehet hibás,hogy tudjunk segíteni
Ha visszaolvasol megtalálod a leírásokat a hibakeresésre.
Én három darab ilyen fetet használnék, a motorról mit tudsz? Állandómágneses? Milyen nehéz? Lehet, hogy megérte volna inkább agymotort keresni pl EZT?
Szia! A ** ! Én nem értek hozzá, egy ismerősöm szokta javítani, mivel vidéken élek, nem tudok szervizekbe ugrálni! Olvasgattam,szerintem a gáz kar jó, az aksi jó42+. Utána nézek ennek a hajtáslánc dolognak. Kettő vezeték megy a motorhoz, ott akarok neki adni áramot, lehet? Szerzek orosz ellenállásokat meg tranzisztorokat azok bírják
Üdv ez a téma engemet is érdekel ideg egy 125ös Hondával nyomultam úgyhogy nem probléma ha kicsit gyorsabban megy mint 40km/h de mivel a legközelebbi város 25km re van és a suli meg 26km és szeretnék beveretni vele néha valami olyan ötlet kellene a motornak és akúnak ami legalább 510km át stabilan tud 30km/h és akkor már lehetne valami visszatermelő berendezést is jo lenne gyártani mivel elég sok felénk a lejtő meg a domb
Szia! Hát te vágod mi kell hozzá, nem is értem hogy keveredtél ide!
Igen adhatsz neki áramot, de nem kötelező a teljes akku pakkot rákötni.
9kg- elég nehéz, de ez van ezt kell szeretni és beosztani.
Ugy gondolom nem állandó mágnesü, még nem szedtem szét, de remélem is hogy nem állandó mágnesü mert induláskor sorosan akarom üzemeletni, a nagyobb nyomaték miatt.
Úgy gondolom a soros motornak azért nagyobb a nyomatéka, mert a forgórész tekerccsel együtt az állórész tekercs árama is növekedik, a párhuzamos motornál pedig csakis az állórésztekercs ellenállása határolja az áramát, vagyis egy eredetileg párhuzamos üzemre tervezett motorból az üzemi feszültségnél nagyobbal hozhatod ki az elvárt eredményt sorosan. Ha mindenképp kapcsolgatni akarod soros és párhuzamos kötés között, akkor több tekercs kellene az állórészre. Szerintem.
[Eredetileg én is egy ilyen nagydarab motort kívántam használni, sőt még váltó is készült hozzá félig, aztán a motor felkerült az első kerékre, de most egy olyan motort akarnék, ami könnyebb és minél nagyobb nyomatékra képes induláskor, ami nem is lenne probléma, ha ráadásul nem állandómágneses kellene, vagy mégsem éri meg annyira?]
Szerintetek a videón szereplő szabadonfutó lánckerekes pedált honnan lehetne szerezni? Egyébként nekem nagyon tetszik a megoldás, talán még ha a benzinmotor helyett villanymotort raknánk, akkor az is működne. Bővebben: Link
Üdv, mindenkinek!
Nekem van egy bolti elektromos rollerem vagy mi a fene az, ez az e-scooter a neve. Bővebben: Link És az a problémám vele hogy minden megyen csak ha max-on megyek akkor olyan pici szaggatással megy, de fojamatosan. Ezt mi okozhatja? De viszont már úgy vettem az egész masinát hogy az elektronika részébe már vot turkálva nem is lehet a hozzá való töltőről tölteni. A masina 24V-os és ha jóltudom 200 vagy 250W-os. Szétszedtem az elektronikáját és be van öntve valamivel, ezért nem is annyira nyúltam hozzá igy elhatároztam hogy épitek hozzá újat, ebben szeretném kérni segitségeteket. Előre is köszönök mindent.
Terhelés alatt mérd meg az akkupakk feszültségét.Ha 21V körül van akkor az akkukba keresd a hibát.Letilt a mélykisülés elleni védelem.100%-ra feltudod tölteni külső töltővel?Hány Ah-ásak,és mennyi idősek az akkuk?
Üdv!
Olvasgattam a témában itt is kicsit, meg nézelődtem. Igazából én nem akarom 100%-ban fölváltani a pedálozást elektromos hajtásra. Mindössze annyit szeretnék elérni, hogy besegítsen nekem a motor és esetleg rövid szakaszokon hajtson helyettem, de összességében hatótáv növelés lenne a végleges célom. A (szerintem) fontos követelmények: - Legyen minél könnyebb az egész szerkezet (motor, áttétel, akku csomag) - Minimális méret(a lehetőségekhez képest) - Mérethez képest maximális teljesítmény - Teljesítményhez képest jó hatásfok - Visszatöltés fékezéskor - Hosszú élettartam, megbízhatóság Nem igazán vagyok járatos villanymotorok, meg elektromosság terén, de kerékpárosként tudom, olyan 300-400 wattos maximális teljesítmény elegendő lesz számomra. Az egész rendszer egy 26-os MTB-re lenne fölszerelve. Motorok terén első kérdésem az lenne, hogy mennyire alkalmas hasonló feladatra egy modellbe (autó, hajó, stb...) szánt motor, mint például egy ilyen:Bővebben: Link Több okból lenne jó ez nekem, mégpedig: a tömege nagyon kicsi, a teljesítménye bőven elegendő, mivel modellbe tervezték, hozzá való vezérlővel meg van oldva a tápellátás és a szabályozás is. Ami viszont kérdés: Nem égne-e le a motor a folyamatos terheléstől? Hogyan oldanám meg a visszatöltést(lehetséges-e egyáltalán)? Másik lehetőség EZ a hajtóműves motor, de ez magában több, mint 2 kilót nyom... Az akku csomaggal szemben elvárás, hogy minél kisebb legyen, de azon is elgondolkodtam, hogy csak "átmeneti tárolóként" földobni egy kis akkut és az energiát egy kis 1,5 ccm-es motor+hozzá egy generátor biztosítaná. Tudom, nem olcsó mulatság, de mivel mindenhova kerékpárral járok ami 200-250km-en belül van, ezért, ha működhet megérné. Kíváncsian várom a véleményeket, kritikákat
A modell motor hamar szétesne. Túl kicsi erre a feladatra. Nem is túl sok üzemórára méretezték. Egy agymotor kell neked az első kerékbe. A bringád marad a régi, mégis van hajtás. Valami ilyesmi:Bővebben: Link
Az akkuk feszültségét még nem mértem. Külső tápról labortáppal töltöttem az akkukat, tiszta új akkuk és pont ez a baj hogy akku nélkül vettem a gépet elég jó pénzért vettem bele akkut és nem megy. 12V/12Ah az aksi 2 darab.
Úgylátom neked is olyan őrült ötleteid vannak, mint nekem. Egy srác ilyen motorral egy rollert épített és kb 60km/h-s sebességgel tud menni. Ez a motor sem túl drága, és szerintem ezzel is lehetne valamit kezdeni biciklin. Csak egyenlőre nincs felesleges pénzem, hogy vegyek egy ilyen motort, szabit meg akkut hozzá.
A robbanómotoros generátoros tápláláson én is gondolkodtam, de ahhoz kicsit nagyobb motor kellene, mert egy ilyen kicsi motor hamar tönkremenne, már csak a nagy üzemi fordulat miatt is. Inkább akkor egy 10ccm-es már jobb lenne, alacsonyabb fordulat, nagyobb teljesítmény és talán valamivel hosszabb élettartam a kisebb fordulat miatt. Én épp most fogok venni egy 7ccm-es motort, amivel én egy autó hűtőventilátor motorját akarom használni dinamó üzemben. (generátort azért nem, mert akkor nem tudom a motorral beindítani a belsőégésű motort) Ez egyenlőre még csak egy teszt lesz, hogy mekkora teljesítményt tudok így kihozni a rendszerből. Bár ezt erősen befolyásolja a hűtőventi motor teljesítménye.
Nem tudom, de ha ez elvitt egy rollert és egy kb 80kg-os embert nem is kis sebességgel, akkor valamennyire valós lehet. Bár az a 3kW szerintem kicsit túlzás.
Nem! Nézz szét azon az oldalon, amin én linkeltem a motort, van 2000 watt fölötti is....
|
Bejelentkezés
Hirdetés |