Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » A műhely (bemutató topik, ahol az alkotások készülnek)
Témaindító: Müszi, idő: Okt 19, 2006
Témakörök:
Ez a műhelyünkről készült képek, leírások, mi miért oda került, hogy lehetne még jobb hozzászólások témája.
Nálunk még kapható, de kb. semmit nem ér. Nem tudom mit variáltak az összetevőkön. De vagy 10X le kell kenni az anyagot és utána is géppel kell lecsiszolni. :S (Régen egyszer lekentem 20 perc és felvált a festék.) "Én általában fémekről szedem le a festéket." A fánál még macera lehet hogy beissza és utána elég gáz újrafesteni, valamivel ellensúlyozni kell a hatását.
Nem régen használtam -nem tudom mikori gyártásból volt-, talán Bondex lazúr-rendszeren. Bekentem, vártam, "spaklival" letoltam. Ahol a felület nem volt "vas-sima" (sérülések és benyomódások), ott egy réz-szőrű kefével ügyeskedtem.
A felületen nem látszott beszívódási nyom, de miután végeztem, egy nagyon felületes kézi csiszolást is eszközöltem, mert így a felület felfrissült, egyenletes tónusú lett.
A polifarbe gyártja a gél, illetve a műanyagflakonos variánsát, de már nem hatásos. A diklór-metán hatóanyag-koncentrációja 90% miatt lett baja vele a nagy EU-nak. (rákkeltő)
A hozzászólás módosítva: Júl 10, 2013
De, nagyon jó a rezgőcsiszoló. Az éppen hogy gyalult borovi, háromrétegben ragasztott anyagból csináltam az ablakkereteket. Belül acél 40 x 80 as zárt szelvény van. Olyan szinten le tudtam csiszolni az anyagot, hogy bútor minőségű lett. Csak 7 év nagy idő, megette a nap a festéket. Most egy kicsit jobb fedőrétefet kap, ez talán uv állób lesz.
A kromofágot is használtam, kevés ilyen utálatos dolgot ismerek. Lehet hozzá beöltözni, gumikesztyű, stb... Különösen, amikor mondjuk egy gerébtokos ablakról kell a régi festéket lemarni vele. Akkor inkább tovább nyomom a csiszológépet.
A konkrét tapasztalat, mint érv, legyőzhetetlen. Meg sem próbálok ellenkezni.
A kromofág valóban barátságtalan anyag, de éppen ez a dolga. Remélem találsz jó megoldást.
Megyik a jobb a Proxxon fúrókból? A tokmányos vagy a patronos? És a 220V-os (pl. FBS240/E) vagy a 12V-os is elég (pl. Micromot 50/E vagy 50/EF)? Szinte ez csak nyák fúráshoz kellene, mert van most is a másikok. Köszi!
Ha jó festéket akarsz, használj Belinkát. Nem olcsó, de igen jó. Nekem van ahol 7-8 éve fent van kültéren és nem igen látszik rajta az idő múlása.
![]()
Benzinlámpa és spakli.
Az vegyszermentes... ![]()
Igen, ezt már mástól is hallottam. Ezzel is csak három probléma van: nincs olyan szín, amit szeretnék belőle, a fa alatta ugyanúgy fa marad, tehát kicsit megszívja magát nedvességgel, aztán kiszárad, tehát mozog, ezt egyik festék sem tolerálja hosszabb időn keresztül, előbb-utóbb lepattogzik és az alapprobléma maradt, a régi festéket el kell valahogyan távolítani.
Láttam Milesi festéket is felhordva, az is jó drága, rondák a szinei és az sem bírja sokkal tovább. Valójában nem szabadna ezt a mostanában annyira divatos fa borításokat használni, mert sűrűn kell festeni őket ahhoz, hogy szépek legyenek. Vagy, árnyékolni kell, hogy legalább a nap ne érje. Ez persze egyébb problémákat vet fel... marad a karbantartás.
Keményfém 1/8" szárú fúrókhoz a patronos, mert pontosabb a futása, nem üt.
HSS-hez a tokmányos, mert ott olyan vastag a szára is, mint az éle, jobb az univerzális. Nekem még a régi 40 wattos proxxon van, a fúrókat is simán viszi, de a nyákot is azzal szoktam méretre vágni 2mm-es kukoricamaróval, meg sem kottyan neki. 20-as vágókoronggal vaslemezben már meg lehet akasztani, ha nem figyel az ember, de arra nekem is van egy 125 wattos 220V-os gépszörny.
Acél kerítésen ezt használtam, csak gázpalackból, disznóperzselővel.
Azért egy lényeges dolog: mekkora a súlya ennek a szovjet masinának? Mert, hogy azt a fej felett is kell ám tartani, nem is kevés ideig... egyébként, mi a típusa? Hátha lehet ilyet még kapni kéz alól.
Ilyen meggondolásból is a kisebb talpú csiszolót vennék, remélhetőleg könnyebb is. Meg legyen négyszögletes a talpa. ( 92 x 217 mm körüli ) Kicsit furcsák is nekem a vasaló alakú talpak. Nem is értem, arra milyen csiszolóvászon kell? A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2013
Tépőzáras rögzítéssel, eleve alakra vágott lapocskákat árulnak hozzá. És azért vasaló alakú, mert ezzel pl, egy zárt sarok is kicsiszolható. Sajnos itt is az a baj, nincs ideje elkopni a csiszoló rétegnek, mert idő előtt eltömődik vagy beragad a csiszolóportól.
Ilyen sarokcsiszolóra rakható okosság nem használható fához?
Bővebben: Link Kisflex azért több háztartásban van, mint rezgőcsiszoló.
Néhány napja szó volt egy egyszerű minidrill állványról, akkor erős szóval megfogadtam, hogy csinálok én is egyet. Elkészült a béta változat és teszteltem. Első hiba az volt, hogy ha a minidrillt tartó alsó lemezt nyomtam meg, akkor a felső nyelv elengedett. Ezt sürgősen orvosoltam egy műanyag rögzítő bilinccsel, ami előre-hátra tolható. Ha a minidrill mellett van, akkor a két tartónyelv nem távolodhat el egymástól, ha hátra van tolva, akkor a minidrill kényelmesen kiemelhető.
A második gondolat az volt, hogy ha már van egy állvány, akkor miért is ne legyen alkalmas marásra, hiszen a minidrillhez megvan a teljes marókészletem. Uccu neki széjjelszedtem és hozzákombináltam egy lineáris csapágyat. Szépen csúszkált fel és le, csak azt kellett megoldanom, hogy felemelt helyzetben tartsa is a magasságot. Ezt egy jobb létre szenderült printerből kimentett tengellyel és műanyag kábelbiliccsel értem el. Most már csak az van hátra, hogy leméretezzem és valami tetszetősebb anyagból gyártassam le egy asztalosnál, mert a gépi munka mégiscsak szebb és pontosabb. A felhasznált szerszámok: Keretes fémfűrész, pisztolyfúrógép, egy erősebb angol minidrill, a marásokhoz és egy csavarhúzó. Hirtelen felindulásból a talpba belefúrtam még 5-ös furatokat, és meg lett oldva a patronok tárolása is. A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2013
Jól néz ki, bár függőleges lineáris csapágy esetén én kihagytam volna a rugalmas fa részt, mert maráskor nem jó, ha fel le mozog, a lineáris sín meg fúráskor is biztosítaná a mozgást, max egy kis spirálrugót kéne tenni az utolsó 1 centire, a fúrást segítendő.
Dehogynem használható fához. A múltkor ilyennel kaptam le az ajtó aljáról a felesleget. Jobb mint a gyalu, csak nagyon porol
![]()
Mint írtam volt, a lineáris csapágy csak módosítás. Az eredeti változatban nem szerepelt. A rugalmas fa kiválóan alkalmas a panelfúrásra, felesleges is mechanikus megoldáson törni a fejem. 0,4 mm-el kezdtem, aztán felfurkáltam egy panelt 1 mm-ig, semmi gond nem volt.Igaz én 0,4 mm-es fúrót sem törtem még el kézből sem, de ez az ötletes kis állvány azért biztonságosabb és gyorsabb.
Most dobok egy képet egy dobozról, amit lézerrel kellett kivágatnom az LCD-nek és a keypadnak. Ez a probléma is megszűnik ezzel a kis aprósággal.
De igen, csak félnék, hogy esetleg nagyon belemarok vele a fába. A rezgőcsiszolót ilyen szempontból biztonságosabbnak érzem. De ahogy elnéztem a munkadarabot, veszek egy ilyen "smirgliringlispilt" is. Lesz olyan hely, ahol szükség lesz rá.
Igen, gondoltam, hogy kész formájú vásznakat lehet kapni... csak egy kicsit fura...
Az eltömődött szemcséket nem lehet valahogyan eltávolítani? Én megpróbáltam kimosni is, meg köröm kefe, stb, de nem használt. És ahhoz, hogy egy felület szép legyen, elég sokat kell csiszolni... akkor meg pláne, ha több rétegű a festés és még lakk is jön rá... Régebben jó volt a sima lazúr, a maga selyemfényével. Most már magasfényű lesz beltérben minden. Persze, egy kazettás ajtónál csak a frízeket lehet géppel csiszolni, meg a kazetták közepét. A kis takaróléceket kézzel kell... nem egy leányálom és nagyon eszi a csiszolópapírt, pont az eltömődés miatt.
Értem, akkor te maráson most csak a kontúrmarást érted.
Annál nem zavaró, de ha pl síkba szeretnél marni valamit,, vagy meghatározott mélységben hornyot/nútot marni, ahhoz vertikálisan atomstabilan kellene rögzíteni a gépet, erre nem lenne alkalmas a rugalmas felfüggesztéssel.
Ha azon törném a fejem, hogy marózzak, akkor vagy vennék egy Proxxon marót, vagy építenék egy CNC-t, de nincsennek ilyen terveim. Egy szögletes ablak kimarásához PVC lemezbe, vagy pl. panelbe ültetett kapcsolók lábainak szögletes "furatához" tökéletesen megfelel.
A felszerelt lineáris sín zavart meg, azért gondoltam, hogy komoly marási feladatokat tervezel.
Egy pár milliméter vastag anyagba ablakot marni szerintem nem kell sín, elég csak lenyomott állapotban tartani a rugalmas karokat. Csináltam egy móickarajzot róla, hogy gondolom. A hajlékony karok felett egy vastagabb (pl 10-es) rétegeltlemez lenne, egy szárnyascsavarral. A csavar kitekert állapotában fúróállvány módban menne a szerkezet, betekerve meg maró módban. Alapvetően egy filléres konstrukció, én nem drágítanám meg golyós sínnel, annak az árából már egy proxxon állvány is kijön.
Értelek én -
![]() ![]()
De akkor miért hagysz itt kínlódni?
![]() Mondhattad volna az elején.
Más:
2.5 mm vaslemezbe kellene pótolnom menetet, amit TyingTying mester 6-ból egy esetben elfelejtett, egyben meg elcseszett ![]() Sajnos nem M6 (olyanom van), hanem annak az angolszász megfelelője... Tud valaki segíteni BP és vonzáskörzetében egy (praktikusan gépi) menetfúróval? ![]()
Egyes barkács boltokban (építkezési anyagok, festékek) lehet vásárolni rácsos üvegszálas csiszoló vászont, hasonló a szúnyog hálóhoz és nem is drágább a hagyományos csiszoló vászonnál. Géppel ugyan nem próbáltam de kézzel nehezen tömődött el. Egy próbát meg ér.
Tisztelettel: Nicolas
Hű... na erre kíváncsi vagyok, utánnanézek. Köszi! ( bár most szünetel a festés, mázolás, mert lekvárgyártási szezon van... )
Úgy rémlik, van otthon 1/4" normál menetű fúróm, csak én nem vagyok otthon, hogy megnézzem. Ha vasárnap este még aktuális lesz, feltúrom a szekrényt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |