Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Van ennél egyszerűbb is. Ha egy akkus fúró motorját, vagy hasonlót kiegyensúlyozatlanítasz, majd fölszereled egy füles műanyag edény aljára. Majd ezt föllógatod valamire.
A dörzsölő szemcsék anyaga függ attól, hogy mit tisztítasz benne. Például a nehéz homok tetejére kiúszik az alu érme, míg a réz bronz benne marad.
Szerintem a zeolitra hasonlít. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Feb 24, 2019
Ahogy a macskaalomra is.
Az is a videón láthatóhoz hasonló szemcsékből áll.
Üdv.! 10 évvel lemaradva fórumtársaimtól, építettem egy doz-t. Életem első ilyen alkotása.
Nekem tetszik! Ha a fát kihagytad volna mégjobban tetszene. Én nem látok 10 év lemaradást tiszta, áttekinthető.
Igazad van ha ráteszed a tetőt nem látszik, hogy az alapja fából van
Igen, ha egyben van, nem látszik a fa. Sokkal könnyebb volt így a szerelés, meg az a fadoboz adott volt. A 10 évet úgy értettem, hogy itt a doz topikban kb. 10 éve foglalkoztak ezzel nagyon aktívan, most már inkább csak én.
Ez pedig a ki mit épített téma, ha esetleg elkerülte volna a szíves figyelmeteket!
Idézet a szabályzatból:
Idézet: „Minden felhasználónkat arra kérünk fogadja el, hogy a Hobbielektronika.hu fórumán - más fórum oldalaktól eltérő módon - a magyar nyelvünkkel szembeni tisztelet jegyében magyarul, helyes mondatokkal és az interneten terjedő "MSN és facebook szleng" nélkül kommunikálunk, és ezt minden esetben elvárjuk és megköveteljük.” Miért is került törlésre azon megjegyzés, mely egy kifogásolható szóalkotásról szólt, miközben a szó nem lett moderátor által javítva?
Egyszerű: ez a ki mit épített téma és nem szóalkotós. Arra ott az OFF téma, gondolom a moderátor úr ezért törölte a hozzászólásokat.
Pontosan ez volt az oka.
És akkor ezzel a téma be is van fejezve, ugye?
Az, hogy a trafó tetejénél viszed át a bemeneti kábelt nem okoz brummot ? Egyébként szép építés, gratula.
Szia! Szerencsére semmi zaj. Árnyékolt kábel, ezek szerint jóféle. Köszönöm.
Szia,!_Aazokat a sárga olajpapír axiál kondikat hol vetted? Imádom azt a kondit, de sajnos már nem igen gyártják!?.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2019
Moderátor által szerkesztve
Szia! Hq elektronikától rendeltem.
Egy kis manuális SEGA kazetta tesztert készítettem, ami gyakorlatilag csak annyit tud, hogy az összes (24) cím bit és (1) OE vezérlő lábat lehet a kapcsolókkal vezérelni, majd ezen címen lévő adatot a 16db LED-re állapottól függően kiteszi.
Nem sok, de szép..
És ezzel ellenőrzöd a 32 megabyte adaot?
Inkább a 64Mbit egyes wordjét.
Ez amolyan hanvaiba halt ötlet, igazából nem is értem miért vagy milyen felindulásból készítettem ilyenre, de egyes címeket majd lehet ellenőrizni, esetleg a kazettára írt programmal komolyabb tesztelés is lehet eszközölni. igazából ennyi..
Nekem tetszik akármire is készült.
Bocsánat, sok értelmét nem látom, mire jó ha 1-1 szót ki olvasol belőle, nem kötözködés, tényleg kíváncsi vagyok mi volt az ötlet? Mellesleg nálam is áll pár nyák, amit nagyhírtelen megterveztem, majd az első pár darab megépítése után rájöttem, hogy semmi haszna számomra
Ellenben hihetetlenül igényes a nyák, szép darab! UI: Jól látom, hogy valóságban csak 0-22 bit-ig van a cím és 1 OE? Hova tűnt a felső 1 bit? A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2019
A Motorola M68000-esen nincs A0 bit, ehelyett az alsó és felső byte-hoz külön engedélyező jelet használ. Az címbusz bitjei: A1...A23. Ha 16-bites (vagy 2x8-bites) ROM-ot használunk, akkor ezt a két engedélyező jelet össze lehet gyúrni egy /OE jellé, a proci úgyis csak a szükséges biteket fogja felhasználni olvasáskor. A proci A1-től kezdődő címbitjei tehát a ROM(-ok) A0-tól kezdődő címbitjeihez vannak kötve.
Sziasztok!
Elkészült eddigi legkomolyabb munkám. Egy fordulatszám mérő egy 1.3-as Suzuki Swift-be. A fordulatszámot kijelzi 7 szegmenses kijelzőn valamint led soron is. A 7 szegmenses kijelző ezen kívül mutatja még az időt, a külső hőmérsékletet és az akkufeszültséget is. A kütyü csak gyújtás ráadás után kel életre, egyébként a háttérben kijelzés nélkül méri az időt és egy villogó leddel jelzi a stanby állapotot. A számkijelzőt egy TM1637 IC hajtja meg, a led sor pedig ketté van osztva és multiplex üzemmódban közvetlenül az atmega328-ról üzemel. Valamint egy photoellenállás a megvilágítást is érzékeli és ennek függvényében csökkenti vagy növeli a kijelzés fényerejét, hogy verőfényes napsütésben is látható legyen, éjszaka pedig ne süsse ki a szemet. A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2019
Csak off: az 1.3-ashoz van használtan olyan óracsoport ami ha a tiédben nem is fordulat mérős , alapból sok modellben az volt. Inkább az 1000-esekre volt jellemző hogy óra volt a fordulatszám mérő helyén. Egyébként kihívásnak sem rossz.
Jár a mancs szép munka. Normálisan néz ki lényegre törő. Milyen sebességgel jelez vissza? Teljes valós idejű, vagy van a kijelzésnek valamennyi csúszása?
Köszi! ☺ 200ms, az 1s az nagyon lassú volt, valós idejűnél meg zavaróan ugrált, igaz még az autóban nem sikerült kipróbálni, hanem csak függvény generátorral, de kétlem, hogy járó motor fordulatszáma vagy egy fordulat periódusideje pontosabb lenne, mint a függvénygenerátoré. Amúgy a mérés mechanizmusa, hogy egy fordulat idejét méri és ebből számolja a fordulatszámot.
A hozzászólás módosítva: Márc 12, 2019
Szép, az enyémmel anno az volt a baj hogy azonnali kijelzésre írtam meg, emiatt rettentő zavaró volt mert a marutimban volt használva és 900 és 1100 közt folyamatosan cikázott....
Egyébként szép.
Sajna nem gondoltam ezt jól végig, egyszerűen nagy felindulásból elkövetett megvalósulást látunk a képeken.. Sok értelme nincs, de talán annyi, hogy egyes kazetták egyes címein lévő adatokat meg tudjuk nézni, így kisebb hibákat fel lehet deríteni. Illetve a kazettára írt adatokat is lehet ellenőrizni, mivel az képes önmagának a címet léptetni független attól, hogy mi van beállítva manuálisan. Le tudja választani a címvezetékeket.
A nyák tervezését én követtem el, de amióta fillérekért lehet legyártatni, azóta nem kínlódok itthoni marással és egyebekkel, inkább kiküldöm a hozzáértőkhöz a tervet és megkapom a szép és tökéletesen legyártott nyákot. Igen jól látod a címek számát kicsit elírtam.. A22-ig van csak valóban, ez összesen 23 cím bit. Ha teljesen őszinte akarok lenne, semmire nem való, de jól mutat, és van belőle 10db...
Köszönöm neked is és Zsora-nak is a magyarázatot. Én is Kínában gyártatok már, a galvánfurattal és az árral a magyar alternatívák nem nagyon tudnak versenyezni. ~5000 Ft és jön 10 db panel, amilyet csak elképzelek
Mindenesetre tényleg nagyon igényes és szép
Múlt hétvégén elkészültek az új elektromos bringáink. (sajátok)
84v 28Ah-os Tesla aksikkal, 50A 18FET-es vezérlővel, normál körülmények közt 150-200km-es hatótávval, extrém körülmények közt 80-120km hatótávval rendelkeznek. Mind kettő egyforma, csak színűkben különböznek. A kerékpárok nem tartalmaznak elektromosságban egyedi fejlesztéseket, jelenleg minden elektromos berendezés gyári alkotó elemekből lett összerakva, főként a biztonságos töltés és balanszírozás miatt. Később tervezek majd rá egy saját fedélzeti kijelzőt, mert a gyári elég gagyi. A főbb vezérlési beállításokat telefonon keresztül lehet elintézni, és a cellák balanszírozását is telefonos alkalmazáson keresztül lehet követni. A kijelző mutatja az aktuális sebességet, megtett távot, a még megtehető távot, össz megtett távot, pillanatnyi áram és teljesítmény felvételt, legalacsonyabb és legmagasabb cella feszültséget és az átlag cella feszültséget. Külön képes mind a 20 cellát megmutatni, és egyéb hőmérsékleti adatokat. A kerékpárok teljes főváza és burkolata saját gyártás, FOX40 első teleszkópok, FOX 240-es központi teleszkópok, shimano váltók, Magura fékek...stb A kerékpár össz súlya ~ 36Kg. Az akkumulátor test 160db 3.7V 3500mAh li-ion 18650-es tesla elemből tevődik össze. A motor típusa MXUS 3K turbo, utcai használatra is kiváló, de ahhoz inkább egy könnyebb kivitel lenne jobb. A motor legjobb tulajdonsága, hogy nem fog, így kellően könnyedén lehet hajtani a kerékpárt. Így hirtelen ennyi jutott eszembe. A hozzászólás módosítva: Márc 14, 2019
Szuper. A súly az kicsit aggasztó. Nem vagyok grammániás de ez azért már nehéz. A kijelző is jó lenne , de a sok nulla, olvashatatlanná teszi. .
Profi vagy, le a kalappal!!!
Köszi.. Sajnos a motor és az aku elég nehéz, a súly nagyját ezek teszik ki. Ez van, nincs mit tenni. A kijelzőt cserélni fogom, remélhetőleg jobb és szebb lesz mint ez a mostani.
Profi nem vagyok, de jól esik a pozitív visszajelzés.. Köszi.. |
Bejelentkezés
Hirdetés |