Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Köszönöm a gyors választ, de nem tudok rájönni, hogyan találjátok meg az ilyen adatlapokat, mert én mindent beírtam az Alldatashetbe, és nem jött semmi. Persze kíváncsiságból kitapogattam a lábakat, de jó tudni a határ(használhatósági) értékeket.
A Google keresőbe írd be a karaktereket, ő majd keres helyetted adatlapokat.
Amire még érdemes odafigyelni, hogy az ilyen általános data sheet gyűjtögető site-okon sokszor nagyon nem friss verziók vannak. Ennek ellenére sokszor ezt dobja ki a gugli elöl, ill. ha nem sikerült a data sheetben használatos verziószámot pontosan beütni, akkor sokszor az igazi gyártó data sheetjét egyáltalán nem.
Én azt szoktam csinálni, hogy ha nem tudom a gyártót, akkor először keresek "valami" data sheetet, onnan megtudom a gyártót, utána már a gyártó oldalán keresgélek. Mert ott aktualizált data sheet szokott fent lenni.
Azért szerencsére, ha "ápgrédelnek" a gyártók, akkor az újított terméket új típusszámmal-jellel illetik, ezért nem szokott gond lenni a keresésből.
Köszönöm a válaszokat, de csak nagy ritkán jut eszembe a gugliban keresni alkatrészt. Úgy gondoltam, a Datasheet (meg archive) az igazi.
Ő is ott keres, de a keresőmotor mindenféle racionális formában átadja a keresendő kifejezést, ezért kényelmesebb és eredményesebb.
Nem a terméket upgrade-elik, hanem csak a data sheetet javítják! Nagy különbség
Mondjuk a Microchip-nél pont a múltkor találtunk olyat, hogy a D verziójú data sheet szerint a mikrokontroller MCLR lába átállítható általánosan használható bemenetté, az E verziójú data sheet szerint meg nem, ott fixen MCLR. A valóság is ezt igazolta
Sziasztok.Keresek egy SMD eeprom beazonosítását.felirat első sor 4161 alatta03a3 alatta 5j.Ez egy indesit mosogató gép vezérlőbe van,amiben 24c64-es szokott lenni.Lehet hogy az is,csak ilyen kódszám alatt. Köszönöm szepi003
Üdv mindenki valaki betudná nekem ezt az alkatrészt azonosítaní na meg esetleg tipp h hol lehet beszerezni a következö szerepel rajta:06N12C B1130A a fiam RC repűlöjéböl van kibontva mert megfőtt a hajtomotort vezérelte az egyik lába közvetlen a motorra volt kőtve az első képen a beteg látható
Azt hiszem, ez lesz: 2SB1130A
Keresd a goglin... Egy találatomat mellékelem.
A típusról konkrétan semmit nem találok így hirtelen, de a "beteget" nézve nincs ott nagy ördöngősség. Ha csak egy volt az áramkörben ebből a félvezetőből, akkor valószínűleg kefés motor a főhajtómű, a vezérlése meg egy egyszerű PWM motorvezérlő, aminek egy teljesítmény MOSFET a vége. Én betennék helyette szinte bármilyen hasonló tokozású, minimum 15-20 Amperes MOSFET-et próbaképpen. (Így kérném bármely alkatrészboltban, ha nincs otthon ilyesmi, és a legolcsóbbat vinném.) A feszültséghatár nem kritikus. A gép méretét nézve 7,4V vagy 11,2V köröli a "fedélzeti hálózati feszültség" (magyarul az aksi ), a gate-fesz. meg 5V szokott lenni.
Mivel típus hiányában nem tudjuk, hogy az indukció áldásos hatásaitól védő dióda bele van-e integrálva a FET-be, vagy olyat vennék, amibe igen, vagy biztos ami tuti, tennék egy külső védődiódát a D-S közé. Üdv.: Zoli
Hűha!
Ha Zsigmondnak igaza van, márpedig neki szokott olyanja lenni, akkor egyrészt a FET nem biztos, hogy jó megoldás. Másrészt, akkor a gép gyártója igen könnyelműen tervezett a másfél amperes kollektorárammal. Múltkor egy nagyon kicsi, gagyi játékrepülőt mértem ki: 7,4V 700mAh-s aksiból 12,5 Ampert vett fel üzemszerűen maxi gázon. Ott nem 1-2 Amperes alkatrészekkel kéne játszani. Plusz az is a FET-ek irányába terelne engem, hogy a tranyókat ilyen áramoknál piszkosul hűteni kéne, akkor meg nem bírna felszállni a cucc a hűtőbordától. De ez csak az én véleményem. Le tudod fényképezni az áramkört, amiből kiforrasztottad a példányt?
A mellékelt tranzisztor terhelhetőségét egy kicsit magam is karcsúnak tartottam, de nem ismerem a repülő technikát. A javasolt tr. ránézésre is hasonlít a kérdéshez mellékelt képen láthatóhoz, nem tartom valószínűnek, hogy több tíz ampert kellene bírnia, ráadásul hűtés nélkül.
Kíváncsi vagyok a megoldásra! Ami a Zsigmond "olyanját" illeti, hát vak tyúk is talál (néha...) szemet... Amúgy kösz .
Szívesen Nem pedálozásnak szántam. Én itt inkább passzív olvasó/tanuló célzattal böngészek, és azt látom, hogy ha te írsz, akkor az meg van írva tisztességgel.
A 2SB tranyó a feliratból tényleg adná magát, csak nagyon meglepő számomra a kis áram, meg úgy általában a tranzisztor jelenléte modellmotor közelében. Ezért is várom kíváncsian a képet Mesti barátunktól a panelről, illetve az is érdekes lehet ezek után, hogy milyen aksi van a gépben.
Ha jól kinyit a tranyó, akkor nem esik rajta fesz, tehát nem lépnek fel nagy veszteségek, tehát ilyen kicsi tranyóval is lehet 5 - 10 A eket kapcsolgatni.
Az adatlapon a csúcsáram 3A, bár gondolom a repülőben kapcsoló üzemben működik, lehet, hogy nagy frekvencián többet is bír. (Ha nem, akkor pl. bekerülhet egy hobbielektronika fórumba...)
Az túlzás hogy nem esik, egyes tranzisztorokon nem is kevés, az adatlapon az UCEsat adat a telítési feszültségesés, az átfolyó árammal szorozva kapjuk a disszipálandó teljesítményt. (Ez természetesen ideális eset, legtöbb esetben sokkal több hő fejlődik.)
Hello!
"lehet, hogy nagy frekvencián többet is bír." Na, ez pont fordítva van. Mert nagyon nem mindegy, hányszor kapcsol át. A kapcsoló üzem is "analóg" az átváltás pillanatában.. üdv! proli007
A lényeg, hogy a kapcsolótranzisztornak az a legmegfelelőbb tranyó ami nagyon gyorsan kapcsol, mert nem amiatt melegszik mert sok áramot vezet, hanem a kapcsolási idő a meghatározó. Ha ez minél kisebb, nyilván annál kevésbé fűt.
Üdv!
Keresek egy olyan IC-t, aminek van négy adat bemenete és 16db kimenete, + vezérlők. A bemenetre bináris számok jönnek. A kimeneten pedig megjelenik és tárolódik, amíg nem törlöm. pl: jön egy bináris hármas, engedélyezem a bemeneteket, a hármas kimenet aktív lesz. Jön egy ötös bináris, azt is engedélyezem, és az ötös kimenet is aktív lesz, a hármas kimenet mellett. Ha elveszem a tápját, vagy ha a törlő bemenet aktív, akkor törli a kimeneteit is. Amolyan BIN -> DEC + SR tároló egyben. 12db kellene belőle.
PAL16R8
Kettő ilyen, és megfelelően felprogramozva kb. pont azt csinálja, amit szeretnél. Vagy egy kellően soklábú, ám egyszerű és buta (=olcsó) mikrokontroller. Mondjuk a PIC16F57/59 ugrana be elsőre. Összerakhatod flip-flopokból meg kapukból is, de az nagy lesz, és valószínűleg többe is kerül.
Üdv köszönöm a válszokat az igazság az h én is kezdö vgyok es bár gondoltam h tranzisztorrol van szo azért megerősitésre vártam viszont a kérdésre válaszolva 2 db van benne az 1-ik az 1-es motort a másik a 2-es motort vezérli egymásnak ellanntétesirányu forgást lehetövé téve bár kezdö vagyok rájöttem h ez vezérli a motor fordulatát és lényeges h öszhangban kell legyenek mert az irányváltást is ö végzi pl ha balra akarok fordulni csökkenti a balos motor bordulatát ezzel eröt ad a jobbos zsámára h a tehetetlensé elvén a géptestet elentétes irányba tekerje az ellen erö mondhatni mit 1 giroszkop vag ehez hasonlo és igen található rajta dioda is ami a motorok pozitiv oldala és a tranyo kőzépsö lába közé van betéve mej a motor negativ részénél végzödik de teszek fel még képeket amit csak kértek a motorok kefések az akurol nem találtam adatott de megmérem amint feltölt remélem azért sikerül valanit kihozni belölle és mégegyszer köszi mindent
Itt a többi kép
Köszönöm mindkettőtöknek, ez a CD4099 lesz a befutó!
A bővíthetőségét illetően, ha jól emlékszem, akkor az egyik IC engedélyező bemenetére kell egy invertert kötni.
"ha jól emlékszem" Ön nyert! Jár a hangszóró..
Nos anyira nemértek hozá de tételezük fel ha a madárka falnak vagy bárminek nekimegy véletlen akor a rotorok ugy összekutyulodnak hogy földhöz vágja magát a kicsike és ha nemveszed el tölle a kakaot akkor a blokkolt hajtomüvön keresztül fellépő fojtásábol kifojolag a motor indulo árammal terheli a cuccot fojamatosan és az lesz az eredmény mint az én esetemben megfő ugy hogy szerintem kel a tul terhelés elleni tulméretezéses védelem merthát valoszinü hogy a 30 amperes jobban birja a terhelést mint a kissebbek szerintem de ha tévedek akkor kérlek titeket javitsatok ki
Egyetértek Veled, a kapcsoló tranzisztor legyen gyors. Lehet, hogy tévedek, de szerintem az átfolyó áram (átlagáram) melegíti a tanyót, nem az idő.
Meggyőztél!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |