Fórum témák
» Több friss téma |
Értem ! De gondolom ez esetben is elég tud lenni az MKH kékje ha felülről van be lógatva és az ajjától 10cmel túl ér a henselben ? Egyébként én bent a főelosztónál használtam ilyen blokkot , amelynél a kékben és zöldsárgában egy egy üres helyet hagytam , ezek össze hidalása estén itt lesz ez a pont ami után a nulla az nulla a zöldsárga az föld. A földelő szonda 16os MKH ja a mérő szekrényen ide jön be illetve a földeléssorkapocs blokra ami után a földelő sínre kötöttem . Azután hogy az émész hogy dönt hol akarja kialakítani nem tudom. Ha ő alakítsa ki akor ki veszem az átkötést.
El nézésed nem jól értelmeztem a válaszodat . Köszönömszépen Tehát elmenő nulla órából ez a lényeg
Üdv Mindenkinek!
Egy érdekes a problémával fordulnék hozzátok. Ha lakásban egy körön lévő fogyasztók közül bekapcsolók egyet, eltűnik a feszültség. Pl. felkapcsolom a lámpát a hálóban, vagy a gardróbban. Teljesen mindegy, hogy hol, és nem állandó a hiba. Van, hogy napokig minden rendesen működik. A körön lévő megszakító nem old le, viszont ha megkopogtatom rendbe jön minden. Már cseréltem megszakítót, kb egy hónapig minden rendben is volt,de tegnap megint kezdte. A kábel ami a falból jön réz, és nem tűnik hibásnak, de legalább 30 éves lehet. A házban 3 fázis érkezik ami 3 kismegszakítóval van védve, majd ahogy ezek tovább vannak osztva a lakás különböző helységeibe még van 7db kismegszakító és a hétből az egyik csinálja ezt. Lehet oxidált a vezeték az érvéghüvely alatt? vagy lenne más ötletetek mivel kezdjem a hibakeresést?
Ha megszakító cserére/kopogtatásra rendbe jön, akkor a megszakító környékén az összes kötést,csatlakozót,egyszóval mindent cserélj ellenőrizz, míg fel nem gyullad a szekrény.
Én sem hittem volna, de találkoztam egy hasonló problémát okozó megszakítóval. Csere után kibeleztem. Belül egy ponthegesztés elengedett.
Földkábeles bekötésnél kell a külön doboz, egyrészt a kábel fogadáshoz, másrészt a PEN szétválasztásához. Légkábeles bekötésnél a PEN szétválasztása történhet abban a dobozban amiben az óra van (legalábbis E-on Pécs és környéke).
Sziasztok! Van nekem ide haza egy nulla sinnem amit elosztó szekrényekben is ugye használunk, a föld és a nulla leágaztatására . 10es MKH befogadására képes furatokkal rendelkezik kb 15db van rajta mindegyik ilyen furat. Szélessége 5mm. Hogyan tudnám megálapítani az áram terhelő képességét ? A keresztmetszet számítás megfelelő ? Természetesen a furatokat leszámolnám. Szerintem a vezetőképessége ezeknek a sineknek rosszab a cu vezetéknél mert szenyezve van hogy mechanikailag is megfelelő legyen .
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2014
Sziasztok!
Le tudná nekem írni valaki az FI relé pontos beszerelési módját? Köszönöm!
A bekötése: felül be, alul ki. Bővebben: Link.
Ennyire egyszerű lenne?
Valahol olvastam hogy a fázis és a null-on kívül, még a földelést is be kell kötni.
Ha jót akarsz, akkor a védővezetőt (földelés) ne piszkáld.
Számolgatni szerintem felesleges, mert ezek nem tiszta rézből hanem sárgaréz, bronzból készülnek. Vagyis a pontos anyagösszetételét nem ismered.
De általában 63A-ig biztosan használhatók.
Sajnos ez nem minden esetben igaz. Gyártótól is függ, tegnap is matattam egy elosztóban, ahol olyan típus volt, aminél ez fordítva van. A számozás viszont segít ebben: Páratlan számú a bemenet: Általában 1, 3,5 ha jól emlékszem.
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2014
Ha kétsége van, akkor olvassa el... Vagy nézzen utána.
Egyébként van annak valami oka, hogy miért nem mindegy, hogy melyik a bemenet és melyik a kimeneti oldal? Csak mert a szerepét ugyanúgy ellátja, teszt gomb ugyanúgy működik, stb. Csupán annyi esetleg, hogy ha nem egyértelmű a környezet alapján, hogy melyik a betáp oldal, akkor problémás lehet ennek megállapítása szempontjából, ha fel van cserélve.
A mozgóérintkezőt szokták az elmenő oldalra tenni, ezért van táplálási iránymegadás.
Ugyanez jutott nekem is még eszembe, de mondom hátha valamiről nem tudok.
Most igazából gondolkozok, hogy otthon hogy is raktam fel, de úgy rémlik, hogy néztem, hogy alul van a betáp oldal. Viszont nekem az úgy jobb, akárhogy is van felírva, a betáp iránya meg úgyis egyértelmű az elosztótáblán.
Sziasztok!
Kaptam egy régi német fénycsőarmatúrát. Kipróbáltam, teljesen jó, jó lesz a garázsba. Mikor nézegettem, látom, hogy a fémburkolatra (ahova a föld menne) megy a 0. (Ami most fázis lett, mert dugót raktam rá, és konnektorból próbáltam ki.) Nem tudom, mennyire szabványos, de még jó, hogy nem rázott meg. (Műanyagpapucs volt rajtam. ) Egyébként ipari körülmények között, fixen rögzített lámpatest esetén megengedett a nullázás?
Sziasztok!
Ma vettem Wago-t (eredeti, pattintós) és érvéghüvelyeket, némi villany felújításhoz. Viszont azzal nem vagyok kibékülve, hogy a földelést a konnektorokhoz Wago-zam. Szabad csinálni? Mit érdemes helyette? Köszi! A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2014
Most neztem, nemreg volt villanyora cserelve es a null ossze lett kotve a foldelessel, igy akkor nem sok ertelme van az FI relenek?
Bővebben: Link Nem tudom mennyire kiveheto, a feher csoben a piros es fehervezetek a foldeles, ami latszik ra lett kotve az egyik fekete alu vezetekre (ez jon a poznarol). A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2014
Ha a Fi-relé előtt van összekötve a nulla és a védőföld, akkor a Fi-relé üzemszerűen tud működni.
Igen elotte van ossze kotve, kozvetlen a villanyoranal...
Elég vékonynak találom én ezt jó volna ha tudná a 36ampert mert ki volna terhelve teljesen.
Sziasztok!
Valaki megtudná mondani hogy egy 3 eres 4mm2 vastagságú sodort réz vezeték mekkora folyamatos terhelést bírna el maximálisan aminél még nem forrósodik fel 10 méter hosszúságban? Köszönöm!
Melegednie sem illik, nem hogy forrósodnia. Elvileg 27 A -t ki kell bírnia, de 20-22 A a tuti biztos.
4mm2 az alap (A csoport) max 27A-es terhelésénél, 240v-on, 0,86 cosφ, 10méteren keletkezik 0,9% fesz esés és 70W veszteség.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |