Fórum témák
» Több friss téma |
Enyém volt a motor,a hiba miatt visszahozta a Gábor.Nálam nem merült le az akku csak ha sokáig nem használtam. Az én problémám az hogy akku nélkül miért nem pöröghet föl.
Talán azért, mert a gyújtása is akkuról megy. Ha pedig nincs akku, akkor előfordulhat ilyen.
Sziasztok!
Segítségre lenne szükségem. Van egy 2002-es Aprilia Ditech-em. A ECU meghibásodott ebben van a CDI is. Külön CDI-t szeretnék belerakni. A jeladó 300 Ω-os. Azt szeretném kérdezni, hogy az általános CDI-k jó-e hozzá. Mint pl. ez: És a gyújtó trafó-t kell-e cserélni? Előre is köszönöm a választ.
Sziasztok!
A minap vettem egy Yamaha Jog robogót (2001es példány, 3yj). Minden kitűnő rajta, a gond csak az hogy nem lehet leállítani kulccsal. Ez a rajz akkurátusnak tűnik (majdnem). A különbség annyi, hogy ha a fekete/fehéret nem kötöm valahova a gyújtáskapcsoló kivezetései közül (direkt írtam valaholt, ugyanis teljesen mindegy neki, hogy hova kötöm..), akkor nem indul el, viszont ha fixen rákötöm, akkor nem áll le. Eddigi tulaj úgy használta, hogy piros és a fekete/fehér közé be volt építve egy "rejtett" kapcsoló, ami ha zárt állapotban volt, akkor be lehet indítani, ha nyitott, akkor megállt, de én azért örülnék neki, ha csak kulccsal a "zár"ban lehetne indítani a gépet. Ha testre kötöm akkor sem áll le, sőt, el is indul. Valakinek valami ötlete esetleg?
Talán vizsgáld meg a gyújtáskapcsolót, lehet, hogy az van összeégve.
Ok, azt is szétkapom akkor, de nem hiszem, hogy az a rossz, mert ha a fekete-fehéret lekötöm róla (és csak lóg), akkor sem indul és ha letestelem akkor sem áll meg.
Viszont ha letestelem akkor indul, és amikor lehúzom testről, akkor megáll. A 33as kapcsoló mi lehet egyébként?
Pedig ha ez a rajz hozzá való, akkor a fekete/fehér szál letestelésével áll le a motor. Ha szabadon van, akkor pedig indítható. A 33-as egy gyorsleállító kapcsoló.
Viszont ha tényleg 2001-es, akkor ott dc cdi van, és ez a rajz nem jó hozzá. Ebben az esetben pont fordítva működik a dolog, testelésre indul, test levételre, illetve gyújtás levételre áll meg. Tehát nem elég a testről levenni, a gyújtást is meg kell szüntetni. Bővebben: Link
Köszönöm, ez nagyon hasznos infó volt!
Kiderült akkor, hogy nem belevaló gyújtáskapcsoló van beépítve. Egyelőre beépítettem egy Suzuki indítórelét, amit a barna vezeték húz be. Más kérdés: vadi új akksi van benne, de az indítómotor nem nagyon indítja be, kb csak nyekereg. Valami ötlet erre? (Sarukat lecseréltem, akksit tegnap vettem és töltöttem föl a savval.)
Az önindítót vizsgáld meg. Lehet, hogy koszos, vagy kopott a szénkefe. A biztonság kedvéért indítózás közben mérj akku feszültséget, hogy elegendő-e a kapacitása.
Az indítómotor körét kellene végignézni, kábeleit, és a reléjét. Egy beégett relé is tud ilyet okozni, de akár indítómotor hiba is lehet. Azt viszont szét lehet kapni és meg lehet nézni mi a gondja.
Sziasztok! Egy olyan kerdessel fordulok hozzatok hogy tud e valaki segiteni abban hogy egy 2007 es kymco xciting 250 ( karburatoros ) motoron hol talalom a feszultseg szabalyozot es hogy milyen modon tudnam letesztelni. Koszonom szepen elore is a valaszokat ! ( es elnezest az ekezet szegeny irasert telorol lusta vagyok kicsit ezzel bibelodni )
Azt nem tudom, hogy hol lehet, de kimérni egyszerű. Járó motornál az akkumulátoron megméred a feszültséget. Ennek 13,5V és 14,5V között kell lennie fordulatszámtól függően. Egy kis gázadásra a feszültségnek 14V fölé kell mennie.
Koszonom a valaszt , amint sikerult kitalalnom hol van a szabalyozo irok hogy mi lett a vegeredmeny. Amugy ha rossz van ra esely hogy hazilag egy forrasztopaka kisereteben meglehessen javitani ? Vagy ez halott 5let lenne ?
Ahhoz hogy kimérd nem kell megkeresni a szabályzót. Azt elég akkor, ha már tudod, hogy nincs töltés. javítani nem lehet, műgyantával kitöltött fém dobozban van általában, ami javíthatatlan.
Szép jó napot kívánok mindenkinek.
Kellene kis segítség : Vettünk a nagy fiamnak egy Cpi Popcorn robogót(használtan) Tudom nem kellet volna De újra jobbra nem telik Na most a gond ott kezdődik hogy a motor indul jár megy jön DE nem világítanak a lámpái, sem elől sem hátul. Nem világít a féklámpa sem egyik karral sem. Izzók jók próbálva. De ezen felül még az önindítóval sem indul rúgásra elsőre. Azt ki szűrtem hogy az önindító döglött volt vettem használt jót fel raktam de most sem indul gombnyomásra Csak ha az ülés alatt a relét rövidre zárom akkor tekeri meg és indul. A kérdésem az lenne hogy esetleg nem járt így valaki aki esetleg meg is oldotta a gondot és tudna segíteni? De egy kapcsolási rajz is ki húzna a kakiból. (azt hiszem) Ja index jó duda JÓ!! ezek a bal oldali kormány kapcsolón vannak A jobb oldalin viszont a lámpa kapcsoló és az indító gomb az a baj nem tudom honnan kapnak áramot (Mármint milyen színű vezeték amin a kraft kéne hogy jöjjön)a lámpa + indító gomb fele. A segítséget előre is kösz.
Itt a rajz hozzá. Bővebben: Link
Próbáld meg hogy a gyujtáskapcsolorol a aku vezetékét és mindent egyesével és igy mérd a vezetéket + a gyujtáskapcsolot. Nincs e zárlat.
Sziasztok
Egy Malaguti f12 digit kijelzőjét szeretnem kimérni. Azt olvastam hogy aksi nélkül hasznalva tönkre mehet a kijelző. Fordulatszammerő működik de a sebesség merő nem hogyan tudom tesztelni. Van egy kormány kapcsoló lehet ebben hiba? Köszi
Általában a km jeladó megy tönkre, vagy a vezetéke szakad meg. Első kerék jobb oldalán középen van a jeladó. 3 vezeték megy rá, sima hall jeladó van bent.
Szia
A jelenség az hogy villog az üzemanyag és viz szimbóluma a kijelzőn, eddig volt sebesség kijelzés de tönkrer ment a gyujtóttrafó mindent cseréltünk mert Ducati volt benne most hagyományos van.Lehet hogy csak véletlen egybeesés hogy tönkre ment. A baloldali kormánykapcsolóval lehet ugrálni a menüben de néha sikerül váltani néha nem. A fodulaszámot már vagy két hete nem sikerült megjelenítenem. Lehet az is hogy a jeladó ment tönkre így van három vezeték jön ki egy műanyag kis kapszulából , meg tudom mérni valahogyan hogy ad-e jelet, vagy ki tudom mérni a vezeték szakadást, esetleg a markolat kapcsoó lehet hibás, Ha ötleted van szívesen veszem. KÖszi
Volt akku nélkül használva a motor? Esetleg lehet, hogy azután kezdte el ezt? Nekem is ilyen van, én úgy jártam, hogy csak próbából beindítottam a motort akku nélkül, majd fél perc után elkezdett füstölni az egész műszerfal. Egy kis túlfeszültség miatt pár alkatrész tönkrement, köztük egy túlfeszvédő a bemeneten és szépen elégett. De úgy, hogy az óra műanyag háza is kiolvadt és a nyák is megsült a helyén. Tehát ha már így több dolog is hibázik, akkor akár belső gond is lehet, feltéve, hogy előtte jó volt.
Hűtővíz ikon azért villoghat, mert kevés a kiegyenlítő tartályban a folyadék. Benzinszintjelző meg a kevés benzint jelzi. Hibás kapcsoló esetében pedig max nem tudsz a menüben lépkedni, de attól a sebességet mutatnia kellene.
Azt hiszem volt használva aksi nélkül de tényleg csak pár percre , lehet hogy a műszerfal ment tönkre , hol lehet ilyet venni ,vagy hol van a müszerfal védelme?
Hol van az a túlfesz védő? Van képed esetleg róla , ezt is ki tudom mérni hogy jó-e? Köszi hogy válaszoltál az eddigiekre.
Sziasztok
A problémám az lenne hogy nem indul önindítóval a Malagutti F12 csak tekeri, viszont ha csak ránézek a berúgókarra ez első rúgásra indul. MI lehet a gond, hallottam olyan véleményt is hogy kevés az aksi 4Amperje erősebb kellene min.6-7A. mert távol van az aksi az önindítótól és így nagy a vezeték ellenállása. Szívesen vennék okos hozzáértő véleméyt. Köszönöm.
Végig kellene nézni a kábelezést, blokk testelését. Indítózáskor feszültségesést kellene nézni az akku pozitív sarkától az indítómotor pozitív kivezetéséig. Ugyanezt a negatív ágban. Lehet csak valahol egy oxidáció okoz némi feszültségesést, ami épp elég ahhoz, hogy ne legyen meg a kellő fordulatszám és ekkor nem fog beindulni.
Tehát tök felesleges közelebb tenni az önindítóhoz az aksit vagy nagyobb Ah-sat venni?
Ennek így ahogy van működnie kell. Több százezer ilyen robogó működik így, tehát nem átalakítani kell, hanem megkeresni a hiba okát.
Köszi , megpróbálom kimérni.
Ezt le tudnád írni egy laikus számára is hogyan csináljam?
Akku pozitív és az indítómotor pozitív kivezetésére kötöd a multimétert, majd indítózás közben leolvasod az értéket. Ugyanezt megcsinálod az akku negatív és a blokk fémrésze között. Ahol kb 1V-nál magasabb feszültséget mérsz, azon az ágon van gond.
Ha nem éri el az 1V-ot, akkor meg kell nézni indítás közben az akku feszültségét is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |