Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv.
Bocsi, hogy emmiatt új témát nyitottam, de ilyet én még nem találtam. szóval az volna a kérdésem, hogy egy sima 6V és 0.5A-ből + és - kivezetésből hogyan lehetne +3, 0, -3V-ot előállíttani. Mellesleg bicigli dinamóról lenne szó, ami tudom váltóáramú, de már tettem egyenirányítót és kondit is, de még szűrőm sincs mert ugyebár nem egyfolytába 40-nel megyek Szóval, havalakinek lenne ötlete kérem írjon! Hálásan köszönöm: Üdv.: Ákos
Szerintem csak a dinamó megcsapolásával lehetne megoldani.
Amugy szerintem nem lehet ilyet csinálni, mármint a nem kivitelezhető. De ezt a nálam okosabbak jobban tudják hogy mit lehet meg mit nem. :yes: üdv.
Hi!
A bicikli dinamóján folyamatosan változik a feszültség időátlaga, így a legjobb megoldás szerintem egy 3V-os buck-boost konverter lenne és egy negatív feszt előállító IC, pl. TL7660. Mindez persze egy graetz és egy nagy puffer után. A graetz lehetőleg Schottky-diódákból legyen. Nem mindegy a kimenő áram sem. Mennyire lenne szükség?
Lehetne az elektronikai trükkök számtalan és bonyolult sorával próbálkozni.
Én inkább azt javaslom: kezdj el tölteni a "dinamo"-val egy középen megcsapolt 6V-os akkutelepet. Az 2x3 Volt,úgy ahogy stabilizál is,mi kell ettől több?
Szia seventeen,
csatoltam egy rajzot, ez elméletileg jó, csak a TLV helyett egy LM348 kell bele, azt hiszem... Ha Neked fél amperre kell, és csak 6 voltot osztani, akkor talán még borda sem kell a tranyókra... TaTa
Stabil 3 V kell, vagy mindig az aktuális dinamófeszültség fele? A fogyasztás egyforma lesz a két fél feszültségen?
Talán ez jó neked!
hopp... az a 2. melléklet nem kell ehez
hi
szerintem a gratz hidat szedd le és így egyenirányíts (mellékelt kép), viszont így jobban kell pufferelni!. üdv
Hello! érdekelne,hogy mit tud ez a kapcsolás: szimmetrizáló. Mekkora frekvenciával változik a feszültség? 8A-t is elbír? :eek2: Ezzel aztán már nem csak 20Wattot lehet kocsiba rakni...
Húh!
Először is köszönöm mindenkinek a segítőkészségét Másdrészről: Pafi! -Nekem stabil 3V jobb lenne, de úgy is lessz majd aksi zselés, és néztem, de azt sehogy se lehet megcsapolni mert minden zárt). Egyépként meg igen a fogyasztás teljessen egyforma lessz mondhatni majdnem két ugyanolyan kapcsolást fog meghajtani. /lehet kifogtok röhögni, de egy ilyenhez kell a 3V: fejhallgató erősítő Az aksi pedig ez lenne:6V 1,2A 20H/
Rakd be az igyni.gif-et egyenirányítani az akkuhoz, túltölteni úgysem tudja ( ), a szimmetrizálóból meg szedd ki a két zenert.
A csatolt képed alapján a lényeg az, hogy a 3 volt meglegyen minimum, ha több, nem érdekes.
Ok!
Látoma 3V+,- és 0 kivezetésdeket, de hol mennyen be a 6v+,-??? vagy csak én vok
Gondolom, ahol a +3... 50 volt és a GND van jelölve, a bal oldalán a rajzoknak.
hi
Én ezt veszett ötletnek tartam, mivel úgysem megy midnig a bicaj, megállsz, akkor nem tölt, stb, sztem egy 1,2Ah aksiról igen sokáig elmenne, 32mA vehet fel max és az is 18V-on!, (nem tom mire kell a +/-3V) ha ketőt hajtassz meg a is csak 60mA 1200mA/60=>20 órát képes menni (ha 18V hajtanád!). annyit meg egyhuzamba úgyse nyomsz le, és szerintem nem is tudnád elég gyorsan tölteni. üdv
Miért veszed el a kedvét? Ha éppen így kell, akkor OK.
Az akkut meg nem muszáj tölteni a bicajon, egész nap meg csak nem azon ücsörög és hallgatja a music-ot, hi..
Szia Kovidivi,
én is csak most tervezem megépíteni, úgyhogy lövésem sincs, hogyan operál, és jó-e egyáltalán... Már ott megakadtam, hogy a kapcsolásban lévő TLV272-es IC beszerezhetetlen, pl. a HQ-nál még csak infó szinten sem létezik, pedig ott aztán nagyon sok minden fellelhető. Potyo kolléga ajánlotta bele helyettesítőnek az LM358-at, úgyhogy azzal építem majd meg, ha végre odajutok... TaTa
seventeen!
A legjobb lenne olyan erősítőt építeni, ami nem igényel szimmetrikus tápfeszültséget! De ha ezt nem akarod, akkor is még lehet csinálni egy trükköt, hogy az erősítő saját maga intézze el a felezést, csupán 3 elkó, meg 2 ellenállás kell hozzá pluszban. Nézd meg a csatolt fájlt! Ezek után egy sima feszültségstabilizátorra van csak szükséged az aksi töltéséhez.
Visszavonom az első hozzászólásomat. Fáradt voltam meg minden, de ez nem mentség
Ha váltóáram jön ki akkor simán csinálsz 1 trafót. aminek a tekercselése 2:1:1 arányba történne. Primer 100menet, szekunder 50 és 50 menet (hasamra ütök számok voltak) amiből 3-3 volt fog kijönni, ezeket egyenirányítod és buffereled kondival. majd az 1ik plusszát a másik minuszát összekötve megkapod a nullát. A maradék 2őn +3volt és -3volt fog maradni.
Igen, ez is egy megoldás lenne, csak az a baj, hogy aksiról is működnie kell az áramkörnek, ott meg a trafó nem csinálna semmit.
Ezt nyugodtan összerakhatod...
5,5 volt bemenőtől már jó.
Nagyon szépen megköszönöm mindenki segitségét.
A probléma megoldva! Viszont akadt egy kis defekt! : Kb: 10km/h-nál 6-7V, 25-nélkb:12-13V, sőt volt hogy elértem valamikor a 22-23Voltot is, szóval kéne egy szűrő asszem. És ehhez kellene segitség.
Kezdj el gondolkozni, mikor, mennyit, hogyan hajtasz és
mennyi töltésre lesz szükséged. 6-7 voltnál nehéz lenne tölteni, akkor kell külön egy pici inverter is erre a célra, hi... A rajz bal oldalán van egy áramgenerátor, kb. 50 mA, ami 15-16 voltnál kezd el igaziból töltögetni. A jobb oldali rész pedig ennél az értéknél leáll. Lehet finomítani, ill. áramértéket változtatni (180 és 82 ohm). Kell még egy IC ide, mert a +/- IC-je ugyebár az akku (+)-ról üzemel. Ha félsz a túltöltéstől, a maradék IC-fél (1., 2., 3. láb) felhasználható az akku lekapcsolására. Ugyanígy jó lenne a kis sebességnél való töltés beállitásra is ( 8-11 volt puffer ). Megrajzolom majd, ha szükséges valamelyik. Abban az esetben, ha a kapocsfesz mégsem éri el terhelve az általad leírtakat, módosíthatod mindkét kört, nem probléma... Természetesen van még sok megoldás.
Huh!
Ez tetszik! Sztem ezt meg is csinálom! Na most nekem elkélne ebben is még egy kis segitség. Az áramgenerátor az a téglalap alakú 7808...7809 ugye? Ez a típusa? Az IC maradék 1,2,3 lábait hogyan tudnám tultöltéss ellen felhasználnálni? És azt nem tudod, hogy ez eredetileg milyen töltőhöz volt? Valamint írtad, hogy megrajzolod a puffert, ha szükségem van rá.... Nem tudnánk beiktatni mondjuk 3 töltésjelző ledet (az akumlátor: klemerülőben-tölteni kell, közepes szint, feltöltve)? Üdv. És köszönöm az eddigfi segitségeidet!
Szia!
Kíváncsian várom a fejleményeket, remélem működik! Lehet,hogy nekem is szükségem lesz rá...
Lassan már ötször annyi cucc lesz ( kell ?), mint ami szükséges, hi...
A 7808 pl. uA7808 vagy hasonló, ez nem áramgenerátor, hanem stab táp olyan beállításban. Puffert nem rajzolok - félreértettél; 8-11 voltos puffernél még nincs töltés, de lehet, ha akarod. Jó lenne, ha megmérnéd a nyers feszt ( puffert), hogy mekkora 50-100 mA terhelésnél a különböző sebességeidnél. Amiket először megadtál, nem írtad, hogyan mérted. Majd teszek fel rajzokat.
Ezt rakd hozzá az előzőhöz. A 220k* (min) változtatásával a kapcsolás hiszterézisét állíthatod be, a 10k potival meg a lekapcs feszt.
Egy 6-8 voltos tápról be tudod játszani. Majd jön a többi is. Idézet: „Lassan már ötször annyi cucc lesz ( kell ?), mint ami szükséges, hi...” Bizony! Összesen kb. 25 alkatrésszel aksistól, mindenestül meg lehetne építeni az egész készüléket, és még jobb is lenne, mint a jelenlegi energiapazarló megoldások.
Ráadásul én azt sem értem, hogy egyáltalán mi szükség van magára az erősítőre? Milyen jelforrás az, ami nem tud leadni 1 V-ot egy fülhallgatóra (kb. ennyit tudna az az erősítő kapcsolás), hogy erősíteni kelljen?
17!
Egy egyszerű kijelzés, talán nem túlságosan energiapazarló... IC-vel vagy többet eszik, vagy fesz-problémák lehetnek. A töltés lekapcsot felesleges látni; a pirosat állítsd be 5,8 voltra, hogy legyen időd esetleg külön tölteni.
Hát ezt én sem értem.
Ha a 3W-os generátor teljesítményét jól használjuk ki, akkor simán elvisz akár egy MP3 pendrájvot + egy kicsi erősítőt (2x 1W zene) hangszóróra. |
Bejelentkezés
Hirdetés |