Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv mindenkinek egy kis segítséget szeretnék kérni,szükségem lenne egy 18V 1,2Ah Ni-Cd fúrógép akkuhoz egy automata töltőre,ha esetleg valakinek lenne hozzá panelrajz is az még jobb lenne,előre is köszi mindenkinek
Hellósztok! A segítségetek kérném egy leégett Akkumulátoros fúró töltőjének az aksi dokkolója. Megégett benn két ellenálás is és nem látszik a színkódja sem. Honnan tudhatnám meg hogy milyen elelnállás volt.
Márka és típus: Rondy A181RDY 18V A mellékeltem egy képet hogy miről lenne szó.
Üdv Emberek! Kaptam egy akkus ütve csavarozót. einhell tipus Az a baja a gépnek, hogy ha az irányváltót bármelyik irányba állítom, magától elindul a gép. Tud valaki segíteni? Előre is köszönöm!
Sziasztok kérdésem lenne hogy az akkus csavarhuzot valahogyan nem-e lehetne 220voltról müködtetni? Gondolom mint a mosogép motor is müködik 12voltról hiába 220voltos.
Üdv Ferenc
A FET-et cserélni kell, valószínű, hogy átvezet a nyüves.
Hogyne lehetne, megfelelően leválasztott hálózati tápegység és már viszi is.
Az a 12Vos 220-as mosógép érdekes lehet, ha kefés motor, akkor pántlikát talán tud forgatni vele a gép. A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2012
Sziasztok!
Kiszereltem egy akkus csavarozó motorját, és potméterrel akarom szabályozni a fordulatszámát. Milyen potmétert vegyek? A motor max 900-as fordulatszámú, 18V-os, teljesítményét nem tudom, az akksija 1000mAh-s. Előre is köszi
Keress rá a PWM kulcsszóra.
Építettem egy egyszerű feszültségosztót a 18V-os motoromhoz 2 db 10W-os 22ohmos ellenállással, de a motor nem forog, viszont az ellenállások elég rendesen melegednek. Ötlet?
Írták neked, hogy PWM szabályzó kell hozzá, ilyen volt benne is. Ellenállásosztóval nem fog menni, elég nagy az áramfelvétele a motornak, főleg, ha használni is akarod valamire...
Nem tudom mit értesz az alatt, hogy nem tudod használni a benne levő szabályzót, ha csak a poti hullott szét, attól még azt cserélve használható az elektronika.
Sziasztok
Van egy B&D 18v-os behajtóm aminek lötyög a tokmánya. Mintha a végén a csapágy kikopott volna. A 3-as fúrószár csinál vagy 5-ős lyukat. Értek a gépekhez valamelyest, de ilyent még nem szedtem szét. Mire számítsak? Tényleg csapágy van a végén, vagy valami más? Köszi Attila
Ha pontos típust írsz, akkor akár te is kikeresheted azt a "valami mást" "gearbox" néven...
Az akkumlátoros fúró topikban kapott választ.
Két helyen kérdezett.
Sziasztok!
A Bosch akkutöltőm felrobbant. FET, vezérlőtranzisztora és pár ellenállás cserélve lett. Viszont továbbra sem hajlandó működni. Több hibás alkatrészt nem találok. A szekunder oldalon nem tudok mérni semmi tápfeszt. A kérdésem az lenne hogy merre lehetne elindulni. Hogyan kellene ennek működnie? Hogyan csinálja meg a működtető feszültségét? Rajz sajnos csak a primer részről van...
Keress még szakadt ellenállást, zárlatos diódát, ...!
Kapcsolóüzemű tápegység. A bekapcsolás után impulzusokat kelt. Néhány (esetleg 1) feltölti a szekunder pufferkondenzátorát. Amint elérte a kívánt feszültséget, az U1 optocsatoló visszafogja. Amíg a szekunderről nem érkezik tiltó jel, addig az áramkorlátozó R5 ellenállás gondoskodik az impulzus lezárásáról. A szekunder oldalon van szabályzóegység, általában mikrovezérlő, ami beállítja a töltéshez szükséges feszültséget és áramot. A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2020
Köszönöm válaszod!
Holnap nekifekszem még egyszer... Én úgy gondoltam volna hogy a trafó 1-es 4-es lábára kellene mennie ezeknek az impulzusoknak. Így tudna tápfeszt kapni a vezérlés. És a fet nem is működik amíg nincs rákapcsolva a töltendő akku.
Nincs olyan visszacsatolás a szekunder oldalról, ami indítaná a FET-et, csak olyan, ami leállítja. A töltés szabályozása a szekunder oldalon működik.
A fet gate körében lévő 510K ellenállások esetleg szakadtak, a V8 dióda átvezethet, A primer oldalon zárlatos valamelyik dióda. ( ha bedugod hallatszik cicergés a trafóból? ) Olyan fetet tettél bele mint ami benne volt? ( lehet arra is alergiás) Legalább a nyitó feszültsége egyezzen.
Átnéztem az alkatrészeket de nem találtam hibásat. Az 510k ellenállások nálam egyben vannak, ezt akkor kiveszem és megmérem úgy is...
A panelen teljes a csend, semmi jele a működésnek. A biztosíték helyett most egy 25W -os izzó van. Első bekapcsolásnál villan egyet, aztán semmi. A beépített fet elvileg erősebb mint az eredeti. A panel közepe felé lévő ic egy műv. erőssítő, ezen sem tudok tápfeszt mérni.
Az 1 Mohm rendben van, kivettem és úgy mértem meg. V8 jó, és a többi dióda is. Továbbra sincs semmi életjel. Van valami ötlet, merre lehetne továbbmenni?
Ma megint küzdöttem egy kicsit a töltővel... Hibás alkatrészt továbbra sem találok.
Úgy számoltam hogy az R4 -en kb 9V -ot kellene mérjek. De nincs rajta semmi. Az 1Mohm-on (R11 + R15) 320Vdc van. Az ellenállások jók, nincs szakadás köztük. Én gondolom rosszul a dolgot vagy errefelé lenne a hiba? Valamiért nem indul be a primer kör rezgése...
Adott egy marokcsavarozó irányváltó kapcsolója. Bontva került hozzám a kis vezetékek leszakadtak és be szeretném kötni az akkutól a motorig de nem tudom hogyan melyikre a pozitív és melyikre a negatív. Az egyiken megvan a negatív és a motor 2 vezetéke. Köszönöm a segítséget előre is.
A hozzászólás módosítva: Nov 29, 2021
Moderátor által szerkesztve
|
Bejelentkezés
Hirdetés |