Fórum témák
» Több friss téma |
Mielőtt kérdezel, a következő két dolgot ellenőrizd!
I. A helyes tápfeszültségek megléte.
II. A kimeneten van-e egyenfeszültség.
Élesztés.
Idézet: „Az osztály az egyértelműen B...” Miert lenne ez az erosito B osztalyu Ha ugy allitod be a munkaponti ertekeket ahogy a rajzon fel van tuntetve akkor egyerelmuen nem B osztalyu, hisz a vegtranzisztorokon 0-tol nagyobb nyugalmi aram folyik, ez pedig mar AB osztalyt feltetelez (tiszta A osztaly pedig akkor lenne ha a max. kivezerles elereseig soha nem zarna le egyik vegtranzisztor sem).
Igaz ! így van eredetileg AB akartam irni ,mmm ezt elnéztem .
Sziasztok!
Van egy Ross mega amp 800 végfokom ami az adatlap szerint 800 Wattot tud 8 ohmon hídba rms be de csak 4 db 6800 mikrós kondi van puffernek az lenne a kérdésem hogy azzal ártanék e ha tennék bele még kondit ? A másik hogy nem tudom hidalva melyik csatlakozója a pozitív az valahogyan egyszerűbben nem lehet kideritteni mert nincs szkópom meg freki generátorom? Előre is köszi!
Szia! Ha van hely tehetsz bele plusz kondikat,de az üzemi feszültséget bírnia kell! Továbbá a lehető legrövidebb,és legvastagabb vezetékkel kösd be. (esetleg
még párhuzaban a pufferekkel 100nF kondit tehetsz) A polaritást pedig úgy lehet ellenőrizni, hogy hirtelen dobütésnél(mondjuk nagydob) a membrán ki-vagy befele "rándul"-e.
És akkor hogy van pozitívan hogy ha ki fele vagy befele mozdul?
Kifelé induljon meg!
Akkor meg is próbálom köszi a segítséget
Egy dobütést azért elég nehéz megfigyelni...
Inkább úgy szoktuk ellenőrizni, hogy egy 1,2 (1,5) Voltos elemet érintünk hozzá a hangszóró kivezetéseihez. ...és valóban, ha kifelé mozdul, akkor az elem pozitív kivezetése mutatja a hangszóró pozitív kivezetését.
Igen a hangszórót én is úgy szoktam de nekem az erősítőn nem tudom eldönteni hidalt üzemmódban hogy melyik a pozitív a kettő pozitív közül.
Ne a kimeneten próbálkozz, hanem a bemeneten, mert ha tényleg híd (nem párhuzamos), akkor a bemeneten kell megoldanod az "ellenütemű" vezérlést, ahol egyértelműen van egy + és - irány. Azt nem tudom az erősítő fordit-e fázist.
Miért kell azt "tutira" tudnod, melyik a pozitív pólus?
Hát azt konkrétan nem tudom de mivel a hangszórónak is van +- kivezetése szerintem nem mindegy hogy merre mozdul a hsz membránja amúgy egy tölcséres ládába lévő Eminence omega pro 18 as a hsz. És szerintem nem célszerű felcserélni a polaritást de ez csak az én véleményem.
A polaritás hangszóró esetében erősen filozófiai kérdés. Csak megállapodás kérdése melyik a + és -. Persze azért nem árt egy kicsit odafigyelni, mert mihelyt egytől több hangszórónk van a teljes rendszerünkben, azonnal nem lesz mindegy a relatív polaritásuk. De ha egy komplett rendszer polaritását cseréled fel, akkor az elvileg nem számít (ugyan létezik egy elmélet az "abszolút fázis" fontosságáról, de ennek elméleti alapjai elég zavarosak, ezért van aki elhiszi, és van aki cáfolja, illetve még olyan is akad, aki állítólag hallja is a különbséget).
Ez tetszik akkor tehát rendszerben tulajdonképpen megtudom tudni hogy melyik a + pólus ahogy nagyobb a basszus persze ez csak rendszerben igaz?
Na most egy újabb elmeroggyant ötletet próbálok ki. Mivel itt már többen mondtátok a hőegyütfutást, ami nem kevésbé engem is foglalkoztatott, keresgéltem.
A diódák helyére ezt raktam be: MDV56 Na ezzel is gyönyörűen, ha nem szebben szól. A kimeneti offszet hiba eltűnt. kb. 5mV-ot mértem nyugalmi helyzetben, terheletlenül. Evidence fotó hamarosan...
HEllo.VAn egy JVC CA-220 hifim.A hibája azt volt hogy a trafója nem volt meg.A neten keresgélés után megtaláltam 200 oldalnyi pdf-et amibe benne volt hogy atrafó miylen feszültségeket adott ki.MEg is tekertem egy trafót ilyen feszültségekre.Mindent ahelyére kötöttem és jött a próba.Amikor áram alá rakztam elkezdett sercegni és füstölni.Kiderült hogy a végfok részben két sióda kiment.Ezeket pótoltam.Újra áram alá raktam de nem csinálst semmit viszont egy zener nagyon melegedett.Ez zárlatos volt.Kicseréltem és ismét zárlatos lett.MA vettem kétszer akkora teljesítményű zenert az is melegszik de nem lesz zárlatos.Viszont a fő gond hogy áram alá rakom és a készenléti led sem világít.
MEg vannak a "fő" panelon egyenirányítások plussz pufferek.És szimmetrikus fezs jön létre.Viszont több helyen is tapasztaltam hogy az egyik ágban a kondi feltölt és feltöltve is marad a másik ágben viszont feltölt de amint leválasztom a hálózatról elkezd rohamosan esni a fesz és kimerül.De igy viselkedik a végfoknál és más táp résznél is. Mi okozhatja ezeket a hibákat?
Akkor ha mondjuk az erősítőbe beletennék + 2x 50 000 mf kondit akkor azzal nem ártanék a végfoknak úgy?
Meg elvileg ha növelem a puffert akkor a rms érték nem változik csak a pillanatnyi vagy rosszul tudom?
Helló! Ha elég alacsony belső ellenállásúak a 6800µF kondik akkor nem növelném tovább. Bekapcsoláskor nagy lesz az áramfelvétel. A táp sérülhet.
Sziasztok. Segítsetek légyszi. Van egy Sony STR DB 940 QS erősítőm.
A kérdésem a következő lenne, most vettem, tökéletesen működik mindene, falbontó hangerő meg minden ,de, a tetején láttam egy barna foltot mondom leveszem a kabátját és megnézem mi az , a digital panel végén van két arany kondi meg két három tranzisztor meg két sima kondi , na és ezek melegszenek annyira hogy a tranzisztornak a hűtőbordája elvan színeződve,a kérdésem az lenne hogy ez vajon egy hiba vagy egyszerűen ez ilyen típus . Köszi ha valaki tud segíteni. Csináltam egy mérést az egyik tranz.75 fokosra a másik 90 fokosra melegszik a kondi az nem vészes 60 fokos kb. Mi a véleményetek? Köszönöm.
Valószinüleg alulméretezett hűtés . A kondik pedig ezek miatt melegszenek(kisugárzott hő). Ha van hely probálj meg egy nagyobb bordát tenni rá és jobb szellőzést biztositani.
De igazából nem a kondik hanem tranzisztorok melegszenek, egyébként mennyit bírnak a tranzisztorok hőmérsékletben.
Én is arra gondoltam, hogy a tranyókra kellene nagyobb borda...általában 125C szokott lenni az adatlapok szerint a maximum. Viszont a hőmérséklet emelkedésével csökken a várható élettartam.
Köszi a választ. Egyébként nem szivesen gányolnék bele egy teljesen gyári erősítőbe,ez a hőmérséklet vajon teljesen üzemi lehet vagy valami hibát feltételez?
Sziasztok! A mellékelt kapcsolás működőképes lehet?
HEllo.NEm tudna valaki segíteni?
Fontos lenne.Elöre is köszi.
Biztos, hogy nem egészséges, de lehet, hogy még határértékek alatti. Pontosan melyik alkatrészek melegednek ennyire? Nem a 7805-ök?
Hali! Amelyik ágban a fesz. a pufferról nagyon sokat esik ott meg kéne nézned mennyi áramot vesz fel nyugalmiban, mert ha sokat akkor valószínű hogy zárlat van.
Akkor ahol lemerül ott mérjek felvételt oké.De nem csak egy ág vagy így hogy lemerül.MEgmérem és jelentkezek.
Elképzelhető, hogy szakadás van valahol a puffer után ezért nincs fogyastás sem pedig készenlét. Keress bisztositékot, szakadt ellenállást fólia hibát...
Üdv lenne egy kérdésem
szeretnék egy jobb erősítőt amit nem otthoni használatra terveztek de lehetőleg nyomja ki a 4 * 100 w ott de ne legyen túl drága max. 8000 ezret költenék rá de ha csak nagyobb teljesítményű van az nem baj építettem már egyet egy tda7294 de az nem volt elég jo kösz előre is
Annyira nem értek hozzá hogy tudjam hogy 7805-e de csinálok mindjárt egy fotót hogy lásd.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |