Fórum témák
» Több friss téma |
Akkor ha mondjuk 2db halozatrol uzemelo 9v-os trafot rakotok az is eleg???
Igen, ha egyformák, vagy közel egyformák a trafók.
Es azt honnan tudom hogy a trafon melyik a + es a - ?
Mert laikus fejjel azt gondolom ha rosszul kotom ossze a trafok polusait akkor ott gaz lesz ![]()
A trafó váltakozó feszültséget ad, nincs + -. Két külön trafó szekunderét akárhogy összekötheted.
Igen. Utana mar rajottem h hulyeseget irtam. De most az jutott eszembe hogy nekem nem jo mondjuk egy laptop tolto? 18 vagy 20V-os???
Nem, mert a tányérforgató motor váltóáramú.
Idézet: „Két külön trafó szekunderét akárhogy összekötheted.” Sorba! Innentől már csak két lehetőség van. Vagy összeadódnak, vagy kivonódnak egymásból. ![]()
Mennyivel izgalmasabb párhuzamosan, vagy füstöl, vagy nem.
![]()
Rendben ertem. Akkor nekem semmi mas nem jo csak a trafo. Koszonom a turelmet.
Udv
Bár elég régen kérdezted, úgy láttam nem érkezett pontos megfejtés a motor kérdésedre.
Ez egy ipari porszívó motorja. A porszívó típusa AKA 7002.4/2b, és 800W-ot eszik. Az enyémet épp most próbálom vissza tuszkolni a gépbe.. (A képet loptam) Kép: Hivatkozás
Sziasztok!
Mi lehet a baja a köszörűgépemnek, ha a lentebb linkelt kattogó hangot adja? Nem hiszem, hogy csapágy, mert akkor hajtás nélkül is kattogna. Van benne egy 16µF üzemi kondi. Talán (remélem) okozhatja ezt a hibát? A gép amúgy 230V-os, gyárilag. Köszörű
Ha hiszed ha nem ez a csapágy. Szerintem.
![]()
De miért nem morog kikapcsolt állapotban? Amikor hajtás nélkül forog?
Mert a csapágy hézaga nagy és forgás közben rázkódik a tengely, a váltakozó mágneses tértől. Ha hajtás nélkül forgatod ez nem ad zajt, mert el gurul a golyókon. Ha megrángatod fel le a tengelyvéget valószínűleg érezni fogod a kotyogást.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2014
Köszönöm! Az, hogy tízből kb hatszor visszafelé próbál elindulni szerinted összefügg ezzel? Vagy az más hiba?
Sziasztok!
Egy két fokozatú, forgásirány váltós egyfázisú villanymotor elektronikájával akadt egy kis problémám. Az eszköz egy húsdaráló motorja. A fokozatváltást egy tic226D triak vezérli (ha nem tévedek a funciójában). Bekapcsoláskor első próbára csak szikrázott a szénkefe-kollektor kontaktnál, második próbára pedig túlságosan felpörgött a motor üzemi fordulatszám felé. A forgásirány váltója jó, a kapcsolók jók, szénkefék újak, minimális kopással, kondenzátort nem találok (?) a szerkezetben, pedig alaposan szétszedtem. A motor nincs leégve. A triak lenne a probléma? (Ha igen, mivel lehetne ezt a jószágot pótolni? Ugyanis nem nagyon találok kereskedelmi forgalomban ilyen példnyt.) Válaszokat előre is köszönöm. Idézet: „kondenzátort nem találok (?)” A kapcsolás működési elve miatt már a bemeneten kellene lenni 2-3 kondenzátornak (zavarszűrés), a vezérlésben is legalább 1 db Diac esetén. A triac ha rossz, akkor vagy egyáltalán nem megy (szakadt), vagy folyamatosan max. fordulattal megy (zárlatos). A második próbánál már akár ez is lehet. A vezérlőpanel alján nézz körül, ott is lehetnek SMD kondenzátorok!
Sziasztok!
Tudna nekem segíteni valaki centrifuga motor tekercselésben. Van egy, a kondira eső részen, zárlatos állórészem. Füstölni nem füstölt, gondolom vizet kaphatott. Arra gondoltam, hogy letekerek pár menetet, mert valószínűleg csak a felszíni zománc sérülhetett meg. Ezután ügyesen visszatoldom, valamilyen hasonló sérülésmentes huzalból. Meg lehet valósítani ezt? Hogy vannak ezek tekercselve?
Egy gyári öntvény vázban van a szerkezet, látható részen én nem találom, a motort nem sikerült kiszednem, de mivel a kábelek közvetlen a tekercsbe mennek bele, erősen kétlem, hogy ott lenne még kondi.
http://goo.gl/k7qYCa Így néz ki a szerkezet. Triac rövidzáras volt, vettem egy másikat, de problémába ütköztem. A fokozat szabályzás a triac két lába közötti potméterrel volt belőve, de most nem nagyon értem a helyzetet, bekötöttem úgy ahogy (emlékezetem szerint) volt, de csak szikrázik a szénkefénél, de a tengely nem mozdul (egyébként könnyen forog a tengely). a Triac egy tic226d tipusú jószág, hogy kellene bekötnöm? Van valami ötlet, hogy hol találhatok kondi(ka)t? Válaszát előre köszönöm.
Sziasztok.
Melyik motornak van a nagyobb inditónyomatéka a 2 vagy a 4 pólusúnak? Tehát egy kompresszort 1400-al akarok megforgatni a 4 pólusú 1:1 hajtásba a 2 pólusú pedig felezve 2:1 be hajtana,teljesitmény természetesen mindkét esetben 2,2kw.Köszönöm.
Sziasztok!
Van egy egyfázisú villanymotorom (házi vízmű motorja) amin leolvadt a kondenzátor (400/450V 8 µF ). A kérdésem az lenne ha ez helyett egy 10 µF-os kondit raknék a motorba attól lehetne valami problémája? A motor 600W, 2800-as fordulatszámon pörög. Adattáblája nincs. más infót nem tudok róla. Amit még észre vettem, hogy kondi nélkül is elindul de hol balra hol jobbra forog. A segítséget előre is köszönöm. ![]() Üdv.: Gábor
Amint kinyitnak a boltok (2015, Január 5) vegyél másik kondenzátort. Nagyjából 500 forint. Bővebben: Link
Kondi nélkül meg szegény még azt sem tudja, hogy merre induljon meg.... Addig meg ne nagyon használd, fordított irányban forogva sem nem csinál sok hasznosat, sem nem él sokáig...
Sziasztok!
Van egy gagyi kínai állványos fúróm. Már mikor megvettem is gyanúsan gyenge volt. Most akartam valami nagyobb átmérőt fúrni vele,de olyan gyenge,hogy alacsony fordulaton nem visz sőt,ha magasabb fordulatra váltok,fel sem pörög.... Megnéztem az indítókondit, egy 8µF-os van benne... A kérdésem....nem túl kicsi ez ide....? Egyáltalán van valami táblázat,hogy mi alapján kell méretezni? Köszi és Boldog Új Évet Mindenkinek! ![]()
Ha eredetileg 8µF volt rajta, akkor ennyi kell, és annyit tud. Nagyobb kondival leégetheted. Valamelyik motoros témában ott a méretezés (kW/uF). Mekkora teljesítményű a motorod?
Le kellene mérni a kondit, mert nem biztos, hogy annyi is az értéke, mint amennyi rá van írva.
El nem tudom képzelni,hogy egy 500W-os villanymotor ennyire gyenge....
Dolgoztam már kisebb (pl 370W-os) is,de az is erősebb volt...
Szia!
Hátha segít. |
Bejelentkezés
Hirdetés |