Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kapunyitás gombnyomásra olcsón! - avagy automata kapu házilag
Témaindító: szabi83, idő: Feb 2, 2006
Nem rossz, bár hiányolom a beállítási lehetőségeket, viszont, ha így is megy 7 éve akkor már nagy módosulás nem érheti.
Mi az a 3. képen? Ismerős az a doboz Üdv
Szia. A doboz az "Nice", 1 havertol kaptam aki olyan helyen dolgozott. A 4. kepen lathato, hogy 2 vegallas kapcsolo van... Kellemes estet!
Szia
Igen, ezek nagyon jó dobozok, atom strapabíró, erősebb mint a vill. boltba kapható fröccsöntött műanyag, ámde annál törékenyebb dobozok, nem is láttam még töröttet, max a menetszokott megszakadni, de semmi gond, mert ilyenkor az ajtót át lehet fordítani és a másik irányból nyílik. Üdv
Sziasztok,
új vagyok a fórumon majdnem végigolvastam ezt a topicot és foglalkoztatni kezdett a vilamoság, gépészmérnök hallgatóként azonban nem áll hozzám valami közel de szívesen elmerülnék benne. Magam is kapi illetve garázsajtón dondolkodom de sorjában előbb a kapu, maga a mechanikai része megvan azt megtudom oldani azonban a vezérléshez kéne a segítségetek. Egy olyanon gondolkodom ami távvezérlős és nem vesz fel állandóan áramot csak nyitás/záráskor. Ehhez érdekelne kapcsolási rajz magyarázattal vagy nyák terv magyarázattal, esetleg valami plusz ötlet.
Szia! Gondolkodj el a napelemes működtetésen. Igaz kell hozzá akkumulátor, de nekem két darab 8A-es 24V-os motort működtet a vezérlés - mindössze 8.3 mp-ig. Után a standby.
Szia!
Keress rá Nagy hoho írásaira. Ő épített egy egyszerű, de nagyon jó kis kapunyitót. Sokan megépítették itt a fórumon, ezért összegyűlt a tapasztalat is. Az egyik link itt van.
Sziasztok!
Milyen 230V-os motort érdemes nézni ami irányváltást is tud? Miben érdemes keresni? Valakit nem érdekel olcsón Hörmann garázskapunyitó? Köszönöm Attila
"230V-os motor"..nem mindegy, hogy milyen kapunyitóhoz!
Toló-, szárnyas-, vagy garázskapuhoz ? Leginkább a kapunyitó motor a legjobb...de bizonyos szivattyúkban, iratmegsemmisítőkben is láttam már "irányváltós" egyfázisú motorokat... A lényeg, hogy ezeknek kettő azonos tekercsük van. A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2016
Köszönöm a segítséget.
Tolokapuhoz gondoltam. Azok nem gyengék arra a célra?
"Azok"...melyikek? "Azok" között van megfelelő teljesítményű ugyan, amit én hirtelenjében megemlítettem, de egy tolókapu "motor" mechanikus áttételeit otthon nehezen lehet elkészíteni... a megfelelő motor beszerzése a legkisebb gond.
A hozzászólás módosítva: Márc 15, 2016
Automata tolóajtón gondolkodok otthonra, a normális bejárati ajtók amik bírják szintén nagyon drágák, nem sokkal többért szerintem kapnék automata tolóajtót is ( ilyen teszkó bejárati ajtóra gondoljatok).
http://www.tormatic.hu/toloajtok.html Szerintetek mennyire megbízhatóak ezek? Még döglöttel sehol sem találkoztam és azért pl egy reptéren szinte non-stop üzemel és nem hal meg. Pedig itthon szerintem soha semmit nem karbantartanak csak akkor nyúlnak hozzá ha elromlik. Szóval szerintem otthonra ha vennék egy bontottat szerintem örök élet lenne. Mi a véleményetek erről? Nem tudnátok nekem egy mechanikai felépítést linkelni róla? Hogyan néz ki ennek a mechanikája? Mert nézegettem én, de csak a "bóvliknak" van az hogy sima bordásszíjra vannak felfűzve az ajtók, de van amelyiknél a bordásszíj egy áttételen még külön gumikötél rendszernek adja át a hajtást.
Szia
Olyan ajtó kell (bejárati?) otthonra mint pl a bev központokba? Érdekes igényeid vannak A mechanika könnyen elképzelhető, nem kell hozzá különösebb fantázia, egyébként az a bordásszíj nem éppen a bóvli kategória, ha belegondolsz egy gk. vezérműszíj mennyi hajlítást kibír, valószínűleg ezek mind nagy nyomatékú léptetőmotorokkal + optojeladós végállással vannak ellátva a nagy igénybevétel miatt, így már rögtön ki is küszöbölték a hibalehetőségek nagy részét. Ha meg bejárati ajtónak kell meg kell oldani a hőszigetelést, mert ezek nem arról híresek, hogy olyan húdenagy hőszigetelő tulajdonságuk lenne, ne tévesszen meg a multik nem ugyanazt a rezsit fizetik mint mi földi halandók. Üdv
Igen, olyan bejárati ajtó kell.
Nem a bordásszíjra mondtam hogy bóvli mert minden ilyen ajtóban bordásszíj van ahogy figyelgettem őket. Hanem az a bóvli amiben csak az van. Mert az újabbakban láttam olyat hogy a bordásszíjjal egy másik "szánt" mozgatnak amin pedig gumiszalagok vannak. De igen, szénkefe nélküli léptetőmotor, bordásszíj, az optojeladó a szíjjat figyeli, manuális "kattanós" végálláskapcsoló már nincs is benne. Itt a meghajtó elektronika az ami még bonyolult. Nyitáskor felgyorsítás majd végállás előtt lassítás, záráskor szintén végállás előtt lassítás. Sőt, a nyomatékfigyelő végállás előtt sokkal kissebb nyomatékot enged meg mint pl még a menet elején. Hirtelen ütközésre azonnal irányt vált, csökkentett sebességgel visszanyit, de ha mindig ugyanott szorul akkor megtanulja és nem nyit vissza. Ha nyitásparancs nélkül és fotocella nélkül valaki megfeszíti akkor a motor záró irányban megpróbál ellent tartani, ha nem sikerül visszazárni akkor kinyit. De akármit csináltam vele, az ujjamat még feltétel nélküli zárás üzemmódban sem szorította meg annyira hogy fájjon. Szóval komoly védelmek vannak benne. Az elektromechanikus zárra nem jöttem még rá hogy az hogyan működik. A motor csigahajtásos, ennek ellenére mégis lehet kézzel mozgatni, de viszont zárt állapotban komolyan neki kell feszülni hogy nyitásra kényszerítsd. Ezt úgy értsd hogy nincs benne a külön opciós zár ami mechanikusan zárolja az ajtószárnyat, hanem valahogy a meghajtás zárolja hogy szél stb esetén ne nyíljon ki.
Sziasztok.
Vanegy Optimo 2000 garázskapu motorom. Nem akart lecsukva maradni. Mindig felnyílt. Nyomkodtam valamit a panelján és már csak felfelé hajlandó mozogni. Hiába van végálláson a motor így is csak felfelé erőlteti. Ötlet hogy hozzam helyre? Így néz ki a panel:
Na most ez még a tavalyi gondod lenne?
Bővebben: Link A fotó most készült? A hozzászólás módosítva: Ápr 3, 2016
Nem, az sikerült megoldani. Mostani probléma az ,hogy néha nem maradt lent a kapu. Próbáltam,hogy lehet-e valahogy végállást programozni, nyomkodtam a panelen a gombokat. És úgy elszúrtam,hogy most már csak felfelé hajlandó mozogni és a távirányítókra nem reagál csak a panelen a fekete test gombra. A kép tavalyi, annyi a különbség,hogy a piros és a zöld led folyamatosan világít.
A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2016
Csupán a kék vezetékes átkötés ottléte felől aggódtam...reméljük az szilárdan rögzítve van a sorkapcsokban.
Ha elxxxtad, akkor újra kéne programoznod és tanítanod a távirányítóját. Persze a leírásában leírtak szerint...de ha jól sejtem, olyanod nincs neked...?
Az átkötés ott volt,azt nem piszkáltam. Leírás persze nincs. De a programozást sem akarja nagyon,mert amikor először próbáltam akkor nem világított egyszerre a két led.
Át kellene nézni a gombokat nem vezet e valamelyik át .És ezért van az , hogy mindig csak lefelé szeretnem menni.Nézd meg gombok nélkül , és a távirányítóval , hogy úgy működik e a távval. Vagy eleve a távot kellene lepróbázni , hogy ad e ki jelet stb,stb,stb.
Sziasztok
Nincs véletlen valakinek leírása ehhez a BFT alcor-F tipusú vezérléshez? Csak a csatlakozókra, azon belül a gyengeáramú rész bemenetei és a dip swich lenne fontos, mert 2 szárnyú tolókapu vezérlés valószínűleg és végállás bemenetek is vannak, csak nem tudok rájönni, mert elég sok variáció van, azon kívül, hogy az egyik szárny nem dolgozik rendesen, tehát hibás is egyben. Előrre is köszi
Itt is megkerdem,'hatha.Kis segitseg kene,.
Nice smxi vevo labkiosztasa, bekotese. A gnd es az antenna megvan a nyak alapjan, a+5V es a kimenet nem tudom. Google sem segitett,'ezert fordulnek hozzatok.
Szia
nekem megvan, mindjárt beszkennelem, de ez csak 5V dolgozik, és nincs benne leválasztás Üdv
Ami téged érint a középső.
Koszonom.
Egy csstorna kell, hogy pluszt vagy minuszt ad ki, majd rajovok, es egy tranzisztor/rele lesz a kimenet. Vagy, ledet gondolom elbir, akkor optocsatoloval kezdem. Koszi megegyszer.
Ezt azokhoz a vezérlésekhez találták ki amiknél 24V-os akkus/napelemes üzemre képesek és az 5 voltot nem stab ic hanem dc-dc converter csinálja, így tudnak az árammal spórolni, nincs + stab 5v ic, meg relé.
De ehhez létezik gyári aljzat panel 2 ill 4 relés kivitelbe, ami 24vac-ról üzemel, nem biztos, hogy megéri a + miunkaórát. Igen ledet elbír, de most nem emlékszek, hogy fel van húzva 5 voltra, vagy minuszra Üdv A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2016
Sógoromnak Nice régi, 10-15 év feletti a kertkapu, és a garázskapunyitó is.
Múlt héten behalt a kapunyitó, béke poraira, vett újat. Kapott 2 darab 2gombos távirányítót hozzá, , és azt szeretné megoldani, hogy a két kapuhoz ne kelljen a régi, és új távirányítót is hurcolászni a kulcstartón. De, a régi garázskapu még fix kódos, ez az új ugrókódos, és nem is tanulja meg a régit. A régi garázskapunyitón van nyomógomb bemenet, szépen nyit-zár is róla, és ezt a smxi vevőt ingyen kapta, ezt elvileg rá lehet tanítani az új kétgombos távirányítóra. Most molyolok vele éppen, az 5V nem érdekes (1 dióda 470mikroF kondi, 7805+100nF és kész a mindentvivő táp), a kimenet sem problémás. Ezért kellett egy rajz, mert a nyákról semmit nem tudtam szinte kilogikázni.
Ha valakinek segítség,
0V alapon, és +5V aktív állapotban a négy csatornakimenet. Köszönöm a rajzot, és a segítséged.
Hétvégén elkészült majdnem az elektromos garázs-műhely ajtóm.20x40-es zártszelvény a sín, azon fut egy kb 40x40-es kocsi, és benne még egy kis kocsi 20x40 körüli. A kis kocsi a lánchoz van rögzítve, és a nagy kocsi át van fúrva és egy szöggel rögzítve a kiskocsi benne. Áramszünet esetén a szöget kihúzva a nagykocsi mozdul s nyithatók az ajtók. Motor egy gyári szekcionált kapu nyitó motor, itt vettem sajnos hibás az elektronikája nem tudja betanulni a végállásokat. Elektronika kikötve, kapott a 18v helyett egy 12V-os trafót és 2db öntartós relé bekötést. Gombnyomásra öntartásba kerül a relé, és a végállás megszünteti az öntartást szépen működik is. A héten megrendelem a bárditól kb 5000Ft univerzális autós központizár vezérlést s rákötöm.
2db használt kerékpár lánc lett felhasználva, és egy motor lánckerék a tengelyre ráhegegsztve előtte a vastagsága elflexelve, hogy a kerékpár láncba is beleilleszkedjen. Öntartós relés bekötés hátránya: -Elindítom nyitás irányba, majd rányomok a zárásra megáll s mindkét relé behúzva marad.Áramtalanítás szükséges. -Zárt állapotban véletlen rányom az ember próbálna elindulni amíg a gombot nyomjuk, képes lenne a végálláskapcsolót is eltolni. Kell egy mechanikus végállás is neki. Előnye, marha egyszerű, max egy terhelés figyelő áramkörrel lehet még kiegészíteni. Na beszéljenek a képek.
Szia
Ilyen szekcionált garázsnyitó/szárnyasnyitó hibrid megoldást én is csináltam egyszer, annyival bonyolítódott a helyzet, hogy utcára nyílt (masszavra kellett), reteszelős, egyik szárny csukódott a másikra, valamint nem volt másik ajtó, tehát a kioldást is meg kellett oldani, nem beszélve az üzembiztosságról. Üdv |
Bejelentkezés
Hirdetés |