Fórum témák
» Több friss téma |
Raktak bele érzékelőt rendesen...
Nem kell relé, ezen a panelen sincs. Van viszont 2 to-92 tokozású tranzisztor, valószínűleg azok kapcsolnak. Rajzold le, hogy az a rész hogy néz ki, mit kapcsolnak, NPN-PNP? És az alapján rakhatsz másikat helyette... A procit sima műszerrel mérni nem tudod... Üdv Inhouse
Az a helyzet h En ezt nem tudom le rajzolni bonyolult nekem,szeretnek epiteni egy egyszerubbet.Tudol nekem kuldeni valami kapcsolasi rajzot,vagy mond meg h hol talalok ilyet,En mar kerestem itt a forumokon,sokat vegig olvastam de nem talaltam,meg egy olyan kellene ami bisztosan mukodik.A taviranyiton szeretnek ket gombot h kulon kapcsoljam le es fel.Ez megoldhato szerinted egyszeruen?
Mérd meg, hogy amivel érinted a 2 vezetéket, azon mi van, +12V, vagy test. Azt kell kapcsolni a 2 tranzisztorral, felesleges relézni. Annyit nézz meg, hogy a 2 tranzisztor összeköttetésben áll a 2 kapcsolószállal, alul a NYÁK-on le tudod követni.
Üdv Inhouse
Mind a ket oldalan NYAK van es ezert nekem nem olyan egyszeru lekovetni h mivel van osszekotetesben a tranzisztor,egy ido utan elvesztem a fonalat.Ket PNP BC327-es tranzisztor van benne,lemertem multimeterrel dioda pozicioban 710 koruli erteket mutat(ez szerintem jo,nem?).Meg neztem a tranzisztort a helyen is mikor vissza tettem a kocsiban es ott az emitteren es a bazisan is aram volt,mikor ossze erintettema a kollektort az emitterrel akkor lezart az ajto,igy kellene mukodjon nem?Az normalis h a bazisan is van aram allandoan?nem akkor kellene kapcsoljon a tranzisztor ha aramot kap a bazis?
Sziasztok!
2004 es opel combo tour (komfortmodulos) ablakemelősnél mondjatok egy színt amire a riasztó kivezetését rakhatom hogy felhúzza az ablakot. Egy eurocar 125 F vezérelné. Annak idején gyorsan belekerült nem keresgettem. Most meg szeretném csinálni de nem sok időm van a keresésre inkább tutira mennék Főleg gyakorlott szerelőktől kérnék segítséget Köszönöm
Nem mérted meg a piros vezetéket, de a PNP tranzisztorok és szín is azt mondja, hogy pluszt kapcsolnak...
A PNP tranzisztor az emitterénél 0.6-0.7V-al negatívabb feszültséget kíván a nyitáshoz, emiatt minden fordítva van, mint ahogy vártad... Üdv Inhouse
Üdv!
Beszereltem egy Thunder CA105 autóriasztót. Sajna nem lehet kikapcsolni ezeket a funkciókat sajnos: -kinyitotd az ajtót az indexek villognak -ha lealítod a kocsit és kiszállsz 10s és 3 csippan (idegesítő) Nah de én ezeket a dolgokat akarom megoldani. Sokk szenzort akarom használni riasztásokra egy relével. 4 vezeték van (kék,citrom,piros,zöld) Elviekben ebből kettő tápfesz. a másik két pár pedig jelző zóna. Nos erről kérném a véleményeket! Remélem jó lesz Várnám a véleményeket!
kitaláltam egy megoldást kis méregetés után:
CA 105 sokk szenzor működése Alaphelyzetben a sokk szenzor +11,8V kap a riasztó egységtől illetve egy 0V. Két fokozatot működtet az érzékelt jel nagyságától. Ezeket az autóriasztó megkülönbözteti és megfelelően reagál az eseményre élesített állapotban. Sokk szenzor „lábkiosztása”: Vcc : piros (+11,8 V tápfeszültség) GND: zöld ( 0v ) ZD1 : Sárga Zöld LED (1 kimenet „kisebb behatás” alaphelyzetben szakadás, ütés érzékelés közben kapcsolt 0V) ZD2 : Kék Piros LED ( 2 kimenet „nagyobb behatás” alaphelyzetben szakadás, ütés érzékelés közben kapcsolt 0V ) A sokk szenzorba a Q1 illetve a Q2 elnevezett SMD tranzisztor kapcsolja a ZD kimenetekre a 0V-ot. ilyenkor a betáplált feszültség 0,6V esik a tranzisztorok miatt ezért célszerű egy 1N4004 diódát bekötni a visszáram elkerülése miatt és ez biztosítja a 0,6V feszültség esést (gyári paraméterek). A 0V-ot a sokk szenzor zöld vezetékéről kell biztosítani. Az indító jelet az ajtó nyitásérzékelője szolgáltatja ezt célszerű galvanikusan leválasztani (relét bekötni!). Az ajtót figyelő pozitív vagy negatív indító jelet a figyelő bemenetet le kell kötni! Változások: - Az ajtók nyitásara nem fognak villogni az indexek - A zárásra figyelmeztető fény/hangjelzés inaktív lesz Egyéb: Próbálva egy Opel Astra-ba gyári központi zárral. A ZD1 zónát a központi zár állapotának meghatározására használtam fel. Ha a központi zárat élesítés nélkül nyitják akkor a riasztó „figyelmeztetést” ad. Ha megtörténik az ajtó nyitása (ZD2) riaszt. A sokk szenzort is be lehet kötni. azonban figyelni kell arra hogy ne tudjon visszáram áramlani ezért diódákat kell beépíteni (ez alapesetbe benne van). A sokk szenzort pedig a riasztó és a dióda közé kell kötni. Mindig várom a véleményeket!
a megoldás müködik de:
Az auto visszaélesítétk ki kell kapcsolni és ennyi
Lemertem,jol gondoltad pluszt kapcsolnak.De lemertem a tranznisztort mikozben nyomom a gombot a taviranyiton,akkror csokken az aram 12,16-rol 12,11-re a bazison is es az emitteren is mind a ket tranzisztornal,hogy tudom ellenorizni h kapcsol a tranzisztor vagy sem?Koszi a segitseget es nyugottan mond meg ha idegesit h nem nagyon ertek hozza.
Nem fogod tudni műszerrel mérni, mert lehet, hogy csak 0,7-1s-re kapcsolnak, a digit multiméter nem jó erre.
Mérd meg sípolós állásban, hogy a 2 kapcsolt vezetéked a 2 tranzisztor kollektorára megy-e...áramtalanítva persze. Valami ilyesmi lehet a 2 tranyó bekötése. Üdv Inhouse
Igen,ez egyik vezetek a tranzisztor egyik kollektorara megy a masik vezetek pedig a masik tranzisztor kollektorara megyen,szerinted hol van a hiba?
Hello mindenki!
A segítségeteket szeretném kérni. A problémám a következő: van egy 97-es opel vectrám, amiben volt gyári központi zár, távirányító nélkül. Vettem 1 king w-12 bicskakulcsos távirányító modult, ami a beszerelés után nem működik tökéletesen. Amikor be szeretném zárni csak 5.-ik alkalomra hajlandó, szóval 4-szer visszanyit. Mikor lezárt, minden tökéletesen működik nyit-zár egészen addig mig be nem ülök és ráadom a gyujtást, ekkor minden kezdődik előről, megint 4-szer visszanyit majd 5-re lezár. Mi lehet a probléma? Esetleg valaki találkozott már ilyesmivel?
szerintem egy "+12V" vagy egy GND kap a központi zár mikor ráadod a gyújtást. Azt tudom tanácsolni hogy mérd meg azokat az ereket amire rákötöttél műszerrel hogy milyen feszültségek vannak rajta. Gyújtással és anélkül.
Doksit sajna ilyen zárhoz nem találtam a neten Így látatlanba nehéz több infó kéne! Mit hogyan kötöttél? Gondolom 5 vezetékes a központi zár! Ebből kettő a hátsó ajtókat vezérli (ált. fekete-piros és fekete-zöld) ezen kapnak feszültséget a hátsó zárak. marad 3 ér itt 2éren kap feszültséget az első két ajtó. Az maradék 1 éren pedig valami vezérlést kap. Várjuk az infókat. u.i.:láttam hasonlót hogy nyitott és zárt össze vissza mert rosszul volt kötve!
Az univerzális 5 vezetékes kp zár színei legtöbbször:
- kék ->motor egyik kivezetése - zöld ->motor motor másik kivezetése - fekete ->mikrokapcsoló közös pont, általában test - fehér -> záráskor a feketével zár össze - barna -> nyitáskor a feketével zár össze Ez utóbbi kettő a motor pozíciójától is függ persze. Ha egy kp zár visszanyit, akkor ott valamelyik 5 vezetékes motor nem tud adott idő alatt átbillenni rendesen, a mikrokapcsolója nem vált át, ezért visszanyitja az egészet. Le kell húzni a fehér és barna vezetékeket az 5 vezetékes motoroknál elöl, amelyiknél megszűnik a visszanyitás, ott a bibi, állítani kell a rudazaton. Az 5 vezetékes zárak nem a hátsó ajtókat vezérlik, hanem a bekötött összeset, tehát a másik első 5 vezetékest és saját magukat is, persze a vezérlőn keresztül. Üdv Inhouse
Üdv!
A CCL001 már be van szerelve. tegnapi nap vettem a ccl003-at hogyan tudom hozzákötni? addig oké hogy negatív vezérlés lesz de a ccl001-ben melyik szín a nyitó és melyik a záró szál? mert próbáltam a kéket és zöldet de azok nem.. csak "berreg" a dolog. Aki tud megoldást az segítsen légyszives Kerestem ccl001-hez kapcsolási rajzot de nem találtam gondoltam abból kiderül melyik a nyitó és záró
ha jól értelmezem akkor a ccl003 záró szálát (fehér) összekötöm a ccl001 5 vezérlős motor záró szálával (fehér) és a ccl003 nyitó szálát (fehér fekete) a ccl001 nyitó szálával (barna)?
A többi az egyértelmű számomra csak ez nem..
közben rájöttem hogy nem ccl003 hanem ccl002 -t akarok működésre bírni
a zárás már működik de nyitni nem tudom :S mit ronthatok el? :S
Helló
A kék és a zöld a motoroknak a működésére szolgál. Amit te keresel az a barna és a fehér szálak. Az egyiken nyit a másikon zár
A dolog azért érdekes, mert mindig 5. alkalomra lezár, aztán működik rendesen, mindaddig míg rá nem adom a gyújtást és akkor megint kezdődhet előről a nyomkodás... Szóval nem össze-vissza működik. Hétvégén majd szétszedem és utána nézek alaposan, mert az a helyzet, hogy nem én szereltem be, hanem az egyik haverom, aki többet konyít az ilyesmihez mint én. Köszi a tanácsokat, majd jelentkezem az aktuális fejleményekkel.
közben megoldottam sikerült! köszönöm szépen!
már csak az a kérdés hogy a kocsiban (Suzuki swift I.) hol találom az index kábeleket vagyis a hely megvan a kormány alatt de millió vezeték van ott :S
Az indexeket is sikerült rákötnöm
már csak az a kérdés hogy régen volt a kocsiban riasztó most már csak a sziréna van benne látszólag az is ki van kötve.. hogy tudnám a ccl002-re rákötni hogy ha bezárom vagy nyitom a kocsit az indexeléssel együtt "dudáljon"?
Helló!
Olyan kérdésem lenne, VW Golf 3-ba akartam beszerelni központi zárat és el. ablakot , de valahogy nem akar összejönni, hogy nem-e tud valaki olyat aki Székesfehérvár közelében ilyennel foglalkozik és be tudná nekem szerelni?! Köszönöm.
általában! Az enyém olyan megvan az 5 vezeték és még azon felül megy + 3 vezeték ami a zárszerkezethez megy egy 3 állású mikrokapcsolóhoz.
1. alaphelyzetbe a kapcsoló 2. nyitás 3. zárás Ha csak simán elfordítod a zárban a kulcsot vagy nyit vagy zár. Ha vízszintesen elfordítod a kulcsot (tehát alap helyzetből nézve 90° ot) úgy zár be hogy nem tudod kézzel felhúzni a zárnyelveket. Egyéb esetekben igen. Ezzel nem azt akarom írni h nem jó amit írsz! Csak véleményem szerint ezt a funkciót érdemes megtartani a távkapcsoló beépítése után is! Én személy szerint csináltam egy megoldást amivel ezt tudom hatástalanítani (gondoltam arra ha valami bedöglik ne keljen az ablakot bevernem téglával). Pontosítok azzal hogy egy vezetéket el kell csípnem és ha baj van utána kulccsal is nyitni tudom egyébként nem :yes: U.i.: Nem kerestem vissza mindet zárat csak próbálgattam mi mit csinál! Tehát Inhouse írása nem butaság sőt! A tejes zárást azon a +3 vezetéken oldottam meg egy váltó kapcsolóval (impulzusra kapcsoló relé ami nem olcsó). Nálam hogy nyisson a zár a barna-fehérre kellet GND-t kapcsolnom és nyitott gond nélkül. Gondolom azért típuson belül talán megegyeznek a zárszerkezetek vezérlései de lehet h nem!
Te gondolom valami gyáriról írsz (ott vannak variációk gazdagon, ezért színről írni csak autóspecifikusan van értelme), én az univerzális (utólag beépíthetőről) központi zárról. Ez utóbbiban nem láttam még az általános 5/2 vezetékes motorosokon kívül mást. Ha van ilyen, szívesen megnézném, küldj légyszíves linket hozzá!
Üdv Inhouse
Köszönöm a tippet!
A frekvencia állításával most már 20 méterről is vígan működik. Azt írtad, hogy egy távirányítóval árulták. Hát nekem van még egy! Viszont ez nem működik, pedig villog a ledje, ha nyomom valamelyik gombot. Próbáltam ennél is állítani a frekvencián, de nem segített. Újra kéne tanítani? De hogy? Esetleg egy újabb jó tipp?
Szépet!
Elkezdtem az autóm fejlesztésébe, mégpedig vásároltam egy bicskakulcsos központizár szettet. A helyzet az hogy lövésem sincs hogy mi az a negatív vagy pozitív trigger... Abban kérnék segítséget hogy mit hova kell hogy kössek (mellékelem a kapcsolási rajzokat), a szettet még kiegészítetem egy felpattintó zárral amit elméletileg tudok kulcsról és a beltérben elhelyezett kapcsolóval működtetni. Válaszokat előre is köszönöm.
Helló!
Vásároltam az autóba egy univerzális el. ablakemelőt be is szereltem, de elég gyatrán húzza fel az ablakokat. Van erre valami megoldás?
Van, gyári ablakemelő.
Alternatív megoldás, hogy minél könnyebbé teszed az üveg mozgását (mozgó alkatrészek tisztítása, kenése, beállítás, a tömítőgumi is tapadhat, ha lekopik róla a felső réteg)
Valószínű, hogy a GY verziót és nem az SZ-eset kaptad, az első gyatrán, a második szuper módon húzza az ablakot...
Mégis mit jelent pontosan, hogy gyatrán??? Üdv Inhouse |
Bejelentkezés
Hirdetés |