Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
Érdeklődnek van egy 8LE rotációs kapám mely tud 12v-ot helyzetjelzőt szeretnék rákötni és akkumulátor nélkül lehetséges-e, és kel e aksi nélkül vesz szabályzó? válaszotokat előre is köszönöm! ![]()
Mérd meg, hogy járó motornál fordulaton amin szoktad használni mekkora feszültséget ad le.
Csak egy izzóhoz nem feltétlenül kell szabályzó, de így elég kevés az információ. Ha fordulaton se tud többet 12-13voltnal akkor ki lehet próbálni. Kérdés, hogy a tekercs mekkora áramot tud.
Pontosan 4 db helyzetjelzőről lenne szó
A hozzászólás módosítva: Nov 4, 2017
Én még mindig azt mondom, hogy mérni kell előtte.
Üdv! Kérdés, egyenáram, vákltóáram. Ha terhelés nélkül méred a 12V-ot, az nem biztos, hogy terhelve is annyi. Lehat 6 V-is. Próbaterhelés, mérés. Várhatóan 15....20W ....
Hello megmértem 10v-24,25v ahogy adom a gázt úgy nő ami akkor azt jelenti ,hogy kell fesz szabályzó. viszont akkor a kérdésem, hogy fesz szabályzónak akkumulátort muszáj-e használni?
Ahogy Epu2 is írta, hogy terhelve is kéne nézni, de nagyon úgy néz ki, hogy kell rá szabályzás.
Biztos hogy megveszem rá a szabályzót de muszáj e akkumulátor a szabályzóhoz?
Én itt az oldalon lévő egyik szabályzót építettem meg, valamilyen terhelés kell rá szerintem mindenképp, ha más nem akkor egy nagyobb kapacitású kondenzátor.
De ezzel szerintem várjunk meg egy hozzáértőbb hozzászólását mert nem szeretnék senkit félrevezetni. Én akkumulátor nélkül hosszabb ideig nem használnám, de ha magad építesz szabályzót akkor biztos, hogy létezik olyan is amihez nem kell akkumulátor.
Szia! Azt azért jó volna tudni erről a rotáról, hogy melyikről is van szó, mert nem biztos, hogy a gyújtás alaplapján a rendelkezésre álló tekercs(ek) más felhasználást is lehetővé tennének a gyújtás kiszolgálásán kívül.
![]()
Szia! egy régebbi 8LE Briggs & Stratton rotácios kappa pontos típust nem tudok ezt a feszültség szabályzót vetem hozzá
Nem akarlak elkeseríteni de ez így önmagában nagyon kevés lesz, konkrétan használhatatlan erre a célra, még az izzók áramát sem bírja el. Itt az oldalon nagyon sok kapcsolás van ami működőképes.
Sziasztok!
Eddig csak olvasója voltam a fórumnak, mostantól írni, másoknak segíteni is szeretnék. Régi motoros vagyok, sok tapasztalattal, az elektronika is régóta érdekel. Itt a fórumon találtam egy rajzot egy sönt fesszabályzóról, megtetszett, megépítettem, kicsit módosítani kellett rajta, de tökéletesen bevált. 2 hónapja határoztam el magamat hogy ledesítem a váltóáramú generátoros mocimat, akksi nélkül akartam megcsinálni, ezt a rajzot pont nekem találták ki. November 4-én megcsináltam a kütyüt, motorral leteszteltem, maximális fordulaton 12,6V-ot mértem. Csináltam neki dobozt és 9-én felszereltem a motorra. Tökéletes a fénye, mind a tompított, mind a reflektor. Készítettem róla képeket is. Ha valakit érdekel, szívesen írok róla.
Szia!
A Te írásod indított el hogy regisztráljak. Mielőtt Neked válaszoltam volna, úgy gondoltam illik előtte bemutatkozni. Nagyon rossz irányba indultál el. Ne vegyél se fesszabályzót, se akkumulátort, nincs rá szükség. Nagyon sok motor világítása működik állandó mágneses világító tekercsről (Babetta, Simson, Puch, stb), a lényeg hogy a fogyasztó teljesítménye megegyezzen a világítótekercs teljesítményével. Ha nem ismered a világító tekercs teljesítményét, csatlakoztass hozzá először egy nagyobb teljesítményű izzót, pl: 12V 55W, ha gyengén világít, akkor egy kisebbet, 12v 35W-ost, amíg meg nem találod azt amelyikkel fényesen világít, de nem égeti ki. Az lesz a nyerő. 4 helyzetjelzőre ezt a teljesítményt osztani kell 4-el.
Szia!
Nem tudom hogyan kell, ezen a fórumon még nem csináltam képfeltöltést, de próbálkozok vele.
Szia!
Ha gépről szeretnéd akkor fáj kiválasztása helyet tallózás van. ![]() A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2017
Szia!
Odáig eljutottam, be is tölti a képet, de hogyan tovább?
Mi a kérdés?
További képekhez ugyanoda katt...: browse - és folytathatod 2 MB-ig. A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2017
Erre nem gondoltam hogy csak akkor lesz látható a kép, mikor elküldöm a Hsz-t.
Az eredeti rajzon is 12V-os zéner dióda szerepel, de akkor a leszabályozott feszültség 14,5V, lesz, én egy 10V-os zénerrel sorba kötött diódát raktam a 12V-os zéner helyett, így most 12,6V a motor max feszültsége. A LED-es reflektor izzónak ennyi is bőven elég, mert már 9V-on is teljes fénnyel világít. Ennek a kapcsolásnak az anyagköltsége 850 Ft volt. Idézet: „A LED-es reflektor izzónak” Erről tudnál képet betenni? Gyártó és típus is érdekel. Köszönöm
Sajnos nem sok mindent tudok az izzóról, egy barátomtól kaptam, de a kép alapján talán be lehet azonosítani. Annyit tudok róla hogy 6W-os bilux izzó, beépített áramgenerátorral, ezért a rá kapcsolható egyenfeszültség 9-85V.
Köszönöm, majd rákeresek.
Foncsor geometriájához hogyan illeszkedik?
AliExpress-nél van ilyen, többféle csatlakozással, 6 Dollárért.
Betettem a foglalatba, majd a foncsorba és teljesen jó. Amin meglepődtem hogy a 2 LED egymás mögött van és mégis az egyik, a tompított (vonalnál feljebb nem sugároz), a másik sokkal messzebbre világít egy pontba, ahogy a reflektornak kell. A tompított 100 m-re beterít, a reflektor 200-ra, vagy tovább. Nem mértem le. Vakító fehér fényt ad.
Találtam egy összehasonlító képet a hagyományos halogén és a 6W-os LED-ről:
Köszönöm.
Kicsit gurítanak a kínai szaktársak ![]() Melyik autó fényszórójában van 35 W-os izzó? Ezer éve a Zsigulimban is már 45/55 W-os volt, ha jól emlékszem. Azóta meg inkább több, az alap H7 pl. 55 W, ami a szabvány szerint 1500 lumen +/- 10%. Szóval egy mai átlag autó fényszórója nem 350, hanem minimum 1350 lument bocsát ki, ezzel kell(ene) a LED-eknek versenyezni. A 6 W led nagyon jó fajtából kell legyen, hogy tudja azt a 140-150 lumen/Watt-ot, a 800 lumenhez.
Autó?
50 ccm-es KTM kismotor, 10W-os generátorral. A 40W-os halogén világítást (35+5W) cseréltem le egy 10W-os LED világításra. A LED fényerejét Wattban minimum 7-tel kell szorozni, így a 6W-os LED legalább egy 42W-os halogén égő fényével azonos, csakhogy ez nem sárga, hanem fehér fénnyel világít, ezért tűnik erősebbnek. De ha már veszel, inkább 10W-os LED-et vegyél, az 1000 Lumen (70W), azt is bőven elbírja a kismotor generátora. Idézet: „Autó?” Hát, azon a képen amit betettél, autóról van szó. Idézet: „A LED fényerejét Wattban minimum 7-tel kell szorozni” Abban az esetben igen, ha a led fényteljesítménye (”efficacy”) kb. 100 lumen/Watt. Ledtől függ, a skála erősen szór az 50....150 között. Ismeretlen kínai ledek inkább a skála alján
Ha a 6W-os LED-re gondolsz, azt motorkerékpárra készítették. Ez a fórum itt a motorkerékpárok feszültségszabályzójáról szól, én is arról írtam. Mellesleg azt sikerült kiderítenem hogy az a LED-es bilux izzó, amit kaptam, nem Kínai, hanem Japán. De azt hiszem ez mindegy, én felszereltem a kismotoromra és sokkal nagyobb fényt ad, mint a 35W-os halogén.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |