Fórum témák
» Több friss téma |
Attól, hogy a csatlakozó formája ugyanaz, még nem evidens, hogy a bekötés is, sőt. Akár lehet az is, hogy a csatlakozó ránézésre olyan (hasonló a PC ATX tápcsatlakozóhoz), de belül ez egyes érintkezők kötüli műanyag forma más elrendezésű...
Létezik a gyártó, de Újzélandon van!
Legközelebbi forgalmazó Ausztria.
Sziasztok! Kaptam egy Gemel Serpi Star ND 14 es riasztót. Nincs hozzá kapcsolási rajzom. Nem tudna valaki segíteni ebben? Lenne még egy riasztóm: Gemini Car Alarm System 5069. Ehhez is kellene nekem kapcsolási rajz. Előre is köszi.
Sziasztok!
Problémám a következő: VW Bora kombi 2002es ATD motorkód...csomagtérzár nem nyílik, elvileg mikro kapcsolók jók, vezetéktörést nem találtam, központi zár összes része működik csak a csomagtér zár motorja nem kap áramot, ha a motort indítom külön táppal, akkor működik, már voltam autóvillamossági szerelőnél, de konkrét megoldás még nincs. Biztosíték nincs kimenve sehol, belső világítás mindenhol rendben van. Ha valaki tud segíteni, megköszönném....
Ha meg lenne a vezérlő doboz, akkor meg lehetne nézni, hogy ki jön-e a jel, vagy nem, illetve ép-e a vezeték onnan a motorig.
Üdv Mindenkinek!
Egy kis segítségre lenne szükségem. A barátom kocsijába szereltünk be egy autóriasztót. Mivel nem akart külön nyitásérzékelőt befúrni ezért a gyárit használtuk ami a belső világítást is kapcsolja. A gondom az, hogy a késleltetett világítás miatt beriasztás után azt érzékeli hogy nyitva az ajtó, amíg el nem alszik a lámpa. Azt ajánlották hogy diódázzam le a riasztó bemenetet. A kérdésem, hogy a diódát csak kössem be sorba a nyitás és a riasztó közé? a polarításnak merre kell néznie? Köszönöm a segítséget előre is. Üdv: Peti
Szerintem azt diódázhatod... egyszerű, relés megoldás
Szerintem meg relés nem lehet, mert folyamatosan alszik el, nem kikapcsol egyböl. Addig pedig folyamatosan kap testet. A test akkor lesz 0 amikor a lámpa teljesen kialudt.
Üdv!
Csináltam már ilyet és én kimértem a nyitásérzékelő GND-jét, ami a riasztóra lett kötve. Ne az izzóra kösd, hanem mérd ki. Az elektronika halványítja az izzót, nem a nyitásérzékelő. Milyen kocsi? Üdv: Zoli A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2014
Üdv!
Rájöttem időközben, persze majd élőben kiderül, hogy jó-e. Szóval egy vezeték van a nyitáson. Én oda kötöttem. Amikor becsukom az ajtót, akkor a kasztni felől megszakad a test, de az izzó felől visszajön a negatív amíg el nem alszik a lámpa. Amire rájöttem az az, hogy nem a riasztó bemenetét kell diódáznom, hanem a lámpa felé menő vezetéket, hogy onnan ne jöjjön vissza. ( Amit elvileg a dióda megakadályoz). Remélem ez a világítás elektronikájának nem fog bezavarni. Vélemény? Üdv. Peti.
Üdv!
Az is egy jó megoldás, ilyet is eszközöltem már én is. Azért mondtam a mérést, mert általában úgy van, hogy a nyitásérzékelő adja a jelet az elektronikának ami majd halványít, de a nyitásérzékelő vissza is áll az ajtó becsukásakor. Amit én is diódáztam, annak szintén úgy volt megoldva a halványítás, mint a problémánk. Nekem akkor nem zavarta meg az elektronikát, szóval ki lehet próbálni nyugodtan.
Üdv!
Köszi a segítséget. Estleg nem tudsz olyan bekötést amivel nem kell körbekábeleznem az autót? Kisbuszról van szó és eléggé nehézkes megoldanom, de így ugye a diódázás miatt muszáj körbe vinni új vezetéket. (ennyi erővel már szinte még egy nyitás mehetne az ajtókhoz ) Nincs valami olyan pont ahol az összes nyitás jelét foghatom és közösen diódázhatom?
A belső világítás már a közösített nyitásérzékelés van bekötve. A nyitásérzékelő gnd-je és az izzó GND-je közé be kell rakni egy diódát úgy, hogy a katód a ny.é. GND-je felé legyen, az anód pedig az izzó GND-je felé. Így nem kell semmit körbekábelezni, csak egyszerűen a ny.é. GND-jét kell rákötni a riasztó bemenetére.
Köszi, akkor kipróbálom ezt a lehetőséget.
Szivesen! Egy próbát megér, ha netán így se működne, akkor sem kell elkeseredni, mert van más megoldás is még rá.
Ha nem sikerül akkor max zaklatlak még egy kicsit.
Nyugodtan!
Üdv mindenkinek!
A következő lenne a problémàm: Nemrég vàsàroltam Octavia 1.4 (75Le BCA) autómat. Menet közben gàzadàsnàl kb.2500-as fordulatnàl 1-2 ràntàst lehet érezni (előzésnél nagyon zavaró). A màsik "gondom" ,hogy a gyujtàs ràadàsàt követően a műszerfal közepe alól egy halk folyamatos relékattogàst lehet hallani ami néha megszűnik. A segítségeket előre is kösssssszi!!!
Szerintem meg de! Nézd meg azt a rajzot, amit küldtem! Nem a kapcsoló csinálja a folyamatos halványulást, hanem egy elektronika. A gyári kapcsoló van kiváltva a rendszerből, ami a relét kapcsolja, a relé érintkezője pedig az eddigi áramkört. Annak meg édesmindegy, hogy az az érintkező egy kapcsolóban, vagy egy relében van. Viszont így a kapcsoló/relé kombó tökéletes jelet ad a riasztónak, vagy test, vagy +12V, mintha simán izzóval lenne, elektronika nélkül.
A probléma az ezekkel az elhalványulós lámpákkal, hogy az elektronika miatt nem az előbb leírt feszültségek mérhetőek, hanem test és valami néhány volt. Ezt aztán diódázhatod, attól nem fog változni...
Sziasztok!
Nagy szükségem lenne a szakértelmetekre. Adott egy Ford Mondeo II 2000-es, benne egy Siemens mpt1340-es riasztó. tegnap nem akarta a távirányító kiriasztani a kocsit, ezért elemet cseréltem benne. egyből nyitotta is minden oké volt. ma megint nem akarja kinyitni, hiába rakok bele megint új elemet, semmit nem csinál. Ha a kulccsal kinyitnám a központi zárat akkor szerintem bekapcsol a riasztó, amit nem szeretnék, mert nem olyan helyen vagyok ahol ezt most tolerálnák, és nem játszanám be, hogy esetleg azt hinnék, hogy lopom a kocsit, meg ha be is kapcsol a riasztó nem nagyon tudom mit tudnék vele csinálni, hogy leállítsam. Kérem szépen akinek van ötlete, hogy mit tudnék tenni ezügyben, az legyen kedves megosztani velem. csináltam egy fotót a gyári kulcsról, hátha esetleg lehetne valahogy hatástalanítani/újraprogramozni/ a riasztót, bár nekem most az a kevésbé fontos, lényeg, hogy el tudjak vele indulni a gyerekkel haza: kulcs sry, de nem vagyok semennyire sem otthon ebben a témában, és első körben nem hívnék szakembert jó pénzért. Előre is köszi!!!
Sziasztok!
Van egy Passat B4 kombim és vettem hozzá egy univerzális központi zár vezérlőt.Az a bajom,hogy nyitáshoz kétszer kell impulzust adni az ajtó zárral,míg záráshoz egyszer.Az új vezérlővel záratni simán lehet,viszont nyittatni nem tudom a két impulzus miatt.Nincs valami tippetek hogyan lehetne ezt a két impulzusos nyitást kiiktatni?
Sziasztok!
Olyan problémával szembesültem amit ép nem tudok orvosolni. Ez ügyben kérem segítségetek! Szóval adott egy Enforcer 300 autó riasztó és Suzuki swift sedan, minden vezeték bekötése rajz szerint történt.Probléma élesítés után központi zár zárás után vissza nyit,majd riasztó kikapcsolás után zár ja a központi zárat.Kiriasztás után ajtó nyitásra megszólal a sziréna!!! Ha van olyan valaki akinek van ötlete,a problémám megoldásához. Előre is köszönöm a segítséget! Üdv Attila!
Vagy ha esetleg tudtok valami elektronikát,ami egy impulzusból kettőt csinál 3,15 másodperc alatt,nekem az is tökéletesen megteszi.
Szia!
Tudnál feltenni némi infót az univerzális központiról? Nem olyan biztos az, hogy 2 impulzus kell a nyitáshoz, lehet hogy csak valami beállítás hibázik még.
Szia!
Ott akkor elkötés lehet, nézd át még egyszer.
Üdv!delight 55075 Olvastam más fórumokon is ilyen jelenségről,de ott annyiban maradt a dolog.Két impulzus kell a nyitáshoz nem tudni miért.A kulcsot is kétszer kell elfordítani az ajtózárban.Köszönöm a válaszod egyébként.
Pozitívat kell vezérelni.A két impulzus között 1 mp elég.
Gondolkodtam kicsit, szerintem megoldható lenne mondjuk 2db 555-el. (vagy 556)
Az első áramköre monostabil, amit beindítol 1 impulzussal, ekkor ez kapcsolná be a 2. 555-öst, ami astabil áramkörben van és ez adná ki a 2 impulzust. Az oldalon található progival kiszámoltam az értékeket és működőnek ítélem. Én ezt találtam egyszerű és megbízható megoldásnak, bár lehet van ennél egyszerűbb áramkör is erre a célra, nekem ez jutott az eszembe. Ha gondolod felteszek róla egy vázlatot is, bár nem egy bonyolult áramkör. |
Bejelentkezés
Hirdetés |