Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Na, ez a "szukcesszív approximáció"..
Számszerűsített adat nem létezik, ahogy még a sorozatban gyártott berendezéseknél is vannak kisebb, nagyobb eltérések.
Ahogy egy gk karosszériája, az ECU fém doboza sem tekinthető teljesen zárt doboznak, így előfordulhat, hogy külső, nagy teljesítményű rádió zavarok bejuthatnak az ECU zártnak tekintett világába. Praxisomban két ilyen eset fordult elő. Az egyik egy Mercedes200 volt. 450 MHz -es telefont szereltünk bele. Egy hívás érkezett a telefonra, és a Nagykörút kellős közepén a síneken blokkolt a kocsi, légzsákok beindultak, a biztonsági öv megfeszült. A márkaszerviz ránk akarta verni a balhét, merthogy nem szakszerűen szereltük be. Szerencsére nem állt meg a vád, mert a kocsiban gyárilag ki volt alakítva a beszerelés helye, és mi pont oda szereltük be. Jó kis vita kerekedett belőle, (nem két fillérről volt szó) de sikerült bebizonyítanunk, hogy az ECU volt a hibás, egy másik, vadonat új raktárból elővett darabbal nem jelentkezett a hiba. A másik eset egy miskolci Opel szervizben egy Corsával esett meg, az annyira érzékeny volt, hogy 1 m -rel mellette elindított 15 W is megállította a motort. Megint jó kis vita alakult ki, merthogy nem garanciális a probléma. Mondtam, nem is az, hanem szavatossági, ami azért sokkal súlyosabb. (a gyártó szavatolja, hogy a gyártmánya megfelel a gyártás céljának) Az autótulajdonos nyilván nem RC autót akart vásárolni, a kívülről távirányítható. Ezesetben is az ECU hibás voltát kicseréléssel bizonyítottuk, egy másik Corsába áthelyezve a hibás ECU -t, a hiba is "átment". Egyébként a gyár szó nélkül cserélte. Az ECu külső jellel való megzavarása, (tönkretétele) nagyban függ a körülményektől, a zavaró frekvenciától, teljesítményétől. (100 % árnyékolás széles sávban nem létezik) Ezért lehet jó megoldás egy nagyfrekvenciás nagyteljesítményű impulzus. Nem egy szuperkondi kisütése, mert annak komponensei alacsony frekvenciásak, hanem egy nagyfrekvenciás nagyteljesítményű impulzus, ami be tud hatolni a kisebb réseken is. Nem szabad arról sem megfeledkezni, hogy ezek az árnyékoló dobozok egyben üregrezonátorok is. Mindent egybevetve nem lehetetlen az ECU -k külső jellel való befolyásolása, de nem egyszerú feladat, főleg nem egy egyszerű képlet megoldása. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2021
Sziasztok!
Szerintetek egy ILYEN kültéri kamera mennyit fogyaszthat? A tápja 12V, 1 A-t tud, gondolom ez a max. De ezt max akkro veszi fel ha épp online nézem a kamera képét, neten keresztül és még világítok is az IR ledekkel. De mi van normál esetben? Mennyit vehet fel? Konkrétan azért kérdezem, hogy ha egy 12V-os akksira kötném (ami elég régi így nem tudom hány Ah-s valójában, bár mivel nem tudom mennyit fogyaszt így kb mindegy is) meddig bírná? Használattól függ értem persze... Vagy kellene folytonos napelemes töltés az akksihoz? Vagy elég lehet mondjuk 3 hetente feltölteni az akksit? Van valakinek ilyen tapasztalata?
Konkrét választ vársz olyan kérdésre, ami szinte semmi konkrétumot nem tartalmaz...
Az akku kapacitása fontos paraméter, nélküle csak találgatni lehet. A kapacitásból már lehetne valamit számolni. -- Egy 20Ah kapacitású akku majdnem két napig (kb. 40 óráig) tudna táplálni egy 0,5A áramfelvételű kamerát. -- Egy új 7Ah-s akkut 0,5 áramfelvétel 10-12 óra alatt lemerít. -- 3 hét működéshez (0,5A áramfelvételt feltételezve) 250Ah akku kapacitás kellene (kb. 3 db 100Ah-s akku)
Ez sajna nem olyan egyszerű,ugyan is mind forrasztva van a vezetékre.
Köszi,ezt kipróbálom. üdv
Ezt értem. Én arra lennék kíváncsi esetleg használ e valaki ilyen kamerát hasonló körülmények között, vagy van e tapasztalata valakinek?
Nyilván nem lehet pontos számot mondani , de gondoltam hátha tud tippelni valaki. De ha nincs tapasztalat akkor nincs...
Üdv!
Van egy routerem aminek a LED-jeit ki kéne vezetékeznem. A LED-ek anódja egy előtét ellenálláson keresztül fix 3,3V-ra csatlakozik és a katódot húzza földre a -feltételezem- mikrokontroller/processzor. Amikor nem világítanak a LED-ek akkor a katódon is 3,3V mérhető a GND-hez képest, feltételezem felhúzó ellenálláson keresztül és a proci kimenete "open collector"-os. Van valakinek bevált megoldása, hogy hogyan lehetne erről "jelet lopni"? Mivel kb. 10m vezetékkel lesznek kihuzalozva a LED-ek, így a közvetlen kapcsolat nem járható (tartok a zavaroktól), mindenképp optocsatolóval szeretném leválasztani viszont attól félek, hogy két LED-et (a gyárit és a optoban lévőt) nem fogja elbírni a kontroller kimenete. Itt és most nem részletezett okok miatt a gyári LED-eknek is maradniuk kell. Előre is köszönöm! A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2021
Opto -led sorosan? Az előtét ellenállás cserével beállítva az eredeti áramot?
esetleg párhuzamosan, de az áram nem lehet az eredeti állapotnál nagyobb. Szerintem. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2021
Mikrokontrollerek 20 (van ami 30mA) terhelést elviselnek. Egy óptocsatolónak ennek negyede is elég, a saját ledje se megy többről szerintem.
330Ω-os ellenállás van sorba kötve vele (most mértem meg, még jó hogy van itthon mikroszkóp mert a 0402 SMD már nem éppen szabad szemnek való). A gyári LED-en 2V esik (zöld) 0603 SMD, ebből kb. 4mA jön ki. Sajnos a soros megoldás nem jó, nincs elég feszültségtartalék a rendszerben (3,3V a táp, ebből a gyári LED levesz 2V-ot, 1,3V marad ezen kéne osztoznia az optó LED-nek (1,17...1,4V a gyári adat) és az előtét ellenállásnak).
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2021
Hello! Ha csak a Led-eket akarod "távol vinni", minek az opto? Használjj egy ULN2003-as meghajtót és nem kell 3V-ról táplálni a Led-eket. Lehet több.
Valószínűtlen, hogy a gyári LED vezérlése teljesen ki van hajtva, így pár milliamper többletet illik elviselnie.
Lehet olyan optocsatolót találni, amelyik kisebb vezérlőárammal is megelégszik, de ez már drágább, mint a legolcsóbb kategória. A 817A 80%-160% CTR értékkel rendelkezik, de a 817D már 300%-600% között teljesít. Nem ismerem a routered lelkivilágát, de egy pFET-el vezérelt optocsatoló sem jelenthet túlterhelést neki. A legnagyobb gondot az jelentheti, hogy olyan forgalmazót találj, aki 817D IC-t kínál. A webes kínálat, és leírások nem egyértelműek. A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2021
1, a "gyári" ledek fényét detektálnád valamivel, és azt használnád fel a célhelyen ?
2, a "gyári" ledek helyére tenni az opto ledjét, s a saját áramkörből visszavinni a gyári kijelzőre ? Tapasztalatom szerint a modern eszközök többségében vagy smd led fényét viszik ki műanyag "optikán", vagy klasszik lábas ledet használnak hosszú lábakon ... 3, esetleg a "gyári" ledek helyére valami kapcsolóelemet ültetni amivel kapcsoltathatod az eredeti, és az optó ledjét
2, Olvass vissza.
Idézet: Tehát nem veheti ki a gyári LEDeket a készülékből. „Itt és most nem részletezett okok miatt a gyári LED-eknek is maradniuk kell.”
Üdv Mindenkinek!
Kis gyakorlati tanácsot kérnénk a profiktol. Szeretnénk egy kb. 10khz műkodő ledről szinkronban működtetni 3db power 3w ledet 420nm, 660nm, 520nm egy tárgyreflexiós Optikai érzékelőhöz szeretnénk kiegészítő világítást. Elképzelés ,hogy fototranzisztorral (Kingbright KPS-3227SP1C ) és egy darlington tranzisztorral hajtom meg a ledeket. Tehát egy szinkronban műkodő nagyon egyszerű jelismétlőt szeretnénk . Legegyszerűbben hogy tudnám ezt megoldani?
Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Végül proli ULN2003-as ötlete lett a kiválasztott, már össze is raktam, szépen működik.
Sziasztok. KT1800 0,1/400V DC, 160V AC ERU kondenzátort mivel lehet helyettesíteni? Toshiba K2610 mosfetet mivel lehet helyettesíteni?
Van egy (bontott) 220V trafó, 6V és 12V kivezetésekkel. Mekkora ellenállást kellene bekötnöm a 6V kivezetésre, hogy 5V veszültséget nyerjek?
5V stabilizátorom nincs, olyan alkalmazásra kellene a trafó, ahol egyszerre kell 12V és 5V feszültségeket biztosítanom.
Csak állandó terhelés mellett megoldás a soros ellenállás. Az meg Ohm törvénye alapján. R=U/I
Előbb egyenirányíts. Pufferkondi is kellhet. Utána jöhet a nagyon ritka és nehezen beszerezhető 7805 ja, csiphiány van.
Buék!
Ha privátban küldesz egy címet, küldök kettőt ingyen. Bontottat.
Egy régi IDE DVD meghajtó (ami audio CD-t játszik le) lenne a terhelés a trafó mindkét kimenetén, az nem tudom, hogy mennyire számítana állandó terhelésnek...
Miért nem használsz régi PC tápot?
Kell neki a stabil 5 és 12V, nem tudod megspórolni. Ráadásul ha egyenirányítod a névleges 6 és 12V-ot, meg a pufferkondi utána, abból lesz több mint 9V és 16V, amit nem fog díjazni a meghajtó.
Az áramfelvétel meg ingadozó, így az ellenállásos "fesz. ejtés" nem játszik
Kicsit sem számít állandó terhelésnek. Motor leáll, indul, fej mozdul stb. Stabilizált táp kell neki. Ha nem szeretnél forrasztgatni, egy régi PC táp a legegyszerűbb megoldás. Vagy két kész, konnektorba csatlakoztatható táp, egy 5V-os (pl. telefon töltő táp), meg egy 12V-os.
Fogsz két tranzisztort, 1-2 ellenállást, kondenzátort, valami 5 V alatti zénert és összerakod.
A HE témájában is található kapcsolás, vagy RT újságban.
Gondolom a 6V és 12V névleges feszültség, nem pedig mért ... Nem tudjuk mekkora a trafó teljesítménye, mekkora a fogyasztó teljesítmény felvétele ...
Párszor már elmagyaráztuk Neked, hogy soros ellenállás ritkán alkalmas tápfeszültség beállítására ... Aztán Te majd úgyis nekiállsz kísérletezni hogy bebizonyítsd, hogy DE! Aztán, ha szerencséd van akkor valami csoda folytán mégiscsak működni fog a cucc ... persze nem teljesen úgy ahogy Te szeretnéd ... kicsit zajos, kicsit megbízhatatlan ... aztán ráfogod hogy amúgy sincs rá szükséged ... Vagy sikerül valamiből kieresztened a működtető füstöt ( És sajnos ez a valószínűbb) és egy pár forintos alkatrész miatt több száz, esetleg több ezer Ft értéket küldesz az elektronikai hulladék temetőbe! Zsombor, kérlek vedd a fáradságot arra hogy tanulj! Te is, mi is jobban járnánk! Úgy tűnik az alapokkal sem vagy tisztába, mi az a feszültség, mi az áram, mi az elllenállás, mi a kondenzátor, a tranzisztorról, diódáról és egyéb félvezetőkről már ne is beszéljünk ... Ja és olvasd el az válaszokat amiket kapsz! Mindet! Ne csak azt ami tetszik Neked! ... Ja lehet hogy idáig el sem jutsz ennél a hozzászólásnál ... Én voltam a naív hogy erre pazaroltam az időmet!
15...20 W-al nyugodtan számolhatunk (figyelmen kivül hagyva a további részeket).
Ez a Philips például 16 W-ot állit magáról. Tehát a 7812/7805 páros kicsit sovány ide... A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2022
Éppen ez az, hogy egy régi PC tápot váltottam volna valami kompaktabbal, amit mondjuk rá is tudok csavarozni a meghajtóra, hogy kevesebb helyet foglaljon. A trafó egy döglött LED kijelzős ébresztőórából származik, a kétféle feszültség és a fixre kötött hálózati kábel végett gondoltam volna megfelelőnek a trafót...
Akkor ezek szerint nem fogom megúszni, hogy az új évet rendelésel indítsam... |
Bejelentkezés
Hirdetés |