Fórum témák
» Több friss téma |
Szerintem ez igen kevés. Viszont jó drága. Az az 1350W talán tavasszal vagy ősszel elég, amikor még nincs nagyon hideg. Megnézném mit tud a jelenlegi -15C°-ban.
Befagyna... Persze, lehet, hogy úgy értik a jégmentes beszállást, hogy 10 perccel előtte beindítod a motort is...
Az autók 60%-ában 55Ao-nál kisebb akksi van,mégis indulnak -20 fokban is.
Csak a kapacitás csökken hidegben. Az meg nem gond egy "jó" motornak.
Hiába, a tudásszomj mire nem kényszeríti az embert...
Ez a régebbi, amit eddig azért nem tudtam használni, mert a rendszer nem küldte el a jelszóváltoztató e-mailt. Most sikerült neki. Rád bízom a döntést, de érdekes módon mint látod, azóta megszűntek az olyan jellegű irományok, és már megjelentek számítások is, amiket kértem korábban.
Termesztésen szabvány 12v-os aksiról. A nagy telepről már majdcsak tudsz leszedni párhuzamba mondjuk a középső akksíról 12v-ot. Fűtés meg lehet ugyanúgy mint a mercikbe az állófűtés.
Jövő héten műszakiztató kolégtól megkérdzem elektromos autóknál mi a helyzet tud-e valamit. Annyi biztos hogy ami a képen nem látszik világítások szélvédők stb rendbe vannak akkor a zöld kártya lehet csak kérdéses. Fékrendszerbe nem szabad belenyúlni de azt úgyis számítógép nézi csak.
Itt elektromos autókról lenne szó, ha jól sejtem.
Szia!
A csapat ötletei közt nem szerepelt ksi teljesítményű diesel vagy benzin motor ami egy generátort hajtva táplálna vissza áramot. Most ez hülyeségnek tűnhet laikusok számára hogy na minek az ha elektromos az autó. Előny lenne hogy állandó fordulaton a robbanó motor nem fogyaszt sokat csak mivel az erőt nem egyenletesen kell kivenni belőle így sokat eszik. Állandó fordulaton hajtott generátornál jelentősen csökkenne a fogyasztása is. Plusz a teljes lemerülés előtt mondjuk 30km-el bekapcsolna ez a tartalék funkció és még +30km-ert eltudna mondjuk menni.
Persze. Köszönöm. Ja igen, és ez is offtopic
Kicsit előbb már volt szó erről a lehetőségről. De kikaptunk érte, hogy nem eléggé elektronikus.
Ha nem tévedek, ez az új típusú hibrid autók működési elve is nem? Egészen addig, amíg az aksi technológia nem lesz elég fejlett, addig valószínűleg ez lesz a megoldás,(visszatáplálásra) mert a szélturbina kilőve, a napcellák pedig nem elég fejlettek. 15%-os hatásfok mellett nem töltenek sokat, viszont hallottam valami olyasmit, hogy talán sikerült valakinek 80-90%-os hatásfokút készítenie, ami ráadásul olcsóbb, mint a mostaniak....erről ki mit tud?
Nem lesz szó belső égésű motorokról amit írtam az tény.
Igen szétnéztem valóban nem találtam föl semmi forradalmit mert ezt nyomatja a chevrolet is. Ettől viszont még jó megoldás és a régi autónk lehet korszerű autópálya rém is. Bár sztem a legtöbb embernek a napi 50km-es táv megfelelne csak menne már ! Bocs a kis offért visszaadom a szót a "villanypásztoroknak"!
Üdv Akashi
Az ötlet jó !-de két szál vezeték fent is/vagy (villamos trolibusz) Így horgászás smafu ,előny alvó sofőr nem megy át baloldalra , max ráfutásos baleset , zárt pálya ,a multi ,, kártyás rendszerrel ad energiát (lásd 230V) . Egységes pl 20000V/x V ((trafó a kocsiban)) ,nagy távolság miatti veszteség csökkentés miatt és vékony derót kell . E Autó esetében akár 100-as Amperekről beszélünk .A benzin maffia ezt a kérdést megoldja majd ha nem lesz olaj s.t.b. . Üdv
Tesla bácsi ötletével lehet még vezeték sem kellene
valójában olcsóbb, ha egy tapasztalt csinálja, mert bár lehet, hogy kér 30ezer munkadíjat egy fél napos melóért, a kezdő ha elsőre elrontja neki sokkal több ideje fog elmenni, így ha az idő=pénz egyenletet nézzük, akkor igazad lehet Egyébként meg a sok hasznos hozzászólás nélkül én sem mernék belevágni, tehát nem feltételezem senkiről, hogy magának akarja a melót
A szélgenerátor fékezi az autót, tehát az "örökmozgó ördögi köre" áll fennt, a napelem, vagy fotovoltaikus fólia viszont abszolut csak áramot termel, az autó tömegét nem növeli jelentősen, és ha csak 3 %-át tudja pótolni egy 100km-en az elfogyasztott áramnak, akkor is számíthat, ha pont az a 3 km marad a töltőhöz való eljutásig, másrészt meg az embernek nyáron nem kell folyton árnyékos helyet keresni parkolásnál, képzeljétek csak el, nekem ez tuti befutó.
Elnézést, hogy erre egy kicsit ráerősítek, de ismerve az elérhető lehetőségeket !!!Ez az egyetlen értelmes, és járható út! csak annyit módosítanék, hogy CNG gázzal kell hajtani, tehát egy mondjuk 250cm3-s vízhűtéses négyütemű yamaha motort gázosítani kell, aztán pedig venni mellé egy szemétből CNG gázt előállító (szobányi méretű) szerkezetet 600ezer Ft-ért Kijevből, és akkor a lelkiismeretfurdalásnak lőttek. Na most ez kicsit fellengzősnek tűnt, de biztos hallottatok már szeméttelepeken gázt fejlesztő berendezésekről, amiket a helyi járatú buszokba tankolnak, nem csak a metánról. Elektromos autó téma miatt gondolom, ezt törölni fogja a kedves modi, de úgy érzem, ez szükséges lehet valakinek.
A fotovoltaikus fólia, amit amerikában fejlesztettek ki, és a hasonló technikával készül festékbe keverhető szén alapú (nem kvarckristály) fotovoltaikus szemcseanyag állítólag 95%-ot is elér, és olcsóbb az előállítása, mint a hagyományos monokristályos, vagy polykristályos napelemeknek. Sajnos nektek linkelni itt nem tudok, mert csak Discovery-n láttam. Egyik kedvenc műsorom az Ökopolisz.
95%? Nehezen hihető. De küldhetnének belőle egy dobozzal... Olyan, mint amikor kitalálták, hogy a napelemek elsősorban a magas hőmérséklettől öregednek, nosza tegyük bele egy tóba, az majd hűti, stb. Szerintem annyi megoldandó probléma van még ezekkel, hogy nagyon sokáig nem lesz elérhető közelségben a nagy tömegű felhasználása.
De lehetne lineáris motort is építeni az aszfaltba...
Ezt érdemes elolvasni:
http://meeold.pageos.hu/files/images/Elektrotechnika-2011-03_1.pdf 33. oldal.
Sziasztok!
Teljesen hihető, láttam én is az erről szóló karbonszálas, nanotechnológiás előadást. Ha már termékként meg lehetne vásárolni - megtenném. Ha valaki tud már beszerzési forrást ne hallgassa el! Addig marad a hagyományos 10-40% ... kiviteltől és technológiától függően. Hajlékony változatot bárkinek hozatok be - ha kell. De akár a cső változatot is.
Bizony! Itt le is írják a technológia működését nagyjából. A hagyományos (kristályos) technológiákkal ha jól tudom max 48%-ot sikerült talán elérni, amiknek négyzetmétere sok millió dollárba kerül Ilyenek tesznek az őrült "napautókkal" sivatagban száguldozók azokra a fura "solar car"-okra.
Bővebben: Link Ez az új fajta napcella ahogy mondtad nanotechnológiával készült, kis nanoantennákkal borítják be a lapokat, amik így képesek felfogni a kis nanosugárzás hullámait, és nagyon hatékonyan 80%-körül képesek ebből elektromosságot termelni ELVILEG! Mivel a kis nanoelektronokat sajnos még nem sikerült befogniuk No de ha ezt is megoldják, akkor durva fejlődésnek nézhetünk elébe akár elektromos autók terén is. Számolgattam kicsit tegnap elalvás előtt. Az a motor amit az autóba terveztem 144V-os 11kw-os, (max 30) és az átlag "fogyasztás"-ára 90A-t írtak. Na most ha van az autóban 12db 12V-os 100Ah-s aksi, akkor ha jól számolom 90A-es átlaggal 1 órát tud nekem menni. Ez elvileg lehet akár 100km is, ez sok minden mástól is függ. Tehát 1 aksi 100Ah-s, és nézegettem neten napcellákat, vannak olyanok amik kb 1-1.5 négyzetméteresek, 95w-osak 12V-on, tehát ha jól számolom 8A-t tudnak tölteni. Felkerekítve ez a cella ha jól számolok durván 10 óra alatt feltölt 1 aksit. A 12 aksinak tehát kell 12 nap durván. (ha egész éves átlagot veszek, mert télen kisebb a cella hatásfoka) Ez a cella hagyományos 15%-os. Na most ha megvenném a legszuperebbet ami létezik jelenleg, számoljunk 30-40%-al, az azt jelenti, hogy a töltési idő 6 napra redukálódik. Ha ezt is megfelezem (feltételezve, hogy sikerül majd a jövőben szert tennem erre az új fajta 80%-os hatásfokkal bíró cellákra) akkor már csak 3! nap a teljes feltöltési idő hozzávetőlegesen, ami azért valljuk be nem is olyan rossz, főleg ha azt is belekalkulálom, hogy valószínűleg nem fogom minden nap csutkára lemeríteni, és lehet napokig nem is használom, és kint hagyva van ideje tölteni. Ezzel egy olyan ember aki nem autózik sokat, akár hálózati töltés nélkül is meg tudná oldani, és "tankolni" sem kellene az autót. Ha valamiben tévednék, javítsatok ki, mert lehet rosszul gondolom.
Több dologban is tévedsz. Egyrészt, ha 8A-rel töltesz egy 100AH-s akkut az 12,5óra alatt töltődik fel. Ha süt ennyit egyfolytában a nap. ez még nyáron is sanszos. Másrészt, ha ólom akkukat használnál, azoknak az életét erősen csökkenti, ha mindig teljesen lemeríted őket. A leghosszabb életre akkor lehet számítani, ha csak körülbelül a kapacitás felén használod, ami kétszer annyi akkut jelent ugyanakkora kapacitásra. Ez persze csak a költségeket és a súlyt befolyásolja, mert a félig töltött akkut fele idő alatt lehet feltölteni.Ez csak a kettő példának.
100Ah ólomakkut 50, de inkább 25A-rel érdemes kisütni, ha hosszú élettartamot alkarunk. A sok akku miatt ólomcipős dromedár lesz a gép. Ráadásul az akkuk magas ára és rövid élettartama miatt a belsőégésű motoros üzemeltetésnél többe kerül az akkus üzem.
Ahol megéri: elektromos kerékpároknál, 20-25km/h utazósebességgel. Sajna az egy autóhoz kevés. Plusz ugye az átalakítási, és még inkább az engedélyezési költségek.
Ha valami könnyű, biciklikerekes vázra építenél több száz W-nyi napelemet, képes lenne a nap energiájával is önállóan mozogni. 20km/h-nál többet ennek sem saccolnék.
Azért egy hajszállal közelebb vagyunk hozzá, mint ahogy sugalltad. Ugyanis kínában gyártanak már minden ami kell egy normális rendszerhez
Lehetséges. De ne nekem kelljen kifizetni. Egyenlőre ezek a dolgok annyira drágák, hogy sosem térülnek meg.
"... az akkuk magas ára és rövid élettartama..."
Hát, ezzel van a legnagyobb probléma, nem azzal, hogy honnan töltöm fel őket. |
Bejelentkezés
Hirdetés |