Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » CDI gyújtáselektronika
 
Témaindító: rudolf992, idő: Feb 24, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   10 / 16
(#) Tys23 hozzászólása Jún 21, 2015 /
 
Sziasztok egy 125-ös TZR gyújtást szeretnék építek., Felmerült pár kérdés bennem amiben kérném a segítségeteket.
a Tzr két gerjesztő tekercsel rendelkezik (ha jól értelmeztem a dolgokat)
mindkettő kb 250v feszültséget produkál .(szkópal mértem)
viszont amit kinéztem kapcsolás az egy gerjesztőtekercsre van kitalálva,alighanem.
Van elképzelésem hogy ezt hogy lehet orvosolni de azért szeretném ha kijavítanátok.
a két gerjesztő tekercsemnek van közös pontja az mehet testre, a másik végük mehet a CDI-be a tirisztor anód lábára.
jeladó egyik oldala test a másik a CDI-ben lévő 2P4M G lábára.
ha valami hiba van benne szóljatok.
(#) Hurkafej1 válasza Tys23 hozzászólására (») Jún 21, 2015 /
 
Szia. Gerjesztő tekercses generátornak azokat hívjuk amikor nem állandó mágnesek segítségével hozzuk létre az indukciót a generátorban, hanem egy tekercsbe vezetünk áramot. Ilyenek az autó generátorok általában, motorokon pedig az ilyet nem a dekli alá, hanem külső egység ként helyezik el, főleg túra motoroknál.
Szerintem a TZR-ben állandó mágnes van, és azért lehet két tekercs, mert az egyik a nagy feszültségű a gyújtáshoz, a másik pedig a töltő tekercs.
(#) Tys23 válasza Hurkafej1 hozzászólására (») Jún 21, 2015 /
 
Köszi a választ.
ebben egy 3 fázisú generátor van gyanítom.
azért lehet 2 gerjesztőm ,mondjuk 180 fokos fáziseltolással hogy folyamatosan alacsony fordulatszám mellet is legyen megfelelő kakaó a gyújtáshoz?
a kép a moci manuáljából! igy valami ötlet?
(#) Tys23 válasza Tys23 hozzászólására (») Jún 21, 2015 /
 
Off
Bár a CDI-hez nincs sok köze de eredetileg a cdi-be volt beépítve valami ami jelet küldött a power vezérlőnek. ha kész a cdi ki kell találni milyen jelet küldött a CDI a Power vezérlönek.
A hozzászólás módosítva: Jún 21, 2015
(#) jano8597 válasza Flamingó hozzászólására (») Aug 17, 2015 /
 
Üdv érdeklődnék nekem is ugyan ez a problémám kérdésem az lenne hogy sikerült-e megoldanod
(#) kockas32 hozzászólása Aug 27, 2015 /
 
sziasztok nekem van egy yamaha xt 400 as om van rajta gyújtó trafó gyújtásalaplap lenkerék jeladó ehhez jelene nekem cd-i vagyis gyujtáselectronika ha van valakinek ehhez jelizzen köszönöm
(#) loosloos hozzászólása Szept 15, 2015 /
 
Üdv mindenkinek! Gondom a következő. Egy Keeway hurricanon cdi-t cseréltem.Azóta csak úgy indul,ha a gyújtáskapcsoló KI állásba van.Ha bekapcsolom akkor leáll. Öt vezetékes a CDI és rajz szerint lett feldugva,nekem ötletem sincs.Remélem valaki tud segíteni,köszi!
(#) pinternorbert82 hozzászólása Jan 11, 2016 /
 
Sziasztok egy kis segitségre szorulnák gyujtás bekötéssel kapcsolatban egy kinai atv quad tekercsével
(#) Kokszi77 hozzászólása Feb 2, 2016 /
 
Sziasztok!
Van egy 250ccm quadom. Elképzelhető cdi hiba ha néha van erős jó szikra,néha alig? A motor nem indul,illetve néha de akkor is leál kb 20-25 mp után
A cdi felelős azért,hogy mikor,milyen főtengely állásnál legyen szikrám?

Köszi!
(#) vera hozzászólása Márc 21, 2016 /
 
Sziasztok megcsináltam működik jól a motor Honda CD-i it a rajz ha valakinek esetleg jól jöhet 5pin
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2016

HONDA CDI.lay
    
(#) Petyaa válasza Kokszi77 hozzászólására (») Márc 21, 2016 /
 
Ezt olvasd el és tisztában leszel vele

Mivel quad gondolom kapja a hideget meleget is, szerintem a csatlakozásokat húzd szét fújd be őket wd40-nel, új gyertyát is tehetsz bele.
(#) smoky hozzászólása Jún 5, 2016 /
 
Meg csináltam ez a cdi-t De nem működik!
Egy quad hoz lett 250cm3 wextor (kínai) 8 tekercses alap lappal.
Hozzá teszem csak tartalékba kellene a cdi. Tehát a motor most is üzemel nincs rajta elektromos hiba.
annyi módosítás történt, hogy TP230 nem tudtam beszerezni így BT151 helyettesítettem. kipróbáltam nincs szikra , újabb módosítás R3(470ohm) helyett rövid zár C3(10u50v) helyett 22u 50v. modosítás után sincs szikra.
őtlet?

cdi.png
    
(#) nyemi válasza smoky hozzászólására (») Jún 5, 2016 /
 
Valószínű nem testelted le a két kivezetéses impulzus tekercsed egyik végét. De még szerencse, mert így nem veretted szét a motor dugattyúját és főtengelyét 35 fokos előgyújtással alapjáraton.
Örülj, és ne nyúlj olyanhoz amihez nem értesz.
Bocs a kioktatásért, de nem olyan egyszerűek ezek a dolgok főleg nem 250cm3 4T-nél.
(#) Apu101 hozzászólása Jún 6, 2016 /
 
Sziasztok Szakik

Amatőr vagyok.Kérdezném tudnátok e nekem segíteni abban hogy a képen látható elektronikán melyik vezetéket hova kell kötni.
összetaknyolták a mocimon a gyujtásrészt ezt kaptam és be szertném iktatni rajzot nem találok hozzá.

Köszönöm a segítséget

nor
A hozzászólás módosítva: Jún 6, 2016
(#) Bakman válasza Apu101 hozzászólására (») Jún 9, 2016 /
 
Jó gyorsan! Ha pedig nem annyira sietős, meséld el részltesen, mid van, mert az állórés még csak megvan, de a másik sok dolog lehet.

Elnézést, nem vagyunk látnokok.
(#) Apu101 hozzászólása Jún 9, 2016 /
 
Majd elfelejtettem
Italjet millenium 100cc-ről van szó .
az elelőző CDI kivan füstölve
(#) Apu101 hozzászólása Jún 9, 2016 /
 
jeladó részre rákötöttgem ledet úgy látom az jó
(#) Zsebnyák hozzászólása Jún 10, 2016 /
 
Sziasztok!
Suzuki DR 600 CDI-vel kapcsolatban kérdeznék.
Amit letudtam ellenőrizni ellenállások:
A jeladó tekercs O-G :211Ω
A gyújtó tekercs B/W-B/R :194Ω
A gyújtó trafó primer B/W-B :0,3Ω és szekunder :23kΩ
és a három sárgát Y-Y-Y :0,9Ω
Elvileg ezek jó értékek, a CDI-t hogyan lehet leellenőrizni ?
vagy ha a leellenőrzött tekercsek "jók" akkor kizárásos elven a CDI rossz?
vagy összeszerelve pl a gyújtó trafó szekunder B/W-B -re rámérek voltmérővel és ha nincs mocorgás akkor rossz ? (sajna elég gyenge tudásom van elektromosság terén)
Itt egy DR600 épített CDI, de ez két jeladós az enyém csak egy
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2016
(#) mex válasza Zsebnyák hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
Szia.
Abszolút nincs szikra kivett gyertyánál sem, vagy valamicske azért látszik?
(#) Apu101 hozzászólása Jún 10, 2016 /
 
Szia mex

Úgy látom te vagy itt a mester ,
tudnál segíteni nekem a fentebb feltett kérdésemben?

pls
köszi
(#) mex válasza Apu101 hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
Sajnos, rajz nélkül nem tudok, de ezt az elektronikát nem hiszem, hogy erre a motorra fejlesztették..
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2016
(#) Apu101 hozzászólása Jún 10, 2016 /
 
ok
abban tudnál segíteni hogy az elektronikának mi lehet a bekötése mert nem találok róla semmit.
(#) Apu101 hozzászólása Jún 10, 2016 /
 
köszi
hogy szántál rám időt
(#) mex válasza Apu101 hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
Egy lehetséges variáció: Fekete+piros csík: cdi töltőtekercs. Piros+fehér:jeladó. Narancs, és fekete egy csatlakozóban:gyújtótrafóra megy, (a fekete a test). Feket+fehér csík:stop gombra megy.
Amit hiányolok, a cdi töltőtekercset nem látom az alaplapon, ezért is írtam, hogy nem ehhez a motorhoz való elektronikát kaptál.
A tévedés jogát mindenesetre fenntartom.
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2016
(#) Apu101 hozzászólása Jún 10, 2016 /
 
ezzel máris előrébb vegyok köszönöm , ha megakadok ezek után is akkor kereshetlek?
(#) mex válasza Apu101 hozzászólására (») Jún 10, 2016 /
 
Ha tudok segítek, de számíthatsz a többi fórumozóra is, úgy gondolom.
(#) Zsebnyák válasza mex hozzászólására (») Jún 11, 2016 /
 
Jól leírtad, igen halovány.
Konkrétan visszatettem a régi sötét színű gyertyákat, mert azon még éppen látni valamit, az új csillogó ezüst színűn nem is látom.
Kíváncsiságból mértem ac feszültséget a gyújtótekercsen lehúzott cdi mellett kb~58V (berúgós a lelkem).
(#) Zsebnyák válasza Apu101 hozzászólására (») Jún 11, 2016 /
 
A robogóról sajna eggyel nagyobbról találtam egy szerelésit.
Szervíz könyvek
A CDI-ről meg ezt, kép alapján erre hasonlít valamelyik üzletet megkéred e mailban küldjék el a bekötést.
Esetleg itt írják mibe jó és a fenti manuálokból kinézed a lábakat ha sikerül . (de lehet szabvány bekötése van, mert pl itt is olyan lábak szerepelnek)
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2016
(#) mex válasza Zsebnyák hozzászólására (») Jún 11, 2016 /
 
Menetzárlatos a cdi töltőtekercse.
(#) Zsebnyák válasza mex hozzászólására (») Jún 11, 2016 /
 
Köszönöm a segítséget!
(interneten gyors képeztem magam kisebb-nagyobb sikerrel a párnap alatt, elvileg ő szerepel a gyanta halmaz alatt, ő küldi a ménkűt a gyújtótrafónak azaz jelen esetben nem küldi )
Következő: »»   10 / 16
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem