Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 6V 0,5A -; +ról -> +3V; 0V; -3V
Lapozás: OK   1 / 2
(#) seventeen hozzászólása Szept 22, 2007 /
 
Üdv.
Bocsi, hogy emmiatt új témát nyitottam, de ilyet én még nem találtam.
szóval az volna a kérdésem, hogy egy sima 6V és 0.5A-ből + és - kivezetésből hogyan lehetne +3, 0, -3V-ot előállíttani.
Mellesleg bicigli dinamóról lenne szó, ami tudom váltóáramú, de már tettem egyenirányítót és kondit is, de még szűrőm sincs mert ugyebár nem egyfolytába 40-nel megyek

Szóval, havalakinek lenne ötlete kérem írjon!
Hálásan köszönöm:
Üdv.: Ákos
(#) feki00 válasza seventeen hozzászólására (») Szept 22, 2007 /
 
Szerintem csak a dinamó megcsapolásával lehetne megoldani.
Amugy szerintem nem lehet ilyet csinálni, mármint a nem kivitelezhető. De ezt a nálam okosabbak jobban tudják hogy mit lehet meg mit nem. :yes:

üdv.
(#) lgyk válasza seventeen hozzászólására (») Szept 22, 2007 /
 
Hi!

A bicikli dinamóján folyamatosan változik a feszültség időátlaga, így a legjobb megoldás szerintem egy 3V-os buck-boost konverter lenne és egy negatív feszt előállító IC, pl. TL7660.

Mindez persze egy graetz és egy nagy puffer után. A graetz lehetőleg Schottky-diódákból legyen.

Nem mindegy a kimenő áram sem. Mennyire lenne szükség?
(#) ha6pc válasza seventeen hozzászólására (») Szept 22, 2007 /
 
Lehetne az elektronikai trükkök számtalan és bonyolult sorával próbálkozni.
Én inkább azt javaslom: kezdj el tölteni a "dinamo"-val egy középen megcsapolt 6V-os akkutelepet.
Az 2x3 Volt,úgy ahogy stabilizál is,mi kell ettől több?
(#) tatabike válasza seventeen hozzászólására (») Szept 22, 2007 /
 
Szia seventeen,

csatoltam egy rajzot, ez elméletileg jó, csak a TLV helyett egy LM348 kell bele, azt hiszem... Ha Neked fél amperre kell, és csak 6 voltot osztani, akkor talán még borda sem kell a tranyókra...

TaTa
(#) Pafi válasza seventeen hozzászólására (») Szept 22, 2007 /
 
Stabil 3 V kell, vagy mindig az aktuális dinamófeszültség fele? A fogyasztás egyforma lesz a két fél feszültségen?
(#) maTaKee válasza seventeen hozzászólására (») Szept 22, 2007 /
 
Talán ez jó neked!

hopp... az a 2. melléklet nem kell ehez
(#) source2 válasza seventeen hozzászólására (») Szept 22, 2007 /
 
hi

szerintem a gratz hidat szedd le és így egyenirányíts (mellékelt kép), viszont így jobban kell pufferelni!.

üdv

igyni.GIF
    
(#) Kovidivi válasza tatabike hozzászólására (») Szept 22, 2007 /
 
Hello! érdekelne,hogy mit tud ez a kapcsolás: szimmetrizáló. Mekkora frekvenciával változik a feszültség? 8A-t is elbír? :eek2: Ezzel aztán már nem csak 20Wattot lehet kocsiba rakni...
(#) seventeen válasza Pafi hozzászólására (») Szept 22, 2007 /
 
Húh!
Először is köszönöm mindenkinek a segítőkészségét
Másdrészről: Pafi! -Nekem stabil 3V jobb lenne, de úgy is lessz majd aksi zselés, és néztem, de azt sehogy se lehet megcsapolni mert minden zárt).
Egyépként meg igen a fogyasztás teljessen egyforma lessz mondhatni majdnem két ugyanolyan kapcsolást fog meghajtani.

/lehet kifogtok röhögni, de egy ilyenhez kell a 3V:
fejhallgató erősítő
Az aksi pedig ez lenne:6V 1,2A 20H/
(#) ferci válasza seventeen hozzászólására (») Szept 22, 2007 /
 
Rakd be az igyni.gif-et egyenirányítani az akkuhoz, túltölteni úgysem tudja ( ), a szimmetrizálóból meg szedd ki a két zenert.

A csatolt képed alapján a lényeg az, hogy a 3 volt meglegyen minimum, ha több, nem érdekes.
(#) seventeen válasza ferci hozzászólására (») Szept 22, 2007 /
 
Ok!
Látoma 3V+,- és 0 kivezetésdeket, de hol mennyen be a 6v+,-???
vagy csak én vok
(#) ferci válasza seventeen hozzászólására (») Szept 22, 2007 /
 
Gondolom, ahol a +3... 50 volt és a GND van jelölve, a bal oldalán a rajzoknak.
(#) source2 válasza seventeen hozzászólására (») Szept 22, 2007 /
 
hi

Én ezt veszett ötletnek tartam, mivel úgysem megy midnig a bicaj, megállsz, akkor nem tölt, stb, sztem egy 1,2Ah aksiról igen sokáig elmenne, 32mA vehet fel max és az is 18V-on!, (nem tom mire kell a +/-3V) ha ketőt hajtassz meg a is csak 60mA 1200mA/60=>20 órát képes menni (ha 18V hajtanád!). annyit meg egyhuzamba úgyse nyomsz le, és szerintem nem is tudnád elég gyorsan tölteni.

üdv
(#) ferci válasza source2 hozzászólására (») Szept 22, 2007 /
 
Miért veszed el a kedvét? Ha éppen így kell, akkor OK.
Az akkut meg nem muszáj tölteni a bicajon, egész nap meg csak nem azon ücsörög és hallgatja a music-ot, hi..
(#) tatabike válasza Kovidivi hozzászólására (») Szept 22, 2007 /
 
Szia Kovidivi,

én is csak most tervezem megépíteni, úgyhogy lövésem sincs, hogyan operál, és jó-e egyáltalán... Már ott megakadtam, hogy a kapcsolásban lévő TLV272-es IC beszerezhetetlen, pl. a HQ-nál még csak infó szinten sem létezik, pedig ott aztán nagyon sok minden fellelhető. Potyo kolléga ajánlotta bele helyettesítőnek az LM358-at, úgyhogy azzal építem majd meg, ha végre odajutok...

TaTa
(#) Pafi válasza seventeen hozzászólására (») Szept 22, 2007 /
 
seventeen!

A legjobb lenne olyan erősítőt építeni, ami nem igényel szimmetrikus tápfeszültséget! De ha ezt nem akarod, akkor is még lehet csinálni egy trükköt, hogy az erősítő saját maga intézze el a felezést, csupán 3 elkó, meg 2 ellenállás kell hozzá pluszban. Nézd meg a csatolt fájlt!

Ezek után egy sima feszültségstabilizátorra van csak szükséged az aksi töltéséhez.

SymAsym.GIF
    
(#) feki00 hozzászólása Szept 22, 2007 /
 
Visszavonom az első hozzászólásomat. Fáradt voltam meg minden, de ez nem mentség

Ha váltóáram jön ki akkor simán csinálsz 1 trafót.
aminek a tekercselése 2:1:1 arányba történne. Primer 100menet, szekunder 50 és 50 menet (hasamra ütök számok voltak) amiből 3-3 volt fog kijönni, ezeket egyenirányítod és buffereled kondival. majd az 1ik plusszát a másik minuszát összekötve megkapod a nullát.
A maradék 2őn +3volt és -3volt fog maradni.
(#) Pafi válasza feki00 hozzászólására (») Szept 22, 2007 /
 
Igen, ez is egy megoldás lenne, csak az a baj, hogy aksiról is működnie kell az áramkörnek, ott meg a trafó nem csinálna semmit.
(#) ferci válasza seventeen hozzászólására (») Szept 22, 2007 / 4
 
Ezt nyugodtan összerakhatod...
5,5 volt bemenőtől már jó.

2x3 v 358.JPG
    
(#) seventeen hozzászólása Szept 23, 2007 /
 
Nagyon szépen megköszönöm mindenki segitségét.
A probléma megoldva!


Viszont akadt egy kis defekt! :
Kb: 10km/h-nál 6-7V, 25-nélkb:12-13V, sőt volt hogy elértem valamikor a 22-23Voltot is, szóval kéne egy szűrő asszem.
És ehhez kellene segitség.
(#) ferci válasza seventeen hozzászólására (») Szept 23, 2007 /
 
Kezdj el gondolkozni, mikor, mennyit, hogyan hajtasz és
mennyi töltésre lesz szükséged.
6-7 voltnál nehéz lenne tölteni, akkor kell külön egy pici inverter is erre a célra, hi...
A rajz bal oldalán van egy áramgenerátor, kb. 50 mA, ami 15-16 voltnál kezd el
igaziból töltögetni.
A jobb oldali rész pedig ennél az értéknél leáll. Lehet finomítani, ill. áramértéket
változtatni (180 és 82 ohm).

Kell még egy IC ide, mert a +/- IC-je ugyebár az akku (+)-ról üzemel.
Ha félsz a túltöltéstől, a maradék IC-fél (1., 2., 3. láb) felhasználható az akku lekapcsolására.
Ugyanígy jó lenne a kis sebességnél való töltés beállitásra is ( 8-11 volt puffer ). Megrajzolom majd, ha szükséges valamelyik.

Abban az esetben, ha a kapocsfesz mégsem éri el terhelve az általad leírtakat, módosíthatod
mindkét kört, nem probléma...

Természetesen van még sok megoldás.
(#) seventeen válasza ferci hozzászólására (») Szept 23, 2007 /
 
Huh!
Ez tetszik!
Sztem ezt meg is csinálom!
Na most nekem elkélne ebben is még egy kis segitség.
Az áramgenerátor az a téglalap alakú 7808...7809 ugye?
Ez a típusa?
Az IC maradék 1,2,3 lábait hogyan tudnám tultöltéss ellen felhasználnálni?
És azt nem tudod, hogy ez eredetileg milyen töltőhöz volt?
Valamint írtad, hogy megrajzolod a puffert, ha szükségem van rá....
Nem tudnánk beiktatni mondjuk 3 töltésjelző ledet (az akumlátor: klemerülőben-tölteni kell, közepes szint, feltöltve)?
Üdv.
És köszönöm az eddigfi segitségeidet!
(#) Kovidivi válasza tatabike hozzászólására (») Szept 23, 2007 /
 
Szia!
Kíváncsian várom a fejleményeket, remélem működik! Lehet,hogy nekem is szükségem lesz rá...
(#) ferci válasza seventeen hozzászólására (») Szept 23, 2007 /
 
Lassan már ötször annyi cucc lesz ( kell ?), mint ami szükséges, hi...

A 7808 pl. uA7808 vagy hasonló, ez nem áramgenerátor, hanem stab táp olyan beállításban.
Puffert nem rajzolok - félreértettél; 8-11 voltos puffernél még nincs töltés, de lehet, ha akarod.
Jó lenne, ha megmérnéd a nyers feszt ( puffert), hogy mekkora 50-100 mA terhelésnél a különböző sebességeidnél. Amiket először megadtál, nem írtad, hogyan mérted.
Majd teszek fel rajzokat.

(#) ferci válasza seventeen hozzászólására (») Szept 23, 2007 /
 
Ezt rakd hozzá az előzőhöz. A 220k* (min) változtatásával a kapcsolás hiszterézisét állíthatod be, a 10k potival meg a lekapcs feszt.
Egy 6-8 voltos tápról be tudod játszani.
Majd jön a többi is.

lekapcs.JPG
    
(#) Pafi válasza ferci hozzászólására (») Szept 23, 2007 /
 
Idézet:
„Lassan már ötször annyi cucc lesz ( kell ?), mint ami szükséges, hi...”


Bizony! Összesen kb. 25 alkatrésszel aksistól, mindenestül meg lehetne építeni az egész készüléket, és még jobb is lenne, mint a jelenlegi energiapazarló megoldások.
(#) Pafi válasza Pafi hozzászólására (») Szept 23, 2007 /
 
Ráadásul én azt sem értem, hogy egyáltalán mi szükség van magára az erősítőre? Milyen jelforrás az, ami nem tud leadni 1 V-ot egy fülhallgatóra (kb. ennyit tudna az az erősítő kapcsolás), hogy erősíteni kelljen?
(#) ferci válasza seventeen hozzászólására (») Szept 23, 2007 /
 
17!
Egy egyszerű kijelzés, talán nem túlságosan energiapazarló... IC-vel vagy többet eszik, vagy fesz-problémák lehetnek.
A töltés lekapcsot felesleges látni; a pirosat állítsd be 5,8 voltra, hogy legyen időd esetleg külön tölteni.

kijelzés.JPG
    
(#) Skori hozzászólása Szept 27, 2007 /
 
Hát ezt én sem értem.
Ha a 3W-os generátor teljesítményét jól használjuk ki, akkor simán elvisz akár egy MP3 pendrájvot + egy kicsi erősítőt (2x 1W zene) hangszóróra.
Következő: »»   1 / 2
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem