Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Kézzel könnyen forog? Az adatlapja szerint 2800-as, a csillagba kötés és a 380V az jó. Sima aszinkron motor.
Szia.
Igen, könnyen forog. Az egyiket szétszereltem és a vezetékek jól vannak kötve vagy legalább is úgy néz ki. Az érdekes az hogy mind a kettőnek ugyanaz a baja és egy perc alatt megmelegszik.lehet rosszul kötni?
Sejtettem hogy a segédfázisra lehetett kötve a betáp. Csak a lemez áthidalót kellene átrakni a forgásirányváltáshoz és a kondit átkötni a segédtekercs másik végére. Jó lesz az. ☺
Szia! Szerintem valószínű hogy valamelyik tekercs vége nem jó helyre van kihozva és az miatt melegedhet a motor. Meg kellene keresni a tekercsek kezdetét és végét és azután összekötni a csillagpontot. Valószínű hogy csak egy tekercs van fordítva. Ezt sajnos csak próbálgatással lehet megtudni.
Szerintem nem a segédfázisra kötöttem a betápot. Csak egyszerűen megfordítottam a forgásirányt és megy.
Szia! Kipróbáltam minden lehetőséget de nem jó. 2 fázissal el sem indul.Olyat figyeltem meg hogy az állórész és a forgórész közt , szerintem nagy a hézag (3,5mm) légrés ha jól tudom, ez baj lehet?
Tehát a kapocslécre így vannak kihozva a végek? A melegedésre lehet magyarázat a túl nagy légrés de a fordulatra nem ad magyarázatot. Egy fázissal nem próbáltad még? Kb,. 16µF kondival, hogy úgy mit csinál? biztos, hogy meg van mind a három fázisod ott ahol a próbát végezted?
A hozzászólás módosítva: Dec 12, 2015
Ha ez mindkét oldali (összes) hézag, akkor valami elkötési hiba (esetleg tekercs). Ha egy oldalon ekkora, nem belevaló a forgórész, így akármi lehet.
Segítséget kérek!Laikus vagyok!Apámtól örököltem 1db 220v-os 1500w-os motort. Kapocsléc nincs, párosítva jön ki fekete/sárga majd ugyanez a párosítás kicsivel arrébb. hogyan kössem be szín szerint kérném a magyarázatot. Előre is köszönöm
Egy oldalon ekkora a hézag, biztos az lehet a gond hogy nem belevaló a forgórész. Az Orosz fickó biztos részeg volt mikor összerakta, majd jó lesz a vödör oldalára súlynak
Ha van kisfeszültségű trafód (vagy állítható toroid), akkor arról adj neki 3~-t, szétszedve. Beleteszel egy csapágygolyót, és ha szépen rohangál körbe, akkor nincs elkötés. Ha elindul, megáll, ott az elkötés, azt a tekercsvéget kell megfordítani. A nagy légrés sajnos baj, de attól még mennie kell.
Szia! Adattábla sincs rajta? Legalább az indítási módja kiderülne belőle. Ha "K" van a betűjelekben akkor állandó üzemi kondenzátoros ha pedig "N"-s akkor indítós.
Sziaszto!
SOS segítség kellene. Van egy villanymotorom, aminek a bekötésében kellene segíteni. A mellékelt rajzokat találtam a tábláján. Nem tudom, hogy mi az a C1 és C2. Illetve mindegy a motor 3 kivezetését hova kötöm? Előre is köszi a segítséget.
Szia!
Milyen színűek a kivezetések?
Sziasztok!
230-as 400W Indítótekercses (ha jól írom) motorról lenne szó! Csak zúg a kapcsoló elfordítására! Kérdésem az lenne, hogy indító kondival kiválthatom-e a tekercs hibát, vagy mindenképpen újra kell tekercseltetnem! Köszi szépen előre is!
Hello. Az lenne a kérdésem, hogy volna egy darabológép (körfűrészhez hasonló) de annak a motorjának túl nagy a leállási ideje ha kikapcsoljuk, és ez bosszantó. Hogyan lehetne megoldani, a gyors leállítást amennyiben a kapcsolót lekapcsoljuk?
Ellenáramú fékezéssel, és/vagy mechanikusan. A tárcsára is kell fék, mert lepörög(het).
Sziasztok!
Van egy fúróm, kicsi ~400wattos. Kapcsoló csere volt benne, viszont nem néztem, hogy a zavarszűrő kondi hogy volt bekötve. A triakos fordulatszám szabályzóval párhuzamosan - de motorral sorba, vagy fázis nulla közé ? Régi fúrómban például csak a triakkal volt párhuzamosan kötve. +Van egy harmadik kivezetés, és ha jól láttam, akkor az a gerjesztőtekercs vasmagjára volt kötve, hátha ez ad még valami távpontont. Előre is köszi a válaszokat!
Motorral sorba, és a vasra (földelés).
Utánna olvasgattam ennek az ellenáramú fékezés módnak. Most végülis akkor egy 2 állású kapcsoló kéne ami teljes lenyomáskor normál fázisba kapcsolja a motort?
Nem egészen értem, amit írtál; a lényeg, hogy ellenkező irányú áramot kapjon egy rövid ideig. Ott azért komoly áramok jelennek meg, tehát a kacsolónak is bírnia kell. Van ehhez valami csillapítós trükk, de már nem emlékszem. Mágneskapcsolóval megoldandó. Azt hiszem kikapcsoláskor rövidre zárja a tekercseket ellenállással, és utána van még a fékáram.Tényleg nem emlékszem.
Az E1N esztergagépen a gépkönyv szerint 3 fázison kívül nem kell más madzagot bekötni. Nem kéne a testet leföldelni? Ilyenkor még a fi relé sem működik ha jól tudom. Foglalkozott már valaki ilyennel? Köszönöm szépen a válaszokat!
A hozzászólás módosítva: Dec 17, 2015
Természetesen kell földelés, csak vagy akkoriban nem volt fontos ezt megemlíteni, vagy eleve azzal számoltak, hogy egy villanyszerelő köti be, aki tudja, hogy mit csinál.
A másik érdekes dolog a munkalámpa bekötése, ami látszólag két fázis közé kerül, ami nyilván képtelenség. Ide 400V/24V leválasztó biztonsági transzformátor kell, ami talán benne is van a gépben. Lehet, hogy ezt csak egy illusztrációnak szánták (bár a szöveg ennek ellentmond).
Sziasztok.
Segitségre lenne szükségem. Kinéztem egy villanymotort,kupos hasitora lesz. 2-2,2kw teljesitményre lenne szükségem. És sajnos csak egy fázisom van othon. Szerintetek ebböl a motorból ki lehet ennyit hozni??? Köszönöm elöre is.
Szia! Előzőleg már volt szó erről a három fázis kontra egy fázis dologról. Bővebben: Link Ezzel csak annyi probléma lenne, hogy ha megveszed a kérdéses motort és bekötöd erre az indítási módra és teszteléskor pedig nem váltja be a hozzáfűzött reményeket, mit fogsz csinálni.
Köszi a választ!
Az elég gyenge igy legalább már tudom. Az egész forumot nem olvastam végig,do volt aki azt irta hogy akár 70%ot is ki lehet igy hozni a motorbol. Ezért is kérdeztem még mielött megveszem. Üdv
Sziasztok. Segítségre lenne szügségem.
230w-os motorra hova kell bekötni az indítókondenzátort?
A kapocsléc megfelelő pontjaira.
De most komolyan szerinted ennyiből, hogy a motorod 230 wattos meg tudjuk mondani? 1 vagy 3 fázisú? 230V vagy 400V-os? Valami konkrét adatot kérünk. A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2015
|
Bejelentkezés
Hirdetés |