Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
Szia!
Az a trafó lehet, hogy a passzív PFC tekercse és kiiktatható.
Igen ezt én is gonoltam,hogy meg lehet kerülni,de azt az ntc-ét kellene kicserélni.Nem tudom hogy mit csinálhatott vele.
Azért kellene,vagy mivel lehetne helyettesiteni?
Most így törött állapotban mekkora ellenállást mérsz a sarkain kiforrasztott állapotban?
Ha ennyire megpörkölődött a passzív PFC tekercse és durrant az NTC, lesz ott más cserélnivaló is.
Ilyen NTC-t kidobott PC tápokból lehet menteni. Ha tranzisztoros a tápod, azok is jók lehetnek a PC tápból. Ezeken kívül még sok más alkatrész tönkremehetett. A tranzisztorok meghajtókörében diódák, ellenállások, szekunder oldalon ez+az. Készíts részletesebb képet a panel mindkét oldaláról! A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2016
455 ohmot.
Csak ilyen képet birtam csinálni.Remélem hogy jó lesz.
1 nagy FET hajtja a nagy kondi melletti hűtőbordán. Ha szerencséd van, csak az zárlatos. A hátoldalon található kis 8 lábú IC vezérli. Látni feliratot rajta?
3. rész kétszer van, és első rész nincs. Véletlen vagy szándékos?
Uppsz... véletlen. Mondjuk az első rész a "hogyan működik a trafó" témaköre... azért az csak megy
De tessék, reszelem a csorbát, mellékelem az első részt (most már tényleg az)
Köszönöm. Ha nem is pont nekem (mert én gyártatom a trafókat), de egyéb érdeklődőknek jobb ha komplett az anyag.
Semmi gond, amim van, megosztom, had okosodjon más is
Na megépítettem 7végén a Relé működtetésű automata töltőt...
Minden jól működik, csak egy bibi van! Trafó kimenet (17,5 V) ez megy rá a diódahíd AC pontjaira, de a DC pontjain 51V-ot mérek ez miért van? Esetleg rossz a diódahíd? Típusa: KBPC 2506 QF 25A / 350V
Rakjál a híd kimenetére terhelést (pl. izzólámpa) és pufferkondit majd ezek után mérd meg.
Két esetben mérhetsz a diódahíd után 51 V-ot.
1. Sikerült feszültségkétszerezőként bekötnöd. 2. Gyengébb multiméterrel mérsz és elfelejtetted átkapcsolni AC-ról DC-re. Valami műterhelést nem árt rákötni, ellenállást, 230-as próbalámpát, ... Nem sokat húzhat le, különösen ha puffer is van, de ez akkutöltőnél nem szokás.
Ha jól látom GZ 245-ös
Nagyon nehéz kivenni hogy milyen.
Nem adott még értékelhető találatot az internet. Mértél már a panelen, mi zárlatos?
Még nem mert most jöttem haza de megpróbálok minél előbb mérni.
Nem értem a 2 smd tranyót mérve mind kettő b-e zárlatosnak tűnik.Az ic láb számozása alapján a 6-lábára csatlakoznak A tranyók MMBT 3904 és MMBT 3906 -osak,ha jól értelmeztem.
Átkapcsoltam DC-re a műszert
Még ezt a izzós,pufferkondis variációt megpróbálom . Végül a trafóm egy régebbi akkumulátortöltőből lett beleszerelve, ami olyat produkált hogy egyik napról a másikra elment belőle az erő.. Tehát feszültség az megvvan a csipeszek végén persze nem a régi érték, de amper semmi... az ampermérő meg sem mozdul... nem szikrázik ha összeérintem egy pillanatig. Azt mondta egy ismerős szaki hogy Graetz híd... na én beletettem ezt a hidat amit most felhasználok az új töltőbe, és azzal is ugyan ez a jelenség volt... A trafónak erősségi fokozata van... 3 bemenet a primer oldalon: 1. 230V 2. 245V 3. 260V Szekunder oldalon is 3 kimenet, egy 33,3V egy 17,5V és egy 8V Innen én az új töltőmbe egyenlőre csak a primeroldalon a 230V-ot a szekunder oldalon a 17,5 V-ot használtam fel... Imátkozok hogy ne a trafónak legyen baja, mert amúgy egy piszok erős trafó, sajnálnám ha tönkre menne... Idézet: „ezt a izzós,pufferkondis variációt megpróbálom” Akkutöltőbe nem kell pufferkondi. ! Valahol máshol kell keresni a bajt! Ha valami szakadt és nincs terhelés, digitális műszer mérhet mindenféle "légből kapott" értéket. "légből kapott" = zavarjel. A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2016
Nagy átmeneti ellenállású kontakthiba? Ha feszültség van, de áram nincs, ilyesmi lehet ok.
Idézet: „mind kettő b-e zárlatosnak tűnik” Lehetséges. Ahol egy alkatrész tönkrement, ott több is hibás lehet. Próbálj a legkisebb ellenállásértékben mérni. Ha tényleg zárlat van, 0 közeli értéket mutat. Ha többet mutat (47-220 Ohm ), az a bázislezáró ellenállás.
Csak a DC feszültségméréshez ajánlottam a puffert, a töltőhöz persze hogy nem kell.
Hello!
"nem szikrázik ha összeérintem egy pillanatig" Ezt a módszert jó lenen már elfelejteni a mai világban. Mert amíg szelén egyenirányítók voltak, el lehetett ilyent követni, (bár akkor parasztos és illetlenség volt) diódás egyenirányításnál, ez akár a félvezetők halált is okozhatja. Idézet: utána meg azt mér a műszer, amit talál. Terhelés nélkül 50 Hz-es vagy kapcsolóüzemű tápok "légből kapott" = zavarjelét. „ez akár a félvezetők halálát is okozhatja” A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2016
Üdv hobbisták. Ugy gondolom, hogy sok éven át éltem mások munkájábol, tanácsaibol és segitségeiböl. Mostmár ideje én is megoszak az elért eredményeimböl, hogy segitsek ezzel másoknak épp ugy ahogyan anno nekem is segitség volt. Nem ujdonság amit megosztok csak egy olcson megépithetö és aránylag sok tudásal rendelkezö kis ólóm akumulátor töltő.Nekem azért ez a kedvencem mert mindig elsőre indul akárhányszor is épitem és tervezem újra. Akinek kérdése van irjon, igyekezek válaszolni. Kellemes utánépitést kivánok mindenkinek.
A hozzászólás módosítva: Feb 15, 2016
Szia!
Nekem tetszik,de szeretném,Tisztelettel megkérnélek,hogy írj kicsit bővebben a kapcsolásról.Mekkora bemenő egyenfeszültséget és áramot kér,vagyis mekkora feszültségű és áramú trafót érdemes (kell) hozzá készíteni.A trimmerek funkciója és a készülék beállítása is érdekelne.Köszönöm!
Hello! Azt szeretném kérdezni hogy BT152 is jó lenne e a kapcsolásba? Köszönöm!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |