Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Igen nagyon jók ezek a hella cuccok, csak kicsit drágának tarton, hogy 60-at elkérnek egy fényszórómosó berendezésért, amikor, csak szinte vezetékből, fúvókából, és a szívattyúból áll. Elmegyek bontóba megveszem az Audi, BMW gyári fényszórómosó szettet sokkal olcsóbban. Arról nem is beszélve, ha már veszek, akkor nem egy bumszlit szeretnék a kocsi lökhárítójába szerelni, hanem egy picike, de nagynyomású mosót. Hogy azért dizájnos is legyen, ne egy sufnituning. Gondolom megérted.
Sziasztok!
Engem is rendkívül érdekel az automata állítási lehetőség, már csak azért is mert a rendőrök a kpm-mel tegnap abajgattak. Nekem egy omegám van, és a gyári valami levegőcsöves lengéscsillapítóra szerelt bonyolultság, ha lessz időm végig bogarászom hogyan müködik. De addig is mivel egy ilyen lengés csillapitó nem olcsó valami egyszerübb elektronikai utat keresek. Nem értek az elektronikához de nem lehetne esetleg olyasmit, hogy a belső magasság állítót úgy átalakitani, hogy egy rudazat segítségével mozgassa az elektronika magasság állitóját? és persze vizmentessé tenni? Vagy valami hasonlót csinálni? És akkor még mindig beleköthetnek a lámpa bura tipusába keresve valami "T" betüt mert elvileg, ezt ök mondták ez a jele a xenon burának, de ez volna a leg kevesebb.
Sziasztok! Ha jól tudom, akkor a sok gyári rendszer csak a gyújtás ráadásakor, vagy a lámpa felkapcsolásakor érzékeli az autó/motor terheltségét, és akkor állítja be a fényszórómagasságot.
A Fordom is úgy csinálta, csak válság van és meg kellett tőle válnom. Az újabb autókban valahol olvastam, hogy a telefonokban használatos gyorsulásérzékelő alkatrészekhez hasonlót építenek be. Én csupán annyit szeretnék, hogy az utólagos xenonom felkapcsolásakor egy pillanatra megmozdítsa a fényszóró magasságát állító motorokat egy elektronika. Erre a talán legegyszerűbb megoldás, ha a lámpa felkapcsolásakor a fényszóró magasság állító poti lábaira kb. 2 másodpercre rákapcsolok egy ellenállást. Akkor ugye olyan, mintha eltekertem vona a potit, utána meg vissza. Közúti ellenőrzésnél a rendőr megkért, adjam rá a gyújtást, és kapcsoljam fel a lámpát. Mivel nem hallotta a búgást, arra következtetett, nincs automata magasságállítóm, mert az indulásnál "búg". Ja és fényszórómosóm sincs. (Elküldött műszakira, mert az amúgy is le volt járva, de nem vagyok olyan hülye, hogy oda meg xenonnal vigyem) Még mielőtt megköveznétek... Nekem nem azért kell a xenon, mert vagány. Egész nap monitor előtt dolgozok, és mikor megyek haza enyhén szólva ki van a szemem. A sötétben minden munkanap után kb. 50km-t kell vezetnem vidéki utakon, ami tele van kátyuval, kivilágítatlan lovasszekérrel, traktorral, biciklissel, őzekkel és egyéb finomságokkal, ezért biztonságosabbnak éreztem, ha látok is valamit. Nem úgy jártam el, mint egyesek, hogy "kit érdekel a szembe jövő" nem sajnáltam azt a 2 ezer forintot és elvittem beállíttatni a lámpákat. Nem a 12000Kelvin-es hupikék szemetet tettem bele. Attól tényleg meg lehet bolondulni. Majd ha lesz pénzem, ígérem veszek egy olyan autót, ami automata állítgatású gyári xenonnal szerelt... Szóval a sok rizsa után... 12V-on hogyan csinálnátok meg a legegyszerűbb módon, hogy ha feszültséget kap az elektronika, mondjuk egy relét meghúzzon kb. 2 másodpercre?
Szóval más is jár hasonló cipőben
Köszi!
Sajnos igen...egy barátom. Nem értek egyet a módszerrel és az utólagos Xenonnal, de ha már egyszer meg kellett csinálnom, hát legyen.
Ha kell valakinek Megane (2006)-hoz való illesztés, konkrét értékeket is tudok... Üdv Inhouse
Nem egy nagy rajz, de azért szívesen...
Üdv Inhouse
Akit esetleg érdekel: "A fényszórók átalakításáról"
http://www.muszaki-vizsga-zoldkartya.hu/cikkek/xenon-fenyszoro-atal...s.html
Üdv!
Engem is foglalkoztat az automata magasságállítás kérdése. A kocsiba nem rég vettem egy Projektoros lámpát, amibe már lehet(és érdemes) a xenont belerakni. Viszont ugye a fényszóró mosón kívül az automata magasságállítás is elvárt dolog. A B vectrából gyárilag is van xenonos. A kérdésem az lenne, hogy tudja-e valaki, hogy a hátsó jeladó adatait mi dolgozza fel, és hogy az autó ami nem xenonos gyárilag be van-e kábelezve a jeladónak. találtam viszonylag olcsón ilyen jeladót (gyárit), csak kérdés, hogy ha megveszem, akkor a helye, és a kiépítése adott-e? A másik dolog: Ha nem a gyári megoldásnál marad az ember, akkor én valami olyasmire gondoltam, hogy a hátső lengőkarhoz kellene egy potit beszerkeszteni.(egyébként már tudom, hogy a gyári megoldás is ilyen). A poti valamivel kisebb értékű kellene hogy legyen mint a kézi magasságállító potija, és lénygében a "durva) állítást kézzel lehetne belőni, a hátsó poti meg csak finomítana rajta. Kellene még ezen kívül egy késleltető is, ami mondjuk 20-30 mp-körüli idő után küldene jelet csak a motornak. (ugyanis az automata magasságállításnak nem az a lényege, hogy a kátyuknál rángassa a fényszórót, hanem hogy ha hátra beül 3 ember, és 2 mázsa cement is van a csomagtartóban, akkor ne a csillagokat világítsa a lámpa) (Ha minden igaz, akkor egyes gyári megoldások csak a lámpa bekapcsolásakor állítják be a magasságot.) Ja és minennek a tetejébe még kellene egy oylan kis kiegészítő is a kapcsolásba, ami a lámpa bekapcsolásakor megjáratja a magasságállító motort. mert ugye a közeg ezzel tudja legegysezrübben leellenőrizni az autómatizáltságot. Ezt szerintem egy kondival lehetne legegyszerübben megoldani. bekapcsoláskor a feltöltött kondi nagyobb feszkót adna a motornak, és ahogy kisül, szépen visszaállna a normál értékre. Várom az építő jellegű hozzászólásokat (szóval nem arra vagyok kíváncsi, hogy "de minek az automata, ha lehet kézzel is állítani??" meg hasonló dolgok... A topik címében is benne van az AUTOMATA. szóval ez a lényeg...
Sziasztok!
Tehát a gyári automata elektronika nem állítgat menet közben amikor már javában gurul az autó, csak indulás előtt a (súly)terhelés érzékelése után? A hátsó lengőkaros potis megoldásnál valami minőségi poti kell legyen, mert a másodpercenként "sokat lengedező" felfüggesztés hamar kikoptatná a "munkapontja" közelében az ellenállás pályát. Üdv.: Csabi
Bocsi.
Megtaláltam a választ: Bővebben: Link
Esetleg 3db helyesen beállított higanykapcsolóval nem lehetne megoldani? Vagy ez túl lassú lenne?
Látom elég régi téma, de azóta hátha valakinek jutott valami az eszébe ezzel kapcsolatban. Voltam egy autoszerelő ismerősőmnél éppen VW szerelt amiben utólagos xenon volt, de rendessen megépítve automata szintező (valami német cucc, de nem hella)megfelelő jellel ellátot fényszoró stb. Alá másztam az aknába és megnéztem, hogy mi hogy van csinálva. A hátsó híd alá volt rögzítve egy érzékelő a jobb hátsó kerék mellett.
Szerintem ilyen ultrahangos cucc lehetet csak vízmentes tokozatban: Bővebben: Link Ha jól néztem működés közben akkor csak egyszer induláskor méri meg a távolságot és utánna kb 2 perc múlva ismét, mert lehetett látni némi korrekciót mikor kipakoltam a csomiból.
Azon gondolkodtam, hogy egy motortérben vagy éppen magában a lámpában elhelyezett dőlés szög kapcsolóval is meg lehetne oldani nem? ha ül a hátulja akkor az elej emelkedik és lejteni kezd egy dőlészög kapcsoló és vezérlő elektronik be tudná lőni a megfelelő szöget...ha nem tévedek
Kimentem lefotozni egy Volvo XC70 szintérékelőjét!
Itt a pontos típus. A hátsó tengelyre van rögzítve és három vezeték megy bele. Elég masszív felépítésűnek látszik.
Sikerült képet csinálnom a hátuljáról is:
Sziasztok!
Egy ismerősöm megkért, hogy próbáljam megjavítani a fényszóró-állító elektronikát, ami elromlott a kocsijában. Ezen az egyszerű áramkörön amit kiszedett, egy TDA3619 IC van, azt kéne kicserélni rajta, de nem találok ilyesmit egyik üzletben sem. Szerintetek lehetne helyettesíteni valahol, vagy meg kéne építeni egy másik kapcsolást?
Sziasztok én is szeretnék építeni vagy vennék ha van valami elfogadható áron lenne automata szintező.
A lámpák elektromos állításúak de kézi kapcsolású és ez Fiat-ba kellene. Ha valaki tud segíteni megköszönném.
Olyan dolgom töröm a fejem, hogy az újabb autókban van automatikus fényszóro maggasság állitás.Én azt szeretném elérni hogy ez a fényszóró billentés végbejöjjön mikor felkapcsolom atompitott fényszórot vagy esetleg megnyomok egy gombot.Gyárilag van az autóban maggasság állitó motor. Ezt szeretném felhasználni.Arra gondoltam hogy felkapcsoláskor billentse le majd vissza a tompitott fényt. Segitséget kérek milyen kapcsolással lehetne ezt kivitelezni????
Be kell csapni a magassagerzekelojet, ez altalaban egy sima potmeter valahol az elso futomu kornyeken. Egy ellenallast sorba, illetve egy masikat parhuzamosan kell kotni es ezeket valamivel sorban rakapcsolni/levalasztani/athidalni. Rele a legegyszerubb. A vezerlese szerintem egy aprocska PICel tortenjen.
Az ellenallasok meretezesehez pedig szamolgani kell es merni, hogy also es felso karosszeriaallasban mennyi az erteke az eredetinek, ezt kell szimulalni allo helyzetben majd.
Üdv! Mit értesz az alatt, hogy a "potival szinkronban kell állítani"?
A gyári potmétert meg kell mérni abban az állásban, amit szeretnél a bólintáshoz és azt az értéket kell beépíteni. De ha változik az "alap" állás, akkor már lehet, hogy nem lesz olyan jó...
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni egy opto szintszabályzó müködés megértésében, elektrotechnikában nem vagyok otthon.
Az U alak egyik szárában van egy infravörös LED, ennek állandó áram kell. A másik oldalon egy infravörös fényre érzékeny tranzisztor van. Ha az U betűben nincs semmi, akkor a tranzisztor kinyit az infravörös fény hatásra. Ha a fény útjában van valami, magyarán az infravörös fény nem jut el a tranzisztorba, akkor az lezár.
Gondolom a mozgó rész együtt jár a folyadékkal és ha a szint alacsony (vagy magas, attól függően, hogyan van rögzítve a mozgó rész), akkor a fém lemezek becsúsznak az U alakba, elzárva az infravörös fény útját. A képeket elnézve, az egyik optokapu kapott a jóból bőven, hányzik az egyik fele. Ehhez hasonló: ITR9608.
Köszönöm a választ.
Ha a tárcsa középen áll a kétoldali opto között akkor mindkettő " világít " így kapcsolja ki a kompreszort, ez a beállított szint. Ha a tárcsa jobboldalt megszakítja a fényt akkor kapcsol a kompresszor, ha baloldalit takarja akkor egy szelepet kapcsol ami kiüríti a levegőt. ezt a szintszabályzót nem lehet mechanikus kapcsolóval helyettesíteni?
Lehet, csak az a kérdés, mit szól a rendszer ahhoz, ha elfelejted kikapcsolni, esetleg olyan kombinációt állítasz be, ami egyébként első sem fordulhat.
Valószínűleg azért van így megoldva, hogy ne egye meg a surlódás a kapcsolók működtető elemeit, illetve az érintkezők hibája is ki van küszöbölve. Ez pedig elég fontos az üzembiztonság miatt.
Belefolyt a víz? Vagy mi ette ezt meg ennyire?
panel széle egy peremen fekszik fel és ahol le van csavarozva alatta nincs távtartó. Hosszú évek alatt hajlott a panel és akadt az egyik érzékelőn.
Alumínium furatban alumínium tengely elején egy kis szemeregni, gondolod hogy betud rohadni. és ráadást 192 euro. végül felújítottam a meglévő panelt, elsöre jónak is tűnt. Alacsony szintnél emel és beállított szintnél kikapcsol, de magasabb szintérzékelésnél nem vezérli a leeresztő szelepet. Azért kérdeztem, hogy a 4 vezetékből ami a szintérzékelőbe megy (ebből 2 van 4,2V) gondolom a másik kettő csak akkor van fesz ah emelésen vagy süllyesztésen van .
Akkor azzal az oldallal lesz baj valahol. A fénysorompónál egy LED világít, nagy valószínűséggel állandóan. Azt figyeli a másik oldalon egy optikai érzékelő, valószínűleg fototranzisztor. Ez kapcsol valamilyen feszültséget, amit figyel a vezérlő. Ezekből nem teljesül valamelyik.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |