Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Szia. ilyen nekem is volt. próbálj meg egy 1 nano körüli kondit tenni a bemenet ( poti után ) és test közé, nekem ez tüntette el, bár nekem nem brumm volt, hanem 400kHz-n gerjedt, de próba szerencse. Esetleg poti után egy ellenállás testre .
Szia! A két leggyakoribb ok: túl nagy a potenciométer ellenállása, ezért a csúszka középállásában magas a bemenetet lezáró impedancia, zavarérzékennyé válik ez által. A másik: a poti fémháza nincs testre kötve.
Kipróbálom a kis értékű kondit, hátha.
50K-s a potméter, a bemenet pedig úgy néz ki, hogy a poti után egy soros 1 uF, majd egy 100K-s ellenállás a bemenet és a föld közé, ez után pedig műveleti erősítő neminvertáló bemenete.
Azzal a kondival csak a magas átvitelt fogod csökkenteni, a potiközép brummra nem nagyon lesz hatásos. Inkább gerjedéskor hatásos .
Első lépésben én is kipróbálnám egy 10K-s potival. Vagy esetleg a poti alját (test felőli kiv.) át tenném egy "hidegebb" pontra, pl, direkt a pufferek közös pontjára - ha nem ott van.
Így van, kicsit utánagondoltam, tényleg csak magasat vág le, és valóban nem segített semmit.
Valóban ez a túl nagy poti ellenállás lehet a gond, mert kötöttem 4,7K-t a 100K helyére, és megszűnt a brumm, azonban így eltolja a potméter karakterisztikáját, gyakorlatilag egy kis fordulatra az elején már hangosodik, középtájt semmi, majd a végén megint nagyon sokat hangosodik. Más megoldás nincsen, csak a poti csere? Egy ALPS van benne, nem volt olcsó, nem feltétlenül szeretném kidobni.
Szia!
Javítható, vedd ki a trafót, alsó lemez borítása alatt megtalálod a kivezetéseket. Csak a hőbiztosíték szakadt meg benne, ezt ha megtalálod és átkötöd, működni fog. Ohm méréssel megtalálod a primer tekercsek kivezetései, nem kell a beöntését sem bontani.
Szia! Lineáris potenciométerrel is elő lehet állítani a logaritmikushoz kísértetiesen hasonló szabályozást, persze egy kis trükkre van hozzá szükség. A poti kimenetét, tehát a csúszkát és a testet, egy olyan ellenállással kell összekötni amelynek értéke 1/6-a poti teljes ellenállásának.
Arról neked kell meggyőződnöd, hogy a jelforrásod terhelhető-e olyan alacsony impedanciával amit teljesen feltekert állásban a poti ellenállás, az 1/6-os érték és az erősítő bemenő ellenállás párhuzamos eredője kelt. Manapság sztereó hangerőszabályzásra kizárólag ezt a módszert használom. A lineáris potik jobb együttfutása miatt nagyságrenddel olcsóbban tudom ugyan azt az eredményt elérni. Azt ötletet Rod Elliottól vettem át. A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2014
Te valamit félreértettél!
Azzal hogy a műv. erősítő 100K-ját 4,7k-ra csökkentetted, nem lesz a potinak más a karakterisztikája, és a brumm sem attól szűnt meg, hanem mert elkeverted a beállított erősítést, impedanciát. Magát az 50K-s potit cseréld kisebbre, lehetőleg logaritmikusra (vagy reloop ajánlása szerint lineárisra). Azt a 100K-t pedig ne változtasd, az gondolom a műv. erősítő erősítését befolyásolja . Kevés jelforrás van aminek egy 10k-s poti beterhelne, nyugodtan kicserélheted ilyenre. Emiatt az Alps potit még nem kell kidobnod, jó lesz az majd máshová. Idézet: „a bemeneti ellenállását levittem 10k ig, úgy nem volt gond, de ez az alacsony bemeneti impedancia nem állapot” Miért is nem? Nem műszer ez, és amúgy is kis (minél kisebb) forrásimpedanciáról kell meghajtani. Ha nem így teszel, akkor az árnyékolt kábeled fogja megenni a magasakat. A 10 - 100 ohm forrásimpedanciához bőven elegendő a 10 kohm körüli bemenő impedancia, legalább nehezebben szed össze minden zavart, és a saját zaj is kisebb lesz. A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2014
Nem lehet, hogy a két poti karakterisztikája eltér? (LIN és LOG)
Köszönöm a jó tanácsot ! A jövő héten megpróbálom és majd beszámolok .
Sziasztok!
Az a gondom hogy a Szereó végfokom egyik fele torzítja a mélyeket, a hangszínszabályzó fokozat tekerése nem segít rajta. A cucc KB: 30 évet aludt. Lehetséges, hogy a kicsatolókondi a rossz, vagy a végtranyó fáradt (picit megpirult a germánium, szokott)? A Tesla B43 - végfokát használom TV-hez.
Figyelmesen nézd át a kivezetéseket, megtalálod, én már javítottam meg ilyen trafót.
Üdv Mesterek!
AKAI AM 27 típusú erősítőről lenne szó,sajna nem ad hangot,bekapcsol védelem is kattan ,egy biztosító van a táp résznél az is ok a végtranyokat meg ami körülötte van tranyokat mértem egyik sem zárlatos!Valakinek akadna tippje merre induljak??Köszi előre is!
Szia! Nézd meg van-e feszültség a pufferkondenzátorokon és az eljut-e a panel többi részére?
Kövesd a jel útját a bemenettől szkóp, vagy AC mV mérő, vagy külső erősítő segítségével.
Sziasztok ! Lenne egy kis gondom ebben szeretném segítségeteket kérni. Előre leszögezem full amatőr vagyok a témában csak hobbi/szórakozásról lenne szó meg egy kis siker élmény céljából ... van egy 5.1-es (Orion HT 550)PC hang(fal)sugárzó szettem ami meg halt... a jelenség az hogy a mély nyomó szól a front balos és center hangszóró is szól a többi nem... széjjel szedtem a kütyüt és hát szét éget az egyik végfok ami egy D2030A típusú... gondoltam majd kicserélem amolyan el ütöm vele az időmet meg miért ne alapon.. venni akartam ilyen végfokot de Magyarországon csak TDA2030A jelzésűt találtam.. A kérdés az hogy ez ugyan úgy jó bele ? vagy csak a D2030A jó ? ill. van e arra módszer hogy ki derítsem a többi is rossz e ? úgy voltam vele ha csere..cserélem mindet.... találtam technikai adatokat neten mind kettőről de nekem héber volt ennyire amatőr vagyok csak hajt a kíváncsiság is meg tudom e csinálni előre is köszön a segítségeteket
A hozzászólás módosítva: Ápr 27, 2014
Szia!Nyugodtan belerakhatod a TDA2030-at,bár előtte mérd ki az alkatrészeket és a feszültség jelenlétét.A többi ic-t nem kell cserélned viszont hővezető pasztával átkenheted mindet,mielött összerakod.
Köszönöm a segítséget akkor meg rendelem holnap ami kell hozzá... úgy láttam egy kondenzátor púpos lett nem variálok rajta szerintem azt is cserélem... bár a végfokokat nem tudom hogyan tudnám ki mérni... még soha nem csináltam így mindet cserélem sorba...
Szia!
Ha meg fogadsz egy jó tanácsot,tartózkodj a tda7250-es íc vel felépített erősítőtől. A másik kettő nagyon jó konstrukció,csak ajánlani tudom mindenkinek.
Sziasztok!
Nemrég vettem egy használt Harman Kardon AVR2000 erősítőt. Sajnos pár nap múlva érdekes jelenség kezdődött: Az erősítő egy idő után kikapcsol. Nem hinném, hogy melegedési probléma, mert hidegen is produkálja a hibát. Van egy főkapcsoló rajta, ami áram alá helyezi a készüléket, majd egy másik kapcsolóval "élesítem" a rendszert, azaz amíg azzal nem kapcsolom be, addig csak készenléti üzemmódban van. Na most. Ha egy ideig teljesen kikapcsolt állapotban van, utána általában egy darabig működik. Ha készenélti üzemmódban tartom, és úgy próbálom használni, akkor nagyon hamar produkálja a hibát. Ha egyszer kikapcsolt, akkor utána jó darabig csak egy két másodpercre képes bekapcsolni, és utána rögtön kilép készenléti módba. Viszont minap nagyon ideges lettem rá, és hát szégyen nem szégyen rávertem egyet a tetejére... Utána érdekes módon nem lépett ki a készenléti üzemmódba, hanem működött szépen. Viszont ezt kb pár percig teszi, aztán megint jön a kikapcsolósdi... Van valakinek ötlete, mi okozhatja ezt?
Nekem azhiszem,hogy van egy tippem:
Van benne egy kondi amelyik szerintem nem tartja meg a feszütséget és az amikor lemerül akkor elnémítja az erősitőt. "Van egy főkapcsoló rajta, ami áram alá helyezi a készüléket, majd egy másik kapcsolóval "élesítem" a rendszert, azaz amíg azzal nem kapcsolom be, addig csak készenléti üzemmódban van." nézd meg hogy hová vezet az a ''kapcsó" az az melyik panelhoz és ott keress valamerre egy kondit ameik fel van puffadva vagy ilyesmi és azt cseréld ki utánna fog menni nekem is ez volt a problémám az erősitőmmel. A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2014
Gondolom ez ránézésre nem derül ki (tehát nem púpos még a kondi), mert én ránézésre nem láttam semmi rendelleneset a készülékben. Nincsenek púpos kondik, nincs égett része.
***
Mod: *Törölve! Sajnáljuk de ha ennyire nem figyelsz az írásmódodra, akkor minden postod így jár! Olvasnivaló, főleg a pirosan kiemelt részre figyelj. Köszi! A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2014
És azonnal elhal(l)gat a zene(,) vagy(_)elkezd búgni és csak utánna hal(l)gat el?
A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2014
Szia! Kiderült miért adták el
Rajzot még nem találtam, csak google képekről nézegetem a belsejét - rendes darab. A rázkódásra bekapcsol tapasztalatból lehet egyelőre kiindulni. Szigetelt tárggyal kocogtasd végig a paneleket, csatlakozókat. Próbáld a hiba helyét behatárolni! Csatlakozónál érintkezési hiba, vezetősávon repedés, elengedett forrasztás amit érdemes keresni.
A helyzet az, hogy egyáltalán nem is kezd el szólni semmi, mert addig el se juta rendszer. Bekapcsol, megjelenik a kijelzőn a forrás és a hangerő, majd ahogy elkezdene szólni a zene már ki is kapcsol készenlétbe. Amikor sokáig nincs áram alatt, utána pár percig képes működni. Búgás, vagy bármilyen egyéb rendellenes zaj egyáltalán nem észlelhető.
Szerintem szerezz róla rajzot és tedd fel.
Ahogyan mondták, alaposan szemrevételezni! Javítani mindenképpen lehet és érdemes...
Rendben, mindenkinek köszi a segítséget, próbálok szerezni rajzot.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |