Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor
 
Témaindító: Ko-bak, idő: Aug 3, 2005
Témakörök:
Lapozás: OK   17 / 70
(#) pizzas84 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jan 23, 2012 /
 
Akkor ha jól értelmezem a rajzot, a két x-est el kell vágni a középső kettőt(2., 3.) hidalni, és az 1. és 4.-re megy a két áram kábel?
(#) alcsaba hozzászólása Feb 6, 2012 /
 
Sziasztok!

Az alábbi villanymotor bekötéséhez kérnék szépen segítséget. Nem vagyok valami nagy szaki elektronika téren. A motorból 5 vezeték jön ki 2 fehér, 2 fekete és egy piros. Ha jól mértem akkor a piros vezeték a test de a többi 4-ről nem tok semmit. A motor egyébként egy olajégőbe van. Valaki tudna segíteni?
(#) Zoltan.ms hozzászólása Feb 10, 2012 /
 
Sziasztok, azt szeretném kérdezni, hogy a képen látható motor tud-e 220V 1 fázisról működni és ha igen akkor hogyan?
Milyen típusú és értékű kondit kell használni hozzá (az adattáblán pont hiányzik ez az adat)
És mi a véleményetek egyáltalán erről a motorról?
Köszi a segítséget, igen fontos lenne.....
(#) Peter65 válasza alcsaba hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
Szia!

Valószínűleg aszinkron motor, úgynevezett egyfázisú. Ez azt jelenti, hogy az egyik érpár direktbe a 230VAC hálózatra csatlakozik, a másik érpár egyik vezetékével sorba kell kötni egy kondit (?3uF?), és úgy a 230VAC-os hálózatra csatlakoztatni. A vezetékvégek cseréjével elvileg forgásirányt lehet váltani.
(#) norbibal hozzászólása Feb 11, 2012 /
 
van egy 4 kw-os motor 2880 fordulattal mennyi mikrofarád kell ahhoz, hogy álandóan működjön?
(#) norbibal hozzászólása Feb 11, 2012 /
 
szóval az a helyzet hogy nekem nincs 3 fázis
(#) norbibal hozzászólása Feb 11, 2012 /
 
És még lenne még egy kérdésem: hol tálálok olyan táblázatot ahol meg van, hogy hogy kell átkötni 3 fázisos motort 1 fázisra, és kilwattonként mennyi mikrofarád szügséges?
Köszönöm.
(#) Zoltan.ms válasza Zoltan.ms hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
szia, közben megtudtam, hogy egy nagyteljesítményű ventilátor motor. Ezért nincs is rajta saját venti mert gondolom magát is hűti.
Szerintetek jó lenne ez körfűrészbe?
(#) alcsaba válasza Peter65 hozzászólására (») Feb 11, 2012 /
 
sikerült bekötnöm! köszönöm a segítséget!
(#) Peter65 válasza alcsaba hozzászólására (») Feb 13, 2012 /
 
Szívesen!
(#) repairman hozzászólása Feb 28, 2012 /
 
Sziasztok!
Itt a fórumban olvastam egy félmondatot villanymotor egyenárammal való fékezéséről. Pont egy ilyen gondom van. Egy 2,2 kW 2800/min 400V/Y 3 fázisú motort kell fékeznem. Illetve nem is a fékezés a fejtörés forrása, hanem a motor újraindítása. A motor a fékezés során és álló helyzetben kb 12 V DC-t kap. Ha újraíndítják a motort a mágneskapcsoló megszakítja az áramot, amit a motor nehezményez és egy tekintélyes ívvel jelzi elégedetlenségét. Ez viszont a kontaktornak esik rosszul, mert beégnek a pogácsái. (sőt, volt már olyan eset is, hogy konkrétan összehegedtek)
Egy olyan áramforrásra lenne szükségem, ami az áram megindulása után kis idővel (mikor a motor tengelye már áll) fokozatosan csökkenti a motor tekercsein átfolyó áramot, kb 1-3 sec alatt 5 A-ról 1-2 A-re
Egy sorba kötött izzó? (kicsit gyorsnak gondolom, nem próbáltam) vagy egy elrontott áramgenerátor, ahol az átfolyó áram fűt egy egy PTK-t, minél tovább folyik az áram, annál kisebb? vagy egy marha nagy töltött kondit kapcsoljak rá?
Van-e valami bevált módszeretek?

Előre is köszönöm
(#) Peter65 válasza repairman hozzászólására (») Feb 29, 2012 /
 
Szia!
A motornak sem tesz jót, ha a DC áram kikapcsoláskor nagyokat ível, a keletkező nagy fesz tönkreteheti a szigetelését. Szerintem a lekapcsolást kellene két lépcsőben végezni. A rákapcsoláskor nulldiódát is rá kell tenni a motorra. Kikapcsoláskor először megszakítod a DC áramot, ami átterelődik a nulldiódára. Az 1-2sec alatt szinte nullára csökken, ezután bontod a nulldiódát. Ha nem akarsz ilyen járulékos vezérlést, túlfeszültségvédelmi elemekkel is megakadályozhatod az ívelést, ami üzem közben is rajtamaradhat a motoron.
(#) dobo válasza repairman hozzászólására (») Ápr 5, 2012 /
 
Ahogy írták null dióda kell és a mágneskapcsoló érintkezőit is sorba köthetsz 2-2 érintkezőpárt így az egyenáram megszakítása nem okoz akkora beégést mert az ív 8 részre tagolódik és hamarabb kialszik.
(#) dobo hozzászólása Ápr 5, 2012 /
 
Van egy szivattyú motorom amit ma összeraktam és megy is széppen de ez a motor szénkefés .
Ami nem is baj de észrevettem hogy szikrázik eléggé és kicsit rendbeszedtem a kefetartókat kipucoltam megjárattam a keféket és elkezdtem beállítani menet közben.
Oda állítottam ahol legkevésbé szikrázik.
Igen ám de a fordulat fülre olyan 500-1000 fordulat/perc et változik a kefetartó állásától függően széltől szélig.Vagyis 2500-3500-ig fülre de akkor már visít rendesen.
Hogy lehet egy ilyen motort beállítani?
(#) Krisztián74 hozzászólása Ápr 17, 2012 /
 
Sziasztok! Adott a képen Skil akkus fúró 2201 9,6V. Döglött volt az aksija, felújítottam. az eredeti 1200Ah cellákat, mivel már nem is nagyon kapható, 1800-ra cseréltem.

A fúró kb 2 perc terhelés nélküli járatás után keményen füstölni kezdett, mint kiderült a villanymotor. A második képen, az ovális lyukon benézve, már 1-2 mp kis fordulatszám után egy izzást látok, és szinte azonnal füstölni is kezd. Ez a motorban levő ventillátor és a hátfal közötti részen van. nem látom tisztán, mi van ott.

Van ötletetek, hogy mi lehet ez? szénkefével vmi? Tudom ezt a motort vhogy javítani, vagy bontottra cserélni, motort szerezni hozzá?

Hogy tudnám normálisan szétszedni, h lássam, mi van? Ha jól látom a hátfalat négy pici behajlított köröm rögziti bár elég masszivak... arra gondoltam vmi árszerűséggel, v köszörült laposvassal kiütném őket..?

már 5ezret költöttem az új cellákra. nem szívesen dobnám el az egészet. Érdemes próbálkozni?

segítséget köszönöm K.
(#) dobo válasza Krisztián74 hozzászólására (») Ápr 17, 2012 /
 
Igen ott a kefe van és vagy a kefe izzik vagy a kommutátor rpült szét vagy egyszerűen elkopott.
Általában ezek a barkácskategóriás gépek ugy vannak tervezve hogy amire az első garnitúra aksi kidöglik adig a többi alkatrész is elhasználódik ezért nem szabad rá költeni egy fillért sem hanem újat kell venni.
A sógorom hozott haza Svédből akus hilti fúrókat ütvefúrót csavarbehajtót meg ilyen dolgokat de azok nem hobbi kategória !
Na azok nem döglenek meg nem bírod elhasználni a gépet 10 akuval sem.

A füleket egy hegyes csavarfúzóval feszisd ki és szedd szét semmit nem veszíthetsz.
Esetleg egy hasonló barkács gépből rakj bele motort mert általában ugyanolyanok mindet kínában gyártják!
(#) kopaszagár hozzászólása Ápr 22, 2012 /
 
Bocsánat az OFF-ért! Meg tudná mondani valaki hogy a ruszki káma szivattyúban hányas csapágyak vannak? [OFF]
(#) kadarist válasza kopaszagár hozzászólására (») Ápr 22, 2012 /
 
KAMA... micsoda. Mi a típusa?
(#) kopaszagár válasza kadarist hozzászólására (») Ápr 22, 2012 /
 
Nem ez az, de így néz ki. Táblája már nem látszik. Van belőle több fajta is? Vagy három éve hogy kondit meg szimeringet raktam bele, csapágyat elfelejtettem venni, kimostam meg teletömtem zsírral aztán úgy raktam össze, de most már egyre csúnyább hangja van.
(#) kadarist válasza kopaszagár hozzászólására (») Ápr 22, 2012 /
 
Elég sok alfaja van, még kefés, univerzális motorral szerelt változata is van. Bővebben: Link
Szerintem szedd szét és olvasd le a számokat.
(#) Roly5 hozzászólása Máj 2, 2012 /
 
Sziasztok.
Találtam itthon egy 220V-os villanymotort. Szerettem volna rájönni a teljesítményére és a fordulatára,de sajnos nem jött össze. Szétszedésre került és ilyet még nem is láttam. A forgórész és az állórész is tekercselt. Fordulatilag szerintem meg bőven 5000 felett forog. Jó lenne kisakkozni mit is tud. Az oldalán van egy dobozka (én kondira tippeltem) a következő feliratokkal:
BNF 2 A
220 V
-25/+85 celsius
7002.5
7002.4/2
BWS
Sda 0581
Ha valakinek sikerül kilegózni,légyszi írjon.
Köszi
Ja a motoron nincs adattábla!
(#) zolika60 válasza Roly5 hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
Tegyél fel egy képet róla. Úgy talán könnyebb.
(#) Roly5 válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
Ő róla lenne szó .
(#) zolika60 válasza Roly5 hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
Ez egy univerzális motor. A kondenzátor csak zavarszűrésre van rajta. Azt nem tudom mekkora teljesítményű, mert nem ismerős és a méreteit sem látom pontosan. Talán 500W? A fordulat száma igen nagy is lehet terheletlenül. Ne is igen használd úgy, mert szét talál forogni.
(#) Mályi László válasza zolika60 hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
Talán porszívó motor (NDK).
(#) Roly5 válasza Mályi László hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
A porszívó motort kizárnám . Nem hinném ,hogy szükség lenne ott 16mm-es tengelyre.
(#) zolika60 válasza Roly5 hozzászólására (») Máj 2, 2012 /
 
Esetleg padlókefélő. Abban volt hasonló méretű motor.
(#) SimonIstvan hozzászólása Máj 7, 2012 /
 
Helló!

Adott egy régi sarokcsiszoló aminek egyszer csak leesett a fordulata és égett szagot adott magából. Leállítottam, majd szétszedés után a képen látottakat tapasztaltam. Kérdésem az volna, hogy a forgórészen a rozsdával mit kezdjek? Szimpla csiszolás? Oldalt a tekercselésen a védőfesték is elöregedett ezt milyen típusú festékkel pótoljam? (A letöltött képek neve után írjátok be .jpg)

Köszi!Üdv!
(#) VIM válasza SimonIstvan hozzászólására (») Máj 7, 2012 /
 
Szia! Nem akarlak elkeseríteni, de venni kell majd egy másikat helyette. Több mint valószínű, hogy forgórész hiba miatt lassult le illetve keletkezett égett szag. Persze nem írtad, hogy erőteljes szikrázás volt-e miközben használtad a gépet, mert a képen az erre utaló jeleket eltüntetted, lecsiszoltad. A hiba mégis a kommutátor szeletek zászlóiba hidegen, géppel bepréselt tekercsvégek kötései mondták fel a szolgálatot. Javítása sziszifuszi munka és sosem lesz tökéletes! Ha multiméterrel ellenállást próbálsz mérni a szénkefék vonalában a forgórészen, látni fogod, hogy nem egyforma értékeket lehet leolvasni, pedig a kommutációnak pont erre volna szüksége a kefék vonalában (semleges vonal). Az állórészek is tönkre szoktak menni, de azok ritkábban és azok viszont javíthatók újratekercseléssel. Arról a részről nem készült kép és nem is panaszkodtál rá, hogy rosszul néz ki.
(#) SimonIstvan válasza VIM hozzászólására (») Máj 8, 2012 /
 
Már meg van az utódja az nem gond. Erőteljes szikrázás nem volt. És nem a kommutátor felől jött az éget szag hanem egészen fentről a ventilátor lapáttól visszafelé a tekercselés körül és ott volt nagyon forró a gép a többi része nem volt forró!
Következő: »»   17 / 70
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem