Fórum témák
» Több friss téma |
próbáltam mindenféleképpen már,de a rajzon azért van úgy,mert egy 12/230V-os trafót használtak.Én meg gyújtótrafót.De ha tudsz valami komolyabb villanypásztor rajzot,ami legalább 1km vezetéket stabilan visz,akkor nem kínlódok ezzel
Szia!
Ebben a topicban, a 11-ik oldalon, az utolsó előtti hozzászólásban lévőt nézd meg. Ilyet már csináltam párat, volt amelyiket km hosszó drótra tettek és jól működött.
háát nekem is is egy ilyen tirisztoros vagy triakos kapcsolást erőltettek,de nem hallgattam senkire
Az a 220/12V-os trafó bizta kell oda? Kell mert a kondit fel kell valahogy tölteni Amúgy nem nagy ördöngösség az egész, én annyit változtattam rajta hogy az R1-220 Ohm, az R2 meg 1.8Kohm. És az R2-vel párhuzamosan nem tettem be a diódát. A trafónak a 12v-os oldalát kell kötni a tranzisztorra, a 220-as fele van egyenirányítva.Ezzel is lehet variálni, a lényeg hogy ezen a trafón a kimeneti feszt 3-400volt közé kell beállítani. De ha ott vissza olvasod a hozzászólásokat, minden világos lesz.
jó hülyén kérdeztemén arra gondoltam,hogy a 12V-os trafó helyett nem lenne e jobb 9V ?
Épp ma hoztam haza egy hasonló felépítésű pásztort(igaz le van minden alkatrészről marva a típus),de ahogy néztem szinte ugyanez a felépítésű az egész,csak nem 555-el van megcsinálva.Trafóbajos volt,ki is próbáltam....nah ez már jóval komolyabb szikrát nyom,mint amit tegnap scináltam ...Kár,hogy csak megjavítani hoztam haza...
Hali.
Kis segítség kellene.Megépítettem az alábbi pásztort. De a trafón a12 V leesik kb 4.5v-ra és kb 3.5A vesz fel. A tranyó pedig elég jól melegszik. Mi lehet a baj?
Szikra van?
Sziasztok!A segítségetekre lenne szükségem,egy régi tipusú villanypásztorral kapcsolatban.Kb.15-20évvel ezelőtti készülék,gyári,piros fémházas,fekvő,23cm/7cm/22cm,adapteres,gumírozott bekapcsoló,zöld led üzemfény,3állású kihúzható fémnyelv ami a teljesítményt szabályozza(2,10,20km).A tipusa kellene,és vennék is ha lenne még valakinek.Kölcsönben volt nálam a készülék,de a tulaj már eladta.Szerintem még a Tsz beli időkből.Köszi.
Üdv
Igen van.
Üdv
Még valami.Ha jól tudom a P1 potival a feszt állítom, a P2 vel pedig a szaggatást. Jól gondolom? Mert a P2 jól is működik de a P1 a világon semmit nem csinál.Kimértem a poti jól működik. Előre is köszönöm a segítséget
A P1 valószinűleg működik,csak semmi értelme,nem veszed észre akkor sem ha jó. A kapcsolás jó közelitéssel 50%-os kitöltésű négyszögjelet állit elő. Amig az 555 3-as kimenete tápfeszültségközeli szinten van addig nyitott a tranzisztor,meglehetősen nagy áram folyik a trafón,és felépül a mágneses mező,ami akkor omlik össze és generál szikrát amikor a tranzisztor lezár,vagyis az 555 kimenete 0V közeli szintre áll be. Először ellenőrizd megvan-e az 50% kitöltés. Kösd le a 47 ohm ellenállást,helyette tegyél 1konm értéket sorba egy leddel,aminek a katódját tesre kötötted. Figyeld meg a sötét és a világos idők arányát. Ha rendben van minden akkor egyforma intervallumokat kapsz.
Üdv
Előre is köszönöm hogy segítesz nekem. A ledes dolgot kipróbáltam. Jól működik.Szép egyforma időket produkál.Most kb 1mp-re van beállítva.
Ja és még valami.Ha a trafót leveszem akkor szépen megvan a 12 volt.
Mekkora teljesitményű a táptrafód? Mekkora primer ellenállása van a gyújtótrafódnak?
Lada trafó. Olyan 4ohm az ellenállása.
A tápot elfelejtettem.12V 5A
nah,megcsináltam a tirisztoros pásztort
Ez ütős jószág lett. Annyit változtattam még rajta,hogy a diak és a tirisztor közé egy 100ohm,meg a pozitív ágba beraktam egy 10K-s elllenállást.(féltem a pillanatnyi rövidzártól)...lehet nem léne Viszont a két ellenállást tényleg ki kell cserélni 220 és 1,8K-ra+ a diódát kihagyni. Jobb lett volna egy 9V-os trafó,de ha megemeltem a tápot 15V-ra úgy is már kegyetlen íveket húzott Nem is érdemes mással próbálkozni,ez legalább mindenre jó.
Szia !
Örülök hogy jó lett.Én nem tettem ellenállást se a diac után, se a pozítív ágba, de végülis nem árt. A trafót meg ki szoktam kísérletezni, azt teszem bele ami 12 voltos fesznél 3-400 volt közöttit ad le.Ezzel is el lehet szórakozni, nem mindegyik trafó jó.Ezt Cavalier is írta. Már többet csináltam belőle, de még nem volt rá panasz. Ja az fontos hogy a nagyfesz kimenet és a föld közé rakj szikraközt. Ez megvédi a gyt. trafót, pl. ha megszakad a karámvezeték akkor nem a trafón belül üt át a nagyfesz. Ezt kb. 1-1.2 cm-re szoktam állítani.
raktam,de csak 1cm-t,mert ez csak kb 400m-es vezetékre lesz kötve.De még lehet lesz 600 is.
A jövő héten csinálok mégegyet,de azt 9V-os trafóval fogom összerakni...majd kiderül mi is lesz belőle
Szewasztok!
Kaptam egy villanypásztort, azzal, hogy nem működik nézzem már meg mi baja. Egy ősrégi típus. A kapcsolási rajzát visszafejtettem, nem 100%, hogy teljesen jó, de 99,9 Néhány alkatrész értéke még hiányzik, de szerintem nem vészes. A kérdésem az lenne, milyen elven működik? Mi mehetett tönkre benne? Van benne egy henger alapú hasáb alakú tekercs-rendszer. 3*2 kábel jön ki belőle. Az az amit a rajzon egy körrel és 3 tekercssel jelöltem. Ami rá van írva leírtam mellé. A diódák minden esetben csavarozható kivitelűek, nem mai típusok. Valamint van benne egy olyan, amiről elképzelni nem tudom mi lehet. A gyujtótrafó előtt van, ?-lel jelöltem. Csavarozott, mint a diódák, de két kábel megy bele, és csak egy jön ki. Mi lehet ez? Valamint az 50µF-os kondi miért van az akksi negatígja és a nagyfesz. föld közé kötve? Ha szükséges holnapra lefotózom a szerkezetet, hátha valakinek ugy ismerősebb. Aki látott már ilyet, kérem segítsen valahogyan ( A tranzisztorok nem tudom milyenek, pnp, vagy npn, azért nincs is bejelölve.) köszönöm: uli
Az ASZ 1015-el felépitett rész egy önrezgő oszcillátor,ez állit elő pár száz voltos jelet a henger alakú vasmagon levő tekercsek segitségével,ami aztán a diódán keresztül kondit tölt,amit nem tudom hova rajzoltál fel. Az 50µF-et kicsit soknak találom. Van még ezenkivül egy négyszögjeladó része is,ez az AC125-ökkel van felépitve,ez adja az impulzusokat a kisütéshez. A kérdőjellel ábrázolt alkatrész egy tirisztor,ez süti a kondi töltését rá a trafóra. A tirisztoron nincs semmiféle tipusszám?
Van rá valami írva de nagyon pici. Holnap, napfénynél megpróbálom leolvasni.
Köszönöm a gyorstalpalót. A kondinak is utánanézek. uli
Ha meg tudnád osztani velem, azt nagyon megköszönném. Úgy csak könnyebben menne a hibakeresés.
Kössz előre is :uli
Hello! Egy dolgot nem értek a kapcsolási rajzodon. Az, amikor egy kör át van húzva, (és mellette egy szám)-3 helyeb van ilyen, a gyújtótrafó előtt és a földelés előtt.
Ha nem érthető akkor bekarikázhatom egy képen. Előre is köszi Kutyapásztor
Ja, értem köszönöm. És a 15ös és az 1es szám mit jelent mellette?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |