Fórum témák
» Több friss téma |
Én Veszprém megyében vagyok Veszprém és Ajka között...8000-ért szerintem megérte...motort lehet összeszedni olcsóbban is, csak nincs rá garancia, hogy a szedett-vedett cuccok jók is, ezért irom, hogy szerintem megérte...én is hasonló árfolyamban vagyok...de...a mai huzal-árak mellett szerintem nem nagyon találsz olcsóbbat...túl sok haszna nem volt az illetőnek, hacsak nem tudott áron alul anyaghoz jutni...szerintem kb.5000 körül lehetett csak az anyag...arra rájön az idő, munka..és igy, ha látta szaki, biztos hogy jó...de azt most irom, hogy nagy motorba több anyag megy, kissebbe kevesebb, ez az árfolyam ennyi anyag és munka esetén jó, de ha a másfél kw-os motort vinnéd hozzá, biztos jóval húzósabb árfolyamot mondana... 15-20 körül lenne, attól is függően, hogy menyi idő alatt csinálja meg... az meg attól is függ, mennyire komoly a felszerelése, eszközei, gépei...meg hogy mennyit tesz rá haszonnak...meg persze az egyéb felmerülő költségek ha vannak...csapágy, kondi, relé...de ha haverod, lehet anyag árba megcsinálja.én most sűrgősre senkinek semmit nem vállalok, mert vannak egészségi problémáim is, meg tele vagyok melóval, nem birom tartani a határidőket...felénk több cég is vállal tekercselést...azok drágábbak...a pici maszekok olcsóbbak...minőségben nincs komoly eltérés...mindnek jót kell összehozni, ha talpon akar maradni...csak gondolom néhol megkérdik, kell-e számla...
köszi a választ! igazábol ezt is akartam kérdezni tölled! de amire kiváncsi voltam az aminek le irtam a tipus számát az nem tekercselés volt hanem komplett motor újszerü állapotban!
amugy a 1,5KW-os motort 13900ft ért tekerték meg! a másik kérdésem pedig hogy van egy motor tegyük fel egyforma teljesitménye pl 750w van belőle 2900ford meg 1450 ford , és ha azt akarnám a kisseb fordulatuval hogy 2900ford legyen pl szijtárcsa nagyobittással akkor a teljesitménye a felére csökken?
Szia!
A szíjtárcsa átmérő nem befolyásolja a teljesítményt, ha annak átmérője nem lépi túl a pajzs átmérőjét, esetedben a 140mm-t. A hajtást a hajtott tengely, szíjjal hajtható legkisebb átmérője adja meg és ehhez kell kiszámolni majd a behajtó (motor) átmérőt, ami kisebb lesz, mint a pajzs átmérője. Így biztosan nem lesz a teljesítménnyel probléma.
én úgy tudom, hogy ha növelni akarjuk a fordulatot, akkor a motorra kell a nagyobb átmérőjű szíjtárcsa. amit a szíj hajt, az lesz a kissebb...ezért a motorra nézve nagyobb lesz a teher-kar (vagyis a motort fékezni akaró erőnek az erőkarja).szóval ha gyorsítod, akkor a szíjtárcsa-áttétel után gyengébb lesz, ha lassítod, akkor az áttétel után gyorsabb...az átmérők aránya a lényeges. a te esetedben feleződik a terhelhetőség az áttétel után...úgy gondolom...de ha van az ismerősöd, és áttekerteted vele dupla fordulatra a mocit, akkora tekercselési adatok módosulnak úgy, hogy 1.8-szeres teljesítményt képes lehet leadni 2900-as fordulaton....csak hát kár egy jó tekercselést szétszedni...inkább olyankor lépnek ilyet, ha már leégett cuccot kell újra tekerni...750w 1450/p fordulat esetén kb.1200 w jön ki durván.és 2900/p fordulat, ha áttekerik...ebben az esetben lehet akár egyforma a szijtárcsáknak az a része, amin a szíj fut.ha gyorsítod az 1400-as körüli fordulatot duplájára, akkor a hajtott tengelyen már csak fele terhelést adhatsz neki...szerintem...de azt azért vegyed figyelembe, hogy a motoron levő tárcsa ne legyen akkora, mint a pajzs...a forgórész a motorban nyilván lényegesen kisebb átmérőjű, mint a pajzs, tehát a motort üzem szerűen forgató erőhöz tartozó erőkar kisebb, mint a pajzs átmérője ...de azt is figyelembe kell venni, hogy milyen vastag szíjat használsz, nem fog-e megtörni a pici, hajtott tárcsán...lépek...jó éjt
Köszi a tanácsot!! és a válaszokat!
egy helyen elgépeltem, de talán rá lehet jönni mit akartam... remélem sikerült segiteni....csak egy más jellegű fórumon előbb regisztráltam, ott nagyobb a mozgás...Furi, hogy mások nem nagyon irtak ebben a témában...elgondolkodtat...vagy mindenki máshogy látja mint én, és valamiben nincs igazam, vagy olyan ritkán lépnek ide az emberek, hogy azért nincs hsz, vagy látják hogy oldódik a probléma?
Biztosan van benne a valami!
Én ezt értem, csak az említett gomb azon a billentyűzeten nem működik...illetve csak a jobb oldali, az is csak ha amilyen erővel csak bírom, nyomom...(Pedig az ujjaim erősek...egyszer akaratlanul is sikerült véraláfutásosra szorítanom egyik ismerősöm kezét, pedig nem éreztem, hogy erősen szorítottam volna...)Ez a gép meg tele volt kémprogramokkal, meg vírusokkal, és most se biztos, hogy sikerült mindet kiírtani, de eddíg nem mertem erről írni...Előre is bocsánat, ha nem töröm el az ujjam a Nagy kezdőbetűkért, a hosszú Í betűkért, meg azokért, amikhez a Ctrl és Alt billentyűk kellenek...Most fogom menteni az adataimat, aztán újra rakom a gépet, és utána lesz normális billentyűm is...A másikat meg lehet, darabolom kazán-méretre...bár egyben is befér....De azért szívesen megfognám a nyakát annak, aki ezeket a kémprogramokat, meg vírusokat tervezte
Helló!
sikerült vennem egy idős embertől egy eredeti imi motort még nem volt használva! ott dolgozott a ikladi gyárban onnan szerválta 7500ft ért adta 750W OZF 90L-4ND tipusu motort, csak elkelett mennem érte, gyári festés és látszik rajta hogy még nem volt használva már megvolt neki 1990ota de nem tudta mire használni! és most felrakta hirdetésbe! többen is jelentkeztek de azé aki viszi hamarabb! inditó relés is van benne meg kondenzátor! szerintem megérte, szerintetek? itt a link ahol volt! http://elado.slando.hu/aszod/villanymotor_P_27498774.html?nrk=HU-BU...ymotor
Mégegy kérdés!
Mitöl van az hogy van egy OZF80C-2ND tipusu 750W 2900ford motor és van eza OZF 90L-4ND 750W 1450ford, és sokkal nagyobb a a kissebb fordulatszámu mint a nagyobb fordulatszámu?? mármint külsőre és súlyra is!!
Helló!
Tessék visszamenni hozzá és földig hajolva ismét megköszönni, hogy a Tiéd lett a motor! A webes címet nem találom ahol ezt a hirdetést feladták, ha elküldenéd még egyszer, a levelezőmbe is mehet.
A lassú fordulatú motorok több póluspárral rendelkeznek, ezért több hely kell a tekercseknek és így a motor mérete is megnő. Minél kisebb a fordulat annál több póluspárra van szükség..... n=60Xf / p
Köszi a választ!
Teljes mértékig egyet értek ebben...Én is tekercseltem már át motort dupla fordulatra, meg másikat fele fordulatra...Ha egy 1400 ford/perc körüli (4 pólusú) motort dupla fordulatúra tekercselünk, akkor 1.8-szerese lesz a teljesítménye...legalábbis azokkal a számolásokkal, ami nekem megvan....de ha csökkentjük a fordulatszámot, vagyis több pólusúra tekercselünk egy adott motort, mint eredetileg volt, akkor gyengébb lesz...ha szükséges a teljesítmény megőrzése, kissebb fordulatszám mellett, akkor nagyobb vasmaggal rendelkező motorba kell kialakítani azt a bizonyos több pólusú tekercselést.(a huzal, és menetszám adatok nyilván változnak, ha mások a vasmag-méretek, de nem is minden esetben lehet áttekercselni a motort)...Valamelyik hsz-ban én nem erre vonatkozó gondolat alapján írtam, hanem ha egy adott fordulatszámú motort szíjtárcsa áttétellel gyorsítunk mondjuk dupla fordulatra, akkor a hajtott tárcsán csak fele nyomatékot tud leadni...ha szíjtárcsával felezzük a fordulat-számot, akkor dupla nyomatékot tud leadni a hajtott tárcsán....ez egy másik módszer a fordulatszám változtatására...
szabopeteke, nemtudom tegezzelek vagy magázzalak? te mennyiért tekernél át egy motort, ami le van égve?
Sziasztok! Van nekem egy IMI MA100-LB-4-1 típusú 220/380V,3000W,1430ford/min motorom. Kérdés az, hogy mennyi pénzért lehetne áttekerni dupla fordulatúra?
Abban biztos lehetsz hogy többe kerül megtekertetni mint egy új motort venni.
Helló-Sziasztok! A motor teljesen üzemképes,újszerű állapotban van. Csak a kíváncsiság miatt lettem volna kíváncsi az áttekerés árára. Ezzel most azt akarod mondani,hogy ha netalán leégne,akkor vegyek újat, ezt meg dobjam kukába!?
Azért nem kell ám mindent elsőre elhinni.
Nemrég tekertettünk a szomszédnak 4 KW 1440-es motort, 12000.-be került. Gyorsabbra tekerve se fér több réz bele, mert a tekercselőtér adott, tehát drágább se lehet. Ekkora motor 35-50000.- között van boltban. Más, ha valaki MÉH telepen vagy kéz alatt olcsóbban hozzájut. De az is leéghet.
Üdv Szabó Petike
A 3 szál vezeték azért van 1: Horonykitöltés 2: Könnyebb tekerni Ha a(z) 3 szál vezeték összes keresztmetszetét veszed és azzal a keresztmetszettel próbálod 1 szállal tekerni na ott a bukta nem jön össze .Én gyárban Kb 3000 Db motort tekertem úgy 300 szerszámgép forgácsoló gép... be , de persze volt amelybe 5_20 szór tekertem 1_et 17 év alatt .Repertoár 100W tol 30KW ig bezárva. Egy darab volt 3 fordulatú 3 fázisú (700 ,1400 ,2800 )fordulat.Érdekes a kapocsléc (bekötés hely) 9 kivezetéses. Van IMI könyvem be szkennelem ezt a motor ,ha bent van.Ezt a bizonyos 2.2KW_ost BUÉK Üdv
Az a helyzet, hogy amit írtál, azt tudom...vissza fogom olvasni, mire is írtad... Amúgy én főként az első munkahelyemen csináltam állórészeket, ott az volt a fő profil, a forgórészek mellékes, és időszakos cuccok voltak...Ott minimális teljesítménytől...30 W-os dereng legkissebb motorként...125 KW-ig előfordult motor...Bár személy szerint én 11,5 KW-os motornál nagyobb teljesítményűt nem tekercseltem, akitől a gyakorlati részét tanultam, elmondta hogy milyen különbségek adódhatnak, mire kell oda figyelni, ha esetleg kéne csinálnom nagyobbat is...Ahol most dolgozok, több mint 7 éve, ott is az állórész a fő profil, illetve a kalickás forgórészű motorok gyártása. De van forgórészes rész is...nem tudom még meddíg...remélem nem fogják megszüntetni, mert én a forgórészes részen vagyok...ingadozó a rendelés-állomány, idén 3500 darab körül volt...Ez a tavajihoz képest 20 % csökkenés a forgórészes részen...van egy másik cég, amelyik ugyanannak a cégnek dolgozik, amelyiknek mi is, csak ők közelebb is vannak, meg valószínű olcsóbbak, és már csak az a menyiség jön hozzánk, amit ők nem győznek....de volt amikor 6500 körül volt egy évben...nyilván van, ahol ez semmi se lenne, van ahol reménytelen lenne megvalósítani...függ a technikai háttértől is...Az állórészes részen meg heti ezer darabos tételek vannak, ott sokkal komolyabb a gépesítés is, meg a munkaerő döntő többsége ott van...minden esetre...irigylem az adatbázisodat, szép nagy...valamikor én is szerettem volna, de lehet, semmi sem lesz belőle...meg... szerettem volna olyan szintre jutni elméleti síkon, hogy üres vasmag meg a követelmények alapján ki tudjam számolni a tekercselési adatokat...így csak meglevő tekercsekés alapján tudok átszámolni más félére... nem lényeges adatolás szempontjából, le van-e égve, nagyon szélsőséges esetnek kell lennie ahhoz, hogy gondot okozzon, vagy nagyon bonyolult cuccnak...1999 óta összesen 3 darab volt, ami ilyesmi miatt problémás volt. (Valahol, mintha ilyet is kérdeztek volna, csak kb egy hete nem fértem nethez)..az az igazság, hogy az első munkahelyemen szinte mindenféle motor volt, így bővült az adatbázis. A jelenlegi helyen viszont csak 8-10 féle van, és ezek a félék mennek ezer számra több féle tekercselési adattal. Így mióta a jelenlegi melóhelyen vagyok, sokkal kevésbé bővül az adatbázis
Gyorsabbra tekerve általában muszáj , hogy több bele férjen, mert nagyobb a horony-lépés, ezért csak nagyobb tekercsekkel lehet megoldani a fordulatszám növelését, ha változatlan a frekvencia...legalábbis a kalickás (alumíniummal kiöntött) forgórészű motoroknál...De általában gyárilag úgy oldják meg a hely-kérdést, hogy a gyári tekercselés bőven elférjen, és belelehet tekercselni nagyobb helyet igénylő tekercselést...a probléma akkor van, ha az új tekercselés mágneses gerjesztését nem bírja a vasmag, és gerjed...minden esetre én már tekertem át motort 1420/p fordulatról 2820/p fordulatra, és nem sikerült megoldanom, hogy kilóra ne kelljen jelentősen több...bár nem sokat tekertem át más fordulatra...a zöme munkám a gyári adatokkal kellett csinálni..De szerintem ha nagyobb fordulatra tekerünk egy motort, akkor több huzal kell bele, ha kissebbre, akkor valamivel kevesebb...nekem 1420-ról 2820-ra kb. 1.8-szorannyi huzal ment bele...viszont egy másik esetben 1420-ról 920-ra csak kb. 4/5-e kilóban mérve...de..átmérőtől függ a huzal vételi árfolyama is...legalábbis Veszprém környékén..gondolom, akkor már máshol is...ha nem jelentkeznék, akkor BUÉK mindenkinek...
Azt hiszem kihagytam: röpke 30 év és nyugdíjba megyek...Időnként nagyon öregnek érzem magam, de azért tegezzen mindenki...csak ne menjen át gyalázásba, lekicsinyítésbe
Sziasztok.Kérdésem:Van egy IMI gyártású villanymotorom,kompresszort hajt.Típusa:OZFR 80c-4ND/2329-1.Milyen indító kondi kell rá?Most kettő van rajt egy pici és egy nagyobb(indító relével).indító relé adatai:60/165,I6A,Im=16,5A(Miha Crelay).Válaszokat előre is köszönöm.Képeket mellékeltem
Szia!
Idézet: „Most kettő van rajt egy pici és egy nagyobb(indító relével)” Nem tudom, hogy ezt hogyan értsem. Talán a "kicsi" az állandó üzemre be van kötve, a "nagyobb" meg csak indítani? A lényeg, hogy csak indítani kell és csak 80mikro, 280V-s kondenzátor kell ahhoz a motorhoz és reléhez.
Azért érdekel mert nem akar elindulni,csak morog egy helyben.Szerinted mi lehet a baj?
Amelyik hozzászólásra válaszolni szeretnél, annál kattints a "válasz" gombra, így lehet tudni, hogy kinek is címezted azt.
Akkor a kondenzátorok értéke nem elegendő az indításhoz. Ha nem tudod kimérni a kapacitásukat, marad a jól működő beépítése és kipróbálása. Ha a relé érintkezője zár indításkor (tehát az áramfelvétel működteti), akkor csak a kapacitás marad le. Remélhetőleg a segédfázis nincs leégve a relé esetleges hibája miatt.
(Remélhetőleg a segédfázis nincs leégve a relé esetleges hibája miatt.)Ez kárt tehet a motorban??Ha cserélem a relét,kondikat akkor csak megoldódik?.
Helló
van egy OZF90C 2ND tipusu IMI villanymotor, 1500W 220V 2920Ford 11,8A a motor müködik de nem tudom elinditani itthol csak a szomszédbol, olyan inditási árama van hogy kiold az automata biztositék, 15amperes! hogy tudnám elinditani anélkül hogy a szomszédbol hoznám az árramot és nem nyulnák a villamos hálozathoz mivel nem az enyém a ház! gondolom akkor nemsok esély van rá! |
Bejelentkezés
Hirdetés |