Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum
Szia.Annak az áramerősség mérőnek amit beraktál.Én ott csak fényképról láttam a nyáktervet,valakinek esetleg nincs meg olyan méretbe ahogy azt meg kell csinálni???
köszi szépen!!!!
Szia.El tudnád nekem küldeni a 220volt@citromail.hu címre,mert itt próbáltam megnyitni de nekem nem jött össze.
köszi csikosgabi
Uhhhh
Először töltsd le a www.alldatasheet.com-ról a 7805 adatlapját, majd olvasd el. Ebben találsz recommended schematic illetve design részeket. Röviden összefoglalva: Pufferelni előtte kell mégpedig amperenként legalább 1000µF-dal. Én 4700-at szoktam 1A-hez rakni. Ha nem raksz egy puffert a graetz és a soros szabályzóelem közé, akkor a kimeneted teljesen jogosan lesz brummos. Ha a kimenetre túl nagy kapacitást raksz, az rontja a szabályozás jóságát, mert a szabályzóelemnek a kondi kapacitásait is kompenzálni kell és ezt csak nagy áramokkal tudja megtenni, ami zajos kimenetet és melegedő stabilizátort eredményez. Ide én 10µF-ot és egy 100nF-ot párhuzamosan tennék. ( lehet, hogy 1µF is elég lenne) Üdv.: Dudus
Nem volt nagy a teljesítmény. 7805-ös boost-ot használtam, ezután párhuzamosan egy 47 mikrofarados, 60 voltos kondenzátort.Valami nem jó, vagy esetleg tegyek még egy kondenzátort párhuamosan a boost elé is?
Mekkora volt a puffer, a feszültség, mivel stabilizáltál, a stabilizátor kimenetét, hogyan szűrted? 4 Ohm-os hangszóró a kimeneten az 12V-nál 3A, ami 36W. Bír ennyit a hangszóró?
Építettem egy egyszerű tápot puffereléssel, stabilizátorral. A kérdésem az lenne, hogy ha hangszóróra rákötöm, az miért ad ki hangot-úgy értem hogy stabilizált a cucc, akkor miért rezeg a hangszóróban a membrán. Lehet hogy a táp vagy ez természetes?
PCB, vagy barki mas esetleg nem tudna attervezni az alkatreszeket hogy 44v-tal is megbizhatoan mukodjon?
szia, milyen modon tudnam csokkenteni a bemeneti feszt a max. 35-re, tegyek a hid utan meg diodakat?
Szia !
Nem tudom észrevettétek -e, de max 35V feszültség kell a tápnak. Az sem baj ha csak 30V. Ugyan is így működik rendesen. Nem 46V, és nem véletlen az sem, hogy minden alkatrész meg van nevezve. Azt érdemes ugyanis beletenni. Persze lehet próbálkozni ezer mással is, csak nem értem minek. Üdv! Idézet: „a kondi 15000mikro/35V. a 46V-t a minusz es a tranyok kollektora kozott mertem” Jól értem, hogy a 35V-os kondin 46V van? Háááát .....
kiprobaltam a 2k7 helyett egy 1.1k-s ellenallast, de nem tapasztaltam semmi valtozast.
A 46V-os feszből az ellenállásra19V jutott és ~86mA áram folyt át rajta. Ha ezt a kettőt összeszorzod kijön kb 1.6W eldisszipálandó teljesitmény. A fényképen látható ellenállások max 0.5 W teljesitményűek. Ha birta volna akkor meg a zener megy tönkre mert a ZPD sorozat 1.3W-os, 27x86mA=2.4W
oke, megprobalom azt is es csokkenteni a 2k7-t is aztan megirom mire jutottam. meg egy kerdes: min mulott hogy r7 elegett? tul nagy aram folyt at rajta adott feszultsegnel? tranyokat elfektetem a teszt elott, igy az majd csak akkorra marad mikor mindent bedobozolok. per pill. nincs femfurom hogy rendesen felrakjam oket a helyukre.
Nem kötözködés képpen mondom de mielőtt tesztelnéd a kimenő áramot a teljesítmény tranyókat rendesen a hűtőbordára kellene rakni hogy azok teljes felületükkel felfeküdjenek. Mert így hamar tönkremennek.
Ha a maximális kimenő fesz nem elég akkor csökkentsd az R8-at vagy növeld az R14-et
8.3V van rajt. meg egy par kep, egyelore szetganyolva meg a doboz amibe belekerul.
Szerintem a 2.7k a lónak a túlsó fele.A led is fogyaszt,cseréld ki~1-1.5k-ra.
A potik értékét hiába cserélgeted.
Az IC 7. lábán 6.8V-van?
26.6V van rajt. de buta vagyok persze hogy autoizzo hiaba este van munka utan...
koszi. igen jol csalodsz a p3, p4-el allitom igy most max. 18,2-re, feltetelezem hogyha csak a trimmert cserelem kisebb ertekre (ami a max. kimenot adja) az eleg lesz nem?
terheles alatt a tapot hogyan tudnam kiprobalni, hirtelen nincs semmim ami komolyabb aramot tudna felvenni, van otleted?
Ha jól csalódom akkor a P3 és P4-es potikkal tudod beállítani a maximum értékeket
Ha a kimenetre kapcsolsz 2db 1ohmos ellenállást sorbakötve legalább 5W-osak legyenek.
És az áramkörbe sorba egy ampermérőt. Vagy az egyik ellenálláson méred a feszültségesést, ezért szerencsés az 1 ohmos ellenállás könnyebb számolni
milyen modon tudnam meg megemelni a maximalis kimeno feszt, legalabb 20-22V-ra? a potmeter ellenallaserteket esetleg eleg lenne megvaltoztatni? az aramkorlatozast is jo lenne letesztelni valahogy.
koszi fiuk, most mar muxik. 11mV-tol 18,2V-ig tudom szabalyozni a feszt, az aramszabalyozast hogyan merjem le?
2k7-sem van, megprobalom azzal, a zenert azert teptem ki mert nem akarom tul sokszor ki-be forrasztani, a masikat igy raforrasztottam ideiglenesen a kilogo labakra.
Még szép hogy a kondi berakása után megemelkedett a fesz. ugyanis a kondi feltöltődött a csúcsfeszültség értékére de ez visszaesik ha terheled.
A hibásnak vélt alkatrészt sem kitépni hanem kiforrasztani szokták majd kiforrasztott állapotban bemérni hogy valóban hibás e. Mint mondottam az R7-est növeld meg, a műveleti erősítőnek nagyon kicsi az áramfelvétele így az is elég lessz oda.
mielott nekialltam az epitesnek lemertem mennyi a feszultseg a graetz utan, 34.1V-t mutatott, pontosan. akkor meg nem volt rajta a kondi
jelentem az r7-es az orok villamos mezokre koltozott, a zenereket bemertem, jok. hogyan tovabb?
az elso zener is jo volt, kar volt kitepni )
Mielőtt a harmadik zenert is betennéd mérj rá a kiépitett példányokra hogy zárlatosak-e. A zener katódja a 4-es lábbal és a 220ohmos ellenállással kell hogy összekötve legyen(gyűrű).
|
Bejelentkezés
Hirdetés |