Fórum témák
» Több friss téma |
Bocsáss meg a kekeckedésemért, de az információd értékét a forrás komolysága határozza meg.
Egy ilyen elektromos meghajtású gépkocsi levizsgáztatása, legelső alkalommal (ez már csak vélemény) mindennel kell rendelkeznie, ami a közlekedés biztonságához szükséges, beleértve az ablak párátlanítását is, ami valljuk be, megrövidíti a hatótávolságot, ha nem is sokkal. Nagy szívességet tenne a fórumnak az a valaki, aki felsorolná, hogy milyen géprészre kell tanúsítvány, és mire nem. Ezek után még mi szükséges a gépjárműre, ami nélkül nem vizsgáztatják le? Jelenlegi ismereteimmel a gyorsulás elektronikája okozna gondot, de ha meg kell vásárolni.... vagy nem? Egyéb gyakorlati kérdés: - milyen feszültséggel tápláljuk a szélvédő fűtésének a motorját és honnan? - hát az ablaktörlő motorokat? - és az égőket, meg a fényszórókat? A mélynyomó táplálását most hanyagoljuk.
Hát igen, kicsit fullgazdag lehet a fickókám
Talán az ugynevezett egyéb elektronikát más akumlátorpack-rol is lehetne müködtetni (szerintem elég egy 12V 100-150Ah akupack), ami folyamatosan töltödne(valahogyan). A fütést ugyanugy mint a régi kocsikban, a motor által termelt höböl nyernénk (viz/olaj hütené az elektromotort/szabályzó elektronikát ami aztán egy radiátoron ventilátor sehitségével hülne, vagyis bekerülne az utastérbe).
Napelem a tetön jo megoldás lenne ezen elektronika töltésére.
Fűtésre és ablakfűtésre egy jó alternatíva:
http://www.conrad.hu/conrad.php?name=Products&pid=853580 Egyéb gyakorlati kérdés: - milyen feszültséggel tápláljuk a szélvédő fűtésének a motorját és honnan? - hát az ablaktörlő motorokat? - és az égőket, meg a fényszórókat? Erre jó ötlet, hogy az autó összes elektronikája egy külön aksiról menjen (pont úgy, mint egy benzines autónál?) Elvileg az elektronikáján szinte semmit sem kell átalakítani. Persze ez egy új autó esetében még trükkösebb lehet, ugyanis ezek az új fajta csúcsszuper autók minden kis szar miatt képesek letiltani. Pont ezért sokkal egyszerűbb egy régebbi autót átalakítani. A fordulatszám mérés kicsit trükkös, de fentebb linkelt Passat-nál a fickó még azt is megoldotta.
Elnézést, hogy beleszólok. én úgy gondolnám, hogy kerülni kellene amíg csak lehet a felesleges átalakításokat, pláne a több célra külön akkumlátort. Még annak a töltéséről is külön gondoskodni kell.
Szerintem egy DC/DC átalakító, ami az üzemi akkuk feszültségét az autókban szokásos (pl. 12 V) feszültségre alakítja a szükséges terhelhetőséggel. Így minden autóban használatos segédberendezés használható. A fűtést (fűtőszálat) pedig meg lehet oldani közvetlenül az üzemi akkuról, a fűtő/szellőző motorját pedig 12 V ról.
Igen, sokféle lehetőség van, mindegyiknek megvannak az előnyei is, és a hátrányai is. 1. verzió amit te mondasz, hogy DC/DC átalakítóval kapná a 12V-ot az elektronika, és 1 aksi kupac lenne. Hátrányai, hogy az inverterrel jobban enné az elektronika az aksikat, mint egy külön aksi esetén, és az, hogy ha ne adj isten lemerülsz csontig az országúton akkor nem lesz se vészvillogód, se helyzetjelződ, se semmi, ami azért elég veszélyes, és lehet nem is adnák meg rá így a műszakit. 2. verzió az, hogy 1 aksikupac táplálná a motort, és egy külön 12V-os aksi külön az elektronikát (ez lehet akár az autó eredeti aksija is) és ez esetben merülés esetén még lenne energiánk vészvillogóra, és lámpákra. Ennek a hátránya, hogy a visszatáplálás bonyolult VISZONT erre is van ötletem. A fentebb említett beépített szélturbinákból nem véletlenül terveztem minimum kettőt az autóba. Az egyik az elektronika aksiját töltené vissza, a másik pedig az aksikupacra segítene rá, persze ezt úgy kell megtervezni, hogy lehetőleg 1 full töltéssel a motort hajtó aksik hamarabb merüljenek le, mint az elektronika aksija, és ez esetben nem fordulhat elő, hogy elektronika aksija hamarabb lekettyen, mivel ha már merülnek a motoraksik, akkor felteszed töltőre, és feltöltöd egyúttal az elektronika aksiját is, ehhez viszont megint kell egy inverter ahhoz, hogy egyszerre tudd tölteni mindet, ha az aksicsomagnak és a pótaksinak más a feszültsége. Ha mindegyik 12V-os akkor ez sem kell.
A lehető legjobb megoldás egyébként szerintem az, ha minden aksi 12V-os, a motor és az elektronika is innen táplálkozik egyszerre, viszont ezek mellett van még egy tartalék aksi is, ami csak akkor kezdi el az elektronikát táplálni, ha a többi lemerül, és csak az elektronikát táplálná. Szerintem ez a legbiztonságosabb is egyben, és a leghatékonyabb, viszont ez kb plusz 30 ezerbe kerül...
" ... beépített szélturbinákból ..."
Mi hajtja ezeket a turbinákat? A menetszél. Miből keletkezik a menetszél? Abból, hogy megy az autó, hajtja a motorja. A motort pedig az aksik táplálják. Vagyis, ahhoz, hogy a turbinák áramot szolgáltassanak, energia kell, amit az autó akkumulátorai szolgáltatnak. Vagyis, így meg lehet valósítani, hogy az autó saját akkumulátorait töltse, a saját akkumulátorából. A baj csak annyi, hogy ez nagyon rossz hatásfokú, különben ki lenne találva ezáltal a perpetum mobile... A probléma ott van, hogy a turbinák miatt sokkal nagyobb lesz a légellenállása az autónak, ( a turbina nem forog magától, energiát kell belefektetni a forgatásához ) ezt a mortornak kell legyőznie, amit a nagyobb áramfelhasználással tud csak megvalósítani. A turbinák akkor lennének jók, ha erős szél fúj és áll az autó... akkor úgy működne mint egy szélgenerátor. De ugye ez elég értelmetlen. Egy akkupack kell bele. Ha már nagyon közel van a kimerüléshez, akkor megáll az autó, de az akksikban még marad annyi energia, hogy megy a világítás, meg vészvillogó, telefon, stb. Ha ezekre külön akksit teszel, azt tölteni kell. Ez megint csak a főakkumulátorból képzelhető el, de ehhez kell egy töltő is. Ennek is van hatásfoka, tehát lesz elvésző energia.
Nos ez itt egy professzor koncepciója: Bővebben: Link
Én annyival tökéletesíteném a dolgot, hogy nem a tetőre, hanem a motorház alá tenném, ahol egyébként is beáramlik a rácsnál a levegő, és szerintem turbina nélkül is nagyjából ugyan akkora ezen a részen a szél ellenállása mint turbinával, de kiegészíteném még annyival a dolgot, hogy a turbinát körülölelő burkolat hátsó oldala egy csővé szűkülne le, ami lebukna az autó alvázáig, ahol elméletileg az alacsony nyomás miatt szépen kiszívódna a levegő a turbinából, és ez esetben már nem csak a menetszél forgatná szemből, hanem az alacsony nyomás is szívná hátulról. Ezt persze meg kell építeni, le kell tesztelni, ki kell számolni, hogy megérné-e. Egy másik ötlet: Bővebben: Link Kicsit vicces, ahogyan a szélturbinát megoldotta, de végszükség esetén ha városon kívül van az ember, jól jöhet
Valójában akik piszkálódnak, nekik már van saját épített autójuk, kitapasztalták, mit hogyan kell, mik a buktatók, és vagy jó szándékkal piszkálódnak, mert meg akarnak óvni a bukóktól, vagy el akarják venni a kezdők kedvét, hogy inkább bízzák rájuk az építést, mert ebből szeretnének megélni, keresni rajta rendesen.
Szerintem a tökéletes aerodinamikával többet érsz, Calibránál pl. a hűtőrácsot egyedi zárttá alakítod át, pofás is legyen, alatt ú
gy áramlik a levegő, de akármilyen turbinát teszel alá, az fékezni fogja, esetleg az olyan levegőket lehet kihasználni, amiket nem tudsz kivédeni, pl. a kerékívbe, de olyan helyeken meg veszélyes bármit is elhelyezni, nagyobb bukkanó, aztán elmegy minden. A kasztnit alakítsd inkább, a legtökéletesebb formájú hibrid autó az első Honda Insight volt, nézd meg, hogyan áramlik a levegő a kerekeknél http://www.alternativenergia.hu/wp-content/uploads/2008/10/honda_in...ht.jpg azért baszták el a 2. verziót, mert az emberek autó formájú autót akartak, és nem fogyott, pedig anno a Citroën DS-e milyen népszerű volt hasonló formával. Másik témához pedig 2 értelmes megoldást látok a menet közben újratöltésre, ami nem fékezi az autót, és CNG-gáz motoros kisköbcentis aggregátor, ami csak akkor kapcsol be, ha vészesen lemerült az akksi, és fotovoltaikus fólia, amivel be van vonva az egész kasztni, ez folyamatosan tölt. De mindkettő egyelőre elérhetetlen, CNG-gázt kevés helyen lehet tankolni, a fólia meg még nem jutott el hazánkba.
A fiúk csak építgessenek !?
Az utóbbi oldalak elolvasása után, talán csak tanulgassanak. Az 555-tel problémái vannak, de 11 kW-os vezérlőt 20 ezerből kihoz. 3.2 Voltos aksiról meghajtja a 144 Volt 11 kW-os motort. Tetőre szerelt properelecskével, megváltaná a világot. A 3-4 milliós akkupakkot cserélhető "gázpalackként" kezelné. Nem baj az ha valakinek ötletei vannak, de olvasson hozzá és számoljon ( nem csak a lehetséges pénzt). Már csak a "térugrás hiányzik" és ingyen jöhetünk le a dombról. Túl sokan itt nem építettek EV-t, és azok nem titkolják próbálkozásaikat, sőt büszkék is rá (jogosan). Viszont nem a levegőbe írkálgatnak. Piacképes próbálkozás nem sufniban, de ipari viszonylatban sem elterjedt. Üdv mgy
Ebben a topicban elég sokan leírták a véleményüket és végül is szerintem sikerült egész jól megfogalmazni, hogy mit, hogy lehet megcsinálni. Egy Calibra méretű autó átépítése a lepapírozással együtt több milliós tétel. Nem hiszem, hogy ennek sokan nekiállnának... Amit még érdemes lenne, az a mopedautók átépítése, ez még épeszű költségekkel megvalósítható. ( talán )
Nem hinném, hogy itt bárkik azért akarnák lebeszélni a kezdőket, mert saját maguknak akarnának munkát szerezni és keresni rajta. Legalábbis én nem láttam ilyet. Egyébként, biztos vagyok benne, hogy olcsóbb lenne, mint amit egy kezdő csinálna, hiszen mögöttük már kell lennie egy jó adag tapasztalatnak.
Csak úgy ránézésre, az általad belinkelt animáción látható turbina mekkora teljesítményű lehet? Gondolkozz el azon, hogy egy igazi szélturbina, ami mondjuk egy 100 m magas oszlop tetején van és mondjuk 80 m-es lapátja van, mekkora teljesítményű? És próbáld meg ehhez hasonlítani azt amit az autó tetejére építesz...
Bocs !
Nem neked címeztem, csak a "hagyd a fiúkat építeni" hozzászólásodra reagáltam. A többi hozzászólásra nehéz lett volna reagálni, mert alapokat nélkülöző ötletekre nincs mit válaszolni. Üdv mgy
Sziasztok!
Szerencsémre részese lehettem egy dízel Transit hibriddé alakításában, ami egy elektromos hajtásrendszer tervezése és kivitelezése volt a meglévő robbanómotoros rendszer mellé. A vizsgáztatás is része a pályázatnak, jelenleg ezen dolgozik az egyetemi gárda. Ha sikerül levizsgáztatni, akkor a részletekről (költség, tervek, mérések, stb.) majd írok. Megjegyzésként a projekt anyagköltsége messze túlszárnyalja az említett összegeket. Ha átszámoljuk normál személygépjárműre, még akkor is horror. Számos olyan anyagköltség fel sem merült, ami szükséges a jármű biztonságos működtetéséhez. Persze ha 48Vdc alatt maradtok, akkor a helyzet jelentősen egyszerűsödik, de akkor ott marad a több száz Amperes áramú vezérlő és kábelezés problémája. A rendszer kiegészült onboard napelemes töltéssel is, de véleményem szerint ez pont olyan "parasztvakítás" mint az onboard szélgenerátor. Ezekkel az eszközökkel jelentősen a hatótávot nem lehet megnövelni, több értelme van egy nagyobb rendszert a házra (mellé) telepíteni, amely egy tartalék telepet tölt és/vagy ellátja a házat is energiával, esetleg visszatáplál a hálózatba. Üdv
Elrettentő példaként bent maradhatott volna.
( Amikor a tudás és az intelligencia találkozik.) Üdv mgy Ott van a kis piros háromszög alatt Acsibacsi neve mellett!
Hát, nagyon jó lenne a tisztánlátás érdekében egy ilyen beszámoló! Úgyhogy várjuk!
Sziasztok! Kicsit úgy vagyok ezzel mint Mátyás király. Igazad is van meg nem is. Ugyanis a turbina nem csak akkor foroghat, ha megy az autó, illetve a gravitáció erejét sem szabad lebecsülni, azaz amikor gurul. Tehát lehet rentábilisan turbinát működtetni. Szerintem kell is, mert minden apró energia jól jön az elektromos meghajtásnál. Persze a hatásfok is igen fontos sőt a súly/megtermelhető energia mutató is, hiszen ezeknek az eszközöknek is van súlya, amit cipelni kell. A hajlékony napelemekről annyit: ha valakinek kell - én szerzek be. van nálunk is, a hatásfoka és a cellák értelmes szervezése a nagyobb falat, mert egységnyi felülettel és hatásfokkal csodákat az sem tesz - de segít. Én fűtésre inkább ultramagas hőmérsékletű parafinkályhát építenék be - ha már a környezetvédelem a cél: zibro - kérdés, hogy ekkora méretben is van-e ilyen - képes-e működni? Egyáltalán mekkora teljesítmény kell egy utasfülke kifűtéséhez?
Szia!
Megközelitöleg 2 kW környékén vannak a gyári radiátorok.Egy 1,5 kW-os légbefúvós állófűtés remekül befűt egy személyautót. üdv: hp
Igen, jó lenne a turbina, de csak akkor, ha a motor éppen fékez, vagy legalább nem hajt. Különben a megnövekedett légellenállás csak a fogyasztást fogja növelni. Tehát, ha a motor hajt, akkor valamit elé kell tenni, hogy áramvonalasabb legyen. Egyébként, hogy ez valamit számítson, elég nagy turbina kellene bele. Gondolj arra, hogy mekkora teljesítményű egy ventillátor, ami hűti egy benzinmotor hűtővizét? Hát, nagyon kicsi. Visszafelé, tehát amikor ő termel energiát, még kisebb...Ezt a nagyon kicsit kellene felhasználni...
Szerintem, elég nagy teljesítmény kell az utasfülke fűtéséhez. Vannak ugye az ablakok, amik nem hőszigetelt üvegből készülnek, ráadásul a menetszél kellőképpen hűti őket. A kaszni sem hőszigetelt, bár azzal biztosan lehet valamit csinálni. Egyébként, lehet beletenni benzinkályhát is, azok alig fogyasztanak és azért megvan a teljesítményük is. Meg álló helyzetben is fűtenek. ( A parafint egész másra kellene használni, nem elégetni. Pl: hő tárolására )
Én nem is tudom. Egyszer én is gondoltam, hogy egy 1 kW -os hajszárítóval befűtöm az autómat, a sípálya mellett. hosszabbító volt, ki is vittem a villanyt, de túrót ért, pedig senki nem nyitogatta az ajtót, kint olyan -5, - 6 fok lehetett.
Teljesen igazad van.
Elkezdtem számolgatni és megnézni egy két dolgot. Mellékelek néhány adatot, melyből tovább lehet indulni, bár vakvágány. Üdv mgy
Egy autó fűtésére legalább 3-4Kw kell. A bogaramban annak idején volt állófűtés. A teljesítményét nem tudom, de óránként körülbelül egy liter benzint fogyasztott. Az befűtötte a gépet. Egyszer elfelejtettem kikapcsolni Reggel csak az én autómon nem volt hó, mindenki más takaríthatott. Mondjuk benzin is alig maradt.
Minimál megoldásnak megfelelne egy szerkezet, ami meleg levegőt fúj a szélvédőre belülről jegesedés ellen, és az akkuról táplált fűtőszálas ülésbetét, vagy akár fűtőszálas ruha is.
Ez eléggé off, de ha már felmerült...
Vakvágány, de nagyon tanulságos! Az látható, hogy a lapátkerék átmérőjével négyzetes arányban van a teljesítmény ( mint a motorok teljesítménye az átmérőjével ), a szélsebességnek viszont már a harmadik hatványával. Ugye ezt azért jó tudni, mert egyből világossá válik, hogy mondjuk a 200 km/h tempóhoz miért kell nagy teljesítményű motor, vagy másképp megfogalmazva, miért célszerű csökkenteni a légellenállást. Egy járműnél a jó gyorsuláshoz nyomaték kell ( F = m x a ), a nagy sebességhez meg nagy teljesítmény, hiszen csak a járműre ható lassító erőket kell legyőzni. Nem véletlen, hogy magasra építik a szélgenerátorokat, fent jobban fúj a szél. Sajnos, kis hazánkban ez nem túl jó megoldás, de mi nem úgy vagyunk, mint a hollandok a tengerparttal... Most viszont kapcsoljunk on-ra...
Sziasztok!
Állóhelyzeti fűtésre egy ilyen szerintem jó: Link Menet közbeni megoldása pedig tetszik szsrobert ötlete. 12V-on vajon megoldható lenne egy kis fűtő az ablakokra? |
Bejelentkezés
Hirdetés |