Fórum témák
» Több friss téma |
A leírásod alapján ez így csak akkor lehet, ha zárlatos az izzó.
Ha 20 darab van benne, akkor 12V izzók vannak benne, de ez zárlatos. A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2021
Akkor keress valami 12 voltost, ha a tok nem azonos, kihajlítod a lábait és átdugod bele az újat. Ha tudsz áramot mérni, meglesz a teljesítménye is, de mindegy, ha van többféle, vegyél egy nagyobb áramút és remélhetőleg jó lesz. Esetleg a hibás izzó helyén lehetne áramot mérni, de tapasztalat nélkül nagyon nem ajánlott.
Ezekben az izzókban van egy vékony szál, ami szigetelt, amikor kiég az izzó, a két lábán megjelenik a teljes hálózati fesz, és átüt a drót szigetelése, rövidre zárva a hibás izzót. A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2021
Nem ajánlatos nagyobb teljesítményű izzót betenni a helyére, mert minél nagyobb az izzó teljesítménye, annál jobban közelít a rövidzárlathoz mert kisebb az ellenállása.
Ebben az esetben előbb-utóbb újra ki fog égni egy másik is, és így tovább.
Egy jó izzóra köss 12V feszültséget, és az átfolyó áramot mérve megkapod, milyen áramú izzó kell neked. Érdemes kiszámolni a teljesítményt is, hogy teljesítmény, vagy áram szerint kereshess.
Nyilván nagyobb teljesítményű izzón sorba kötésnél kisebb feszültség fog esni rajta, így a többi izzóra minimálisan nagyobb fesz fog jutni, azonban túl kicsi teljesítményű izzó esetén az adott cserélt izzón lényegesen nagyobb fesz fog esni a nagyobb ellenállása miatt, így ki fog égni.
Inkább 19 izzón legyen +0,3V mint egy gyengébb izzón több volttal több szerintem. A hálózat ingadozásából nagyobb stressz éri az izzót, mintha egyet kicsit nagyobbra cserélsz. A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2021
Én azt nem írtam a válaszomban, hogy kisebb teljesítményű izzót tegyen a helyére.
Nyilvánvaló amit írtál, mert akkor az fog kiégni legelőször. Ugyanolyan teljesítményű és feszültségű izzó lehet a megoldás, (az izzók szórása miatt még ez sem garantált), ezeknek a sorba kötött füzéreknek ez az átkuk. Ha kiég egy, csak ugyan olyanra érdemes cseréni. A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2021
Én azt csak arra írtam, hogy vakon ha vesz, nagyobbat vegyen. Nyilván az a legjobb, ha megméri.
De pl itt 243V a hálózati fesz, sokkal jobban gyilkol minden régi dolgot, mint az a kis különbség. Mert ha a csere izzón csak 8V esik, akkor is az csak 200mV többlet a többi izzón. Márpedig ha vakon vásárol, látni fog kisebb és nagyobb teljesítményűt, de típus alapján nem tud választani. Így ha több féle van, érdemes nem a legnagyobbat, de a nagyobbak közül választani. Amúgy meg Kínából lehet rendelni mindenfélét vegyesen 1.5 dollárért, az bőven ideér karácsonyig és nincs szállítási költség meg boltba menés. A régi 16 izzós 14V izzós sorokat én 19-re szoktam bővíteni, sosem égnek ki. A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2021
Köszönöm a válaszokat, igen zárlatos az izzó, áramerősséget majd ma megmérem, remélem egy T1-3/4 izzót bele lehet rakni helyette, vagy marad egy 20db ledfüzér (warm white) és átrakom a papír elefántokat
12V, 80mA találtam is már majd egyszer ideér
Milyen készülékben volt? Karácsonyfa füzérben?
Vannak köztük olyanok, melyekben tirisztorral kapcsolgatva kapnak félhullámosan egyenirányított feszültséget.
Ez csak úgy lehetséges, ha az izzó úgy égett ki, hogy közben rövidzárba ment belül. Egyébként se vele, se nélküle nem világítana a füzér ...
Semmi extra, csak 20db 12v/80mA izzó sorbaktöve. Igen rövidzárlatos lett a kiégett izzó, azért világított tovább.
Röhögni fogsz, mert tökéletesen igazad van.
Ezt írtam itt, de senki sem vette észre.
Akkor neked is tökéletesen igazad van.
Sziasztok.
Valaki tudna segíteni ebben a SOT-363 alkatrészben? Ez a kód van rajta: B1V G44 Amúgy egy Gigabyte 1080 TI-n van. Elöre is köszönöm.
A SOT-363 tokozás sokkal inkább téglalap alakú, ez pedig négyzethez jobban közelít. Lehetséges, hogy Richtek RT9011 dupla LDO-ról van szó, az adatlapban van ilyen tokozású is. A környezetéből kideríthető, hogy jól tippeltem-e.
Igazad van, de valahogy ez a tokozás állt a legközelebb hozzá.
Nem tudom mennyire látszik a képen de az 1es 2es 5ös és 6os lábak egy helyre vannak kötve abba az ellenállás kötegbe. A 4es lábon van 12V de a többi lábon semmi.
A környezetéről is küldhetnél képet és arról, hogy mi a probléma oka.
De Q van rajta, így fet lesz. A hozzászólás módosítva: Márc 18, 2021
Sziasztok! Kérném a segitségetek, szeretném ezt az U1 ict kicserélni de nemtalálok semmi infót róla.
Ezt találtam most az Bővebben: Alltransistors oldalon.
Ez jobban oda illik.
Sziasztok. Milyen alkatrész lehet? BFDJ244 van rajta.
Hobbiból javítok GPUkat, lehet az alkatrészek egyesével megkérdetése helyett célravezetőbb lenne pontos hibát írni. Csomó dcdc vagy fet driver ichez nincs adatlap, csak azt lehet megnézni, van-e kimenet, és ha nem, megpróbálkozni cserével, ami filléres, de sokáig tarthat, ha nincs donorod.
Szia.
Én csak hobbiból foglalkozok javításokkal. Pontosabban nagyon érdekel és még csak tanulom és gyakorlok meg próbálkozok. Ez egy másik gpu, egy msi 2070. Ennek az a baja, hogy a Windows 43as hibakóddal letíltja. A GPU-Z konkrétan nem lát rajta memóriát. Csatolom a képet. Az ic bal oldalán lévö tekercsen nincs feszültség. Ezért gondolom, hogy az lehet a gond. Azért keresem a tipusát, hogy hátha az adatlapjából ki tudok valamit deríteni. Az elözö amit kerestem az egy 1080 ti és ott több minden baj is van. El sem indul. Se a memóriára se a gpu-ra nem megy feszültség. Ott viszont még az 1V sincs meg az 1V-os tekercsen.
Nem tudom, ennek van-e topicja, ha nincs csinálj. Ha Bp-n vagy, valamikor esetleg személyesen is átjöhetsz méregetni, ha nem lesz ez a retek, sok donorom van összehasonlításhoz.
Ha win letiltja a drivert, akkor gpuz nem tudja kiolvasni a cuccokat, semmit nem jelent, 43-as hiba: háát, ezzel valami gond van, úgyhogy le lett tiltva. Gyakorlatban bármi lehet. A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2021
Koszi a segítséget és a felajánlást, de sajnos messze lakok töled (nagyon messze). Akkor még próbálkozok és fórumozok/olvasok.
Olvastad a privátot? Nvidia MODS/MATS tesztet futtass, de a kijelzőn látható ismétlődő csíkok alapján ha nem bukik meg a kártya a modson és egy ramhoz öthető a hiba, akkor mag bajod lesz.
2070 hajlamos ram hibára. Másik: Mivel Q van az alkatrész mellett és gpukon pontos az alkatrészek jelölése, így az egy fet lesz, és a helyzete alapján valószínűleg kapcsoló, nem vrm része. A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2021
Igen a Q-s alkatrész a 1080ti-on nem a ramok közelében van és asszem meg is találtam az alkatrészt. Feljebb be is linkeltem.
Ott több bajom is van. Nem is tudom, hogy merröl induljak. Nincs meg az 1V a megfelelö tekercsnél. És a gpu se a ram nem kap áramot. Szal még agyalok rajta.
Linux alatt lspci -v kilistázza bármennyire a kártyát?
HA megvan a chip, egy pillanat alatt ellenőrizheted, kap-e enable jelet, de tudsz mérni a vrm feteken gate zárlatot, ram kör zárlatát, mag zárlat, stb. De inkább Videókártya probléma topicba menjünk. De ez egész egyszerűen egy kapcsoló fet lesz, ez 100%, aminek a kimenete ki van kapcsolva. A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2021
Akkor beszerzek egy linux-ot. Bár lövésem sincs róla, hogy müködik.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |