Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
A képek lemaradtak.
Így néz ki.
Gratulálok
Egész kis dögös lett a masina !
Üdv Mindenkinek!
Még pár hónapja gondolkodtam kétdugattyús kompresszor készítésén 200L hidrofor tartállyal, aztán végül sok dolgot pro és kontra oldalon végig gondolva a legutolsó hozzászólásomban említettek szerint jártam el. Tavaly ősszel vettem 3db 1.5Kw 206l/min léghűtéses kétdugattyús olajos kompresszort összesen kb 60ezerért újonnan 3 év garival (persze csak elvben, mert a beleturkálással a granciát buktam valószinűleg). Az elmúlt hetekben kiépítettem a garázsomban és műhelyemben több kiállással kb 11 méter fix csövezést varrat nélküli 1/2" fűtés csövekből hegesztéses toldással. A három kompresszor tartályát összekötöttem és a háromból kettő nyomáskapcsolót kiiktattam. a harmadik nyomáskapcsolóval vezéreltem egy ipari háromfázisú relét - aminek 1-1 fázisa egy-egy kompresszort hajlt. Még pár apróbb finomítás lesz a rendszeren, de egyelőre úgy tűnik, hogy ár/érték arányban azt hozta, amire vágytam - összességében 100ezer forint környékén kijött és az általam végzett feladatokhoz elegendő teljesítményű a rendszer .. https://picasaweb.google.com/103220166446302840291/PneumatikusRends...bf6gE#
Szevasz!
Valóban jó megoldás,hisz így háromszoros a "termelt" levegő mennyisége. Néhány kérdést felteszek: Az össz. tartály térfogatod mennyi?Légkulcsot használsz róla?A zajuk nem zavaró? Üdv.: István
Szia! Az össztérfogat 3x24liter=72 + 7.7 liter a vascsövezés, így 80 literes a rendszer. Gondolkodok rajta, hogy még egy 50 literes puffertartályt rakok mellé - de úgy, hogy az szakaszosan lezárható legyen, mert szerintem jobban kíméli a motorokat, ha nem kell akkora puffert töltögetniük folyamatosan járatott szerszámoknál például. Fényezésnél vagy homokszórásnál viszont jól jöhet.
Pont pár hete vettem a régi légkulcsom helyett egy profibb 700Nm-es twin hammer-est. Tele tartállyal indítottam és 6 bar-os üzemi nyomáson két darab egyenként öt csavaros kereket szedtem le, illetve még 4-5 begyógyult futóműcsavart, mire a nyomás leesett 8-ról 6 barra és beindult. Amúgy nagyon hangos - ezt kár szépíteni. Annyi, hogy nekem egy szinte üres teremben van és mellette pont egy fém öltöző szekrény áll, így visszhangzik is rendesen. Amikor megy, akkor abban a 12 nm-es műhelyben csak ordítva lehet beszélni - én azonban főleg a fal túloldalán a garázsban használom és oda alig hallatszik át valami.
Amint látom szuper kis kompresszorok épülnek, és mivel az enyém is elkészült így megosztom veletek!
Elektronika-Mechanika Festo Motor: egy egyhengeres Passz Tartály 1x 9 literes+ kb50 literes két db közvetlen csatlakozás+ 1 zárható ( ezzel csatlakoztatom a póttartályra. Külön olajozás kialakítás is van, de ezen még módosítani akarok, mert a festékszórót így nem lehet használni csak a légszerszámokat.
Szia!
Köszönöm a választ. Nekem is van néhány légszerszámom,amihez egy nagyobb rendszer szükséges. A válaszod szerint a légkulcshoz a 80 literes tartály már elég a munkához. Mivel nálam csak barkács jellegű munkára kell, így a feltermelési idő lehet hosszabb. Tehát lényeg a tartály méret és a 8bar-os nyomás.
Szia!
Kompresszorod olyan amiket az IFA-kon használtak. A megoldásod előnye, hogy a nagy tartályt leválasztva van egy hordozható viszonylag nagy légszállítású önálló egységed. A Te rendszeredhez is van néhány kérdésem. A kompresszorod mekkora teljesítményű és mekkora ford.számú motorral van hajtva? A lefúvó szelepet indítás alatt nyitod egy bizonyos ideig, vagy elég a leállításkor leüríteni a töltő csövet? Hány bar-ig töltöd a tartályt? Üdv.: István
Szia István!
Köszönöm a reagálást, igen ez volt a célom vele hogy legyen egy hordozható is. A motor 1100Watt 2700 as fordulatú ( terménydarálóról leszedett motor.) Van beszerelve a kompresszor és a tartályközé egy Festo lefújató szelep, és egy visszacsapó szelep amikor kikapcsoláskor leereszti a nyomást így könnyen indít. ( kép mellékelve) Ha nem használom akkor alul is van egy leeresztő szelep amivel kitudom engedni a felesleges levegőt és vizet. A tartályt én 6 Bar nyomásra állítottam be mivel a szerszámoknak max 6 Bar kell de próba az 9 Bar volt azt is szépen vitte. De felesleges számomra. A kis tartályt kevesebb kb 20 sec alatt tölti fel, a kettő tartályhoz viszont már kell a 2 perc. 4 bár nyomásnál kapcsol vissza a rendszer. Van beépítve még egy motorvédelmi relé. ( motor és túlmelegedés ellen) A váza az saválló cső- hátul forgó kerekekkel, elől támasztólábakkal. Az össz. tömege kb 40 kg. ( nem könnyű) Bár amint írtam még módosítani akarom két szakaszra ahol az egyiken az olajzó is megy a másikon viszont csak a szűrt levegő. Sajna mindkettőt kell használnom. Üdvözlettel: Nándor
Üdv!
Volna egy kérdésem! A Festo mágnesszelep és a könyök között az micsoda? Visszacsapószelep?
Szemmel láthatólag az szerintem 1/2 " vagy 3/8"-os szerintem!
Üdv!
Valami típusa van? Olyan mint ami a fűtésrendszeren is használnak?
üdv: Igen az egy 1/2 colos visszacsapó szelep, amit egy épületgépészeti boltba vettem, valami 1500 Ft körül. fűtésnél használják. A sztori hogy a csövet ami összeköti a rendszert 3x csináltattam!
Mivel elsőre és másodikra is elmentem két különböző helyre ahol legyártattam a csöveket ( természetesen olyan céghez ahol Pneumatika és hidraulikával foglalkoznak, de sajna nem jött össze, mert nem közölték hogy érdemes vastag csövet tenni. Minnél vastagabb a csövem annál könnyebben áramlik a levegő, de a legfontosabb!!: Nem vibrál az neon-lámpa! Mivel ez volt egy nagy hibája: kis keresztmetszet=erőlködött a motor= vibrált a műhelybe a lámpa. De összejött! bár még lehet fokozni. Tehetnék rá még egy számmal vastagabb csövet. Üdv:
Sziasztok!
Én is kompresszort építek, mert a nyáron tönkrement a kicsi amit nyüstöltem. (Autó festésre, légszerszámokhoz, és esetleg kisebb homokfújásra szeretném használni.) Szereztem egy szentesi gyártású 100 L-es kompresszor tartályt, van hozzá egy 4 kW-os 3 fázisú motorom, és a télen vettem egy két hengeres Zil légsűrítőt. (+ még tervbe van valami + tartály) A kérdés a következő : Milyen fordulatszámon lehetne hajtani a Zil kütyüt (motor fordulatszáma 1430) ill. nézegettem a nyomáskapcsolókat a neten és találtam egyet , de ebben nem vagyok biztos hogy jó lenne e. (villanyászatból nem vagyok ász...) : http://luxvill.viltor.hu/?mod=termeklap&id=23465 Ha valaki tud mondani valami okosat azt megköszönném...
Üdv.
Szép masina lesz ha elkészül, de én a helyedbe nem * pakolnék rá. Ha szükséges Festo cucba tudok telefonszámot adni aki ért is a pneumatikához, bár itt a 380V a domináns. nem a 220 v volt. Ne ess abba hibába mint én hogy csak egy kört csináltam, azt alakíthatom majd át! mivel amint írtad ( festés+ légszerszámok) az egyik körnek szűrt olajos, a másik csak szűrt levegősnek kell lennie! Tehát kell neked még 2 db levegőszűrő + egy olajozó + visszacsapószelep+nyomásszabályzó+motorvédelmi relé. kacsoló-csatlakozók-elosztók.stb.stb. Ha kell a srác száma megkeresem neked, de a vaterán, így megtudod keresni őket: EGYHATVTI és a másik:automatikaone Beszél ott velük,kérdezz rá kinek mi van a telefonszámuk megvan megadom ha kell. Mindegyik korrekt és nem adják drágán a Festo cuccokat. De azokba meg lehet bízni, hogy megbízható termékek. Nézd meg feljebb az enyémet lefotóztam. Üdv:
Üdv Kompresszor építők!
Szeretném a segítségeteket kérni 2hengeres rába kompresszor ügyben. Ideje volt tömítéseket cserélnem benne és kaptam is hozzá nem drágán a tömítésgyárból, de amikor szétszedtem, azt hittem szívrohamot kapok. Mindkét dugattyún el van törve az olajlehúzógyűrű és az egyiken a kompressziógyűrű is, hála istennek a hengerfal az nem kapott. Az volna a kérésem illetve a kérdésem, hogy ha valaki esetleg tud felújító készletet szerezni ehhez a típusú légsűrítőhöz vagy tud egy telefon számot ahol ilyesmivel foglalkoznak akkor legyen szíves és ossza már meg velem, mert így nem raknám össze. eddig is mintha kicsit gyenge lett volna. KÖSZÖNÖM!!!
Szia! Okés. Köszi !
Bár én először annak is örülnék ha összeállna a motor-légsűrítő, mert még ékszíjtárcsákat is kell gyártatnom.(minimum egyet) A következő lépés a nyomáskapcsoló lenne.... Szóval ezeket néztem ki még hogy kell hozzá. : http://www.pneuplus.hu/biztonsagi_szelep.htm http://muhelynet.hu/spd/ext65104/Vizlevalaszto_reduktor_nyomasmerovel http://muhelynet.hu/spd/xet65105/Nyomasszabalyzo_reduktorl_vizleval...s_olaj Na ez az amiben nem vagyok biztos... (valami hasonló nyomáskapcsoló szerintem...) : http://www.pneuplus.hu/CondorMDR4.htm
Próbáld meg itt:Bővebben: Link Vagy valamelyik hozzád közel lévő gépműhelyben.
Hali!
Gyári gyűrűgarnitúrát biztos hogy nem fogsz kapni hozzá.Ha már szét szedted, meg kell mérni a henger átmérőjét olyan helyen, ahol nem jár a gyűrű, (felső peremnél ) és a gyűrűk vastagságát, lehetőleg minél pontosabban (tolómérő, furatmikró stb.).A méretekkel és a dugattyúval felkeresel egy hengerfúró vagy motorfelújító céget. Ha mázlid van kapsz hozzá méretes gyűrűt, ha nem akkor két lehetőséged van: 1 Gyártatsz hozzá gyűrűt (egyedi meló, nem lesz olcsó) 2 Veszel vastagságban méretes de átmérőben nagyobb( max 0.5-1mm)gyűrűket és hozzáreszeled a henger átmérőhöz. Lehet hogy a motorfelújító vagy fúrós cégnél meg is csinálják neked, rosszabb esetben csak elmondják hogy hogyan kell csinálni. Sok sikert!
Üdv Mindenkinek!
Ha már itt vagyok egy-két észrevétel. Motorból csak akkor lehet jó hatásfokú kompresszort csinálni, ha drasztikus átalakításokat eszközöltök.Kérdés hogy megéri-e? 1.A dugattyú tetejének simának kell lennie!Semmi szelephely könnyítés, porlasztókamra(főleg dieselek) stb. 2.A dugattyú teteje a felső holtponton 0.5-1mm-rel legyen alacsonyabb a henger felső síkjától. 3. Az eredeti hengerfej (a vezérléssel együtt) alkalmatlan az égőtér miatt (nem elég drasztikus a térfogatcsökkenés sűrítéskor), tehát ennek is simának kell lennie. 4. A szelepek nyitáskor nem érhetnek bele a felső holtponton levő dugattyúba( ez evidens), emellett kis nyitási ellenállással kell hogy rendelkezzenek a lehető legnagyobb keresztmetszet mellett(mert sűrítéskor a nyomás,szíváskor a vákuum nyitja a szelepeket). Hirtelen ennyi jutott eszembe. Geo gépében levő kompresszor adatai: Ez az úgynevezett nagyhengeres IFA kompresszor. max ford 2000 f/p, max nyomás 10 bar , max szállítás 8000 liter/óra, ezek rajta is vannak az adattábláján, ha még rajta van.A meghajtáshoz szükséges energia igényt hirtelen nem tudom, de majd kiszámolom és azt is felteszem ide! Sok sikert mindenkinek!
Üdv.
Amit észrevettem ( nem számoltam vele) hogy minimum 5 m tömlőcsövet használok sok esetbe! Minél hosszabb a tömlő annál többet megy a motor. Nem akarok nagy hülyeséget írni de méterenként kb 0,5 bar a veszteség. Így most két hengeres kompresszorra hajtok és ki akarom cserélni arra. Mivel én minimum 5 m csövet használok. Annak meg sok értelme nincs ha 2 percenként ki be kapcsolgat a motor. Feljebb meg nem akarom tekerni a nyomást 6 bárnál mivel a szerszámok arra vannak hitelesítve. Ezt azért aki építi vegye figyelembe! Csak egy tanács
Üdv!
Még egyszer megnéztem a géped fotóit, és pár hibát látok rajta. Az első az, hogy össze van kötve az olajleeresztő és betöltő nyílás. Ez miatt szíváskor a lefelé mozgó dugattyú összesűríti a forgattyúházban lévő levegőt, ami nem tud kilevegőzni.Emiatt az olajlehúzó gyűrű ellenére felhordja az olajat, amit a tartályba köhög, plusz, feleslegesen terheled a motort.Annyi az egész hogy az olajbetöltő( a ferde csavar) csövét állítsd függőlegesbe és a végére tegyél egy tölcsért hogy a kiköhögött olaj vissza tudjon folyni.Természetesen a tölcsér tetejére kell egy szűrő is A forgásirány akkor jó ha szembefordulsz a kompresszorral, és óra irányba forog. Ugyanis az olajba csapó hajtókar nem a betöltő felé csapja az olajat, ezért még kevesebbet fog kiköhögni!A másik az hogy nincs hűtése a kompresszornak. Gyanítom, mire feltermeli a két tartályt addigra eléri a hengerfej a 80-100°C-t.A meleg levegőnek nagyobb a térfogata, plusz több vizet is tartalmaz ami a tartályban kicsapódik,és korróziót okoz.Hűteni kell a hengert , és a nyomóágba tett csőkígyót is(a kompresszor és a mágnesszelep közé). Hirtelen ennyi, ami bántotta a szemem
Még valami.
Túl nagynak találom az áttételt, kevés levegőt szállít a kis fordulat miatt, ami kevésbé hűti magát a kompresszort. Sajnos az a helyzet hogy a fordulatszám beleszól a hajtáshoz szükséges energia igénybe.Hétvégén előkeresem a számításhoz szükséges képleteket és felrakom ide.
Üdv!
Nagyon szépen köszönöm a jó tanácsokat, a jó pap is holtig tanul! főleg én ebbe az esetbe mivel ez az első kompresszorom amit építettem! A forgásirány az jó megnéztem, az olaj betöltését pont azért kötöttem így mivel volt egy olyan variációm is mikor helyeztem fel olajtartályt, a ferde csavarnál, függőleges irányba, ( majd lefotózom). ami feltűnt működés közbe hogy feltermelte az olajat a tartályba! Mikor megált visszafolyt az olaj a motorba. ( tehát nekem az jött le hogy kitolta az olajat menet közbe és nincs neki kenése! És a hangja is erőteljesebb volt mint most. vagy tévedek? Vagy szokásomhoz híven sok olajat tettem bele. Asztalos betegség akkor jó ha kifolyik belőle mert az mutatja hogy van benn anyag Ha megadom a tárcsa átmérőket ami jelen esetbe fenn van kitudod nekem számolni mekkorát kell készítetnem hogy ideális legyen a fordulatszáma? Nagy segítség lenne. Mert már agyaltam hogy veszek egy 2 hengeres kompresszort és arra kicserélem hogy még jobb legyen, de ezek szerint elegendő lenne nekem a teljesítmény csak kókler módjára elszúrtam az áttételt. Üdv: Geo
Elszúrtam! megnéztem a forgás irányt és pont ellentétesen forog!
Pedig abba hitbe voltam hogy jól pörög. befolyásolja nagy mértékbe a működést? igaz csak a vezetékeket kell felcserélnem.
Hali!
Csak annyi olaj kell bele amennyi a betöltőnél még nem folyik ki, a kompresszor vízszintes helyzetében.Ha túl sok van benne akkor felhordja a sürítőtérbe, melegszik a forgattyúház , növekszik a mechanikai ellenállás, és akár a szimeringet is kinyomhatja a helyéről. Az áttételhez: A fordulatszámot célszerű 900-1400 fordulat/perc között választani.Kisebb fordulaton a szállított levegő gyengén hűti a kompresszort és lassan termel,nagyobb fordulaton romlik a töltési tényező(a levegő rugalmassága miatt),és ezáltal a hatásfok. Az áttétel számítása: N1 : hajtó tengely fordulatszáma (jelen esetben a villanymotor) N2 : hajtott tengely fordulatszáma D1 : hajtó tárcsa átmérője D2 : hajtott tárcsa átmérője N1/N2=D1/D2 Egyszerű aránypár. Ha jól láttam, a kompresszoron még az eredeti szíjtárcsa van és úgy emlékszem hogy az átmérője 150 mm. A forgásirány nem befolyásolja a működést, csak az olaj kiköhögése miatt fontos. Amúgy megtaláltam a képleteket, csak"emészthető" formába akarom rendezni őket, hogy a többiek is tudják majd használni a számításokat.
Üdv!
Ez így korrekt leírás a hétvégén neki is fekszem a javításoknak és megírom mire jutottam vele! Köszönöm szépen! rendes vagy, hogy tudsz segíteni tanácsokkal! Üdv: Geo
Hali!
Az áttételt ne bántsd addig, amíg felrakom a számításokat!
Üdv minden kompresszor építőnek!
Elkészültem az energiaigény számítással, lásd a ZIP fájlban.Először olvassátok el a használatit, utána lehet számoltatni.Közben találtam adattáblát a Geo- féle IFA kompresszorhoz, lásd képek. Pár szó a villamos részhez is. Nagyon ajánlott a motorvédő használata, mivel szelephiba esetén a nyomás alatt levő kompresszor nem biztos hogy el tud indulni és kár lenne a motorért...Mobil gépnél a motorvédőt és az egész elelktromos dobozt célszerű gumiláb közbeiktatásával rözíteni a gépen, ugyanis a rezgés fura dolgokat tud produkálni a mágneskapcsolóval és a hőkioldóval is.Nálam már esett szét mágneskapcsoló és rázódott szét kapcsolós nyomásmérő óra(ez volt a legdrágább húzás...)Ne hagyjunk lehetőséget a kábelek esetleges kidörzsölődésének. Beépített-telepített gép estén inkább tegyük az elektromos szerelvényeket a falra. Egy kis biztonságtechnika: A tartályokkal tessék nagyon ésszel foglalkozni, mert csúnya balesetek, meglepetések lehetnek belőle.Bizonytalan eredetű, utólag hegesztett ,javított tartályt ne használjunk, még akkor se ha mi hegesztettük. Az ilyet inkább szétvágni és leadni vasba, hogy más nehogy megjárja vele!Az hogy kívülről szépen le van festve nem jelent semmit, a lényeg hogy belül mi van: hiába 10 bar-os a tartály ha belül rozsdás és elvékonyodott a fala. A gépen legyen egy JÓ MINŐSÉGŰ biztonsági lefuvató és egy PONTOS nyomásmérő óra!A tartály és a levegő rendszer mindig legyen tiszta( jó légszűrő)! 6 bar nyomásnál egy kirepülő homokszem, fémforgács már simán átmegy a bőrön!A gyorscsatlakozó elé célszerű berakni egy golyóscsapot mert azok sem zárnak tökéletesen.Akkor a legjobb a kompresszor hatásfoka ha nem engedi el a feltermelt nyomást.Nálam például egy hét alatt esik 0.5 bar-t a nyomás teljesen lekapcsolt kompresszornál. Sok sikert minden építőnek!! |
Bejelentkezés
Hirdetés |