Fórum témák
» Több friss téma |
Egy Led nem szokta váltogatni a fényerejét, vélhetően egy órában nem is világít csak magában, valami működteti. Leginkább a proci. De azt sem tudni, (már mint én) hogy mi a funkciója. Lehet hogy valami kommunikációt mutat. Az szokott vibrálni.
De nem lehet, hogy kissé túlbuzgó vagy? Javaslom olvasd el tanulságul itt a szürke részt.
Szia!
Ez egy régi (akár 20 éves ) mechanikus óra/mérő . Az a led akkor érdekes ha "jó fénnyel" világit ! Elég pontatlanok. Ki tudod próbálni --az óra alatti kismegszakitók le/fel kapcsolásával. igy már láthatod a működését is. A lakásodban a készülékek tönkremenését, meg nem tudod megakadályozni.Se igy--Se úgy.! Egy jó biztositás + szerencse kell a kártéritéshez. Az a mérés ; igen először üresjáratban utána egy kisebb , majd egy nagyobb terheléssel . S megtudod , hogy 10 hó 07-n még hibátlannak.látszott! na és 10 perc , 1nap 1 hét múlva? Mert a sok szomszéd- utcabeli is össze vissza kapcsolgat mindent.
Köszönöm a válaszod! Ennek a válasznak legalább értelme is volt
Milyen tipusú áram-védőkapcsoló van felszerelve nálad?
Ha jól emlékszem SCHNEIDER R9R02425 A osztály, 4P, 25A, 30mA
Wago használata, szigeteléseSziasztok!Adott egy panel fürdőszoba, ahol a fürdő és a wc között úgy volt megoldva a villany, hogy a kötődobozból jött két nullaés egy fázis. 1 nullaés egy fázis át volt húzva a wc-be, onnan pedig a fázis egy másik szálon vissza a fürdőbe, így az ottani lámpának is meg volt az 1-1 vezeték. Mivel felújítás volt és lámpa áthelyezésre került sor, így ki lettek cserélve a vezetékek rézre. A bekötési eljárás ugyan az, úgy lett megcsinálva ahogy volt, azonban én Wago (222-413) csatlakoztatóval ágaztattam el a vezetékeket, amit bent hagytam a képen látható fa kockában. Kérdés, hogy ennek lehet így baja vagy érdemes lenne leszigetelni valamivel? Természetesen megy rá majd csempe. Nagyon köszi, ha segítesz! G.
Akkor úgy kellene, hogy a negyedik szálat, ami a fürdő lámpa fázis, azt is a dobozból húzom? Köszi! G.
A lámpákhoz földelés is kell hivatalosan. A kádat is be kell kötni az EPH-ba.
Ha minden plafonig lesz csempézve, célszerű a vezetékeket megszakítás nélkül egy kötődobozig vinni, ami lehet a fürdőn/wc-n kívül is. Aztán a kötődobozban wagózni. páraelszívó 5m csővelSziasztok!Konyhai páraelszívót kell felszerelnem 5m kivezető csővel. Tudnádok típust ajánlani?
Hello! Úgy gondolom, ahhoz már fűtés is kell, mert le fog csapódni a zsíros gőz benne..
Ha használsz háromfázisú villanymotort, akkor azoknál alkalmazhatsz fázisfigyelő relét feltételként arra az esetre, ha elmenne egy fázis vagy megváltoznak a fázisfeszültségek/aszimmetria lép fel. Akkor kikapcsolja automatikusan a betápot, már ha nem veszed észre használat közben, hogy más a hangja vagy búg elindulás helyett. De erre elég egy motorvédő kapcsoló is.
Ha egyfázisú áramköreid vannak a háztartásban, akkor mi értelme fáziskiesést figyelni? Azok nyilván nem fognak működni, amit nem akadályozhatsz meg, a többi meg változatlanul üzemelhet. Egyedül a PEN szakadás probléma, mert változó fázisterhelés mellett lesz egy virtuális nullapontod és az egyik fázison a fogyasztókra 130V a másikon 290V juthat. Ez már tönkreteheti a legtöbb fogyasztót. Ez ellen az lenne a legészszerűbb védelem, ha fázisonként külön-külön van egy feszültségmaximum figyelő relé és csak az adott fázist kapcsolja ki mágneskapcsolóval, aminek a minimális időtartamát meghatározod egy időrelével is, hogy ne legyen sok téves rákapcsolás, vagy kézi nyugtázással indítod újra. Azonban ha jó stabil a helyi földelésed még ez sem okoz olyan hatalmas problémát, mert ilyenkor a virtuális nullapontod is rögzítve van pár 10 ohmon keresztül az abszolút nulla potenciálhoz. Ez már önmagában nem engedi akármennyire eltolódni az aszimmetriát, kvázi a legegyszerűbb passzív védekezési módszer az egyébként is kötelezően előírt (pont emiatt) végponti földelés, ami max 10 ohm. Semmi sem zárja ki, hogy ezt túlteljesítsd, vagy túlbiztosíts azzal, hogy akár több különálló földelőrudat alkalmazol több méteres távolságban amiket egy folytonos köracéllal kötsz össze a földben és mindkét végét felvezeted egy kötődobozhoz a rácsatlakozáshoz és ott is összekötöd őket egy multikapoccsal. Vagy mindenhez rozsdamentes acélt használsz. Ha annyira aggódsz, hogy kiesik egy fázis, akkor alapesetben használj egy komolyabb szünetmentes rendszert ami órákig, egy napig ellátja a kiemelt fogyasztókat, pl. a hűtőket, kazánt, keringetőszivattyút... Ehhez csak egy szigetüzemű inverter (1 vagy háromfázisú) és ólom munkaakkuk (gel, agm) vagy lítium kell.
Célszerű nem 100-as, hanem 150mm átmérőjűt vinni, hogy érjen is valamit. Plusz a flexibilis vastag gégecső helyett sima falút, idomokkal.
Nekem a boltban hívták fel a figyelmemet ezekre a dolgokra, nem bántam meg.
Nem árt egy visszacsapó szelep a falnál, ez is páralecsapódás ellen.
Emelkedése legyen a csőnek vagy vízszintesen legyen? Milyen szállítási teljesítményü legyen a páraelszívó /5m/ekkora szakaszra?
Lehet vízszintes. Ha a kimenet zsaluzott az is jó, a lényeg a levegő ne induljon visszafelé.
Holnap Villanyszerelő Konferencia!Nem tudom, ki, hogy van vele, de holnap Villanyszerelő Konferencia a Lurdyban.
Én úgy vagyok vele, hogy az baj, amikor hétfőn este nyolckor tesznek fel valami rendezvényről valamit, ami fizetős, másnap reggel kezdődik és regisztrálni kell.
De itt van a link
Sziasztok!
Régebben jópár ilyet végighalgattam --de az információ tartalma közel nulla volt. De elérte a célját mert mindenki befizette .......stb...stb. Ebből is csak Dr. Novothny Ferenc úr előadása érdekelne. Persze felvetődik, hogy a gyártók is igy gondolják-e? Hogyan lesz kevésbé szabálytalanMelyik megoldás a kevésbé szabálytalan ? Egy esetleges ellenőrzésnél (kisboltban vagyunk) melyikbe nem "kötnek bele" ?Kialakításra került egy kézmosó-sarok, ahol egy Hajdú MC5 mini bojler a melegvízforrás... Ugye a vízmelegítő dugvillás bekötésű, de sajnos nem ér el a konnektorig. Lásd a képen : a konnektor a "szabványos" 180 cm magasságban, a vízmelegítő farkincája éppen elér a tetejéig ... onnan még kellene vagy 70 cm ... 1, legszebb megoldás -szerintem- a készülék kábelének cseréje lenne hosszabbra - nem okozhat garanciavesztést ? 2, valamilyen "hosszabbítóval" odavinni a delejt. 2a egy lengő -pipa- dugalj + dugvilla a megfelelő hosszban, 2b egy falonkívüli dugalj a vízmelegítő teteje mellé - kábel - dugvilla, 2c egy falonkívüli dugalj a vízmelegítő teteje mellé - kábel - bekötve a meglévő konnektor alá Másik : 2 kW teljesítményhez elég a 3*1.5 sodrott rézkábel ? Ebben az esetben, szabadon lévő, 2*szigetelt kábelről van szó, a vízmelegítő valószínűleg nem üzemel 15 percnél hosszabban ... Villanymotor-kapcsoló bekötéseÜdvözlök minden tagot! A segítségetekre lenne szükségem régi Orosz villanymotor kapcsoló bekötéséhez! Vettem egy kombinált körfűrész-gyalugépet és nem tetszett nekem, hogy nincs földelés kötve rá csak egy fázis, nulla. Ezért vettem hozzá vezetéket, dugvillát ( gumisat ). Viszont nem tudom jól-e kötöttem vissza!? Segítsetek kérlek..A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2024
Kábel terhelhetőségSziasztok,Olyan kérdésem lenne, hogy a kábelek terhelhetőségét hogyan mérik? Értem ez alatt, hogy pl. az 1.5-ös réz kábel maximális terhelhetősége 13 Amper. Ezt hogy állapították meg? Az érdekelne, hogy milyen hosszú kábelt tesztelnek és meddig engedik felmelegedni.
Szia!
1; a legegyszerűbb , legjobb megoldás -a bekötő kábel cseréje. álltalában nem okoz garanciavesztést, 2; A 3x1,5mm2 pont megfelelő.
Lehetőleg gyárilag szerelt (beöntött dugós) fehérre...
Szia!
Náluk régen ( s még ma is a 127v /220V földeletlen volt ) Nálunk a zöld/sárgát (védőföld? ) nem szokás a kapcsolón átvinni.Hanem kötvetlenül tovább egy sorkapocs ,Wago segitségévcel, a géptestre. A rajzot nem tudtam kiböngészni ...igy nem mondok rá semmit se.
Földelést nem szabad átvinni a kapcsolón.
Ezzel egy újabb hibapontot, kötéshiba lehetőséget viszünk bele a védővezetőbe, védelembe. Ráadásul ez a kapcsoló miatt még megszakítási pont is.
A zöld/sárga föld vezeték nincs bekötve a kapcsolóba csak a képen úgy látszik. Azt úgy ahogy írod meghosszabbítva viszem tovább a géptestre.
Küldök képet még nemsokára..
Valahogy így gondoltam..A kapcsoló bekötésél van n1 n2 n3 és G1 G2 G2.. A szélső G2 direkt marad kapcsolsnál és a G1 de a középső G2 vissza enged..
Itt vannak még plusz képek.. A földelést kikerülöm a kapcsoló mellett..Csak a többi hogy jó?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |