Fórum témák
» Több friss téma |
Gondolom "B" pontot akartál írni, bár nekem furcsa, hogy a kapcsoló hátulján a jelölés végigfut a fázistól a B pontokon.
Igen,kevertem a betűket! A rajz nekem sem világos,ki kellene csengetni!
Nagy valószínűséggel az L és a 2 B csipogni fog. Én sem találkoztam még ilyennel sokéves pályafutásom alatt, de a rajz ezt mutatja. Sorbafűzéshez ideális, ha több kapcsoló, esetleg konnektor van egy vezetéken.
Rolie első válaszával értek egyet, de ha - konyha, ugye? - közel van vizes vagy főzős részhez, esetleg nagyon kicsi konyha és ... Lényeg a lényeg, vizes helyiségekben (fürdő, wc, konyha) előírás szerint kétpólusú kapcsoló kell, tehát én szívem szerint azt tennék. A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2015
A rajz szerint L-en jön a fázis és kapcsolás esetén a nyíllal jelölt ( nem A betű ) csatlakozón megy tovább, pl. a lámpa felé.
Korábban már írtam, ez egy egypólusú kapcsoló! A "B" csatlakozó pontok pedig sorkapocsként használhatók. Ha, pl. egy helységben megengedett az egypólusú kapcsoló, akkor a két " nulla " vezetéket a B pontokra (sorkapocs) kell kötni és így a "nulla" folyamatos, és csak a fázis van megszakítva. Egy egyszerű multiméterrel könnyű bevizsgálni a csatlakozó pontok működését.
Én is úgy értelmeztem,tehát simán be lehet tenni a kétsarkú helyére.
Sziasztok!
EZ fi relé? Bővebben: Link
Ránézésre igen!
De ha pont ilyet akarsz otthonra akkor nem jó, mert 40/0,3A-es és nem 40/0,03! Ha megadod a cikkszámot megnézem pontosan.
Ilyen van otthon berakva, 2 szintes családi ház. Ezek az adatai: DIFF-O-JUMP, In 25A, In 0.3A, 230V.
Cserélni kellene?
Ha a teljes házon van - nem kell cserélned. Ha van fürdőszoba - arra érdemes finomabbat is tenni külön. Oda mehet a 30mA-es
A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2015
Értem, köszi. Egyelőre marad úgy ahogy van, mert a fürdő nem külön biztosítékon van, és az is gond, hogy nincs hely a biztosítéktáblán.
Ildomos cserélni, hiszen 1 élet múlhat rajta, 0,03A-re
Ez a túl sok, túl kevés kezd engem ey régi viccre emlékeztetni: Mennyi? 20! Mi húsz? Mi mennyi? Teljes házra nem tudsz 30mA-est tenni. A sok kábel és vezeték szigetelésének a szivárgóárama ha összeadódik simán meghaladja a 30mA-t. Ha védeni kell valamit, például pezsgőkád, fürdőszobai dugaljak, ott nem mentség, hogy nincs hely az elosztóban. Kell a 30mA-es változat.
Nyílván önmagában nincs értelme a hozzászólásomnak, de a beszélgetésbe már beleillik.
Nálunk a teljes házon 30 mA -es Fi relé van (plusz a bojlernek is van egy külön), amikor leoldott, volt oka rá. Egy családi házra elég kell, hogy legyen egy 30 mA-es Fi!! Ha lekapcsol, akkor annak okozója is van, pl. a slendrián módon szerelt hálózat. A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2015
Ezzel egyetértek, raktam fel falun lakótér(több mint 100m2)+melléképület kb 30m távolságra, háromfázisú 30mA ÉV-t. Egyszer hívtak vissza, mikor egy szerencsétlenül elhelyezett örökölt konnektor beázott.
Ismerősöm 120m2-es családi ház épületét + különálló garázsát is 30mA-es ÁVK látja el. A belső hálózat felújítása még folyamatban van, a vezetékek kb. 70 %-a még alu! Eddig még egyszer sem történt leoldás.
Nem vitatkozom, mindenkinek megvan a maga jó és rossz tapasztalata. Meg már kiveséztük vagy 100x itt a fórumon.
Válaszaitok alapján lehet mégiscsak csere lesz belőle... Nem értem, hogy a villanyszerelő anno miért ilyen nagyot tett be...
Milyen párataltalmúnak kell lennie a levegőnek (pl. fürdőszobában), hogy a konnektornál áthúzzon az áram?
Száraz helyen használtas villanykapcsoló tud áthúzni. Elég nagy csendben lehet hallani, vaksötétben tud pislákolni. Mint egy glimmlámpa. (fázis-nulla, nem hibaáram)
Pincehelyiségek nyirkosabb időben, lehet ott is szivárgás. Rendesen megcsinált hálózatnál, hiba esetén a földelésen keresztül meg a hibaáram. Régi házaknál egyáltalán nincs, aztán kezdték a 0,5A most meg már létezik 3mA érzékenységű is. Ha a földelés rendben van elég nagy a hibaáram, lemegy a biztosító. Mivel nem mindenhol elérhető megfelelő földelés ezért védik FIDel. Kisebb jobb, de ha a meglevő működik akkor az is megfelel. Jelentősebb áthúzás van a konnektorokénál szerintem a kapcsolóüzemű tápok bemeneti szűrőjében. Az ócska "kettős szigetelésű készülékek" szintén áthúzási pont. Biztosat csak mérés után lehet. Hogy mekkora a családi ház, az sem egyértelmű.
Van egy családi ház, mely betápja 1 fázis. ÁVK és helyi szonda kiépítve, a gáz és a vízvezeték rendszere EPH-ba bekötve. Vásárlásra került egy kombi (gáz+villany) tűzhely, egy fázisú, gyárilag szerelt földelt villásdugóval. Érintésvédelmi szempontból megmértem a PE vezető folytonosságát ohm mérővel, és a vezetékhossznak megfelelően 0,6 ohm ellenállást mértem. Amint a tűzhely csatlakoztatva lett a hálózatra, de bekapcsolva nem, a PE vezető ellenállása a műszer szerint 7-9 ohm lett, tehát valami megzavarta a műszert. Megmértem a feszültséget a konnektornál az N és PE között, 9-10 mV az eredmény. Tehát ez zavarhatta meg a műszert. Villásdugó kihúzva a vezetékszakasz ellenállása ismét 0,6 ohm. A tűzhely csatlakozása kapcsán összekapcsolásra került a PE vezetőn keresztül, a tűzhely gázcsöve a vízvezetékcsővel, és ekkor keletkezik a 9-10 mV.
Mi a véleményetek erről a hamis mérési esetről?
Ami megzavarta a műszert, azt úgy hívják, hogy földhurok. Egy nagy kiterjedésű, egymenetes tekercs alakult ki, a gázcső, és a védővezető -mindkét helyen való találkozása következtében. Melynek hatására, a szórt váltakozó mágneses tér áramot indukál benne. Ez a védővezető hatásosságát -önmagában- nem befolyásolja.
Kiegészítésül csak annyit, hogy a műszer szerint egyenáram volt mérhető.
Az ilyen típusú földhurok kivédésére van lehetőség annak tükrében, hogy esetleg más arra érzékeny készülékek ( pl. házimozi, erősítők ) működését is megzavarná?
Előbb még egyenfeszültséget mértél. Nem mindegy. !!!
Millivoltos egyenfeszültséget okozhat akár egy nedves vagy gyenge érintkezésű kötés. Galvánelem vagy lásd: Rézoxidul egyenirányító (kuprox)
Kérdésem arra irányult, hogy mi okozhatta a hamis mérési eredményt, és nem arra, hogy annak mennyi az értéke, és az hogy áll össze.Továbbá azért egészítettem ki a hozzászólásomat, mert először nem tettem említést arra, hogy a mért feszültség egyenfeszültség, és tudtam, hogy az meghatározó.
A tűzhely csatlakozása kapcsán összekapcsolásra került a PE vezetőn keresztül, a tűzhely gázcsöve a vízvezetékcsővel
Ugye, pontosan ez úgy van, hogy megint összekapcsolásra került, mert a ház EPH csomópontjánál is már össze van kapcsolva. Mondjuk én úgy bújnék ki a válaszadás kötelezettsége alól, hogy azt mondom, amelyik mérési módszert 10 mV megzavar, az nem felel meg életvédelmi szempontból.
Teljes mértékben egyetértek, és belátom, helytelen megfogalmazás volt a következő mondatom: " Érintésvédelmi szempontból megmértem a PE vezető folytonosságát Ω mérővel".
ÉV műszer hiányában a PE vezető folytonosságát próbalámpa, valamint 25 mA-es hibaáramforrás kütyüvel, egyúttal a tűzhely PE vezetője és az ÁVK is tesztelve lett. Ezt a módszert csupán kíváncsiságból végeztem el, és ez hozta a kérdésben felvetett problémát. Azt viszont el kell fogadnom, hogy az EPH-n kívül a tűzhely ismét összekapcsolja a vízvezetéket a PE vezetékkel, ezt nem tudom másképp megoldani. Ettől függetlenül továbbra is érdekel ....., és megállapítható, hogy ilyen parányi feszültség alatt lévő vezeték ellenállás mérése is hamis eredményt mutathat. A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2015
Sziasztok. Az eggyik szobában szeretnék egy konnektorból 2-t csinálni. Már kivéstem a kábel helyét, kifúrtam a konnektor dobozainak a helyét. A konnektorok bekötéseivel lenne problémám. Nálunk régi TN-C [nemtudom kinek mit mondd (kép)] szabvány van, csak 2 kábel van. Én úgy tudom hogy erről a konnektorról márcsak úgy lehet továbbvinni az áramot, mint ha hosszabító lenne, azaz 3 eres kábellel. Eggyik rokonom nagyon erősködik hogy oda elég a 2 eres, de én nem hiszek neki. Segítenétek?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |