Fórum témák
» Több friss téma |
Hagyd ki a mikrokapcsolót és használd mindet 2 vezetékesként. Rakj egy váltó gombot (vagy 2 sima zárót) az utastérbe és azzal működtetsd vezetékesen a zárat (amikor benne ülsz, pl. városban). Kulccsal nem fog menni, de ennyi.
Kitaláltam közben, mármint az ignis rajzán a fehér színű vezetékről van most szó, ebben mármint az altóban van egy olyan funkció az ablakemelő kapcsolón amit nem használok, az hogy nem engedi az anyósülésen lévő ablakot működtetni, letiltja a működését. Nos ezt a nyomógombos kapcsolót, vagy átalakítom hogy záró legyen ,mivel most ha megnyomom akkor nyit egy áramkört.
De a tervem az kicsit rafkósabb, kéne szereznem régi telefonból azt a nyomógombos fóliát, és a kapcsolóban lévő mozgó műanyagrúd, és a kapcsoló alsó műanyagja közé betenni, így ha nagyon benyomom a gombot akkor működtetni tudná a zárat, és az eredeti funkciója is megmaradna, ráadásul a csatlakozóban még van nekem egy üres hely. Test eleve van, a remény újfent visszajött... remélem. Annyi hogy 2x kéne megnyomom akkor amikor reteszelni akarom az ajtót... de ez a legkevesebb, Sajna a nyomógombos kapcsolón semmi információ nincsen... A hozzászólás módosítva: Márc 2, 2021
Nem teljesen látom át, hogyan is akarod ezt kivitelezni, de ez egy elég vékony nyomógomb és kapható.
Szuper! Mar meg is rendeltem! Koszonom! Sajna voltam olyan hogy a regi kapcsolot amit kaptam amikor csinaltam az ablakemelot , mondvan h ugyis rossz meg ugysem kell kidobtam... pedig most kene nagyon is.
Sziasztok! Pár napja kezdte a riasztó (Rhino), hogy magától megszólal bekapcsolt állapotban, nincs semmi külső hatás. Ha csak a kulccsal nyitom-zárom, mikor beülök becsukom az ajtót, belerakom a kulcsot a gyújtáskapcsolóba akkor sípoló hang hallatszik míg gyújtásra nem rakom. Ha nem használom a riasztót lehet olyan hogy nem tudok elindulni mert letilt a központi zár? Lenne valami ötletetek hogy mi lehet a hiba? Pár nappal előtte karosszériásnál volt az autó, lehet semmi összefüggés nincs. Köszönöm.
Ha a karosszériás villannyal hegesztgetett, hazavághatta a riogató bemeneteit.
Sziasztok! Van egy 2011-es Suzuki Swift GLX-em, hozzá két távirányítós gyári kulcs. Mindkét kulccsal indítható a motor, viszont csak az egyikkel lehet kinyitni távirányítva a központi zárat. Ha manuálisan nyitom ki, akkor visít a riasztó. Szkóppal megmértem mindkettőt, hasonló jelalakok vannak ha megnyomom a gombot, úgyhogy elvileg működik mindkettő. Mit lehetne ezzel kezdeni, hogy nyitható legyen az ajtó mindkét kulccsal? Lehet valahol kapcsolási/huzalozási rajzot találni ehhez az autóhoz? A Gugli sajnos nem segített, pedig szépen kértem.
A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2021
Nem ismerem a típust, de néha előfordul hogy az autó elfelejti a kulcsot. Ha a szkóp szerint valóban működik, akkor csak keresned kellene leírásokat, ahol a betanítás folyamata le van írva.
Végignyálaztam a leírást, de nincs az autó könyvében, hogy hogyan lehet tanítani. A neten talált két tanítási módszer közül egyik sem működik (vagy csak én bénáztam el valamit). Az a gáz, hogy azt sem tudom, hogy hol van benne a riasztó. Elvileg Rhino Z1M NN van benne, de örökölt kocsi. Ezert lenne jó valami rajz hozzá.
A riasztó az autó gyári kulcsaival élesíthető (a rajz szerint a központi zár vezetékeiről veszi az információt a ki- és bekapcsolásról), ezért az autó irányából kell keresni a megoldást.
Sziasztok!
A fiamnak vettünk egy Grande puntót amiben van egy Spal AS90 riasztó. Az autó időnként gondol egyet és nem indul el. Ha leveszi az aksit és fél óra múlva visszaköti, akkor többnyire újra indítható. Leszedtem a vezetőoldali lábrésznél lévő burkolatot és találtam ott egy szerintem a riasztóhoz tartozó utólagosan beszerelt relét, ami melegszik. A gyanúm szerint az lehet az indításgátló (önindító letiltó). Létezhet, hogy az a relé be van ragadva? Egyáltalán szabad melegednie egy ilyen relének? Ezen kívül még az is hiba, hogy a csomagtér ajtaja sem nyílik mindig. Letilthatja azt is a riasztó?
Mit jelent a nem indul el?
Nem lehet immo hiba? Nem villog olyankor gyorsabban a LED a műszerfalon? Ha be lenne ragadva a relé, akkor inkább fordítva jelentkezne a hiba. Ha egyáltalán az az a relé...húzd le a relé csatlakozóját és próbálj indítani! Ha ilyenkor egyáltalán nem indul, akkor lehet az indításgátló reléje, de lehet valami gyári is, ami ehhez kapcsolódik. Ha egyszer is beindul ilyen esetben, akkor semmi köze hozzá. Egy rózsaszín vezetéknek kellene menjen a relére a riasztótól, ha valóban az az indításgátlás. Spal AS90 bekötés
Hali! A linkben látható riasztó van az autómban. A hozzávaló távirányítónak a házára lenne szükségem. Ha esetleg valakinek lenne. Meg vásárolom.
A hozzászólás módosítva: Aug 14, 2021
Azt jelenti hogy nem indul, hogy a műszerfalon ugyan minden normálisan világít, viszont az önindító nem indít, nincs bendix hang sem. A többit ma délután fogjuk átnézni.
Köszi.
Lehet gyújtáskapcsoló és bendix problémád is.
A bendix biztos hogy jó, mivel az egész önindítót szétszedtük és kitakarítottuk újrazsíroztuk, mivel volt egy olyan hibája, hogy indítás után nem azonnal húzta vissza a bendixet hanem kis késéssel és ezért csúnya hangot adott egy-két másodpercig. Akkor az önindító direktben is többször ki lett próbálva, hibátlanul működött. Szerintem valamiért a riasztó tiltja le időnként az indítást, de eddig nem jöttem rá hogy miért. Olvasgattam a manuálját, csak még nem teljesen világos előttem amit olvastam, mert valami olyat is ír, hogy ha nem kapcsolom be a riasztót, de becsukom az ajtókat, a riasztó akkor is aktiválja magát, aztán ha kinyitom és elindítom akkor megőrzi a memóriájában és nem akkor, hanem a leállítás után a következő indításnál tilt le, amit valahogyan fel kellene oldani.
Semmire nem jutottunk a Spal AS90 riasztóval felszerelt Fiat puntoval.
Nagyon úgy néz ki, hogy a probléma okozója nem a riasztó. Ha a rózsaszín vezetéken lévő relé által megszakított vezetéket lekötöttük, akkor ugyan forgatta az önindítót indításnál, de nem indult el a motor, mert valószínűleg az nem az önindító áramkörét szakítja meg, hanem a gyújtásét. A melegedős relét továbbra sem értem. Az gyakorlatilag az akkumulátor kocsira kötésével egyidőben behúz és úgy is marad. Az a riasztó szürke vezetékére van kötve, amiből tovább megy egy szürke vezeték. Érdelessége, hogy a relében belül van egy ellenállás. A legnagyobb baj, hogy az indítási probléma véletlenszerűen jelentkezik, reprodukálni szándékosan nem sikerül. A legnagyobb talány, hogy miért javul meg az akkumulátor fél órás levételétől? Lehet hogy a kocsi saját indításgátlása tilt le valamiért? Merthogy kulcsfelismerő az van benne.
Nem szürke/fekete az a vezeték, ami a melegedő relére megy? Annak lenne csak értelme, a sima szürke ajtónyitás érzékelő bemenet. A sz/fek viszont egy relével kapcsolhatja az utastér világítást. Mégis hol van benne az az ellenállás? Nem lehetne erről egy fotót, mert így csak sötétben tapogatózunk.
Idézet: Immo, erről beszéltem.„Merthogy kulcsfelismerő az van benne.” A rózsaszínre kötött relé akár az üzemanyag szivattyú vezetékét is szakíthatja. Lehet, hogy mégis meg kéne nézetni azt az önindító egységet újra. Illetve jó lenne tudni, mit is szakítottak meg, akár át is hidalni, legalább próbára, hogy kiessen a hibalehetőségek közül. A hozzászólás módosítva: Aug 15, 2021
Szia!
Nem, a melegedő relére szürke megy és szürke jön el róla. Azóta rájöttem, az ellenállás a sajátja, az oldalán lévő ábra szerint a tekercsével van párhuzamosan. A rózsaszín narancs egy másik relére megy, de az sem az önindító áramkörét szakítja meg, hanem a gyújtást. Azt lenne jó tudni, hogy a Grande puntonak miket tud csinálni a gyári immobilizerje, mert nem kizárt hogy az problémázik, de eddig hiába túrtam a netet, nem találtam korrket kapcsolási rajzot ehhez az autóhoz. Grande Punto 1.2 (2009)
Lebontottam a fél műszerfalat és meglett a riasztó titkos gombja. A távirányítóban pedig az elem volt meghalva. A jó távirányítóban 2,8V-os volt az elem a rosszban pedig 3,2V.
A hibás elem 5mA-nél többet nem tudott leadni a megfelelő feszültség ellenére sem. Biztos megnőtt a belső ellenállása a több évnyi pihenés alatt.
A relé tekercsével párhuzamosan egy dióda szokott lenni.
Az önindítót nehéz lenne megszakítani, nézd meg mekkora érintkezőket ránt be a behúzó tekercs. Még ő maga is komoly áramot vesz fel.
Sziasztok!
Az autómban (Suzuki) egy Ariane 386C típusú, utólag beépített riasztó van, ami működteti az ajtókban lévő zárakat is. Újabban csak akkor nyitja ki a zárakat amikor kedve van hozzá. Bezárni viszont mindig bezárja a zárakat. A relék és a csatlakozó lábait már újra forrasztottam, de ez nem segített. Van aki ismeri ezt a riasztót, valamint van valakinek bekötési és esetleg egy teljes kapcsolási rajza róla?
Szia,
Ha nem haragszol,mielőtt rajzot keresünk hozzá,szűkítsük a kört. Milyen Suzuki? Utólagos vagy gyári kp.zár? Ilyenkor ha kulccsal nyitod kinyit az összes ajtó? Csak azért kérdem,mert az átlag Magyarországon vásárolt pl.Swift gyári vezérlése egyszerű 2x negatív(Swift2 dupla impulzus),nem folyik áram a reléken,nem jellemző a hiba. Viszont egy utólagosan beépített motornál inkább lehet kopásból eredő hiba. Amit eddig írtál,egyáltalán nem biztos hogy a riasztó a hibás. Szia!
Szia,
Régi 5 ajtós 2000-es évjáratú Swift. A zárakat nyitó és záró "motorok" 2 vezetékesek. Utólag lettek beépítve, nem gyáriak. Csak a riasztó működteti őket. Amikor nem nyitja ki a zárakat a riasztó, akkor az egyik motor sem működik a négyből, nem is hallani hogy valamit csinálnának. Bezáráskor mindig bezárja az összes ajtót. Amikor megnyomom a távirányítót hogy kinyissam a kocsit, akkor az indexek 2-3 mp ig világítanak és vagy kinyílnak a zárak vagy nem. Ha be akarom zárni a kocsit, akkor 3 szor felvillanak az indexek és a harmadik villanáskor mindig bezár az összes ajtó. Régebben több ajtónál is javítanom kellet a motorokat, mert letörtek a rögzítő füleik és vagy nem zárt be, vagy nem nyitott ki az aktuális ajtó, de ilyenkor a többi ajtó továbbra is rendesen nyitott vagy zárt. Ezért is kellene legalább egy bekötési rajz, hogy lássam hogy melyik az a két vezeték amelyik a motorokra megy és tudjak mérni. (Nem szeretnék emiatt ajtókárpitot bontani)
Szia,
Így már világos,és valóban lehet szükség rajzra,bár a leírtak alapján én rögtön cserélném a kp.zár vezérlő reléket a riasztóban. Ezek a relék max.1 motor áramerősségére lettek kiválasztva,nem négyre. Jó eséllyel beégett az érintkező. Sajnos hirtelen konkrét rajzom nincs a típushoz,de általában elmodható hogy egy-egy relé vegzi a zárást és a nyitást. A kettő com megy a motorok két pólusára,a két N.C. test,a két N.O. pedig pozitív. Szóval azért kellene cserélni mindkét relét mert lehet hogy a zárö N.C.van beégve... Esetleg megfontolni két külső 30A relét vagy egy külső kp.zár elektronikát. (Bár ha még 10 évet kibír a relé,akkor...nem fog megtérülni... Hacsak be nem ég gyorsan,mert akkor 4 motor csere legjobb esetben,plusz lakatos mert ilyenkor bizony szó szerint beégnek a motorok is,és nem mozdulnak sehová...bizony így a zárszerkezet sem...) Üdv!
Sziasztok!
V.W.Pólo 2002 .1.2 Megtudná mondani valaki pontosan , hogy a központizárhoz tõrténő utólagos távvezérlő beszerelése esetén , ha központivezérlés rákötése a komfortmodulban történne, akkor milyen kábelszinre és PIN re kellene rácsatlakozni??? Nincs jelentősége hogy csak sima zárás , vagy Safe zárás is müködjön., esetleg komfortzárás is jó legyen stb!!! Köszi minden kipróbált infót.
Szia,
Amit én tudok,ajtóban belül(sajna kárpit le,ajtóba be),és a zárhoz menő kötegben (sajnos a pontos színére már nem emlékszem),de egy vezetéken testre nyit és ugyanazon vezetéken (testtel sorba)120-180 ohmig zár. Ez reteszel és komfort zár is megy hosszú zárás idővel. Üdv!
Szia!
Kõszi..., ismerem ezt a kárpiton belüli figurát.., egy jóbarátnak kellene megirnom.., ügyes ., de a letapogatás nem az erőssége., ha tudja hogy a komfortmodulon milyen az " illetékes" szin és PIN szám, akkor megtudja csinálnk.., én már kötöttem be Polón és Golf IV- n is a komfortmodulnál is sikeresen..., nem tegnap volt, igy sikeresen elfelejtettem .. Jó a leirásod de testre Zárásr --180.Ohm- ra ugyanoda :Nyitás van. Ūdv A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2021
Sziasztok!
Chevrolet Aveo 2007. Megtudná mondani valaki konkrétan .,hogy simán távvezérelhető-e a gyári központizárja ?? Vagy utólagos kettes motor beszerelése szükséges?? Köszi és üdv A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2021
Sziasztok!
Peuge Partner 2.0Hdi RHX 2008, Van valakinek a jegyzetében konkrét infó .a meglévő gyári központizárhoz való rákötésről egy utőlagos tavvez. beszerelése esetén??, Tehát vezetékszin--rákötési hely--vezérlés tipusa??? Olyan szituáciü van .hogy megakarják várni mindenképp a szerelést.., ezért jó volna konkrét helyekre nyulnom .,és nem egy letapogatási procedurába belemerülnöm., ahol esetleg el is merülhetek... Vannak emlékeim .,hogy egyvezetékes rendszer, valószinüleg negativos.., záráshoz negativ kell--nyitáshoz ugyanazt kell bontani.., vagy éppen forditva ... köszi minden sgitséget |
Bejelentkezés
Hirdetés |