Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » CDI gyújtáselektronika
 
Témaindító: rudolf992, idő: Feb 24, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   11 / 16
(#) mex válasza Zsebnyák hozzászólására (») Jún 11, 2016 /
 
Volt már többször is szó a cdi töltőtekercsének vizsgálatáról. Egy 2µF 400V feszültségtűrésű MKP kivitelű kondenzátort egy diódán (1N4007 is jó) töltünk fel egy rárúgással, és a kondin kialakult feszültség már elegendő támpont a legtőbb esetben a tekercs működőképességére vonatkozólag.
(#) Apu101 hozzászólása Jún 22, 2016 /
 
sziasztok

főleg MEX.
ajánlották nekem hogy ezt az alaplapot és elektronikát próbáljam belerakni a moöcimba , de a bekötésben nem tudnak segíteni.3.dik az elektronika

amit írtál előzőleg azt köszi.
(#) hajnalka cica hozzászólása Jún 23, 2016 /
 
Sziasztok lenne egy fontos kérdésem.Van egy két ütemű robbanómotoros bfb 01 2t Polymobilom.nem indul be nincs szikra bele lett nyülva csak ritkán ad szikrát és utána semmi kicsit beindul majd le áll egyből mi lehet ez? esetleg tudvalaki gyári bekötést küldeni vagy valami okosat mondani.eköre is köszönöm.
(#) mex válasza Apu101 hozzászólására (») Jún 23, 2016 /
 
Alaplapról jövő színek: Fehér-kék csík- jeladó.
Piros-fekete csík-cdi táptekercs.
Fehér és sárga-akkutöltés és világítás, fekete test egy dugóban.
A cdi-t az alábbiak szerint kell rákötni, (a siker nem garantált, de tönkre nem megy)
CDI: Narancs+fekete-gyújtótrafóra megy.
Fekete-fehér csíkkal-STOP gombra kell kötni.
Piros-fekete csík-cdi azonos színre megy.
Piros-fehér csík jeladó.
(#) Apu101 válasza mex hozzászólására (») Jún 23, 2016 /
 
köszönöm Mester!

remélem kérdezhetek továbbra is tőled
(#) Apu101 hozzászólása Jún 24, 2016 /
 
Szi MEX

Újból.
Most egy nagyon jó baráto m kérését szeretnémm tolmácsolni is mered e a fotón látható cdi bekötését .
vásárolt egy lerohdt robit és a vezeték köteg le volt szedve fillérekért jutott hozzá és össze szeretné rakni.
meséltem neki rólad hogy te segítesz nekem is és megkért hogy hátha tudsz segíteni neki is rajtam keresztül.
A kérdése hasonló mint az enyém mi micsoda?

köszi a segítséget
(#) Apu101 hozzászólása Jún 24, 2016 /
 
ha bárki más válaszol azt is szívesen fogadom

köszi
(#) Apu101 hozzászólása Jún 27, 2016 /
 
Sziasztok
Tudnátok segíteni a kérdésemmel kapcsolatban?
(#) Apu101 hozzászólása Júl 1, 2016 /
 
Sziasztok
Szabin van mindenki?
(#) Master006 válasza Apu101 hozzászólására (») Júl 2, 2016 /
 
Helló! Az a helyzet, hogy így elég nehézkes megállapítani mi micsoda. Legalábbis úgy hogy nagy valószínűséggel kevesen ismerik ezt a gyújtás elektronikát. Én legalábbis még nem találkoztam vele, pedig már pár robogót láttam belülről is. Ha a motoron megvan a helye vezetékek tekintetében, akkor egyszerűbben ki lehet méregetni, vagy visszakövetni, hogy melyik vezeték hová megy. Ha ez nem megoldható akkor egyszerűbb talán egy olyan elektronikára lecserélni amiről lehet tudni, hogy miként kell bekötni.

Ha valamiben tévednék akkor kérem javítson ki valaki!
(#) Wuti91 hozzászólása Júl 4, 2016 /
 
Üdv Mindenkinek!
Az lenne a kérdésem, hogy a képen látható CDI-t, hogy lehet megnézni hogy működik-e? Műszerrel kilehet esetleg mérni? Meg a gyújtótrafó primer körén 0.3 Ohmot mértem 0.8 helyett, az még belefér?
Egy Husqvarna WR 250-ről lenne szó.
Előre is köszi!!
(#) Apu101 hozzászólása Júl 5, 2016 /
 
Sziasztok

Úgy gondolom megpróbálok visszatérni ahhoz hogy az eredeti állapotot visszaállítsam és találjak egy megfelelő cdi-t, de ehhez kellene egy kis segítség.
Az első képen az állórész tekercs va 2 vezeték jön le róla az egyik a jeladótól a másik a tekercselésről.
A tekercsekről jövő sárga vezeték a feszszabályzóba megy és onnan van kivezetve a cdi-t tápláló vezeték.
A kérdésem az lenne , hogy mekkora feszültséget kellene mérnem a tekercselésről lejövő vezetéken illetve a cdit tápláló vezetéken.
Azért kellene ez hogy tudjam biztosra, hogy ezek nem rosszak.
Ducati az alaplap rész és a feszszabályzó is.
A moci típusa itlaljet millenium 100cc (2004-s évjárat)
ha ezek jók akkor talán könnyebb lesz cdit találnom hozzá.

köszönöm szépen a segítséget!
(#) bokor28 hozzászólása Júl 6, 2016 /
 
Sziasztok.
Pannóniára készülök felépíteni Honda NSR 125 generátort és gyújtást (AC cdi). Gyári cdi egységem nincs hozzá és igencsak felverték az árát.
Az itt többször emlegetett egyszerű kapcsolás alkalmas lenne kiváltani a gyári cdi-t?
Vagy esetleg egy ebay-en kapható 50ccm-es robogó elektronika?

Ennyi adatom van az NSR rendszerről:
- primer gyújtótekercs: 0,1-0,3Ohm
- szekunder: 2,7-3,5KOhm
- jeladó: 180-280 Ohm
- cdi töltőtekercs: 80-180 Ohm
A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2016
(#) nyemi válasza bokor28 hozzászólására (») Júl 6, 2016 /
 
Ez a kapcsolás nem lesz jó mert Gerjesztő (cdi töltőtekercs) tekercsed feszültségét duplázni kell mert a gyáriban is úgy van. Meg még nagyon lényeges hogy hol van (fokilag) az impulzus tekercs vezérlő ív felfutó majd lefutó vége. Lehet hogy még mikrokontrolleres szabályzást is be kell vetni. Mert valami ilyenbe kell gondolkodni, lásd kép. Úgyis most fejlesztettem a 12f683 régen írt programomat:8Mhz emelés, 25uS fordulat lekérdezési idő, analóg bemenet aktiválás 4 előgyújtás görbe, ellenállás osztóval , TPS vagy MAP szenzorral vezérelve, Az MSD is maradt de csak alacsony 900 fordulatnál mint indítás segítő, szóval minden megoldható.

Jaj bocs most olvasom hogy Pancsira lesz, hát... igen oda egy kicsit túlzás talán
A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2016
(#) bokor28 válasza nyemi hozzászólására (») Júl 6, 2016 /
 
Egy napja tanulgatom, egyáltalán mi az a cdi gyújtás, ilyen szinten nem tudnék még megvalósítani. Ahogy írtad, nincs is rá szükség a veteránon, ott még gyárilag se volt fordulatfüggő előgyújtás szabályzás. A kérdést egyszerűbben teszem fel: Van-e valami javaslatotok (kapcsolás, vagy kész elektronika) amivel be tudom indítani.

Utána ráérek finomítani, a gyári Pancsi generátoron/gyújtáson kívül bármi jobb.
(#) nyemi válasza bokor28 hozzászólására (») Júl 6, 2016 /
 
Ok lásd akkor képeket: a tied átalakítva hogy azért megfelelő energiájú szikrád legyen a relatíve lassú fordulatú Panonia motoron is.
A második kép: az eredeti kapcsolás mint látható két kondenzátor és tirisztor és feszültség kétszerezés, szóval ez az oka az te kapcsolásod módosításának.
A szikra képzés akkor jön létre amikor az impulzus tekercs előtt a vezérlő ív megszünő vége található. Úgy rak fel a lendkereket hogy a dugattyú akkor legyen holtpont előtt előgyújtás értéken.
Nagy vonalakban ennyi, de ha kérdésed lenne szívesen válaszolok.
A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2016
(#) bokor28 válasza nyemi hozzászólására (») Júl 6, 2016 / 1
 
Köszönöm, ez már az én szintem
Külön jó, hogy a vezérlő ívet kiemelted, alapból a kezdetéhez állítottam volna.
Egyelőre annyit akarok elérni, hogy elinduljon, meg tudjam nézni, hogy üzemben mennek-e egyáltalán a tekercsek (nincs-e rejtett zárlat), mennyi áramot termel stb.
Onnan jöhet már az ötletelés.
Összedobom valamikor és referálok!

üdv: I
(#) bokor28 hozzászólása Júl 6, 2016 /
 
Kezd derengeni. A vezérlő ív kezdetekor kap jelet a jelfogó, gyújtja a tirisztort és tölti a kondért, generál mágneses teret a primer tekercsben. Majd a jel megszűnésével "omlik össze" a mágneses tér és rúg rá a szekunder tekercsre. (Nagyjából ez van?)
(#) mex válasza bokor28 hozzászólására (») Júl 6, 2016 /
 
Nem jó a gondolatmeneted. A tirisztoros gyújtás a feltöltött kondenzátor energiáját kapcsolja rá a gyújtótrafóra, a kisülés gyakorlatilag azonnal, késlekedés nélkül megtörténik. A hagyományos megszakítós gyújtásnál van a mágnestér összeomlás, illetve a gyújtótrafó mágneses tere hoszabb idő alatt épül fel.
A vezérlő ív hossza a szabályozott előgyújtást megvalósító elektronikáknál lényeges, egyszerű fapados kivitelnél nincs jelentősége.
(#) nyemi válasza bokor28 hozzászólására (») Júl 6, 2016 / 1
 
Nem -Nem A "kondért" folyamatosan töltjük majd a pozitív impulzussal, (ami az impulzus tekercsben indukálódik a vezérlő iv végénél) gyújtjuk a tirisztort és rásütjük a feltöltött kondenzátort a gyújtótranszformátor primer tekercsére. Ami aztán nagyfeszültséget indukál a szekunder tekercsben és ezt a gyertyára vezetve meggyújtjuk a hengerben a levegő benzin keveréket.
(#) bokor28 hozzászólása Júl 6, 2016 /
 
Köszönöm, mindig tanul valamit az ember.
(#) bokor28 hozzászólása Júl 7, 2016 /
 
A tegnap emlegetett NSR gerjesztőtekercsének mekkora feszültséget illene produkálnia egy rárúgáskor, vagy lassú rásegítő hajtáskor (fúrógép - lassabb, mint az alapjárat)?

Fúrógéppel egyszer felugrott jóval 100V fölé, majd utána már nem akarta ezt produkálni, beállt 20V körülire. Gyanús, mert a gerjesztőtekercs ellenállása a gyári 80-180 helyett csak 60 Ohm.
(#) teejtoty hozzászólása Júl 11, 2016 /
 
Üdv. én próbálok egy 110 ccm pitbike gyújtást összerakni csak valahogy a cdi nél tovább nem nagyon jutottam ... :/ esetleg ha valaki tudná hogy mit mérjek azon ami a gyújtó trafóra megy vagy a cdi -t hogy tudnám megnézni hogy egyáltalán működik -e ???? előre is köszönök mindent (rajzok ilyesmik is lehet hogy sokat segítenének) gondoltam arra is hogy valamit nem jól kötöttem testre ... de ha műszerrel összesípol a vázra blokkra stb... akkor gondolom jó !!?? :/
(#) marci 1 hozzászólása Aug 5, 2016 /
 
Szisztok tudna valaki segíteni hogy ezta fajta Cdi hogyan kell be kötni ?
Melyik színre mit kössek ?
(#) Lem hozzászólása Aug 6, 2016 /
 
Sziasztok

Én sokszor próbálkoztam már ezzel a cdi dologgal, de nekem ez nem nagyon megy.
A kérdésem a következő lenne: Akad-e a csapatban valaki aki megépít nekem egyet ami változó előgyújtást is kezelni tud.
Természetesen, nem kérem ingyen.
Mondod mennyiért csinálod, én meg mondom hogy oké-e
Alapvetően CDIm van.
A gondom hogy nem tud gyújtást állítani a fordulatszámnak megfelelően.
A CDI-t lehetne "végfoknak" használni, és elég lenne elé egy vezérlő, ami a beérkező jelet eltolja.

A pénz mellett segíteni tudok motorszerelésben, karburátorbeállításban, és mechanikai problémák megoldásában.

Előre is köszi
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2016
(#) Lem válasza marci 1 hozzászólására (») Aug 6, 2016 /
 
(#) kosa0107 hozzászólása Aug 14, 2016 /
 
Sziasztok kéne egy kis segitség. Minap meghalt a motoromba a cdi. Piaggio zip 50 2001 es vettem bele egy másikat de viszont azóta csak 40 et megy . Ez mitől van? Olyan mintha letiltana az elektronika. Meg lehet ezt valahogy oldani? Egy új cdi vásárlása nélkül?! Kábelek piros fehér zöld és a test. Köszönöm.
(#) Cicanitro hozzászólása Aug 20, 2016 /
 
Üdv mindenkinek.

Egy olyan problémával fordulnék hozzátok hogy vettem egy Yamaha XT 550-est amin a gyújtás eléggé össze van gányolva. Az előző tulaj állítása szerint a motor úgy ahogy van ment még tavasszal aztán leállították és utána volt szikra nincs szikra. Na most az lenne a kérdésem mivel minden vezeték le lett húzkodva kellene egy kis segítség hogy mit hova kössek. A helyzet az úgy néz ki hogy a jeladóból 3 vezeték jön ki : Fehér-zöld , Fehér-piros , Zöld aztán a tekercsekről jön le 4 vezeték : Barna , Piros , és 2 darab fehér , aztán van egy gyújtáselektronika amibe 4 vezeték megy plusz test ... Ducati 32398 83 05 a csatik a gyújtókábeltól nézve lefelé Bianco W , Rosso R , Verde G , Verde G ... ennyit tudnék leírni a dologról.

A segítségeket előre is köszönöm.
(#) balint730 hozzászólása Aug 21, 2016 /
 
Sziasztok.
Van egy Derbi Predator robogóm és nincs szikra. gyujtotrafóra gyanakszom mert 700 Ohm körül van az ellenállása. Lehetséges hogy az rossz vagy a feszültség szabályozo?

Ebben a motorban merre lehet a vízhűtő? (csövek mentén kerestem de nem találtam, lehet hiányzik mert rossz állapotu motor)
(#) Lem válasza balint730 hozzászólására (») Aug 30, 2016 /
 
A hűtő mindig elöl van a kormány előtt a burkolat alatt.
Következő: »»   11 / 16
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem